Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2015, 14:53 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Wordt weer doodgegooid met advertenties op Spotify. Vreemd, lijkt net alsof bij bepaalde albums de frequentie veel hoger is dan bij andere albums. Ook op sommige dagen meer dan andere. Geen touw aan vast te knopen. Dacht eerst dat het lag aan weekend of niet maar dat is niet consequent en ook nieuwe releases vs oude lijkt ook niet altijd indicatief. Soms denk ik dat het misschien ligt aan het label waarop een release verschijnt en of het album nieuw is op Spotify ook als het een oud album is.
Bij Last.fm betaalde ik € 5 /mnd en dat is en blijft de beste dienst die er was/is, alleen niet meer in Nederland beschikbaar. Ben destijds gestopt met mijn (enorme) verzameling op mp3 te zetten omdat er vele aantrekkelijke streamingdiensten waren maar dat begint nu toch steeds minder te worden. Per album krijg ik per 40 minuten nu 3 of 4 onderbrekingen voor advertenties. Plus de pop-up advertenties en de embeded advertenties. Krijg bijna weer zin om naar Grooveshark over te stappen... ook al betaald die dan nog minder aan de artiesten en dat geeft ook geen goed gevoel.
Voor een tientje per maand heb je nergens last van bij spotify Wordt weer doodgegooid met advertenties op Spotify. Vreemd, lijkt net alsof bij bepaalde albums de frequentie veel hoger is dan bij andere albums. Ook op sommige dagen meer dan andere. Geen touw aan vast te knopen. Dacht eerst dat het lag aan weekend of niet maar dat is niet consequent en ook nieuwe releases vs oude lijkt ook niet altijd indicatief. Soms denk ik dat het misschien ligt aan het label waarop een release verschijnt en of het album nieuw is op Spotify ook als het een oud album is.
Bij Last.fm betaalde ik € 5 /mnd en dat is en blijft de beste dienst die er was/is, alleen niet meer in Nederland beschikbaar. Ben destijds gestopt met mijn (enorme) verzameling op mp3 te zetten omdat er vele aantrekkelijke streamingdiensten waren maar dat begint nu toch steeds minder te worden. Per album krijg ik per 40 minuten nu 3 of 4 onderbrekingen voor advertenties. Plus de pop-up advertenties en de embeded advertenties. Krijg bijna weer zin om naar Grooveshark over te stappen... ook al betaald die dan nog minder aan de artiesten en dat geeft ook geen goed gevoel.
.
0
geplaatst: 24 februari 2015, 17:21 uur
Zoals gezegd was Last.fm perfect voor mij en mijn vriendin. Spotify is een redelijk alternatief, evenals Deezer of Grooveshark maar er ontbreek daar nog te veel en is de structuur matig. Wellicht dat ik in de toekomst wel een abo ga overwegen als het een en ander verbeterd en verbreed.
0
geplaatst: 24 februari 2015, 17:31 uur
Album beluisteren nu.
1e nummer
2x advertenties (audio)
2e + 3e nummer
indien 15-20 minuten na album begin dan weer 2x advertentie (audio)
4e + 5e + 6e nummer
indien circa 30-40 minuten sinds album begin dan weer 2x advertentie (audio)
7e + 8e nummer soms ook 9e nummer
Indien nummer 10 = laatste nummer dan eerst advertentie (audio) dan stopt afspelen en moet ik handmatig het laatste nummer aanklikken om af te spelen.
Als een album meer dan 10 nummers telt dan gaat het nog net maar albums met 8 of 9 nummers of met veel hele lange nummers is echt irritant met die audio advertenties, die embeded en pop-up advertenties neem ik dan voor lief want die zijn er ook nog. Je zou denken dat ze dan veel geld verdienen aan al die ads maar dat blijkt dus niet zo.
PS ik koop vaak CDs tijdens de concerten en daar geef ik mijn geld liever aan uit dan aan abos.
1e nummer
2x advertenties (audio)
2e + 3e nummer
indien 15-20 minuten na album begin dan weer 2x advertentie (audio)
4e + 5e + 6e nummer
indien circa 30-40 minuten sinds album begin dan weer 2x advertentie (audio)
7e + 8e nummer soms ook 9e nummer
Indien nummer 10 = laatste nummer dan eerst advertentie (audio) dan stopt afspelen en moet ik handmatig het laatste nummer aanklikken om af te spelen.
Als een album meer dan 10 nummers telt dan gaat het nog net maar albums met 8 of 9 nummers of met veel hele lange nummers is echt irritant met die audio advertenties, die embeded en pop-up advertenties neem ik dan voor lief want die zijn er ook nog. Je zou denken dat ze dan veel geld verdienen aan al die ads maar dat blijkt dus niet zo.
PS ik koop vaak CDs tijdens de concerten en daar geef ik mijn geld liever aan uit dan aan abos.
0
geplaatst: 25 februari 2015, 09:22 uur
Als ik het zo lees kan ik me goed voorstellen dat dat zwaar irritant is. Dat is dus precies de reden dat ik een abo heb
.
.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 18:10 uur
Ik hield een abo jaren tegen. Nu kreeg ik een jaar lang abo op Deezer. En dat is me heel goed bevallen. Ik ontdek nu steeds meer muziek, dankzij deze site ook. En wanneer iets heel bijzonders is dan koop ik de cd wel. Muziek kan je bv ook op je smartphone zetten en offline in de auto afspelen. Ik wil niet meer terug.
Ik heb tig elpees en cd s gekocht in mijn leven. Maar dankzij zo N muziekdienst hoor je weer nummers die ik jaren niet meer gehoord heb.
Reclame is heel irritant. Dan maar betalen.....ik heb er voor over!
Ik heb tig elpees en cd s gekocht in mijn leven. Maar dankzij zo N muziekdienst hoor je weer nummers die ik jaren niet meer gehoord heb.
Reclame is heel irritant. Dan maar betalen.....ik heb er voor over!
0
geplaatst: 4 maart 2015, 18:24 uur
De eerste dagen van maart was het weer prima, bijna geen reclame.
Dus het lijkt er op dat hoe meer je luistert hoe meer reclame je voor geschoteld krijgt. Dat verklaart misschien waarom ik eind februari bedolven werd onder die reclame.
Dus het lijkt er op dat hoe meer je luistert hoe meer reclame je voor geschoteld krijgt. Dat verklaart misschien waarom ik eind februari bedolven werd onder die reclame.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:18 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Dus het lijkt er op dat hoe meer je luistert hoe meer reclame je voor geschoteld krijgt.
Als je meer tv kijkt, zie je ook meer commercials. Dus het lijkt er op dat hoe meer je luistert hoe meer reclame je voor geschoteld krijgt.

0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:55 uur
Wat ik bedoel is, de eerste dagen van de maand krijg ik per album minder ads voorgeschoteld dan als ik een album beluisterd aan het einde van de maand. Ik vermoed dat Spotify bijhoud hoeveel uren iemand streamt en de frequentie en lengte/hoeveelheid reclame daarop aanpast.
0
geplaatst: 5 maart 2015, 11:21 uur
Krijg zojuist een mail over Gramofon - WiFi music player. The best way to play Spotify
Ziet er wel interessant uit zo'n ding!
0
geplaatst: 5 maart 2015, 12:03 uur
Hebben meer mensen het probleem met de last.fm app van Spotify?
Hij geeft bij mij een error aan bij het live scrobblen:
"Kan niet inloggen op de Last.fm scrobbling-server."
Hij geeft bij mij een error aan bij het live scrobblen:
"Kan niet inloggen op de Last.fm scrobbling-server."

0
geplaatst: 6 maart 2015, 14:10 uur
Er is/wordt een nieuwe versie uitgerold van Spotify desktop en dat is wennen. Daar waar klikken op X het programma minimaliseerde naar de systemtray nu wordt deze afgesloten, wat overigens voor sommige programma normaal gedrag is maar tot nu toe niet voor Spotify.
Er is ook meer ruimte gemaakt voor embeded ads ...argh... niet handig als je scherm op lage resoluties is ingesteld of je een klein scherm hebt. Het oproepen van de map favorieten was tot nu toe zonder vertraging, vermoedelijk om dat een copy ervan lokaal stond maar nu is het minuten wachten voor er iets wordt getoond.
Ook de embeded versie van Last.fm kan ik niet terug vinden alleen de mogelijk om te scrobblen te activeren. Zie trouwens geen enkele app meer... bug... or design?
Bovendien nu net na beluisteren van een reclame sluit het zichzelf af...
Er is ook meer ruimte gemaakt voor embeded ads ...argh... niet handig als je scherm op lage resoluties is ingesteld of je een klein scherm hebt. Het oproepen van de map favorieten was tot nu toe zonder vertraging, vermoedelijk om dat een copy ervan lokaal stond maar nu is het minuten wachten voor er iets wordt getoond.
Ook de embeded versie van Last.fm kan ik niet terug vinden alleen de mogelijk om te scrobblen te activeren. Zie trouwens geen enkele app meer... bug... or design?
0
geplaatst: 6 maart 2015, 14:38 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Er is/wordt een nieuwe versie uitgerold van Spotify desktop en dat is wennen. Daar waar klikken op X het programma minimaliseerde naar de systemtray nu wordt deze afgesloten, wat overigens voor sommige programma normaal gedrag is maar tot nu toe niet voor Spotify.
Het was al een tijdje bekend dat de apps gingen verdwijnen
0
geplaatst: 7 maart 2015, 09:07 uur
Ik snap echt het geneuzel om de reclames op Spotify niet. Voor 10 euro per maand ben je klaar; geen reclames, onbeperkt muziek luisteren en de mogelijkheden om nieuwe muziek te ontdekken zijn gigantisch. Tien euro is dan toch geen belachelijk hoog bedrag ofzo? Het blijft alleen jammer dat Spotify sommige artiesten niet zover krijgt om hun muziek via Spotify aan te bieden. Nu grijp ik bijvoorbeeld mis op de nieuwe Björk en Steven Wilson, maar daar moet ik dan maar een fysiek exemplaar van halen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 maart 2015, 12:37 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Echt? Dat werd wel eens tijd zeg. Zeldzaam irritant was dat.
0
tuktak
geplaatst: 7 maart 2015, 13:11 uur
chevy93 schreef:
Krijg zojuist een mail over Gramofon - WiFi music player. The best way to play Spotify
Jah leuk dingetje voor weinig. Het mooie van Gramofon is dat het al Allplay support heeft en dat (24bit en open source) gaat denk ik een nieuwe stap in de streamingwereld zijn.
0
geplaatst: 9 maart 2015, 20:09 uur
De apps zijn dan nu echt verdwenen met de nieuwste versie. Hopelijk komt er iets voor terug, want een aantal waren toch wel erg fijn.
0
tuktak
geplaatst: 10 maart 2015, 19:03 uur
Gaaf, met de Spotify Beta kan je eindelijk Spotify Connect via je desktop aansturen! Daar wachtte ik nu al tijden op...
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 maart 2015, 19:11 uur
En dat lijkt te werken!

Jammer genoeg stond het automatisch opstarten van Spotify wel weer aan, zonder mijn toestemming. Het blijven amateurs.
En het ziet er nog steeds niet uit. Overzichtelijkheid is echt 0,0
0
geplaatst: 10 maart 2015, 20:24 uur
Onweerwolf schreef:
En dat lijkt te werken!
Jammer genoeg stond het automatisch opstarten van Spotify wel weer aan, zonder mijn toestemming. Het blijven amateurs.
(quote)
En dat lijkt te werken!

Raar. De nieuwe versie heb ik nog niet gezien, maar ik vind Spotify er juist goed én overzichtelijk uitzien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 maart 2015, 20:37 uur
Serieus? Er zit een halve meter ruimte tussen de titels in een playlist en 25% van het scherm wordt ingenomen door de naam van de playlist en 4 albumhoezen.
0
geplaatst: 11 maart 2015, 18:31 uur
tuktak schreef:
Jah leuk dingetje voor weinig. Het mooie van Gramofon is dat het al Allplay support heeft en dat (24bit en open source) gaat denk ik een nieuwe stap in de streamingwereld zijn.
Alleen wel jammer dat het alleen support biedt aan Spotify. Of kijk ik ergens overheen?(quote)
0
geplaatst: 11 maart 2015, 19:11 uur
Even handmatig de update van Spotify gedaan. Ziet er prima uit.
Enige nadeel is toch wel de enorme hoeveelheid loze ruimte bovenin de taakbalk.
Zeer irritant ook dat je Spotify nu niet meer naar het systeemvak kan sturen, zoals iTunes. Het zal mij wat boeien of dat met het kruisje gebeurt of niet, maar mijn taakbalk wordt zo alleen maar voller...
Enige nadeel is toch wel de enorme hoeveelheid loze ruimte bovenin de taakbalk.
Zeer irritant ook dat je Spotify nu niet meer naar het systeemvak kan sturen, zoals iTunes. Het zal mij wat boeien of dat met het kruisje gebeurt of niet, maar mijn taakbalk wordt zo alleen maar voller...
0
geplaatst: 11 maart 2015, 19:18 uur
Werkt het zoeken in playlist met cmd / ctrl f bij jullie ook niet meer?
0
geplaatst: 12 maart 2015, 00:45 uur
Lol, ze zijn de undo-knop vergeten 
En als ik mijn playlist kopieer en plak dan veranderd de hele volgorde
Ik heb dus zojuist heel lang gedaan over mijn longlist voor Song van top 10 van 1979 te sorteren, maar als ik die vervolgens makkelijk wil kopieren en plakken zodat ik ook in Excel de goede volgorde heb dan lukt dat niet. Loop ik vervolgens een beetje te kloten met die playlist, kan ik mijn gekloot (even alles weghalen en opnieuw plakken) niet meer herstellen

EDIT: Ben er in ieder geval al achtergekomen dat ie om een of andere reden de helft van de playlist naar boven heeft gehaald, want de volgorde klopt nog behalve dan dat in twee willekeurige delen is gesplitst
Spotify is lekker bezig...

En als ik mijn playlist kopieer en plak dan veranderd de hele volgorde

Ik heb dus zojuist heel lang gedaan over mijn longlist voor Song van top 10 van 1979 te sorteren, maar als ik die vervolgens makkelijk wil kopieren en plakken zodat ik ook in Excel de goede volgorde heb dan lukt dat niet. Loop ik vervolgens een beetje te kloten met die playlist, kan ik mijn gekloot (even alles weghalen en opnieuw plakken) niet meer herstellen

EDIT: Ben er in ieder geval al achtergekomen dat ie om een of andere reden de helft van de playlist naar boven heeft gehaald, want de volgorde klopt nog behalve dan dat in twee willekeurige delen is gesplitst
Spotify is lekker bezig...
0
geplaatst: 12 maart 2015, 13:44 uur
chevy93 schreef:
Werkt hier ook niet (meer).
Sterker nog, je kan helemaal niet meer zoeken in een afspeellijst, zelfs niet door op je toetsenbord de eerste paar letters in te typen.Werkt hier ook niet (meer).
Nu mag je handmatig de luisterlijsten van de Ladder/Witte Trui gaan nalopen.

0
geplaatst: 12 maart 2015, 14:08 uur
De nieuwe update van spotify maar meteen weggegooid, nu weer terug bij de oude vertrouwde versie 

* denotes required fields.