Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 mei 2009, 10:58 uur
Ik koop de laatste tijd de ene na de andere CD voor €1,99, €2,99 of €3,99. Ik kan me echt niet voorstellen hoe ze daar winst op kunnen maken. Ze verzenden alles apart en dan zijn alleen de verzendkosten toch al hoger dan ze voor de CD ontvangen?
Wel jammer dat het altijd iets van 12 dagen duurt (10 werkdagen) voor je de CD in huis hebt, maar voor deze prijzen klaag ik niet.
Wel jammer dat het altijd iets van 12 dagen duurt (10 werkdagen) voor je de CD in huis hebt, maar voor deze prijzen klaag ik niet.
0
geplaatst: 23 mei 2009, 12:00 uur
herman schreef:
Ach, er komen nog genoeg van dit soort acties. Zet anders de albums die spotgoedkoop zijn in je wishlist daar, scheelt weer tijd voor de volgende keer.
Ach, er komen nog genoeg van dit soort acties. Zet anders de albums die spotgoedkoop zijn in je wishlist daar, scheelt weer tijd voor de volgende keer.
Om die veertien dagen meestal, en steeds op vrijdag tot middernacht. Die wishlist is inderdaad erg handig; daar heb ik inmiddels vier pagina's staan. Kun je meteen zien hoe de prijzen uitvallen als ze weer een kortingsactie hebben (en of er tussentijds prijzen met een euro verhoogd zijn, want ook dát gebeurt regelmatig).
Ik ben het met stijn eens dat dit niet eeuwig zo kan doorgaan. Want gezien de drukte van gisteren mikken veel vaste bestellers op die vrijdag en wordt er op de 'reguliere' dagen waarschijnlijk een stuk minder verkocht. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit koopjesfeest over een paar maanden is afgelopen of in elk geval stevig is ingeperkt. Better get it while you can (hoewel mijn maandbudget inmiddels weer volledig versnoept is).
0
geplaatst: 24 mei 2009, 10:48 uur
Nooit geweten dat de Nederlandse vorm van het genre country, "land" is. 

0
geplaatst: 24 mei 2009, 12:21 uur
Sigur Ros staat er ook onder wereldmuziek, zag ik. Rare jongens, daar bij CDwow.
0
DreamHead
geplaatst: 24 mei 2009, 16:50 uur
Ik krijg het gevoel dat de levertijden bij CDwow steeds langer worden.
In het verleden duurde het tussen de 7 en 10 dagen voordat de cd op de mat lag. Tegenwoordig duurt het wel ruim 2 weken voordat de cd arriveerd. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Ik heb het dan over de periode wanneer de cd verzonden word.
In het verleden duurde het tussen de 7 en 10 dagen voordat de cd op de mat lag. Tegenwoordig duurt het wel ruim 2 weken voordat de cd arriveerd. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Ik heb het dan over de periode wanneer de cd verzonden word.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 mei 2009, 18:31 uur
Ja, dat klopt. Je kan er eigenlijk standaard al vanuit gaan dat het 10 werkdagen duurt, en dan komen er vaak nog 2 of 3 dagen bij. Heel erg vervelend, maar door de prijzen blijf ik toch bij ze bestellen.
Ik heb ze wel eens gemaild, dan krijg je iets terug van ''we hebben vertrouwen in onze bezorgers, de CD komt er vanzelf wel''.
Ik heb ze wel eens gemaild, dan krijg je iets terug van ''we hebben vertrouwen in onze bezorgers, de CD komt er vanzelf wel''.
0
geplaatst: 25 mei 2009, 21:17 uur
Ik heb vandaag ook maar eens (voor het eerst) wat besteld bij cd-wow. Ik hoop dat ik niet teleurgesteld word.
Ongelooflijk zeg, al die nieuwe titels voor 8,99 , waar je bij andere (internet-)winkels soms 22 euro voor betaald!
Ik heb de nieuwe Sonic Youth, Simple Minds, Eels, Placebo en Kasabian besteld.
Ik lees hier over die lange levertijden. Is dit ook zo met pre-orders die je ruim van te voren besteld?
Ongelooflijk zeg, al die nieuwe titels voor 8,99 , waar je bij andere (internet-)winkels soms 22 euro voor betaald!
Ik heb de nieuwe Sonic Youth, Simple Minds, Eels, Placebo en Kasabian besteld.
Ik lees hier over die lange levertijden. Is dit ook zo met pre-orders die je ruim van te voren besteld?
0
geplaatst: 25 mei 2009, 22:35 uur
Neuh, regelmatig heb ik ze zelfs op de deurmat voor ze in de winkel liggen!!
0
DreamHead
geplaatst: 26 mei 2009, 17:14 uur
Op de site van CDwow staat dat de artikelen tussen de 7 en 10 dagen thuis worden bezorgd. Ga daar maar niet van uit. Gemiddeld duurt het bij mij ruim 2 weken voordat de cd op de mat valt. Desondanks blijf ik bestellen bij CDwow. Afgelopen vrijdag de nieuwe Manics, Dream Theater, Simple Minds en Green Day besteld voor 6,99 !!! Elke dag is het weer een genot om thuis te komen van mijn werk. Kwijlend loop ik dan naar de voordeur om te zien welke cd er nu weer op de mat ligt.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 18:35 uur
Ik kreeg vandaag al een mailtje van cd-wow dat mijn eerste cd (de nieuwe sonic youth) onderweg is.
Die post zal er dus ongeveer 7 tot 10 dagen over doen?
Voor die prijzen moet je wat over hebben hè?
Die post zal er dus ongeveer 7 tot 10 dagen over doen?
Voor die prijzen moet je wat over hebben hè?

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 mei 2009, 18:39 uur
Van die 7 tot 10 dagen moet je sowieso werkdagen maken, dat geven ze vrij onduidelijk aan. Op de 10e was een CD van mij verzonden die heb ik pas vandaag ontvangen!
0
geplaatst: 26 mei 2009, 18:43 uur
Dus twee weken ongeveer. Waar moeten de cd's vandaan komen eigenlijk?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 mei 2009, 19:07 uur
Volgens mij gaan ze van London naar Zwitserland en van daaruit naar Nederland.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 09:26 uur
't Is verschillend. Sommige worden verstuurd vanuit Zwitserland, maar ik heb ook exemplaren ontvangen die rechtstreeks vanuit Hong Kong verstuurd werden. Gek genoeg heb ik die laatste soms eerder dan die uit Zwitserland komen.
Dat heeft ook invloed op de levertijden. Van de bestellingen die ik tweeëneenhalve week geleden deed (altijd op vrijdag natuurlijk
) kreeg ik er afgelopen zaterdag twee binnen, maar op twee andere wacht ik nog altijd. Ik hoop eigenlijk dat ze vandaag op de mat ploffen, anders gaat het wel erg lang duren.
Maar tot dusver is altijd alles perfect binnengekomen, in elk geval altijd binnen drie weken. En ik blijf bestellen, want met die prijzen die ze hanteren, zijn ze wat mij betreft onverslaanbaar.
Het zijn wel vaak Amerikaanse of Australische persingen, zeker bij oudere titels, maar echt een probleem vind ik dat niet.
Dat heeft ook invloed op de levertijden. Van de bestellingen die ik tweeëneenhalve week geleden deed (altijd op vrijdag natuurlijk
) kreeg ik er afgelopen zaterdag twee binnen, maar op twee andere wacht ik nog altijd. Ik hoop eigenlijk dat ze vandaag op de mat ploffen, anders gaat het wel erg lang duren.Maar tot dusver is altijd alles perfect binnengekomen, in elk geval altijd binnen drie weken. En ik blijf bestellen, want met die prijzen die ze hanteren, zijn ze wat mij betreft onverslaanbaar.
Het zijn wel vaak Amerikaanse of Australische persingen, zeker bij oudere titels, maar echt een probleem vind ik dat niet.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 10:37 uur
Is er nog een bepaalde tijd dat we op vrijdags achter onze pc moeten kruipen voor de koopjes op cdwow?
0
geplaatst: 27 mei 2009, 11:32 uur
Afgelopen maandag ik wou ik iets bestellen met een kortingscoupon van een paar euro. Tot mijn verbazing kon ik alleen via Paypal of Creditcard betalen en niet via I-Deal. Waar ik dit eerder wel kon.
Bij een normale bestelling kan ik wel met I-Deal betalen, maar wanneer er een actie is niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Bij een normale bestelling kan ik wel met I-Deal betalen, maar wanneer er een actie is niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 mei 2009, 11:36 uur
Nee, ik krijg af en toe ook kortingsbonnen van 2 euro of 2,50, en ik heb altijd via I-Deal betaald. Gaf die een foutmelding, of kon je de optie gewoon niet kiezen?
0
geplaatst: 27 mei 2009, 11:51 uur
Ik kon slechts een die twee opties kiezen. De hele procedure 5x overnieuw gedaan, maar mocht niet baten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 mei 2009, 11:54 uur
Vreemd. Ik zou die klantenservice de volgende keer eens mailen, die reageren vaak wel snel, dan kunnen ze het verhelpen of uitleggen.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 12:56 uur
Heb je wel via cdwow.nl besteld en niet via cdwow.com of een andere? Alleen die eerste pikt iDeal (en is in euro's).
0
geplaatst: 27 mei 2009, 18:09 uur
gaucho schreef:
Van de bestellingen die ik tweeëneenhalve week geleden deed (altijd op vrijdag natuurlijk
) kreeg ik er afgelopen zaterdag twee binnen, maar op twee andere wacht ik nog altijd. Ik hoop eigenlijk dat ze vandaag op de mat ploffen, anders gaat het wel erg lang duren.
Van de bestellingen die ik tweeëneenhalve week geleden deed (altijd op vrijdag natuurlijk
) kreeg ik er afgelopen zaterdag twee binnen, maar op twee andere wacht ik nog altijd. Ik hoop eigenlijk dat ze vandaag op de mat ploffen, anders gaat het wel erg lang duren. Ze zijn er. Ik heb toch even naar de poststempels/zegels gekeken: via de VS over Zwitserland naar Nederland in tweeëneenhalve week. Niet super qua bezorgtijd, maar wel begrijpelijk. En voor de prijzen waar het hier om gaat, mag ik niet klagen.
Ik heb het idee dat ze vanuit een internationale database werken en vervolgens versturen vanuit de regio's waar die CD's vandaan komen. Sommige CD's staan ook meerdere keren op de site - en dan bedoel ik niet speciale versies met DVD's of SACD's, maar gewoon precies dezelfde. Dan gaat het om de verschillen tussen bijv. Amerikaanse en Australische persingen. Soms zit daar ook weer prijsverschil tussen.
Wat betreft iDeal: ik neem inderdaad aan dat dat alleen op de Nederlandse site kan. Wat dat betreft moet je even letten op de nl-toevoeging in het adres. Zelf betaal ik altijd via PayPal, maar de cdwow.nl website geeft wel aan dat je met iDeal kan betalen, zo te zien.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 18:20 uur
Marco dB schreef:
Heb je wel via cdwow.nl besteld en niet via cdwow.com of een andere? Alleen die eerste pikt iDeal (en is in euro's).
Nee, zat op de NL pagina. Ondertussen een mail gestuurd.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 15:05 uur
Mail terug en het probleem was direct opgelost. Er zat ergens een blokkade op. In ieder geval goede service 
Iets anders: Nu 'uitverkoop' op CDWOW. Veel CD's voor een prikkie. Voor sommigen onder ons wellicht interessant.

Iets anders: Nu 'uitverkoop' op CDWOW. Veel CD's voor een prikkie. Voor sommigen onder ons wellicht interessant.
0
geplaatst: 17 juni 2009, 17:16 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik koop de laatste tijd de ene na de andere CD voor €1,99, €2,99 of €3,99. Ik kan me echt niet voorstellen hoe ze daar winst op kunnen maken. Ze verzenden alles apart en dan zijn alleen de verzendkosten toch al hoger dan ze voor de CD ontvangen?
Dat is ook mijn gedachte - dit houdt een keer op. Ik merkte vorige week vrijdag dat ik niet de gebruikelijke tegoedbon kreeg en vandaag melden ze mij per mail dat ze een 'splinternieuw vaste klanten programma' hebben, genaamd Club WOW.
Het komt erop neer dat je bij de aanschaf van 10 CD's een gratis CD (of DVD, net wat je koopt) krijgt ter waarde van het gemiddelde bedrag dat je over die 10 CD's hebt besteed. Het aloude stempelkaartje bij de platenboer, maar dan digitaal zeg maar.
Op zich prima, ook al omdat je er niets extra's voor hoeft te doen (zij houden het bij), maar ik vrees dat dit in de plaats komt voor de tweewekelijkse korting van 2 euro's op hun gehele aanbod.
Net als Stijn heb ik me de afgelopen maanden helemaal scheel gekocht aan voordelige CD's die nog eens extra goedkoop werden doordat je er vrijdags om de 2 weken 2 euro vanaf mocht halen. Ik veronderstel dat heel veel mensen tot vrijdag wachtten en dat is voor zo'n bedrijf op den duur natuurlijk niet meer op te brengen.
Zou jammer zijn, want 2 euro korting op CD´s van € 7,99 tot € 9,99 (om van de echte koopjes van € 2,99 en € 3,99 nog maar te zwijgen) was wel heel aantrekkelijk. Enfin, we weten overmorgen of mijn vrees terecht is.
0
DreamHead
geplaatst: 19 juni 2009, 00:07 uur
Heb geen vrees gaucho, Het is vandaag weer vrijdag en de 2 euro actie gaat gewoon weer vandaag van start.
Tast toe mensen ! !
Tast toe mensen ! !
0
geplaatst: 19 juni 2009, 08:51 uur
Ja, ik heb het net ook gezien. Ik was weer te benauwd kennelijk. Voorlopig gaat het dus gewoon door. De gebruikelijke kortingen PLUS die 10 CD-bonus. Nou, bestellen maar weer...
0
geplaatst: 26 juni 2009, 22:47 uur
Ik sta op het punt om voor het eerst iets bij cdwow te bestellen, 8.99 voor de nieuwe Dinosaur jr. is best een leuk prijsje
, maar als ik het goed begrijp duurt het zo`n 2 weken voordat de cd aan komt?
Ook als er staat "usually ships in 24 hours"?
, maar als ik het goed begrijp duurt het zo`n 2 weken voordat de cd aan komt?Ook als er staat "usually ships in 24 hours"?
0
geplaatst: 27 juni 2009, 00:22 uur
Zodra ze het verzonden hebben krijg je een mail en dan moet je rekenen op 1 week.
0
geplaatst: 27 juni 2009, 09:07 uur
Hmm, soms ja, maar zeker niet altijd. Mijn ervaring is dat je na de bevesting tussen de 1 tot 2 weken geduld moet hebben.
Als er 'in stock' staat, verzenden ze doorgaans inderdaad binnen 24 uur, maar als een titel niet in voorraad is, ben je soms zomaar zes weken verder. Het is dus wel raadzaam om daarop te letten.
Het meeste is 'in stock' overigens, zeker het nieuwere en bekendere werk. Maar ik wacht toch alweer bijna zes weken op twee jaren zeventig CD's van Herbie Hancock.
Als er 'in stock' staat, verzenden ze doorgaans inderdaad binnen 24 uur, maar als een titel niet in voorraad is, ben je soms zomaar zes weken verder. Het is dus wel raadzaam om daarop te letten.
Het meeste is 'in stock' overigens, zeker het nieuwere en bekendere werk. Maar ik wacht toch alweer bijna zes weken op twee jaren zeventig CD's van Herbie Hancock.
* denotes required fields.