Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2015, 13:02 uur
Vind het toch jammer dat de Last.fm app is verdwenen.
Er was gisteren trouwens weer een update 1.0.2.6 uitgebracht, weinig verschil, bij tracks/albums is het optie voor link weer verschenen.
Er was gisteren trouwens weer een update 1.0.2.6 uitgebracht, weinig verschil, bij tracks/albums is het optie voor link weer verschenen.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 13:25 uur
Voor wie het leuk vindt: ik heb een Spotify playlist waarbij elke maand een bepaalde artiest / band zijn 50 favoriete tracks samen stelt. Zo is het deze maand de beurt aan Gregory Porter, en 1 april is er weer een nieuwe. Enjoy!
0
geplaatst: 4 april 2015, 09:48 uur
chevy93 schreef:
Re: Spotify won't play "local files" songs! - The Spotify Community - community.spotify.com
(de post helemaal onderaan)
(quote)
Al deze oplossing geprobeerd? Re: Spotify won't play "local files" songs! - The Spotify Community - community.spotify.com
(de post helemaal onderaan)
Geen verschil gemerkt jammer genoeg.
0
geplaatst: 4 april 2015, 09:52 uur
Ik heb de lokale bestanden dan maar afgevinkt, zodat ik terug tenminste op een normale manier kan luisteren.
0
geplaatst: 9 april 2015, 11:48 uur
"Filter Koffiehouse"
AAAAAAAAHH!!!!
En dit al de hele week, om de twee nummers en 8 uur per dag (tijdens mijn werk)!
Heb uit frustratie zelfs op een gegeven moment de radio aangezet.
Als dit Spotify's manier is om haar luisteraars een Premium account af te dwingen dan zijn ze wat mij betreft helemaal verkeerd bezig!
AAAAAAAAHH!!!!
En dit al de hele week, om de twee nummers en 8 uur per dag (tijdens mijn werk)!Heb uit frustratie zelfs op een gegeven moment de radio aangezet.
Als dit Spotify's manier is om haar luisteraars een Premium account af te dwingen dan zijn ze wat mij betreft helemaal verkeerd bezig!

0
geplaatst: 9 april 2015, 11:57 uur
Juist, de hele week al hetzelfde reclameblok om de twee nummers waarvan "Filter Koffiehouse" de meest irritante is.
0
geplaatst: 9 april 2015, 13:08 uur
Het is ook weinig aanlokkend - 'Filter Koffiehuis' klinkt toch als de playlist van mijn nachtmerries... 

0
geplaatst: 9 april 2015, 16:11 uur
Probeer het uit zou ik zeggen... 
Filtr - Playlists on Spotify
Het is overigens helemaal niet zo'n slechte playlist, met o.a. Gavin James, Raphael Saadiq, First Aid Kit en Ray LaMontagne.

Filtr - Playlists on Spotify
Het is overigens helemaal niet zo'n slechte playlist, met o.a. Gavin James, Raphael Saadiq, First Aid Kit en Ray LaMontagne.
0
geplaatst: 21 juni 2015, 20:03 uur
Ben benieuwd hoe jullie naar Spotify luisteren. Ik ben nu aan het uitzoeken of het voor mij rendabel is om Spotify voor onderweg te gebruiken i.p.v. mijn iPod zoals nu.
Volgens mij is er geen speciale hardware voor Spotify ontwikkeld en dit betekent dat ik helaas aangewezen ben op mijn (Android) mobiel. Echter heeft deze mobiel een beperkte opslagruimte (max. 32 GB en daar gaan nog allerlei bestanden zoals foto's vanaf); dat steekt schril af bij mijn huidige iPod van 160 GB. Bovendien ga ik dan voorbij aan het grote voordeel die Spotify biedt, namelijk dat ik GEEN lokale bestanden hoef te hebben.
Streamen kost echter mb's en mb's kosten geld. Alleen KPN (en Hi) zorgen dat je geen mb's kwijt bent bij het streamen van Spotify. Echter zijn die dan weer behoorlijk prijzig. Het goedkoopste (voor mij relevante) abonnement loopt al richting de 20/maand en als ik dan nog Spotify erbij wil nemen, kost dit 30/maand. En dat terwijl ik momenteel Spotify Family heb voor 6,25/maand en ik bij Telfort CombiVoordeel kan krijgen, zodat ik voor 13/maand het abonnement heb dat ik wil. Kortom, ik schiet er dan 10 euro per maand bij in; puur alleen om Spotify onderweg te luisteren. Dan gebruik ik liever mijn iPod.
Iemand suggesties/opmerkingen/vragen?
Volgens mij is er geen speciale hardware voor Spotify ontwikkeld en dit betekent dat ik helaas aangewezen ben op mijn (Android) mobiel. Echter heeft deze mobiel een beperkte opslagruimte (max. 32 GB en daar gaan nog allerlei bestanden zoals foto's vanaf); dat steekt schril af bij mijn huidige iPod van 160 GB. Bovendien ga ik dan voorbij aan het grote voordeel die Spotify biedt, namelijk dat ik GEEN lokale bestanden hoef te hebben.
Streamen kost echter mb's en mb's kosten geld. Alleen KPN (en Hi) zorgen dat je geen mb's kwijt bent bij het streamen van Spotify. Echter zijn die dan weer behoorlijk prijzig. Het goedkoopste (voor mij relevante) abonnement loopt al richting de 20/maand en als ik dan nog Spotify erbij wil nemen, kost dit 30/maand. En dat terwijl ik momenteel Spotify Family heb voor 6,25/maand en ik bij Telfort CombiVoordeel kan krijgen, zodat ik voor 13/maand het abonnement heb dat ik wil. Kortom, ik schiet er dan 10 euro per maand bij in; puur alleen om Spotify onderweg te luisteren. Dan gebruik ik liever mijn iPod.
Iemand suggesties/opmerkingen/vragen?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 21 juni 2015, 20:58 uur
Ik hoor je niet over het (mijn inziens) grootste voordeel van Spotify premium/Family: de mogelijkheid om nummers off line te luisteren waardoor het niet ten koste gaat van je MB's. Is er een reden dat je dat niet benoemt?
Ik heb zelf een Ben Abonnement van 20 euro per maand en daarnaast Spotify Family voor 15 euro per maand (ik deel het abonnement met mijn dochter). Je schrijft dat je al Spotify Family hebt, dus je kunt nu ook al offline luisteren. Nu hoef ik niet mijn complete muziekcollectie bij me te hebben: 200 nummers off line op mijn telefoon is meer dan genoeg. Het downloaden van de nummers doe ik vanzelfsprekend op mijn Wifi en kost me nog geen 5 minuten.
Ik zeg er wel bij dat ik nooit een Ipod of een vervangend ander apparaat heb gehad van vergelijkbare grootte dus voor mij is Spotify ideaal. Daarnaast luister ik Spotify ook thuis vrij veel, het is heerlijk om reclamevrij te luisteren en afspeellijsten op de gewenste volgorde te beluisteren. Daarnaast is er een muzikale wereld voor me open gegaan. Maar goed, dat weet je zelf ook allemaal wel, daar heb je mij niet voor nodig.
Ik heb zelf een Ben Abonnement van 20 euro per maand en daarnaast Spotify Family voor 15 euro per maand (ik deel het abonnement met mijn dochter). Je schrijft dat je al Spotify Family hebt, dus je kunt nu ook al offline luisteren. Nu hoef ik niet mijn complete muziekcollectie bij me te hebben: 200 nummers off line op mijn telefoon is meer dan genoeg. Het downloaden van de nummers doe ik vanzelfsprekend op mijn Wifi en kost me nog geen 5 minuten.
Ik zeg er wel bij dat ik nooit een Ipod of een vervangend ander apparaat heb gehad van vergelijkbare grootte dus voor mij is Spotify ideaal. Daarnaast luister ik Spotify ook thuis vrij veel, het is heerlijk om reclamevrij te luisteren en afspeellijsten op de gewenste volgorde te beluisteren. Daarnaast is er een muzikale wereld voor me open gegaan. Maar goed, dat weet je zelf ook allemaal wel, daar heb je mij niet voor nodig.
0
geplaatst: 21 juni 2015, 21:05 uur
cosmic kid schreef:
Ik hoor je niet over het (mijn inziens) grootste voordeel van Spotify premium/Family: de mogelijkheid om nummers off line te luisteren waardoor het niet ten koste gaat van je MB's. Is er een reden dat je dat niet benoemt?
Dat heb ik wel benoemd:Ik hoor je niet over het (mijn inziens) grootste voordeel van Spotify premium/Family: de mogelijkheid om nummers off line te luisteren waardoor het niet ten koste gaat van je MB's. Is er een reden dat je dat niet benoemt?
chevy93 schreef:
Aan 200 nummers heb ik niet genoeg. Dan zou ik vooraf een inschatting moeten maken wat ik wel/niet wil luisteren. Dat gaat volledig voorbij aan het gemak van Spotify, namelijk dat je dus NIET van tevoren dingen lokaal hoeft op te slaan.Volgens mij is er geen speciale hardware voor Spotify ontwikkeld en dit betekent dat ik helaas aangewezen ben op mijn (Android) mobiel. Echter heeft deze mobiel een beperkte opslagruimte (max. 32 GB en daar gaan nog allerlei bestanden zoals foto's vanaf); dat steekt schril af bij mijn huidige iPod van 160 GB. Bovendien ga ik dan voorbij aan het grote voordeel die Spotify biedt, namelijk dat ik GEEN lokale bestanden hoef te hebben.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 21 juni 2015, 21:26 uur
In dat geval geef je zelf alle antwoorden die ik kan bedenken. Overigens zou ik voor 10 euro per maand kiezen voor het gemak van mijn muziek collectie altijd bij de hand, maar dat is een persoonlijke overweging. Succes met je keuze
0
geplaatst: 21 juni 2015, 21:38 uur
chevy93 wij hebben spotify bij ons KPN abbo (internet, bellen , TV), onze dochter gebruikt het meestal, zij streamt op de PC en neemt liedjes (playlist etc) mee op haar telefoon (dit kost dus ruimte) zij gebruikt nooit MP3 o.i.d.
Als er voldoende wifi(hot spots etc) komt zou je dus in de toekomst altijd kunnen streamen, nu gebruikt zij dus MB's voor ofline te luisteren.
Thuis luister ik ook meer en meer naar spotify en blijft de CD speler uit.
Ik ben zelf oud en heb dus mp3 op mijn telefoon.
Als er voldoende wifi(hot spots etc) komt zou je dus in de toekomst altijd kunnen streamen, nu gebruikt zij dus MB's voor ofline te luisteren.
Thuis luister ik ook meer en meer naar spotify en blijft de CD speler uit.
Ik ben zelf oud en heb dus mp3 op mijn telefoon.
0
geplaatst: 15 juli 2015, 22:09 uur
Neil Young haalt muziek van streamingdiensten | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Oh, oh, die Neil begint steeds gekker te worden.
It's about sound quality. I don't need my music to be devalued by the worst quality in the history of broadcasting or any other form of distribution. I don't feel right allowing this to be sold to my fans. It's bad for my music.

Oh, oh, die Neil begint steeds gekker te worden.
It's about sound quality. I don't need my music to be devalued by the worst quality in the history of broadcasting or any other form of distribution. I don't feel right allowing this to be sold to my fans. It's bad for my music.

0
geplaatst: 15 juli 2015, 22:15 uur
Kortom..hij verdient te weinig aan streamingsdiensten en wil dat mensen cds kopen of mp3s kopen..its all about the money ook al ben je al loaded..
0
geplaatst: 15 juli 2015, 22:37 uur
Als Neil dan ook gelijk stopt met CD en LPs te verkopen dan wel die ook uit de schappen te halen dan kan ik zijn standpunt delen. Anders is het alleen maar aandacht creëren voor zijn eigen gadget en dan is het gewoon erg uitgekookt en niet erg fanvriendelijk. De verkoop van zijn muziek zal volgens mij kelderen.
0
geplaatst: 15 juli 2015, 23:14 uur
Niet meer serieus te nemen die Neil Young. Lijkt erop dat de dementie aardig toe aan het slaan is. 
Als het wel om het geld gaat, kom er dan gewoon eerlijk vooruit zoals een Taylor Swift. Dan kan ik het veel beter begrijpen. Als meerdere grote artiesten tenslotte de boel boycotten, is de kans groter dat Spotify en concurrenten uiteindelijk meer gaan betalen.

Als het wel om het geld gaat, kom er dan gewoon eerlijk vooruit zoals een Taylor Swift. Dan kan ik het veel beter begrijpen. Als meerdere grote artiesten tenslotte de boel boycotten, is de kans groter dat Spotify en concurrenten uiteindelijk meer gaan betalen.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 08:56 uur
Ik hou van Neil Young’s muziek én ik houd van goed geluid, maar ik vind dit echt een kul-argument. “De slechtste muziekweergave in de geschiedenis?” Is Neil Young vergeten dat hij opgroeide in de jaren vijftig en zestig, toen je nieuwe muziek – zeker in Canada – voornamelijk kon consumeren via AM-radio, met alle geruis, gekraak en andere bijgeluiden vandien? En breek me de bek niet open over cassettes, 8-tracks, slechte LP-persingen en andere ondermaatse geluidsdragers waar we jarenlang mee te maken gehad hebben.
Ik doe niet zo gek veel met streaming en MP3’s, prefereer CD en vinyl. Maar door de bank genomen is de kwaliteit van streamingdiensten zeer acceptabel. Bovendien kun je zelf keuzes maken mbt de kwaliteit die je wilt horen. En de praktijk wijst uit dat het merendeel van de muziekliefhebbers tevreden is met die kwaliteit.
Bovendien zijn er toch al streamingdiensten die losless audio aanbieden? En zo niet, dan lijkt me dan een kwestie van tijd.
Ik waardeer Neils inspanningen voor een betere geluidskwaliteit van muziek in het algemeen, maar soms slaat-ie door. In dit geval gaat zijn pleidooi voor een betere geluidskwaliteit al te opzichtig samen met propaganda voor zijn eigen Pono-speeltje.
Ik doe niet zo gek veel met streaming en MP3’s, prefereer CD en vinyl. Maar door de bank genomen is de kwaliteit van streamingdiensten zeer acceptabel. Bovendien kun je zelf keuzes maken mbt de kwaliteit die je wilt horen. En de praktijk wijst uit dat het merendeel van de muziekliefhebbers tevreden is met die kwaliteit.
Bovendien zijn er toch al streamingdiensten die losless audio aanbieden? En zo niet, dan lijkt me dan een kwestie van tijd.
Ik waardeer Neils inspanningen voor een betere geluidskwaliteit van muziek in het algemeen, maar soms slaat-ie door. In dit geval gaat zijn pleidooi voor een betere geluidskwaliteit al te opzichtig samen met propaganda voor zijn eigen Pono-speeltje.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 18:08 uur
Probeer ik legaal muziek te luisteren op de manier die ik wil....wordt het me weer onmogelijk gemaakt. Dan maar weer pindakazen, ik ga echt niet terug naar cd's of lp's.
As we speak kan overigens Neil Young nog streamen via spotify.
As we speak kan overigens Neil Young nog streamen via spotify.
0
geplaatst: 16 juli 2015, 23:42 uur
chevy93 schreef:
the worst quality in the history of broadcasting or any other form of distribution.
the worst quality in the history of broadcasting or any other form of distribution.
Haha.
0
geplaatst: 17 juli 2015, 19:50 uur
Diverse streamingsites bieden de mogelijkheid om eigen muziek te uploaden en dan kan je die vervolgens gewoon als stream afluisteren en dat is volgens mij gewoon gratis.
Maar als 'iedereen' dat gaat doen dan zouden die streamingsites wel extra kosten hebben maar geen verdiensten tegenover hebben staan, los van het feit dat Neil zelf ook niets meer er aan verdient. Ben benieuwd of er dan een reactie van die sites op komt.
Maar als 'iedereen' dat gaat doen dan zouden die streamingsites wel extra kosten hebben maar geen verdiensten tegenover hebben staan, los van het feit dat Neil zelf ook niets meer er aan verdient. Ben benieuwd of er dan een reactie van die sites op komt.
0
geplaatst: 1 augustus 2015, 19:34 uur
Omdat het pindakazen de laatste tijd steeds moeilijker wordt begin ik te overwegen om voortaan Spotify te gaan gebruiken. Geen gedoe meer met downloaden, maar altijd alles bij de hand. Toch loop ik tegen een aantal problemen aan:
1. Niet alles staat op Spotify. Natuurlijk kan ik die albums dan alsnog downloaden en op mijn harde schijf zetten, maar Spotify maakt het afspelen van lokale bestanden niet echt gemakkelijk. Ik heb een lijst van een paar duizend nummers, waarin ik niet eens kan zoeken.
2. Spel- en interpunctiefouten in héél veel titels. Twee nummers op hetzelfde album: Pt. 1 en Part 2.
Om nog maar te zwijgen over toevoegingen als 'Deluxe Edition', 'Single Edit' en 'Remastered'.
3. Ik vind Spotify gebruiksonvriendelijk. Een enkel nummer afspelen kan niet, dan gooit Spotify meteen de rest van het album erachteraan. En nummers uit de wachtrij verwijderen kan ook niet, of ik weet gewoon niet hoe.
Ik weet dat ik er vroeg of laat aan zal moeten geloven, maar vooralsnog kan ik nauwelijks met Spotify uit de voeten.
1. Niet alles staat op Spotify. Natuurlijk kan ik die albums dan alsnog downloaden en op mijn harde schijf zetten, maar Spotify maakt het afspelen van lokale bestanden niet echt gemakkelijk. Ik heb een lijst van een paar duizend nummers, waarin ik niet eens kan zoeken.
2. Spel- en interpunctiefouten in héél veel titels. Twee nummers op hetzelfde album: Pt. 1 en Part 2.
Om nog maar te zwijgen over toevoegingen als 'Deluxe Edition', 'Single Edit' en 'Remastered'.3. Ik vind Spotify gebruiksonvriendelijk. Een enkel nummer afspelen kan niet, dan gooit Spotify meteen de rest van het album erachteraan. En nummers uit de wachtrij verwijderen kan ook niet, of ik weet gewoon niet hoe.
Ik weet dat ik er vroeg of laat aan zal moeten geloven, maar vooralsnog kan ik nauwelijks met Spotify uit de voeten.
0
geplaatst: 1 augustus 2015, 19:39 uur
stoepkrijt Apple music en de muziekdienst van Google staan toe dat je nummers upload en dus in die dienst kan gebruiken.
Ik kom natuurlijk de opgesomde problemen ook tegen en voeg daar het zoeken op een groep (waarbij je altijd allerlei verzamelaars bovenin hebt) er ook maar aan toe.
Toch ben ik op dit moment behoorlijk gebruik aan het maken van Spotify (wij hebben ook een abonnement) ondanks alles.
Ik kom natuurlijk de opgesomde problemen ook tegen en voeg daar het zoeken op een groep (waarbij je altijd allerlei verzamelaars bovenin hebt) er ook maar aan toe.
Toch ben ik op dit moment behoorlijk gebruik aan het maken van Spotify (wij hebben ook een abonnement) ondanks alles.
0
geplaatst: 1 augustus 2015, 21:14 uur
stoepkrijt schreef:
3. Ik vind Spotify gebruiksonvriendelijk. Een enkel nummer afspelen kan niet, dan gooit Spotify meteen de rest van het album erachteraan. En nummers uit de wachtrij verwijderen kan ook niet, of ik weet gewoon niet hoe.
Bij welk programma kun je dan wel "een enkel nummer" afspelen? 3. Ik vind Spotify gebruiksonvriendelijk. Een enkel nummer afspelen kan niet, dan gooit Spotify meteen de rest van het album erachteraan. En nummers uit de wachtrij verwijderen kan ook niet, of ik weet gewoon niet hoe.
Een nummer verwijderen uit de wachtrij gaat via de delete-toets.
0
geplaatst: 1 augustus 2015, 22:39 uur
Ik gebruik nu Windows Media Player en daar kan ik gewoon één nummer selecteren om af te spelen.
Ik dacht dat ik de delete-toets al had geprobeerd, maar ik zal het morgen nog eens testen.
Ik dacht dat ik de delete-toets al had geprobeerd, maar ik zal het morgen nog eens testen.

0
geplaatst: 1 augustus 2015, 22:41 uur
Rudi S schreef:
Goed om te lezen. Blijkbaar is het dus mogelijk om je over die ergernissen heen te zetten. Dan moet ik dat ook kunnen. Toch ben ik op dit moment behoorlijk gebruik aan het maken van Spotify (wij hebben ook een abonnement) ondanks alles.

0
geplaatst: 1 augustus 2015, 23:36 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Goed om te lezen. Blijkbaar is het dus mogelijk om je over die ergernissen heen te zetten. Dan moet ik dat ook kunnen.
Natuurlijk! Een Spotify Premium-abonnement is voor mij goud waard intussen. Minder geklooi met de mp3, minder geklooi met downloads die moeilijker geworden zijn, etc.
De tag-freak in mij durft zich ook serieus ergeren aan de slechte albumtitels enzovoort, vooral ivm scrobblen. Echt
Maar ik combineer mp3 en Spotify. Ook omdat er op Spotify toch nog genoeg muziek afwezig is.* denotes required fields.