Muziek / Algemeen / Wel of niet downloaden? (geen tips!)
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2006, 17:32 uur
Bij Depeche Mode - Exciter (2001):
Goed te horen. Veel plezier ermee.
Overigens liggen je opmerkingen over kopieren wel gevoelig hier. Er zijn mensen die vinden dat als je iets echt mooi vindt, je het ook koopt
Hans Brouwer schreef:
p.s. VanDeGriend, ik ben het dus niet met je eens. Exciter = Top!!
p.s. VanDeGriend, ik ben het dus niet met je eens. Exciter = Top!!
Goed te horen. Veel plezier ermee.
Overigens liggen je opmerkingen over kopieren wel gevoelig hier. Er zijn mensen die vinden dat als je iets echt mooi vindt, je het ook koopt

0
geplaatst: 15 februari 2006, 17:40 uur
Dat doe ik ook hoor! Wat ik echt mooi vind komt vanzelf een keer als origineel in huis.
Alleen met die belachelijke cd prijzen hier in Nederland is de verleiding te groot om eerst te lenen en te kopieren alvorens het origineel aan te schaffen.
Alleen met die belachelijke cd prijzen hier in Nederland is de verleiding te groot om eerst te lenen en te kopieren alvorens het origineel aan te schaffen.

0
geplaatst: 15 februari 2006, 18:29 uur
Ik vind de cd prijzen juist niet zo belachelijk in Nederland. Ze zijn juist door de jaren heen goedkoper geworden. Je betaalt bijna nergens meer 20 euro voor een cd. 14, 15 komt meer in de buurt. Dus zo belachelijk duur zijn ze toch niet meer?
0
geplaatst: 15 februari 2006, 20:07 uur
Probleem is alleen dat ik, zeker in het verleden, erg veel cd's kocht wat me dus een vermogen kostte. Door te kopieren haal ik toch alle muziek in huis die ik wil hebben zonder dat het al te veel kost. En nogmaals.......wat ik echt goed vind koop ik op den duur toch wel!!
0
geplaatst: 6 april 2006, 19:09 uur
Hans en ik hebben daar al een discussie over gehad.
Ik geef onze vriend Hans het voordeel van de twijfel.
Ik geef onze vriend Hans het voordeel van de twijfel.
0
geplaatst: 6 april 2006, 19:14 uur
Veel mensen hier op MusicMeter zijn schijnbaar roomser dan de paus! 

0
geplaatst: 6 april 2006, 19:44 uur
Kan me vergissen hoor maar af en toe word hier op MusicMeter de suggestie gewerkt dat men blindelings cd's aanschaft zonder ook maar iets van de inhoud (songs)te kennen ! Wat is er dan mis mee om eerst zoals Hans dan al aangeeft eerst de cd aan een nadere luistertest te onderwerpen(lees downloaden of kopieeren) en indien positief alsnog de cd aan te schaffen!
0
geplaatst: 6 april 2006, 20:10 uur
Kan me niet herinneren dat ik een oordeel hierover uitgesproken heb, sterker nog, met de hedendaagse mogelijkheden is het juist zo mooi te kunnen downloaden om je juiste keuze te maken bij het kopen van je muziek. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven niet waar.
Het kopen van de cd heeft te maken met respect voor diegene die dat moois gemaakt heeft.
Waar ik me wel aan erger is de graai mentaliteit die je om je heen ziet, maar kopieren en downloaden en de kast maar vullen zonder dat men iets over de inhoud weet.
Daar zijn Hans en ik het ook wel over eens en ik neem aan dat jij Viking ook op die golflengte zit.
Het kopen van de cd heeft te maken met respect voor diegene die dat moois gemaakt heeft.
Waar ik me wel aan erger is de graai mentaliteit die je om je heen ziet, maar kopieren en downloaden en de kast maar vullen zonder dat men iets over de inhoud weet.
Daar zijn Hans en ik het ook wel over eens en ik neem aan dat jij Viking ook op die golflengte zit.
0
geplaatst: 8 april 2006, 10:28 uur
Zal best maar als ik een cd mooi vind, dan heb ik m origineel in de kast staan. En ja ik koop wel eens een cd-tje die ik niet van tevoren geluisterd heb. Zoals deze bijvoorbeeld. Niks suggestie aan. Dus over wie je t hebt, heb je t, maar in ieder geval niet over mij.

0
geplaatst: 5 mei 2006, 19:28 uur
Ik heb dacht ik geen namen genoemd. Het is wellicht bekend dat ik cd's veelal kopieer. Deze cd heb ik ook gekopieerd. Echter ik vind dit zo'n geweldige cd dat ik 'm vanmiddag voor € 7,50 heb meegenomen bij Fame! Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om over deze cd geen auteursrechten af te dragen.
0
Snowman
geplaatst: 30 mei 2006, 19:13 uur
HammerHead schreef:
Ik download vrij regelmatig nieuwe muziek of muziek die ik niet ken om te checken of ik het wat vind. Zeker 80% van wat ik download verdwijnt dan ook weer in de prullenbak. Van de dingen die ik wel goed vind koop ik meestal binnen enkele maanden een cd. Ik moet zeggen dat ik sinds de komst van mp3 en de daarmee dalende cd-prijzen (zeker van al wat oudere albums) meer geld uitgeef aan muziek dan voorheen.
Ik download vrij regelmatig nieuwe muziek of muziek die ik niet ken om te checken of ik het wat vind. Zeker 80% van wat ik download verdwijnt dan ook weer in de prullenbak. Van de dingen die ik wel goed vind koop ik meestal binnen enkele maanden een cd. Ik moet zeggen dat ik sinds de komst van mp3 en de daarmee dalende cd-prijzen (zeker van al wat oudere albums) meer geld uitgeef aan muziek dan voorheen.
Je lijkt mij wel.

0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:43 uur
Wel downloaden, jongeren hebben niet zo veel geld om elke CD die ze leuk vinden te kopen. En downloaden is sowieso goed want als je iets download en je vind het echt supergoed dan ga je het misschien toch kopen. Ik vind het wel goed dat de meeste platenzaken wel lagere prijzen hebben voortaan.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:46 uur
Ik download niet en wat de rest doet dat moet men lekker zelf weten. See if I care. 

0
geplaatst: 30 mei 2006, 21:18 uur
Nou als ze dat als reden gaan aanvoeren, want het is sneller om te rippen van een cd-tje dan te downloaden lijkt mij zo...
0
geplaatst: 30 mei 2006, 21:27 uur
Ja dat is ook wel zo, Ik ben het er sowieso mee eens dat albums gekocht moeten worden in plaats van gedown'd. Dat komt wel als ik ouder ben, baantje heb
Nu koop ik alleen van iemand die ik echt echt leuk vind.
Nu koop ik alleen van iemand die ik echt echt leuk vind.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 21:39 uur
Ja hoor, zelfs de Japanse versie laten overvliegen
haha (en ik had die zelfs nog goeiekoper dan dat ik hem in nl had)
haha (en ik had die zelfs nog goeiekoper dan dat ik hem in nl had)
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:20 uur
jowietje schreef:
Wel downloaden, jongeren hebben niet zo veel geld om elke CD die ze leuk vinden te kopen
Wel downloaden, jongeren hebben niet zo veel geld om elke CD die ze leuk vinden te kopen
Vind ik zo'n kul-opmerking: toen ik tiener was kon je niet downloaden en ging je gewoon netjes sparen.
Je andere argument kan ik best inkomen. Maar dat is het voordeel van deze tijd zullen we maar zeggen.
Maar jongeren zijn niet zielig: ze kunnen ook geduld hebben (waardeer je het ook meer).
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:23 uur
Downloaden is voor mij acceptabel, zodra ik een goed album dat ik hem daarna koop. Zwakke albums flikker ik toch van de computer en hoef ik dus ook niet te hebben/kopen.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:24 uur
O help: Lin hoort ook bij de club
(maar herkent het des te beter mag ik aannemen).
Ik vind dat echt een verwende opmerking hoor: alles willen en moeten hebben.
Kon toen ook niet hoor (zegt opa
).
(maar herkent het des te beter mag ik aannemen).Ik vind dat echt een verwende opmerking hoor: alles willen en moeten hebben.
Kon toen ook niet hoor (zegt opa
).
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:25 uur
Klumpie schreef:
Downloaden is voor mij acceptabel, zodra ik een goed album dat ik hem daarna koop. Zwakke albums flikker ik toch van de computer en hoef ik dus ook niet te hebben/kopen.
Helemaal mee eens, voordeel van deze tijd, maar sommige argumenten snijden geen hout en iedereen weet dat downloaden eigenlijk niet door de beugel kan. Ga het dan ook niet goedpraten.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:25 uur
ik ben dr zo een die ff download om te luisteren en als t bevalt gelijk naar de winkel rent om al dr geld uit te geven
(waar ik uiteraard eerst hard voor heb gewerkt, lol)
(waar ik uiteraard eerst hard voor heb gewerkt, lol)
0
geplaatst: 30 mei 2006, 22:28 uur
aERodynamIC schreef:
Helemaal mee eens, voordeel van deze tijd, maar sommige argumenten snijden geen hout en iedereen weet dat downloaden eigenlijk niet door de beugel kan. Ga het dan ook niet goedpraten.
Het komt vooral omdat ik een paar miskleunen heb gekocht, vanaf dat moment besloot ik om de albums eerst grondig te beluisteren voor iets aan te schaffen. En er zijn een aantal bands die daardoor hun geld zijn misgelopen, maar er zijn veel meer bands die daardoor hun geld hebben verdiend.
* denotes required fields.