MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
laxus11 schreef:
De nieuwe update van spotify maar meteen weggegooid, nu weer terug bij de oude vertrouwde versie
Heb je dan ook de apps weer terug of doen die het dan niet meer omdat spotify de apps niet meer ondersteunt?

Salvadore schreef:
(quote)
Heb je dan ook de apps weer terug of doen die het dan niet meer omdat spotify de apps niet meer ondersteunt?

Volgens mij doen ze het wel maar moet je zeggen dat ik er niet heel erg veel gebruik van maak.

laxus11 schreef:
De nieuwe update van spotify maar meteen weggegooid, nu weer terug bij de oude vertrouwde versie
Update weggooien doe je door het spotify programma eerst geheel te verwijderen en vervolgens een oude versie te installeren? of is er een makkelijkere downdate optie?

Salvadore schreef:
(quote)
Update weggooien doe je door het spotify programma eerst geheel te verwijderen en vervolgens een oude versie te installeren? of is er een makkelijkere downdate optie?

Nee zo heb ik het gedaan, werkt prima

OK Thanks, ga ik dan ook eens over nadenken al vraag ik me wel af of spotify niet automatisch gaat updaten. Ik zal eens kijken of je dat kunt uitzetten.

Salvadore schreef:
OK Thanks, ga ik dan ook eens over nadenken al vraag ik me wel af of spotify niet automatisch gaat updaten. Ik zal eens kijken of je dat kunt uitzetten.

Tsja geen idee of ze dat automatisch doen, misschien ff checken als je de pc een keertje opnieuw opstart.

Doen ze automatisch geloof ik. Ik heb in ieder geval nergens gevonden dat je dat kunt uitschakelen.

IK mag hopen van niet want ik wissel nog al vaak tussen playlisten door en heb geen zin om hele tijd naar het volgende nummer te scrollen.

Pfff... ik kan ook al geen hele lijsten* meer plakken in een playlist. Nu moet ik 96 nummers handmatig gaan invoeren

* daarmee bedoel ik zoiets (maar dan langer):

spotify:track:202jYUPcHQE4XgcuAcw2FM
spotify:track:6DZNTBSc8taXU09cgaSmOV
spotify:track:6NGyuggK81e1cw0uUrJRfZ
spotify:track:6EhWQ3VNpE8qy3UEuL7Cvq
spotify:track:2dXngWQnyjgJxn3PiGxzlr
spotify:track:3E7NFNtEz3WtI18BdBWWgO
spotify:track:2gxbtJv0qfA1I4WsjgKPQe

Volgens mij ook leuk nieuws voor Onweerwolf...

Onweerwolf
Klopt. Waardeloos weer.

Onweerwolf
Teunnis en anderen.

Het lijkt er op dat ze de hele URI functionaliteit er uit hebben geschopt. Je kunt via rechterclick ook geen URI meer kopiëren vanuit Spotify.

Ze bestaan echter nog wel gewoon in de database gelukkig.

Ik heb het volgende gedaan:

Deze oude versie gedownload en geïnstalleerd (kan gewoon over de huidige heen):

Thank you for downloading Spotify 0.9.14.13 from FileHorse.com

Daarna deze tutorial gevolgd:

How To Revert Back To The Old Version Of Spotify (Before It Went White N Shit) / Music Forum // Drowned In Sound - drownedinsound.com

Go to C:/Users/<Name>/Appdata/Roaming/Spotify

1. Make a new empy text file
2. Name it Spotify_new.exe
3. Right click the file and make the file read only

1. Make a new empty text file
2. Name it Spotify_new.exe.sig

Voor Macs (vreselijke apparaten ) staat er ook een tutorial.

Voor alsnog werkt dit voor mij in ieder geval. Hopelijk blijft dit zo of gaan ze de nieuwe versie fixen.

Als er een nieuwe versie uitkomt waarin dit inderdaad gefixed is dan zou ik het op prijs stellen als iemand me even tagged.

Thanks

Ik ga het uitproberen OWW, Thanks alvast

Die uri's kan je makkelijk omtoveren door spotify:track: te wijzigen in https://open.spotify.com/track/

Het niet kunnen plakken is overigens wel drama..

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Die uri's kan je makkelijk omtoveren door spotify:track: te wijzigen in https://open.spotify.com/track/

Klopt. Dat is iig iets met het idee op nieuwe nominaties voor 2016.

Beetje dubbel gevoel bij de nieuwe Spotify:

+: Eindelijk weer terug naar een versie zonder apps. Die maakten het programma alleen maar onnodig traag.
+: Visueel vind ik het wel iets fijner geworden. Meer ruimte tussen de afspeellijsten, waardoor kleinere kans nummers per ongeluk de verkeerde lijst in te slepen.
+: Berichten/liedjes van anderen komen nu duidelijker binnen.

-: De afspeelrij zit verstopt, had best bovenaan mogen blijven.
-: De afspeelrij is - eenmaal geopend - onoverzichtelijk.
-: De filterfunctie binnen een playlist/folder gebruikte ik heel graag. Heb zelfs al mijn afspeellijsten onder 1 map gezet, om snel in allemaal tegelijk te kunnen filteren. Maar dat kan nu dus niet niet meer.
-: Notificaties werkt nog steeds voor geen meter. Sommige komen via mail, andere weer via Spotify zelf. Zou dat wel wat beter willen kunnen finetunen.

Onweerwolf schreef:
Go to C:/Users/<Name>/Appdata/Roaming/Spotify

1. Make a new empy text file
2. Name it Spotify_new.exe
Ik heb alleen geen bestand die zo heet. Ik heb overigens een vergelijkbare tutorial en daar stond dit:
If you can't find it, type it into the address bar of Windows Explorer - it's hidden by default in Windows 7.
Maar ook dan vind ik het niet.

Vreemd was ook dat Spotify niet automatisch ging updaten van 0.9.x naar 1.0.x, terwijl die normaal wel altijd zonder vragen de update uitvoert.

edit: En opeens staat hij er wel. Vreemd! Zo, ik hou ik het nog even bij de oude Spotify, totdat ze een aantal dingen weer rechtgetrokken hebben.

De methode doe Oww heeft geplaats doet het, heb hem net opnieuw opgestart en hij opent mooi de versie die ik eerst had

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Ik heb alleen geen bestand die zo heet. Ik heb overigens een vergelijkbare tutorial en daar stond dit:
(quote)
Maar ook dan vind ik het niet.

Vreemd was ook dat Spotify niet automatisch ging updaten van 0.9.x naar 1.0.x, terwijl die normaal wel altijd zonder vragen de update uitvoert.

edit: En opeens staat hij er wel. Vreemd! Zo, ik hou ik het nog even bij de oude Spotify, totdat ze een aantal dingen weer rechtgetrokken hebben.

Ik had het bestand ook niet maar heb het dus gewoon gemaakt.

Is Spotify vernieuwd?

Onweerwolf
Definieer 'vernieuwd'.

Geüpdatet.

Ik merk niets op de mobiele versie.

Onweerwolf
Ik heb een dumbphone ipv een smartphone dus qua mobiele versie zou ik het niet weten. De gewone desktop versie heeft inderdaad een update en daar zijn heel veel gebruikers niet over te spreken.

Spotify goes iTunes. Jammer.

tuktak schreef:
Gaaf, met de Spotify Beta kan je eindelijk Spotify Connect via je desktop aansturen! Daar wachtte ik nu al tijden op...

Dit is inderdaad extreem handig voor het switchen tussen apparaten. Het enige positieve aan de hele update.

Vanwege het ontbreken van apps en de zoekfunctie in afspeellijsten overweeg ik nog steeds wel om weer terug te gaan naar de oude versie.

Gretz schreef:
(quote)

Dit is inderdaad extreem handig voor het switchen tussen apparaten. Het enige positieve aan de hele update.

Vanwege het ontbreken van apps en de zoekfunctie in afspeellijsten overweeg ik nog steeds wel om weer terug te gaan naar de oude versie.

Zoek maar eens op Google unofficial spotify installer, werkt prima hier en hij update niet automatisch

laxus11 schreef:
(quote)

Zoek maar eens op Google unofficial spotify installer, werkt prima hier en hij update niet automatisch

Thanks, ga ik even uitproberen.

Sinds een paar dagen heb ik bij Spotify het probleem dat nummers die ik zelf heb op mijn computer niet meer wil afspelen. Als ik erop dubbelklik komt er gewoon stilte. Als ik bijvoorbeeld de MuMeladderplaylist wil afspelen dan is het voortdurend van dat.

Dat heb ik vroeger ook lange tijd gehad. QuickTime installeren (of updaten) was uiteindelijk de oplossing. Het duurt nu soms nog een paar seconden voor een lokaal bestand wil afspelen maar het zal het dan wel doen.

dumb_helicopter schreef:
Sinds een paar dagen heb ik bij Spotify het probleem dat nummers die ik zelf heb op mijn computer niet meer wil afspelen. Als ik erop dubbelklik komt er gewoon stilte. Als ik bijvoorbeeld de MuMeladderplaylist wil afspelen dan is het voortdurend van dat.
Al deze oplossing geprobeerd?

Re: Spotify won't play "local files" songs! - The Spotify Community - community.spotify.com

(de post helemaal onderaan)

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.