Muziek / Algemeen / Wel of niet downloaden? (geen tips!)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 10:57 uur
... en ze verdienen er nog wat aan, want op lege cd's zit volgens mij ook een heffing. Niet dat ik voor het illegaal branden en vooral het doorverkopen van cd's ben.
Tja, onderlinge prijsafspraken maken en daarmee de prijzen van cd's kunstmatg hoog houden, dat zijn frisse praktijken, maar daar hoor je ze nooit over in hun meelijwekkende relazen.
Tja, onderlinge prijsafspraken maken en daarmee de prijzen van cd's kunstmatg hoog houden, dat zijn frisse praktijken, maar daar hoor je ze nooit over in hun meelijwekkende relazen.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 11:29 uur
bubbachups schreef:
Haha, € 1,5 biljoen.....! Yeah right, volgens mij heeft er iemand een vertaalfout gemaakt. Billion is in het Nederlands miljard.
Haha, € 1,5 biljoen.....! Yeah right, volgens mij heeft er iemand een vertaalfout gemaakt. Billion is in het Nederlands miljard.

heb de fout hersteld

0
geplaatst: 28 augustus 2006, 11:33 uur
tomthumb schreef:
Daarom, viespeuken zijn het. En maar huilen en strijden.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 13:31 uur
Hoewel ik ook vind dat muziekindustrie wel erg vaak in het zelfgemaakte nieuws komt, en het meeste inderdaad een gevolg is van idioot hoge prijzen in een volstrekt achterhaald distributiesysteem, ben ik wel tegen het verkopen van CD's zonder afdracht van auteursrechten.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 14:23 uur
Erg spijtig dat Westlife, Eminem en Kelly Clarkson nu die miljoenen mislopen 

0
geplaatst: 28 augustus 2006, 14:27 uur
Ik kan het allemaal alleen vervelend vinden voor de winkeliers. er gaat nix boven in leuke platenzaken neuzen. Zou dus jammer zijn als die moeten verdwijnen.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 15:09 uur
moet ik gelijk denken aan die aflevering van southpark dat zo'n man gaat uitleggen dat door het downloaden van muziek die zanger van metallica nu een maand moet wachten tot hij zijn minibar krijgt bij zijn zwembad, en dat britney spears nu niet die super prive jet kan kopen maar een iets minder goeie die nog niet eens een afstandsbediening bij de ingebouwde dvd speler heeft. Geniaal is die aflevering

0
geplaatst: 28 augustus 2006, 15:15 uur
sq schreef:
Hoewel ik ook vind dat muziekindustrie wel erg vaak in het zelfgemaakte nieuws komt, en het meeste inderdaad een gevolg is van idioot hoge prijzen in een volstrekt achterhaald distributiesysteem, ben ik wel tegen het verkopen van CD's zonder afdracht van auteursrechten.
Er zit een heffing op cdr's, dus in weze betaal je wel auteursrechten.
0
geplaatst: 28 augustus 2006, 19:40 uur
gemaster schreef:
(quote)
je hebt al 25 lege cd's voor € 7,50
0
patrick_p72
geplaatst: 9 september 2006, 20:31 uur
Ik koop zelf helemaal geen CD's meer. Ik had een collectie van een kleine 1000 maar deze heb ik allemaal geconverteerd en de cd'tjes liggen op zolder. Waarom zou ik nog een CD kopen van iets wat ik toch al eerder gedownload had om het dan te rippen en op zolder te leggen.
Ondertussen heb ik 250 GB aan muziek hier liggen zal snel gerekend ruim 3000 cd's zijn.
Maar waar praten we eigenlijk vroeger had ik veel minder dan die 1000 gekochte cd's. Maar ik had toen bijna alles op cassette bandje. De 'licht oudere' muziekliefhebbers onder ons zullen dat medium nog wel kennen
.
Ik heb daar ook nog ergens dozen vol mee liggen zullen er zeker een paar duizend zijn.
En dan nog betalen we in Nederland niet met zijn allen al royalties voor blanco cd's?????
Maar nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik altijd met de auto ff naar Duitsland rijdt en ze daar koop. Koop je er voor hetzelfde geld ruim 2 keer zoveel als in NL.
En de benzine wordt toch door mijn baas betaald
.
Maar ik voel me niet bezwaard nu ineens de laatste jaren iedereen moeilijk doet over iets wat ik al bijna 30 jaar doe.
28 jaar om precies te zijn
. Ik was 6 toen ik met een klasgenootje de Stones collectie van zijn pa doorstruinde en deze 'ripte' naar een cassette bandje.
Ondertussen heb ik 250 GB aan muziek hier liggen zal snel gerekend ruim 3000 cd's zijn.
Maar waar praten we eigenlijk vroeger had ik veel minder dan die 1000 gekochte cd's. Maar ik had toen bijna alles op cassette bandje. De 'licht oudere' muziekliefhebbers onder ons zullen dat medium nog wel kennen
.Ik heb daar ook nog ergens dozen vol mee liggen zullen er zeker een paar duizend zijn.
En dan nog betalen we in Nederland niet met zijn allen al royalties voor blanco cd's?????
Maar nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ik altijd met de auto ff naar Duitsland rijdt en ze daar koop. Koop je er voor hetzelfde geld ruim 2 keer zoveel als in NL.
En de benzine wordt toch door mijn baas betaald
.Maar ik voel me niet bezwaard nu ineens de laatste jaren iedereen moeilijk doet over iets wat ik al bijna 30 jaar doe.
28 jaar om precies te zijn
. Ik was 6 toen ik met een klasgenootje de Stones collectie van zijn pa doorstruinde en deze 'ripte' naar een cassette bandje.
0
geplaatst: 10 september 2006, 09:44 uur
patrick_p72 schreef:
Maar waar praten we eigenlijk vroeger had ik veel minder dan die 1000 gekochte cd's. Maar ik had toen bijna alles op cassette bandje. De 'licht oudere' muziekliefhebbers onder ons zullen dat medium nog wel kennen.
.Maar waar praten we eigenlijk vroeger had ik veel minder dan die 1000 gekochte cd's. Maar ik had toen bijna alles op cassette bandje. De 'licht oudere' muziekliefhebbers onder ons zullen dat medium nog wel kennen.
Ik haalde de cd's en lp's (in die tijd) altijd bij de plaatselijke bibliotheek om ze op cassette te zetten. Mijn wekelijkse zakgeld belemmerde toen al het alles kunnen kopen wat ik nog wou beluisteren. En vrijwel iedereen hier zal het kunnen herkennen, de drang om veel muziek te bezitten, niet om het hebben, maar om het ook daadwerkelijk te beluisteren.
Tegenwoordig hebben we hier in het dorp maar twee platenzaken, die zich ook nog hebben toegelegd op datgene wat de grote massa hier wil hebben, nl de "veel goud met dikke auto's en g@#le chicks" muziek, tiroler en trance.
Als ik hier vraag om een album van Mano Negra krijg ik steevast te horen dat die geen albums hebben uitgebracht (dan ben je pas echt een muziekzaak met passie voor muziek --not dus--.).
De Musicmeter site heeft mij weer gretig gemaakt naar het ontdekken van vooral oudere muziek (jaren 50 tot en met begin jaren 80), en daar vang ik bij veel platenzaken hier in de omliggende dorpen dus bot.
De rest kun je dan zelf wel invullen.....
0
geplaatst: 12 september 2006, 18:48 uur
Het BPI schat dat er ongeveer 37 Miljoen illegale Cd's in Engeland zijn verkocht.
als ik dit bericht goed lees, gaat dit artikel om de verkoop van illegale cd's!? en ik maar denken dat downloaden zo'n 'big issue' was...
als ik dit bericht goed lees, gaat dit artikel om de verkoop van illegale cd's!? en ik maar denken dat downloaden zo'n 'big issue' was...

0
geplaatst: 20 september 2006, 16:50 uur
Zeker weten 90% van alle muziek(dat staat gelijk aan ongeveer 10000 liedjes) die ik heb, is hartstikke illegaal gedownload met torrents, inclusief de albumhoezen en andere artwork, en het boeit me geen flikker wat anderen daar van vinden, ik deel het sowieso niet op grote schaal, hooguit af en toe eens iets via msn ofzo.
De enige muziek die ik echt gekocht heb, zijn een paar albums van Metallica, en vroeger het een en ander aan top40- meuk(vroeger wist ik nog niet dat er ook illegaal gedownload kon worden, behalve dan dat rukprogramma kazaa en Napster) en that's it.
Ik voel mijn geweten niet knagen, en ik ga er geen verandering in brengen. Ik ben helemaal gek op muziek en ik kan niet zonder, maar ik heb simpelweg het geld niet om al die muziek te kopen, waarom? Omdat die cd's allemaal 24 euro zijn in de winkel, en dat vind ik te veel, als ze 5 euro per stuk zouden zijn zou ik zeker weten meer hebben gekocht. Ook op internet vind ik ze te duur, en de kans dat je een paar rotte appels koopt op internet(vooral Itunes heeft daar wel eens een hand je van) is niet nihil.
Torrents zijn bovendien hartstikke relaxed vind ik. Dikke L*L voor de platenmaatschappijen. Rebel without a Pause.(ja ik ben momenteel naar Public Enemy aan het luisteren, ook illegaal gedownload via torrentsite)
De enige muziek die ik echt gekocht heb, zijn een paar albums van Metallica, en vroeger het een en ander aan top40- meuk(vroeger wist ik nog niet dat er ook illegaal gedownload kon worden, behalve dan dat rukprogramma kazaa en Napster) en that's it.
Ik voel mijn geweten niet knagen, en ik ga er geen verandering in brengen. Ik ben helemaal gek op muziek en ik kan niet zonder, maar ik heb simpelweg het geld niet om al die muziek te kopen, waarom? Omdat die cd's allemaal 24 euro zijn in de winkel, en dat vind ik te veel, als ze 5 euro per stuk zouden zijn zou ik zeker weten meer hebben gekocht. Ook op internet vind ik ze te duur, en de kans dat je een paar rotte appels koopt op internet(vooral Itunes heeft daar wel eens een hand je van) is niet nihil.
Torrents zijn bovendien hartstikke relaxed vind ik. Dikke L*L voor de platenmaatschappijen. Rebel without a Pause.(ja ik ben momenteel naar Public Enemy aan het luisteren, ook illegaal gedownload via torrentsite)
0
geplaatst: 20 september 2006, 18:09 uur
Branden van cd's in het mp3 tijdperk is verloren tijd, vind ik persoonlijk. Cd's kopen daarentegen vind ik nog altijd heel essentieel. Ik besteed gemiddeld 100 euro per maand aan cd's, en daar kan ik er ongeveer 10 tot 15 mee kopen
. Strictly ebay natuurlijk. Je kan niet meteen de nieuwe releases van iets bekendere artiesten kopen, maar drones, idm, experimentele muziek is soms verbazend goedkoop . Voor soundtrack is het ook de hemel (hé neo
).
Ik koop ook bij JJ records in Leuven (zij verdienen mijn geld), soms bij de fnac, en af en toe bij U-cover en boomkat.
Winkels zoals FRS en Extrazone (België) verdienen het niet dat je er cd's koopt. Voor U2, Keane en dergelijke kan je beter naar een bilbo of een JJ records gaan en zal de prijs minstens 5 euro lager liggen!
Er bestaan trouwens ook 2ehandswinkels!
Dus soms is het niet altijd de muziekindustrie die alles zo duur maakt, maar eerder winkels zoals FRS.
. Strictly ebay natuurlijk. Je kan niet meteen de nieuwe releases van iets bekendere artiesten kopen, maar drones, idm, experimentele muziek is soms verbazend goedkoop . Voor soundtrack is het ook de hemel (hé neo
).Ik koop ook bij JJ records in Leuven (zij verdienen mijn geld), soms bij de fnac, en af en toe bij U-cover en boomkat.
Winkels zoals FRS en Extrazone (België) verdienen het niet dat je er cd's koopt. Voor U2, Keane en dergelijke kan je beter naar een bilbo of een JJ records gaan en zal de prijs minstens 5 euro lager liggen!
Er bestaan trouwens ook 2ehandswinkels!
Dus soms is het niet altijd de muziekindustrie die alles zo duur maakt, maar eerder winkels zoals FRS.
0
geplaatst: 20 september 2006, 18:16 uur
Eens. Ebay is een leuke extra bron. Als je goed kijkt kan je er zo voor 10 euro 5 kopen plus verzendkosten. En dan praat ik over kwaliteit filmscores. Soms heb je wat minder geluk, maar er is altijd wat te halen. Ook nieuwe cd's kunnen je via die site zo 10 euro schelen. Daarnaast zijn er inderdaad winkels die het onnodig duur houden. 2e hands koop ik bergen per jaar, en met die cd's is niks mis. Ik ken hier ook een zaakje die enkele scores gebundeld over 2 cd's nog steeds hebben staan voor 41 euro (met een importsticker erop). Diezelfde staat in een andere zaak voor 18 euro en op ebay voor 10 euro zelfs.
0
Omayyad
geplaatst: 20 september 2006, 18:29 uur
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me een klein beetje stoor aan de vanzelfsprekendheid ten aanzien van het downloaden die ik hier in sommige berichten lees.
Misschien ben ik daar ietwat ouderwets in, maar mij is geleerd voor iets te betalen wanneer ik dit graag wil hebben.
Natuurlijk is de muziekindustrie daar voor een deel zelf verantwoordelijk voor en natuurlijk vind ik het erg gemakkelijk dat hun malaise puur en alleen aan het downloaden en/of illegaal branden verweten wordt.
Dit laatste kan mijns inziens echter in geen enkel geval rechtvaardigen om op grote schaal te gaan downloaden of branden om op deze manier alsnog aan de muziek te kunnen geraken.
Dat gezegd te hebbende, realiseer ik me dat velen het downloaden en/of branden gebruiken om nieuwe muziek te leren kennen. Dit zie ik derhalve als het enige, doch zeer grote voordeel van het downloaden/branden. In plaats van met een stapeltje cd's onder de arm in de winkel een luistersessie te houden, kan je nu op deze manier gemakkelijk en snel aan nieuwe muziek komen en dat juich ik uiteraard weer toe.
Ik ben dan ook van mening dat de muziekindustrie hier maar beter op in kan springen dan alleen met een beschuldigend vingertje te wijzen waarom zij van mening is dat het allemaal zo slecht gaat.
Misschien ben ik daar ietwat ouderwets in, maar mij is geleerd voor iets te betalen wanneer ik dit graag wil hebben.
Natuurlijk is de muziekindustrie daar voor een deel zelf verantwoordelijk voor en natuurlijk vind ik het erg gemakkelijk dat hun malaise puur en alleen aan het downloaden en/of illegaal branden verweten wordt.
Dit laatste kan mijns inziens echter in geen enkel geval rechtvaardigen om op grote schaal te gaan downloaden of branden om op deze manier alsnog aan de muziek te kunnen geraken.
Dat gezegd te hebbende, realiseer ik me dat velen het downloaden en/of branden gebruiken om nieuwe muziek te leren kennen. Dit zie ik derhalve als het enige, doch zeer grote voordeel van het downloaden/branden. In plaats van met een stapeltje cd's onder de arm in de winkel een luistersessie te houden, kan je nu op deze manier gemakkelijk en snel aan nieuwe muziek komen en dat juich ik uiteraard weer toe.
Ik ben dan ook van mening dat de muziekindustrie hier maar beter op in kan springen dan alleen met een beschuldigend vingertje te wijzen waarom zij van mening is dat het allemaal zo slecht gaat.
0
geplaatst: 21 september 2006, 09:41 uur
De muziek industrie heeft de cassette bandjes overleefd, dit zal ook wel over gaan. En anders hebben ze het aan zich zelf te danken. De gemiddelde cd is gewoon veel te duur! Het zijn vooral de grote platenmaatschappijen die er rijk van worden. Laat de boel maar crashen, dan komen uit de puinhopen vast alleen maar leuke kleine platenmaatschappijen of gaan bands in eigen beheer cd's uitbrengen.
0
geplaatst: 21 september 2006, 10:14 uur
dan komen uit de puinhopen vast alleen maar leuke kleine platenmaatschappijen of gaan bands in eigen beheer cd's uitbrengen.
die bestaan al in grote mate, en zij brengen alles gelimiteerd uit.
Wat ik trouwens HAAT aan de aangeboden legale downloads is de Lage bitrate. Je koopt als het ware slechte kwaliteit voor veel geld - tot 9,99 euro voor een cd op Itunes, ik kan het nog steeds niet begrijpen waarom iemand dit koopt - dan kan je beter die cd 2ehands kopen en rippen in goede kwaliteit
0
lambf
geplaatst: 21 september 2006, 20:32 uur
Waarom verkopen ze cd's niet gewoon €10, dan zullen er veel meer mensen cd´s kopen. want als je een cd voor tien euro ziet, denk je, hé, leuke cd, die koop ik. Maar nu bedenk ik me wel 3 keer voordat ik een cd koop.
0
geplaatst: 23 september 2006, 18:36 uur
Ik kopieer heel veel cd's en wel om twee redenen:
1. (Nieuwe) cd's zijn te duur;
2. Veel oude platen leen ik via de centrale discotheek uit
Rotterdam. Veelal zijn deze cd's niet eens in de normale
platenzaak te verkrijgen. Deze cd's kopieer ik.
Als de gemiddelde verkoopprijs van een nieuwe cd € 10 zijn zijn, zou ik niets kopieeren. Nu koop ik alleen wat ik echt heel goed vindt. Medelijden met de platenindustrie??
Geenszins.
1. (Nieuwe) cd's zijn te duur;
2. Veel oude platen leen ik via de centrale discotheek uit
Rotterdam. Veelal zijn deze cd's niet eens in de normale
platenzaak te verkrijgen. Deze cd's kopieer ik.
Als de gemiddelde verkoopprijs van een nieuwe cd € 10 zijn zijn, zou ik niets kopieeren. Nu koop ik alleen wat ik echt heel goed vindt. Medelijden met de platenindustrie??
Geenszins.
0
geplaatst: 23 september 2006, 18:42 uur
lambf schreef:
Waarom verkopen ze cd's niet gewoon €10, dan zullen er veel meer mensen cd´s kopen. want als je een cd voor tien euro ziet, denk je, hé, leuke cd, die koop ik. Maar nu bedenk ik me wel 3 keer voordat ik een cd koop.
Nou, de cd's kosten nu toch zo'n beetje 10 euro? Ik weet sites waar ze de nieuwste albums voor 12 euro verkopen, vind ik niet echt duur eigenlijk..
Branden doe ik sowieso al niet, veel teveel moeite. Ik download wel veel nummers om ze eerst te luisteren. Vind ik ze echt mooi, dan koop ik ze zeker op cd.
0
Bobiej
geplaatst: 23 september 2006, 18:47 uur
Ik kopieer ook veel cd's. Alleen bands die ik echt de moeite waard vind koop ik cd's van. Desondanks heb ik het afgelopen jaar zo'n 26 cd's gekocht (en dat van mijn zakgeld!). Ik vind downloaden en internet gewoon een goede manier om aan muziek te komen. Zonder dat zou ik zeker veel bands zijn misgelopen! En geef nou toe, zo slecht hebben die top 40 artiesten het toch niet?
0
geplaatst: 23 september 2006, 19:01 uur
Bobiej schreef:
En geef nou toe, zo slecht hebben die top 40 artiesten het toch niet?
En geef nou toe, zo slecht hebben die top 40 artiesten het toch niet?
Zij verdienen hun geld niet met cd verkoop maar met reclame's e.d dus voor hun zal het inderdaad niet zoveel uitmaken. De wat minder bekende artiesten hebben zulke inkomsten echter niet. Door cd's te kopiëren en te downloaden tref je dus vooral die minder bekende artiesten. Niet alleen doordat ze die paar miezerige center (if any) mislopen, maar ook omdat labels zonder cd verkoop natuurlijk geen contract gaan afsluiten om hun muziek in de winkels te krijgen. Dus ik zou zeggen, denk eens na, neem een bijbaan en koop je muziek gewoon. Downloadprogramma's zijn enkel om muziek te ontdekken en geen substituut.
0
Lost Highway
geplaatst: 8 oktober 2006, 18:35 uur
Zelfs al zouden cd's 10 euro kosten, er zou niet veel minder gedownload worden. Dan zou men klagen dat het nog te duur is en zeggen 'tja als cd's nu eens 5 euro's zouden kosten zou ik niet downloaden maar kopen'.
Mensen zijn nooit tevreden en zoeken altijd wel één of andere weg om aan de wetten en grenzen te ontsnappen, zelfs al zijn die grenzen best aanvaardbaar. Want elke grens is per definitie te hoog. Het zit gewoon in onze genen.
Beetje zoals men het dopinggebruik gaat terugschroeven door het inkorten van grote rondes. Zinloos dus.
Mensen zijn nooit tevreden en zoeken altijd wel één of andere weg om aan de wetten en grenzen te ontsnappen, zelfs al zijn die grenzen best aanvaardbaar. Want elke grens is per definitie te hoog. Het zit gewoon in onze genen.
Beetje zoals men het dopinggebruik gaat terugschroeven door het inkorten van grote rondes. Zinloos dus.
0
geplaatst: 9 oktober 2006, 12:18 uur
Het prijsargment duikt iedere keer maar weer op. Los van het feit dat als je iets niet kunt betalen, geenszins een argument is om t dan maar gratis te pakken, hoef je echt niet zo heel veel moeite meer te doen om de nieuwste cd's voor inderdaad rond de 12 euro te kopen. Zijn ze wat ouder (en dat is dan soms al na een maand of 6 na de release), dan koop je, met een beetje zoeken, cd's voor een euro of 8. Daarmee is de cd zo'n beetje het enige artikel dat in de afgelopen 25 jaar significant goedkoper is geworden. En t spijt me geweldig maar 8-12 euro voor een cd met mooie muziek die een lifetime meegaat, is toch bijna voor niks. Een avondje bierdrinken in t cafe, en je bent minstens 5 cd's verder. Of weet er iemand een kroeg waar je kunt zeggen dat je een biertje te duur vindt en dat vervolgens iedereen het normaal vindt dat je zelf maar gratis tapt ? Graag het adres 
Downloaden gebruiken als alternatieve luisterpaal lijkt me overigens prima. Maar als je dan iets moois ontdekt, gewoon kopen maar. Dat is immers meestal de bedoeling van mensen die iets maken en lijkt me een gepaste uiting van waardering voor de artiest in kwestie. Ook zoeken naar niet op cd verschenen parels is natuurlijk leuk.
Verder sluit ik me 100 % aan bij de commentaren van Bubba, Musicfriek en Omayyad
edit: zie net dat ik enige tijd geleden een haast identiek bericht heb gepost. Nou ja, in ieder geval consistent

Downloaden gebruiken als alternatieve luisterpaal lijkt me overigens prima. Maar als je dan iets moois ontdekt, gewoon kopen maar. Dat is immers meestal de bedoeling van mensen die iets maken en lijkt me een gepaste uiting van waardering voor de artiest in kwestie. Ook zoeken naar niet op cd verschenen parels is natuurlijk leuk.
Verder sluit ik me 100 % aan bij de commentaren van Bubba, Musicfriek en Omayyad
edit: zie net dat ik enige tijd geleden een haast identiek bericht heb gepost. Nou ja, in ieder geval consistent
0
patrick_p72
geplaatst: 23 oktober 2006, 08:30 uur
Heb ik ook al eerder gezegd maar betalen we hier niet met zijn allen rechten over elk leeg cd'tje.
Dus als ik mijn eigen geproduceerde software, foto's en/of filmpjes wil distribueren betaal ik daar ook rechten over aan de geldwolven van de muziek- en filmindustrie.
Nou moet ik toegeven dat ik persoonlijk al mijn leeg brandmateriaal vanuit Duitsland betrek.
Maar ik vind de muziek- en filmmaffia hier wel hypocriet wel geld vragen voor alles waarmee je iets kan kopieren en dan aan de andere kant harde maatregelen nemen daartegen.
Gelukkig zijn ze voorlopig teruggefloten om ook nog een heffing te gaan leggen op MP3-spelers.
Het is toch gewoon krankzinnig. Daar hoor ik alle moraalridders hier niet over.
Het is ook geen excuus dat mensen downloaden maar het werkt wel goed voor hun geweten
. En wat ook goed werkt voor het sussen van je geweten is dat de eerste muzikant die moet slapen onder een brug omdat zijn cd'tje zo vaak gedownload is nog geboren moet worden
.
Dus als ik mijn eigen geproduceerde software, foto's en/of filmpjes wil distribueren betaal ik daar ook rechten over aan de geldwolven van de muziek- en filmindustrie.
Nou moet ik toegeven dat ik persoonlijk al mijn leeg brandmateriaal vanuit Duitsland betrek.
Maar ik vind de muziek- en filmmaffia hier wel hypocriet wel geld vragen voor alles waarmee je iets kan kopieren en dan aan de andere kant harde maatregelen nemen daartegen.
Gelukkig zijn ze voorlopig teruggefloten om ook nog een heffing te gaan leggen op MP3-spelers.
Het is toch gewoon krankzinnig. Daar hoor ik alle moraalridders hier niet over.
Het is ook geen excuus dat mensen downloaden maar het werkt wel goed voor hun geweten
. En wat ook goed werkt voor het sussen van je geweten is dat de eerste muzikant die moet slapen onder een brug omdat zijn cd'tje zo vaak gedownload is nog geboren moet worden
.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 09:31 uur
Die heffingen zijn inderdaad achterlijk. Een goed excuus om te downloaden, je betaalt er immers voor.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 09:35 uur
En t spijt me geweldig maar 8-12 euro voor een cd met mooie muziek die een lifetime meegaat, is toch bijna voor niks. Een avondje bierdrinken in t cafe, en je bent minstens 5 cd's verder. Of weet er iemand een kroeg waar je kunt zeggen dat je een biertje te duur vindt en dat vervolgens iedereen het normaal vindt dat je zelf maar gratis tapt ? Graag het adres

0
geplaatst: 29 oktober 2006, 10:51 uur
De mensen die nu nog cd's kopen zijn niet echt toekomst bewust bezig. Over niet al te lange tijd zal al de verwisselbare media verdwenen zijn en loopt alles via draadjes. Al de nieuwe technologien als Blueray en HD zijn eigenlijk al lang achterhaald.
Een internet aansuiting wordt zo standaard als de gas water en licht voorziening. In de auto heb je een harde schijf die wireless vol te pompen is met muziek, voor onderweg heb je een draagbare hardeschijf (is er natuurlijk al) en ook je hifi set zal een harde schijf hebben.
Een internet aansuiting wordt zo standaard als de gas water en licht voorziening. In de auto heb je een harde schijf die wireless vol te pompen is met muziek, voor onderweg heb je een draagbare hardeschijf (is er natuurlijk al) en ook je hifi set zal een harde schijf hebben.
* denotes required fields.