MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
De Beatles-boxen (zowel stereo als mono) had ik dus besteld bij CD-Wow een paar dagen voor release. Het was net zo'n 15% kortings actie, dus ik helemaal blij (175 euro voor de stereo box, 204 euro voor de mono).

Alleen, toen konden ze niet leveren Wel zag ik deze week dat er op dezelfde dag als mijn order het geld was afgeschreven van mijn credit-card! Ik begon me toen best wel zorgen te maken. Alleen kreeg ik op 7 oktober een mailtje van CD-Wow dat EMI extra boxen aan het produceren was, dus weer blij.

Nou, die vreugde was van korte duur, want vandaag heb ik een mailtje gehad dat mijn order is geannuleerd. Ineens is er niets meer leverbaar, terwijl in ieder geval de stereobox binnen een dag in huis kan zijn als ik bij Bol kijk!

Nu vraag ik me af, mag een bedrijf zomaar gaan afschrijven van een credit-card zonder dat ze iets hebben geleverd? Ik heb vaker met credit-card besteld en elke keer gebeurde de transactie bij het uitleveren van de goederen, zelfs als ik uit Australie bestelde. Weet iemand hoe dat precies zit met credit-card bestellingen en het moment van geld afboeken?

Stijn_Slayer
Credit-card's weet ik niks van. Maar de afschrijving voordat er geleverd is mag volgens mij gewoon, Bol en andere sites doen dat ook. Op zich ook wel logisch. Anders krijg je van die mensen die dan van aankopen gaan afzien op het moment dat het geleverd moet worden.

Stijn_Slayer
Shangri-la schreef:
Ik heb vandaag ook een beschadigde cd gekregen, er zit een kras op de afspeellaag waardoor hij niet goed afspeelt. Ik krijg het niet eens voor elkaar om het meldingsformulier in te vullen, wat ik invul bij de vraag "wat is het probleem met het defecte product?" krijg ik steeds de melding dat het geen geldige beschrijving is.

Vreemd... Ik zou ze dan gewoon een mailtje sturen.

Ik wil zelf eigenlijk niet weer zo lang wachten. Als ik opstuur is het daar twee weken later, daarna moet ik wachten tot ze een nieuwe CD van de leverancier hebben, en dan weer twee weken voor ik 'm in huis heb.

En dan het gedoe met verzendkosten, die CD was €3,99. Als ik zelf moet betalen ben ik nog duurder uit.

Ik heb net antwoord gekregen van cd wow, bij de mail die je krijgt zit een bijlage met een retourformulier en daarbij een adressering die je uit kunt knippen en op je pakje kunt plakken.

Stijn_Slayer
Maar wat kost het verzenden dan?

Verzenden kost niets, het verzendadres is gratis tenminste je moet het geloof ik voorschieten en krijgt dan een coupon. Dit staat in de leveringsvoorwaarden:

Een GRATIS VERZENDADRES is beschikbaar voor alle retourgoederen vanuit Europa. Retourgoederen van buiten Europa mogen niet naar dit GRATIS VERZENDADRES worden verstuurd en een alternatief adres is te vinden op het Retour Formulier. Gaarne uw kassabon van de frankering bij de post in te sluiten, zodat wij u dit kunnen vergoeden met een e-voucher, met een maximaal bedrag van €.... (of equivalent)

Stijn_Slayer
Dan ga ik toch ook maar even een mailtje sturen.

Stijn_Slayer schreef:
Heb namelijk een CD ontvangen die lichtelijk cd rot is.

Kunnen nieuwe cd's daar tegenwoordig ook al last van hebben? Ik dacht dat dit alleen voorkwam bij een grote partij cd's die eind jaren '80 door een fabriek in Engeland is geproduceerd.

Stijn_Slayer
Tja, blijkbaar kan het. Het is nauwelijks te zien, maar er zitten echt drie plekjes op. De CD speelt gewoon af, maar ik weet natuurlijk niet of 'ie nog 10 jaar meegaat of dat ik 'm volgend jaar kan weggooien....

Stijn_Slayer
Ik heb de CD toch maar teruggestuurd. Ik was bang dat ik zo'n vijf weken zou moeten wachten tot ik een nieuwe heb, maar in die vijf weken zal ik de CD waarschijnlijk toch niet draaien. Het verzenden is gratis, dus kan ik het maar beter gewoon doen.

Daarnaast kwam CDWOW me tegemoet door de nieuwe CD met spoed te verzenden i.p.v. normaal. Zal waarschijnlijk nog steeds wel drie of vier weken duren, maar ach....

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

Sturen ze jou gelijk een nieuwe? Ik moet wachten tot ze die van mij hebben ontvangen, ze meten blijkbaar met twee maten daar.

Stijn_Slayer
Hier hetzelfde. Mooi vervelend, dan duurt het al twee weken langer.

Ik had gevraagd of ik geen foto's kon sturen om aan te tonen dat de CD niet goed was, maar nee hoor...

Zul je zien dat ze ook pas een nieuwe bestellen zodra ze de oude CD ontvangen hebben, weer een week erbij....

Maar je zei net toch dat ze jou gelijk een nieuwe sturen of heb ik dat verkeerd begrepen?

Stijn_Slayer
Nee, ze versturen hem alleen met spoed. Maar ze wachten wel eerst tot de oude binnen is.

Toch balen.

Stijn_Slayer
Ja, ik weet niet of ik ze nu klantvriendelijk vind of juist niet.

Ik krijg gewoon een nieuwe, gratis verzenden.. Maar dit gaat wel een flinke tijd duren.

Het is me trouwens nog steeds niet helemaal duidelijk wat betreft de verzendingskosten. In de leveringsvoorwaarden staat dat je die kosten voor moet schieten, maar bij het retourformulier zit een freepost adres dus wat is het nou

Dat freepost adres wordt sinds begin dit jaar niet meer zonder TNT klantennummer beleverd. Dus je moet het voorschieten.

Stijn_Slayer
Kutzooi, ik heb 'm al op de post gedaan zonder zegels.

Is toch vreemd, er staat freepost op, en dan moet er toch iets op?

Edit: Volgens wikipedia hoef ik niks te frankeren: Antwoordnummer - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik heb toch maar een mailtje naar ze gestuurd voor wat betreft de verzendkosten, ik ben benieuwd wat ze daarop zeggen.

Stijn_Slayer
Tja, ik zie wel. Ik heb eens 'rondgegoogled'. Freepost is ongefrankeerd en de verzender hoeft niks te betalen. Zij hebben in de mail ook niet gemeld dat het wel moest, dus als er problemen ontstaan spam ik ze helemaal dood.

Dit is hun antwoord:

Once we receive the item back in our office, we will send you an E VOUCHER via email to cover the postage costs you have incurred. You can redeem the e-Voucher when placing your next order with CD WOW!
If there is anything else we can do for you please don't hesitate to get back to us.

Toch voorschieten dus..

Stijn_Slayer
Hmm... Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren dan. Ontvangen zij hem met een boete.. of ik krijg 'm weer terug..

Als ik 'm terugkrijg doe ik alsof ik van niks weet en de CD daar gewoon al had moeten zijn. En anders zal ik ze eens een aantal verklaring laten zien waarin staat wat Freepost inhoudt.

Ik wil ook helemaal geen voucher, die verloopt natuurlijk ook nog na een maand.

yohanneman schreef:

Nu vraag ik me af, mag een bedrijf zomaar gaan afschrijven van een credit-card zonder dat ze iets hebben geleverd? Ik heb vaker met credit-card besteld en elke keer gebeurde de transactie bij het uitleveren van de goederen, zelfs als ik uit Australie bestelde. Weet iemand hoe dat precies zit met credit-card bestellingen en het moment van geld afboeken?

Amazon UK schrijft het bedrag af op het moment dat ze de order afronden met het versturen van de CD. En zo hoort het ook.

Zelf heb ik het helemaal gehad met CD Wow.

Running On Empty schreef:
Zelf heb ik het helemaal gehad met CD Wow.

Ach, ik ben er inmiddels wel achter:
Geduld is een schone zaak bij die site. De nieuwste cd's zijn er allemaal spot en spotgoedkoop, dan wil ik best, als het moet, een week of 4 wachten. De klantenservice is nu ook erg goed geworden (was eerst minder, want standaard).

jeko
Ah weer 2 euro korting op alles vandaag!

Gallow

Stijn_Slayer
Pff, wat een gedoe zeg.

Ongefrankeerde post krijg je inderdaad terug, dus CDWOW weet niet wat Freepost inhoudt....

Na een hoop ontwijkende mailtjes heb ik ze eens goed verteld wat ik er van vind, en dat ik de verzendkosten gewoon terug wil hebben i.p.v. zo'n voucher.

Na een week mailen is dat dan eindelijk gelukt. Ik bewaar alle mails goed, voor het geval ze straks toch weer gaan zeuren.

Ik hoop dat het nu wel goed gaat en dat ik gewoon een goede CD terugkrijg.

deric raven schreef:
(quote)

En vanmorgen een bericht dat ze het album niet kunnen leveren.

Gisteren een bevestiging gekregen dat ze het alsnog kunnen leveren.

Ik zit hard erover te denken om met CD nounou te kappen; ruim 1,5 week hebben ze gemiddeld nodig om een album hier te krijgen. Amazon: beduidend korter; laatst iets uit de VS, was binnen 5 dagen hier.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.