Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2008, 20:14 uur
Hmm, ik wacht inmiddels alweer op 4 cd's van cd-wow. Van mijn laatste bestelling van 4 zijn er 2 aangekomen en 2 niet. Ik heb contact met ze opgenomen (gaat allemaal heel correct) en ze zijn opnieuw verstuurd, maar wederom nog niet binnen. Daarna nog een bestelling van 2 cd's geplaatst en 1 van die 2 had er inmiddels ook al wel mogen zijn. Op zo'n moment word ik achterdochtig en denk ik dat men ergens in het logistieke proces tussen bestelling versturen en mijn postbus de cd's achterover drukt, maar goed, dat is lastig te zien / bewijzen zonder T&T...
Maar goed, het kan nog, ik heb nog even geduld voor ik weer contact opneem. Mijn eerste 6 bestellingen daar verliepen zonder dit soort problemen (vertraging is weer een ander verhaal)
Maar goed, het kan nog, ik heb nog even geduld voor ik weer contact opneem. Mijn eerste 6 bestellingen daar verliepen zonder dit soort problemen (vertraging is weer een ander verhaal)
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:15 uur
Hai ben nieuw hier en heb momenteel ook wat problemen met cdwow.
Ik wacht ondertussen al meer dan 40 dagen op mijn cd'tje. Na 15 dagen nog niets te hebben ontvangen een mailtje gestuurd. Correct mailtje teruggekregen dat ik nog even moest wachten.
Na 5 dagen nog niets te hebben ontvangen mailtje teruggestuurd. Het gekke was dat ik hen op geen enkel adres meer kon bereiken dus heb ik alle uitleg via een online form op hun site moeten sturen. Mailtje teruggekregen dat ze het opnieuw gingen versturen, wss was de vorige zending verloren gegaan in de post. Zij noemen het ' this genuinely rare occurrence ' dat zal wel.
Na 15 dagen wachten nog steeds niets. Ik kan hen nog steeds niet bereiken maar heb nu eens geprobeerd om vanuit een ander mailadres te versturen en dat lukt dan plots wel. Vind dat toch allemaal wat gek.
Na 40 dagen ben ik nog steeds aan het wachten en worden mijn mails net iets minder vriendelijk. Vrees dat het toch de laatste keer zal zijn dat ik via hen iets bestel ten spijt dat ze toch wel de goedkoopste zijn.
Ik wacht ondertussen al meer dan 40 dagen op mijn cd'tje. Na 15 dagen nog niets te hebben ontvangen een mailtje gestuurd. Correct mailtje teruggekregen dat ik nog even moest wachten.
Na 5 dagen nog niets te hebben ontvangen mailtje teruggestuurd. Het gekke was dat ik hen op geen enkel adres meer kon bereiken dus heb ik alle uitleg via een online form op hun site moeten sturen. Mailtje teruggekregen dat ze het opnieuw gingen versturen, wss was de vorige zending verloren gegaan in de post. Zij noemen het ' this genuinely rare occurrence ' dat zal wel.
Na 15 dagen wachten nog steeds niets. Ik kan hen nog steeds niet bereiken maar heb nu eens geprobeerd om vanuit een ander mailadres te versturen en dat lukt dan plots wel. Vind dat toch allemaal wat gek.
Na 40 dagen ben ik nog steeds aan het wachten en worden mijn mails net iets minder vriendelijk. Vrees dat het toch de laatste keer zal zijn dat ik via hen iets bestel ten spijt dat ze toch wel de goedkoopste zijn.
0
geplaatst: 8 november 2008, 01:11 uur
http://www.bangcd.com is ongeveer net zo goedkoop, zo niet goedkoper. Ik wacht zelf ook al een week of 3 op een CD van Amon Tobin overigens.
0
geplaatst: 8 november 2008, 13:00 uur
herman schreef:
http://www.bangcd.com is ongeveer net zo goedkoop, zo niet goedkoper. Ik wacht zelf ook al een week of 3 op een CD van Amon Tobin overigens.
Alleen jammer dat het aanbod nogal karig is.

0
geplaatst: 8 november 2008, 14:57 uur
itchy schreef:
Ik ben helemaal gestopt met bij cd-wow bestellen, en bestel nu meestal bij play.com. Scheelt meestal maar 1 euro per item, nooit gezeur, service is tot nu toe perfect.
Ik ben helemaal gestopt met bij cd-wow bestellen, en bestel nu meestal bij play.com. Scheelt meestal maar 1 euro per item, nooit gezeur, service is tot nu toe perfect.
Dit bericht zette mij er toe aan om bij play.com te bestellen. De eerste bestelling verliep gelijk niet lekker maar daarna is alles helemaal perfect verlopen: de prijzen zijn hetzelfde als bij cd-wow (want die zijn lichtelijk omhoog gegaan zag ik dus die ene euro verschil gaat al niet meer op). Ook play is gratis bezorging, de service is minder vind ik omdat ze per mail moeilijker bereikbaar zijn (dat was bij cd-wow iets beter ondanks de vreselijke standaard antwoorden), maar verder verloopt het daar wel soepeler heb ik het idee.
Voorlopig dus maar even play.com i.p.v. cd-wow.
0
geplaatst: 15 november 2008, 18:52 uur
17 oktober een bestelling van 3 cd's geplaatst.
1 was snel geleverd. De andere 2 zijn er nog niet; na mailcontact blijkt er 1 niet langer leverbaar: geld terug. Op de ander zal ik nog moeten wachten.
19 oktober een cd besteld; nog niets van gehoord, is dus nog altijd niet binnen. Cd-wow gaat het uitzoeken.
24 oktober twee cd's besteld. 1 was rap binnen, op de andere wacht ik nog; ook hier gaat cd-wow achter aan.
28 oktober twee cd's besteld, waren binnen een mum van tijd binnen.
Conclusie: 8 cd's besteld. Ze beloven levering binnen 10 dagen. Feit: 4 van de 8 redt dat. 2 van de 8 zijn er na een maand nog niet, waarvan 1 plots geannuleerd is. Van de andere 2 hoop ik binnenkort nog te horen.
Ik weet niet of ik me in de toekomst nog laat verleiden door de soms idioot goedkope cd's van deze leverancier. Mailcontact is overigens wel vriendelijk en op een antwoord hoef je niet lang te wachten.
1 was snel geleverd. De andere 2 zijn er nog niet; na mailcontact blijkt er 1 niet langer leverbaar: geld terug. Op de ander zal ik nog moeten wachten.
19 oktober een cd besteld; nog niets van gehoord, is dus nog altijd niet binnen. Cd-wow gaat het uitzoeken.
24 oktober twee cd's besteld. 1 was rap binnen, op de andere wacht ik nog; ook hier gaat cd-wow achter aan.
28 oktober twee cd's besteld, waren binnen een mum van tijd binnen.
Conclusie: 8 cd's besteld. Ze beloven levering binnen 10 dagen. Feit: 4 van de 8 redt dat. 2 van de 8 zijn er na een maand nog niet, waarvan 1 plots geannuleerd is. Van de andere 2 hoop ik binnenkort nog te horen.
Ik weet niet of ik me in de toekomst nog laat verleiden door de soms idioot goedkope cd's van deze leverancier. Mailcontact is overigens wel vriendelijk en op een antwoord hoef je niet lang te wachten.
0
geplaatst: 25 november 2008, 18:43 uur
Rudedadude schreef:
Hmm, ik wacht inmiddels alweer op 4 cd's van cd-wow. Van mijn laatste bestelling van 4 zijn er 2 aangekomen en 2 niet. Ik heb contact met ze opgenomen (gaat allemaal heel correct) en ze zijn opnieuw verstuurd, maar wederom nog niet binnen. Daarna nog een bestelling van 2 cd's geplaatst en 1 van die 2 had er inmiddels ook al wel mogen zijn. Op zo'n moment word ik achterdochtig en denk ik dat men ergens in het logistieke proces tussen bestelling versturen en mijn postbus de cd's achterover drukt, maar goed, dat is lastig te zien / bewijzen zonder T&T...
Als update: ik heb vandaag (!) 4 cd's gekregen van cd-wow: 2 waren verstuurd op 25 september, 2 op 21 oktober. Het gaat dus om dubbele cd's, die opnieuw gestuurd waren. Wel vreemd dat ze nu opeens binnenkomen en pas na zo'n lange tijd. Er gaat duidelijk iets niet goedin het logistieke proces, maar waar...
0
beaster1256
geplaatst: 28 november 2008, 01:02 uur
ik heb al honderden cd's besteld bij cdwow , en heb ze allemaalontvangen , wanneer ze de bestelde cd niet hebben krijg je je geld terug , soms duurt het 2 maanden ,maar je krijgt altijd je geld of cd , en je kan er goed mee mailen , je krijgt altijd een antwoord , en ik had er op het laatst van september en begin oktober wel zo'n 35 besteld , en iedere week kwam er 1 in m'n bus , heb veel gemaild en ze zeiden dat er waarschijnlijk een container bij de ' customs ' moest helemaal onderzocht worden , en wat gebeurde er nu 2 dagen geleden lagen er 26 cd's in m'n bus , toch heb ik ze , ik spaar ze tot 5 december m'n verjaardag , en zo heb ik meer kado's want ik weet de helft niet meer wat ik besteld heb , dus dat wordt nog leuk !!!
0
geplaatst: 2 december 2008, 16:38 uur
[quote]Rudedadude schreef:
Het heeft even geduurd, maar ik heb alle cd's binnen die ik bij cd-wow had besteld. Ik heb er nu zelfs 3 dubbel (1 cd werd vreemd genoeg dubbel geleverd en ook nog in 2 verschillende versies (jewel-case en kartonnen verpakking), dus ik moet weer contact met hen opnemen hoe ik die nu weer aan hen terug stuur.
Hoe dan ook, het lijkt dus allemaal toch goed te gaan, alleen gaat het wat erg langzaam. Nu maakt me dat over het algemeen niet uit, ik heb meestal al een digitale versie van het album. Ik ga dus weer eens wat van de eindeloze stroom kortingsvouchers gebruiken
(quote)
Het heeft even geduurd, maar ik heb alle cd's binnen die ik bij cd-wow had besteld. Ik heb er nu zelfs 3 dubbel (1 cd werd vreemd genoeg dubbel geleverd en ook nog in 2 verschillende versies (jewel-case en kartonnen verpakking), dus ik moet weer contact met hen opnemen hoe ik die nu weer aan hen terug stuur.
Hoe dan ook, het lijkt dus allemaal toch goed te gaan, alleen gaat het wat erg langzaam. Nu maakt me dat over het algemeen niet uit, ik heb meestal al een digitale versie van het album. Ik ga dus weer eens wat van de eindeloze stroom kortingsvouchers gebruiken

0
geplaatst: 2 december 2008, 16:45 uur
Ik had er pas ook eentje dubbel: gewoon een mail sturen en dan krijg je per mail een etiketje die je kunt gebruiken.
0
geplaatst: 5 december 2008, 21:36 uur
Heb ik inmiddels in m'n inbox, nu nog even ergens een bubbeltjesenvelop vandaan halen...
0
geplaatst: 5 december 2008, 22:41 uur
Ik heb het gewoon over de envelop geplakt die ze zelf gebruikten om het naar mij te sturen 
Dahag: het is hun fout en ze mogen blij zijn dat je het nog netjes meldt.

Dahag: het is hun fout en ze mogen blij zijn dat je het nog netjes meldt.
0
geplaatst: 6 december 2008, 09:51 uur
Tja, de laatste 6 cd's kwamen niet meer in een envelop, maar in een soort verpakking van 2 aan elkaar geplakte lagen bubbeltjesenvelop die alleen open te maken zijn door er eens goed een schaar in te zetten, dus dat viel met geen mogelijkheid te recyclen. Maar goed, ik heb ik geen haast en wacht even af tot ik wat geschikt verpakkingsmateriaal tegenkom. En aders gebruik ik wel al mijn overtollige sinterklaas verpakkingspapier 

0
geplaatst: 6 december 2008, 13:48 uur
Ik heb in mijn mailbox een tweetal kortings-vouchers gekregen. Maar nu zijn deze in Engelse Ponden en moet ik dan dus de cd's bestellen via een Engelse CDWOW-site.
Heeft dit invloed op de verzendkosten? Weet iemand dat?
0
geplaatst: 6 december 2008, 23:36 uur
Reijersen schreef:
Ik heb in mijn mailbox een tweetal kortings-vouchers gekregen. Maar nu zijn deze in Engelse Ponden en moet ik dan dus de cd's bestellen via een Engelse CDWOW-site.
Maakt niks uit. Verzenden blijft gratis, welke site uit welk land je ook gebruikt.
0
Ronald Schuurman
geplaatst: 7 december 2008, 22:11 uur
Het duurde mij te lang bij een bestelling en ik hoefde niks te betalen! Geweldige service, idd traag maar prima club.
0
geplaatst: 7 december 2008, 22:51 uur
Marco dB schreef:
Maakt niks uit. Verzenden blijft gratis, welke site uit welk land je ook gebruikt.
(quote)
Thanks! Maar eens verzilveren dan

0
geplaatst: 10 december 2008, 22:33 uur
Nou, voor het eerst een cd'tje bij CD-Wow besteld. Ik ben benieuwd 

0
Empyrium
geplaatst: 13 december 2008, 14:53 uur
Ik ook, en betaald via iDeal, maar drie weken later nog niets ontvangen, maar ze reageren inderdaad goed op de mailtjes. Moet nog 21 dagen afwachten....
0
geplaatst: 14 december 2008, 00:06 uur
Ik heb een mailtje gehad dat de cd verstuurd is en dat het binnen 7 dagen binnen moet zijn. Anders moet ik een mail terugsturen. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 25 december 2008, 12:22 uur
Heb btw mijn schijfje ondertussen netjes binnen gekregen na 8 dagen. Ik denk dat er nog wel meer bestellingen via cd-wow zullen volgen van mijn kant.
0
geplaatst: 25 december 2008, 16:38 uur
Ik hou er inmiddels rekening mee dat cd's er een lange tijd over kunnen doen, alhoewel het bij de laatste 2 (allebei ongeveer 2 weken, maar de een was eerder verstuurd) redelijk netjes ging. Nog even weer wachten op wat 2 euro kortingsvouchers en dan ga ik weer vrolijk verder met bestellen, want uiteindelijk heb ik alles wat ik daar besteld heb ook gewoon binnengekregen.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 22:36 uur
Ik had dus de laatste Genesis BOX 70-75 besteld bij CDWOW voor 111 euro. Er uiteraard vanuitgaand dat ik SACD's en DVD's zou krijgen.
Komen ze na 6 weken met CD's (geen SACD's) en DVD's aanzetten met een Regio code die ik niet kan afspelen op mijn DVD speler ! ==> Uit de states dus. De prijs stond erop: 85 dollar, terwijl ik er dus 111 euro voor betaalde. Hier heb ik dus niets aan en wil het terug sturen. Vooralsnog weigeren ze. Bovendien moest ik nog eens 25 euro invoerrechten betalen !
Komen ze na 6 weken met CD's (geen SACD's) en DVD's aanzetten met een Regio code die ik niet kan afspelen op mijn DVD speler ! ==> Uit de states dus. De prijs stond erop: 85 dollar, terwijl ik er dus 111 euro voor betaalde. Hier heb ik dus niets aan en wil het terug sturen. Vooralsnog weigeren ze. Bovendien moest ik nog eens 25 euro invoerrechten betalen !
0
geplaatst: 31 januari 2009, 13:39 uur
marcello schreef:
Ik had dus de laatste Genesis BOX 70-75 besteld bij CDWOW voor 111 euro. Er uiteraard vanuitgaand dat ik SACD's en DVD's zou krijgen.
Dit soort risico's zou ik dus niet nemen met CDWOW. Ik heb de weinige keren dat ik er wat besteld heb, wel alles ontvangen, maar het duurde vaak lang en je blijft een tijd in onzekerheid zitten. Bovendien één keer een Russische persing, daar was ik ook niet zo blij mee.
Vorig jaar las ik op allerlei forums (ook hier, volgens mij) dat het niet goed ging met CD-WOW en dat je er beter niet meer kon bestellen. Sindsdien heb ik ook niet meer gedaan, ook al zag ik dat de Nederlandse website een tijdje geleden weer van start ging.
Voor een enkele voordelige CD kun je het risico nog wel lopen, maar voor grote aanschaffen lijkt het mij niet zo raadzaam, ook al omdat je dan meer risico loopt met de douanecontrole.
Ik heb betere ervaringen met Amazon en eBay, hoewel dat laatste ook gewoon uitkijken geblazen is. Heb ook wel eens aan Play.com gedacht (goedkoop en ook gratis verzenden), maar daar accepteren ze gek genoeg mijn creditcardnummer niet (en elders wel, vreemd dus).
Over het algemeen kan ik binnen Nederland vrij aardig vinden wat ik wil, met name via Cosmox en NLstore. Die zijn vaak een stuk goedkoper dan Bol en verzenden is altijd gratis. Alleen voor CD's die via die sites niet te krijgen zijn, bewanel ik de Amazon- of eBay-weg.
0
geplaatst: 1 februari 2009, 15:33 uur
weet ik veel dat dit uit het buitenland komt, trouwens wat is nog buitenland, we hebben toch 1 europa min of meer.
nou ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Voor die 25 euro invoerrechten hebben ze vouchers aangeboden, maar ik wil heel die box niet, want ik ging er vanuit dat het SACD en DVD zou zijn (met correcte region code natuurlijk).
Komen ze aan met: Het staat onder 'CD' - ja me neus, de losse SACD/DVD's van genesis staan ook onder het kopje 'CD' .
Er is nog 1 box onderweg (want ze hebben hem 2x opgestuurd; maar ja ik ga geen 25 euro invoerrechten betalen voor een box met USA inhoud, waar ik niets aan heb.
nou ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Voor die 25 euro invoerrechten hebben ze vouchers aangeboden, maar ik wil heel die box niet, want ik ging er vanuit dat het SACD en DVD zou zijn (met correcte region code natuurlijk).
Komen ze aan met: Het staat onder 'CD' - ja me neus, de losse SACD/DVD's van genesis staan ook onder het kopje 'CD' .
Er is nog 1 box onderweg (want ze hebben hem 2x opgestuurd; maar ja ik ga geen 25 euro invoerrechten betalen voor een box met USA inhoud, waar ik niets aan heb.
0
geplaatst: 19 februari 2009, 22:46 uur
heb gisteren voor het eerst besteld bij cdwow en houd er nu rekening mee dat het een lang gaat duren.
het is jammer maar het scheelt me toch 8 euro per cd.
van de cd's luister ik de gelekte versies toch al iedere dag dus eigenlijk maakt het niks uit.
het is jammer maar het scheelt me toch 8 euro per cd.
van de cd's luister ik de gelekte versies toch al iedere dag dus eigenlijk maakt het niks uit.
0
geplaatst: 20 februari 2009, 09:55 uur
Ik heb laatst bij CD-Wow Metallica - Live Shit besteld! Het duurde drie weken voordat ik hem binnen had. Het scheelde me toch al snel 20 euro in vergelijking met Nederlandse webshops (om nog maar te zwijgen over de platenzaken). Ik zal via CD-WOW zeker meer gaan bestellen.
0
geplaatst: 20 februari 2009, 14:41 uur
Ik heb al behoorlijk wat via CDwow binnengehaald. Natuurlijk vanwege de aantrekkelijke prijzen. Meestal alleen losse Cd's maar ook een keer een Slappa CD-opbergmap besteld en nog nooit problemen gehad, meestal binnen 7-8 dagen in huis.
Minpuntje is wel dat de omschrijvingen op de site niet helemaal duidelijk zijn, zodat je niet altijd weet welke versie van een album het nou is.
En nog een tip: Kijk voor leuk geprijsde titels maar wacht even, en sla je slag als ze weer eens een kortingsactie hebben. Die zijn er nogal vaak namelijk en kan een boel schelen (bijv 2 euro korting op het gehele assortiment).
Minpuntje is wel dat de omschrijvingen op de site niet helemaal duidelijk zijn, zodat je niet altijd weet welke versie van een album het nou is.
En nog een tip: Kijk voor leuk geprijsde titels maar wacht even, en sla je slag als ze weer eens een kortingsactie hebben. Die zijn er nogal vaak namelijk en kan een boel schelen (bijv 2 euro korting op het gehele assortiment).
* denotes required fields.