MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Dat klopt gaucho. Ik wacht ook al minstens 5 weken op een aantal CD's die nog verzonden moeten worden. Vreemd, zijn allemaal bekende CD's die in elke winkel te koop zijn. Heb al eens een mailtje gestuurd, je weet nooit of dat helpt. Maar ik heb wel vertrouwen in CDWOW, alles is tot nu toe aangekomen dus.

gaucho schreef:
maar als een titel niet in voorraad is, ben je soms zomaar zes weken verder. Het is dus wel raadzaam om daarop te letten.

Dat klopt inderdaad. Maar de ervaring leert dat out of stock bij andere bedrijven ook vaak erg lang kan duren.

Xel
sinds kort weer besteld bij CD WOW.... En het valt me nog niet tegen.
De cd's die "usually ships in 24 hours", daarvan binnen een dag een verzendbericht.... En dan ruim een weekje wachten en ze zijn er....
Gisteravond nieuwe Wilco besteld en God Help the Girl.... Vanmiddag al bericht dat ze verzonden zijn.
Met een beetje geluk zijn ze er volgend weekend. Vlot genoeg voor mij... Moet nog zoveel goed gaan beluisteren deze week....

Xel schreef:

Gisteravond nieuwe Wilco besteld en God Help the Girl.... Vanmiddag al bericht dat ze verzonden zijn.
Met een beetje geluk zijn ze er volgend weekend. Vlot genoeg voor mij... Moet nog zoveel goed gaan beluisteren deze week....

Ik ook, maar ik reken er op dat het zeker twee weken gaat duren.

Xel
Shangri-la schreef:
(quote)

Ik ook, maar ik reken er op dat het zeker twee weken gaat duren.

we zullen zien....

DreamHead
Ik wacht al bijna 2 weken op mijn Cds. Op 21 juni 2009 verzonden, maar nog niks ontvangen

Stijn_Slayer
Dat is niet zo vreemd bij CDWOW.

Father McKenzie
Ik zal wel één van de weinigen zijn, die nog nooit online iets besteld heeft.
Ik heb tout-court nog nooit iets gekocht via internet.
Ik gebruik internet puur als databank om gegevens op te zoeken.

Ik heb schroom bij het feit dat je je banknummer en zo moet opgeven, ik denk misschien te vlug aan misbruiken.

Ik spring nooit te vlug op nieuwe trends, ik heb nog maar een jaar of 5 een gsm, héél het land had er bij wijze van spreken al één, ik heb die boot zo lang mogelijk afgehouden, om andere redenen weliswaar.

neen, ik vrees dat de schroom nog lang zal blijven, ik heb niet graag dat wildvreemden misschien in je bankgegevens kunnen inbreken, en wie weet, met sommige handige jongens, dat ze je rekening zomaar kunnen plunderen.

Is het gék, ik weet het niet, maar ik loop liever Mediamarkt binnen, ik voel en betast ook graag de mooie uitgaven, de boxen, ik wil de inkt van die doosjes al ruiken in de shop, en dan heb ik effectief mee wat ik mee wil hebben.

Tja, het is mijn voorzichtige aard, ik weet het.

maar voorlopig, en die voorlopig zou wel eens permanent kunnen worden, zie ik cyberkopen totaal niet zitten.

Stijn_Slayer
Ik snap het wel Patrick. Ik heb dat gevoel ook lang gehad, maar nu is er in Nederland (ook in Belgie?) Ideal, waarmee je snel, veilig en makkelijk kunt betalen.

Ik ben ook bij de bank langsgeweest om me goed te laten informeren over de gang van zaken en evt. risico's. Ze hebben me daar gerust weten te stellen en er is nog nooit teveel van mijn rekening afgeschreven. Met problemen kun je ook contact opnemen met je bank die (mits je klacht gegrond is) je geld terugstorten en dan het rekeningnummer van de winkel blokkeren.

Je houdt natuurlijk wel af en toe gedonder met lange levertijden of wat dan ook waardoor je soms je geld terug wilt hebben. Bij CDWOW geldt de regel 'zolang er nog niks verzonden is kun je gewoon je geld terug krijgen'. Erg netjes vind ik dat, niet bij elke winkel zijn ze zo klantvriendelijk dus ik bestel eigenlijk alleen bij een paar sites die ik goed ken en waarvan ik weet dat ik alles netjes binnen krijg.

Voor de geinteresseerden, dat zijn: CDWOW, NLstore en Cosmox. Allen inclusief verzendkosten. Als ik ook nog verzendkosten moet betalen scheelt het namelijk al niks of nauwelijks meer iets met de winkelprijzen.

Ik koop ook liever in de winkel, want dat zie ik ook echt als een dagje uit. Lekker rondsnuffelen in alle winkels, prijzen vergelijken etc. Maar online is het aanbod véél groter en de prijzen zijn lager.

Stijn_Slayer
Nu lukt het betalen weer niet, dat Paynova heeft dat wel vaker.... Straks nog maar eens proberen, dit is weer mooi kut..

Stijn_Slayer schreef:
Nu lukt het betalen weer niet, dat Paynova heeft dat wel vaker.... Straks nog maar eens proberen, dit is weer mooi kut..

Zelfde probleem hier. Lange tijd niets meer besteld, en nu kan het niet.
Maar dit gebeurt dus vaker? Das niet zo mooi.

Sinds wanneer hebben ze trouwens die insurance optie voor € 0,50? Klinkt alsof ze nu minder zeker van hun zaak zijn dat die optie nodig zou moeten zijn...

Stijn_Slayer
Het gebeurt niet dagelijks, maar ik heb het al eerder meegemaakt. Net op de kortingdagen...

Ik heb om 1 uur al een mail gestuurd naar die paynova gasten, maar nog steeds doet hij het niet.. Godver, straks loop ik m'n koopjes mis.

Ook CDWOW maar even mailen....

jeko
Vorige week een cdeetje bij CDWOW. zojuist binnen, denk dat ik geluk heb gehad!

En net weer wat besteld en betaald met paypal en geen probleem!

Stijn_Slayer
Tja, ik heb geen paypal. Ook nog steeds geen reacties op m'n mailtjes...

jeko
Stijn_Slayer schreef:
Tja, ik heb geen paypal. Ook nog steeds geen reacties op m'n mailtjes...

Paypal kan ik toch van harte aanraden, zo handig

Stijn_Slayer
Moet ik toch eens een keer naar gaan kijken ja.

Dit kreeg ik net gemaild:

Thank you for contacting us in regard to the difficulties you are experiencing with our site.

Our IT team is already working to rectify the cause of this problem and we hope to have our site back to normal soon. At this stage I am uncertain how long this may take though these problems are generally overcome quickly.

I am confident that normal functionality will be returned shortly and thank you for your patience.

Ik hoop dat het zometeen weer werkt dus.

Edit: het is nu 5 uur, en nog niks.....

jeko schreef:
En net weer wat besteld en betaald met paypal en geen probleem!

Helemaal niet aan gedacht, ik bestel altijd met Ideal als dat mogelijk is maar ik heb ook een paypal account dus dan doe ik het nu gewoon zo.

Stijn_Slayer
Nog altijd hetzelfde. Had ook een Paypal account aangevraagd, maar dan moet ik 5 tot 7 dagen wachten op die 2 kleine bedragen, dus dat helpt ook niet....

Ik denk echt dat het 'm in Paynova zit, hoor. Ik heb vanochtend wat besteld en kon de verleiding niet weerstaan om zojuist nog eens toe te slaan. Want wat een lekkere prijsjes weer...
Het is in beide gevallen probleemloos verlopen met PayPal, zonder enige hapering. Ik vind het een fantastisch systeem.

Stijn, ik zou het halverwege en/of tegen het eind van de avond nog eens proberen met Paynova, maar in het vervolg kun je beter Paypal nemen. Maar voor je aanvraag moet je inderdaad een weekje uittrekken. Ze storten nl. bij wijze van test twee keer een piepklein bedragje op je rekening om te kijken of het allemaal klopt en werkt.

Overigens denk ik dat ik met mijn bestellingen van vandaag aan de 10 CD's zit, die van twee weken terug meegerekend. Eens kijken hoe dat in zijn werk gaat met dat spaarsysteem voor vaste klanten.

Stijn_Slayer
CDWOW's klantenservice gaf ook aan dat het aan Paynova ligt ja. Ik heb m'n moeder net opgebeld, en via haar creditcard lukte het me wel gelukkig.

Alleen jammer dat ik de hele middag voor niks heb zitten wachten... Ik heb er nu ook een stuk of 12, ben ook benieuwd hoe dat gaat.

Stijn_Slayer
Hm, vreemd. Alles wordt geannuleerd, zijn toch echt CD's die normaal altijd te leveren zijn...

Stijn_Slayer schreef:
Hm, vreemd. Alles wordt geannuleerd, zijn toch echt CD's die normaal altijd te leveren zijn...

Ja, dat maakte ik afgelopen weekend ook voor het eerst mee bij CD-Wow. De afgelopen tijd hebben er wel wat dingen in de backorder gestaan, maar die zijn uiteindelijk allemaal binnengekomen.

En dan bestel je opeens zes CD's en krijg je een dag na dato al de mededeling dat twee ervan niet leverbaar zijn (en het geld wordt nog dezelfde dag teruggestort, dat is dan wel weer netjes). En ook in mijn geval gaat het om titels die bij mijn weten overal nog volop verkrijgbaar zijn.

Zou het hem in de prijs zitten? Het waren wel de twee goedkoopste van het stel (resp. € 2,99 en € 3,99). Het gekste is nog wel dat ze ook nu nog gewoon op de site staan en besteld kunnen worden. Ik denk dat ik het bij de volgende kortingsactie, over twee weken, nog maar eens probeer...

Stijn_Slayer
Ook bij mij waren het de koopjes, en die staan nu ook nog steeds op de site inderdaad. Ze zeggen dat de leverancier ze niet kan leveren.... Ik zie ze in elke winkel liggen, maarja...

Maar eerder werd er nooit een CD gecanceld, ook al was de prijs €2,99.

Tot nu toe heb ik het nog maar 1 keer meegemaakt dat een bestelling van mij is geannuleerd minder dan 0.5% dus........

Ik kreeg vannacht trouwens de volgende mail binnen:

"Thank you for your recent purchase with CD-WOW! We look forward to processing your order as soon as possible.

The information you have provided us allows us to check that there are enough funds in the account to cover the transaction; however it does not tell us whether someone is using the account without the account holder’s authority. Accordingly, to ensure the account is not being misused, we require additional information to be sent to us to enable the processing of the order.

We would appreciate it if you could please forward a copy of your credit card and another form of identification showing your name and address as provided on your order. This can be your driver’s license, passport, utility bill or something similar. This information can either be faxed (to +61 3 9495 6255) or scanned and emailed as a jpg image. If you do not have access to a fax machine or scanner, perhaps you have access to a digital camera that you can use to photograph the documents. Once the images have been uploaded to your computer, they can then be emailed to us.

These details will be destroyed once received and verified, and all future orders will bypass this added security check. Please leave the first 6 and last 4 numbers of your credit card exposed; the rest may be covered to protect your security.

We understand that this request may cause some inconvenience and for this we do apologise. We have found this method the most effective in eliminating fraudulent transactions. When the security details have been received, your account is flagged to ensure any future orders placed (where the payment method remains the same), will not be subjected to the same checks and temporary delays. We hope our customers view this as added benefits shopping with us, to ensure if someone was using their account without their approval, we would not accept the order.

We thank you for your co-operation and understanding with this matter. We look forward to receiving this information shortly so that we may continue to process your order."

Hebben jullie deze boodschap ook al eens gehad?

Stijn_Slayer
Nee, en ik zou zelf ook nooit al die dingen opsturen. Ik vind dit erg verdacht. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat dit van CDWOW komt. Erg vreemd.

Status Seeker schreef:
We would appreciate it if you could please forward a copy of your credit card and another form of identification showing your name and address as provided on your order.

Nimmer nooit doorgeven. Of je moet graag van je geld af willen.

Ik zou die mail doorsturen naar de CD Wow helpdesk. Als het een oplichter is, kunnen zij er wellicht werk van maken.

Op zeker een oplichter. Vooral omdat ze zo uitgebreid uitleggen hoe je bestanden kan maken en opsturen.

sq
Creditcard als JPG opsturen is volgens mij een soort standaardoplichtersmail. Meer dan 10 jaar geleden gingen ze al rond en ik heb er ook wel eens een gehad toen ik nog veel spam kreeg op een website die ik toen beheerde. Dat het een oud concept is kan je ook al zien vanwege het feit dat de fax nog wordt opgevoerd als een apparaat waar je nog mee zou werken.

Ik koop best vaak online met creditcard en de winkels hebben dit volgens mij echt niet nodig.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.