Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2015, 00:26 uur
bennerd schreef:
Natuurlijk! Een Spotify Premium-abonnement is voor mij goud waard intussen. Minder geklooi met de mp3, minder geklooi met downloads die moeilijker geworden zijn, etc.
De tag-freak in mij durft zich ook serieus ergeren aan de slechte albumtitels enzovoort, vooral ivm scrobblen. Echt
Maar ik combineer mp3 en Spotify. Ook omdat er op Spotify toch nog genoeg muziek afwezig is.
(quote)
Natuurlijk! Een Spotify Premium-abonnement is voor mij goud waard intussen. Minder geklooi met de mp3, minder geklooi met downloads die moeilijker geworden zijn, etc.
De tag-freak in mij durft zich ook serieus ergeren aan de slechte albumtitels enzovoort, vooral ivm scrobblen. Echt
Maar ik combineer mp3 en Spotify. Ook omdat er op Spotify toch nog genoeg muziek afwezig is. Dit dus. Ik heb ook een perfecte tag-obsessie, maar ik heb al twee jaar een Spotify-abonnement en tot nu toe ben ik beetje over de ergernissen. Als de tag echt dramatisch slecht is, dan scrobbel ik het wel met Universal Scrobbler.
0
geplaatst: 8 augustus 2015, 13:47 uur
Ik ben nu al een paar dagen gebruik aan het maken Spotify en eigenlijk werkt het best prettig. Alleen voor '80s-muziek moet je niet bij Spotify zijn. Bijna alle postpunk- of new wave-albums zijn remasters, waarbij het woord 'remastered' zowel in de album- als songtitel terugkomt. Erg irritant. Voor de muziek zelf maakt het natuurlijk niets uit, maar als Last.fm-verslaafde kan ik hier echt niet tegen. 

0
geplaatst: 9 augustus 2015, 00:55 uur
hmmm....
Maak nu al een tijd gebruik van de Webversie van Spotify.
Ik heb geen abonnement (ik heb het gechecked), maar ik krijg NOOIT reclames geserveerd...? Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar heb nu echt weinig reden tot upgraden. Kwaliteit is niet gelijk aan MP3, maar best prima te verteren. Iemand weet hoe dit kan?
(als ik google krijg ik alleen resultaten van mensen die de ads willen skippen)
Ik heb geen abonnement (ik heb het gechecked), maar ik krijg NOOIT reclames geserveerd...? Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar heb nu echt weinig reden tot upgraden. Kwaliteit is niet gelijk aan MP3, maar best prima te verteren. Iemand weet hoe dit kan?
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 08:35 uur
inquestos schreef:
, maar ik krijg NOOIT reclames geserveerd...? n)
, maar ik krijg NOOIT reclames geserveerd...? n)
Dus geen audio ads, in dat geval wekker uitzetten en de hondjes laten slapen

0
geplaatst: 9 augustus 2015, 12:31 uur
Dat mag je even uitleggen Rudi?
En Chevy, je had helemaal gelijk. Geen idee dat AdBlock ook audio-ads tegenhield. Hier op musicmeter stond adblock ook weer aan, blijkbaar reset hij het om de zoveel tijd. Op sites die ik waardeer zet ik het uit.
En Chevy, je had helemaal gelijk. Geen idee dat AdBlock ook audio-ads tegenhield. Hier op musicmeter stond adblock ook weer aan, blijkbaar reset hij het om de zoveel tijd. Op sites die ik waardeer zet ik het uit.
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 12:34 uur
Nou als jij dus zonder te betalen een premium hebt, zou ik inderdaad de blijkbaar slapende honden niet wekken (hoe kan dat nou telefoontje).
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 12:55 uur
inquestos schreef:
hmmm....
hmmm....
Mijn ma heeft ook geen reclame op haar gratis versie van Spotify (terwijl er weldegelijk Free staat), ik wel. Je gebruikt toevallig geen Chromebook?
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 18:24 uur
inquestos schreef:
Geen idee dat AdBlock ook audio-ads tegenhield.
Normaliter niet, maar er zijn sommige blockers waarbij het wel gebeurd of wellicht alleen onder bepaalde omstandigheden. Het zou in ieder geval niet moeten werken met Spotify. Maar er is wel vaker een verschil tussen de theorie en de praktijk in de digitale wereld. Geen idee dat AdBlock ook audio-ads tegenhield.

0
geplaatst: 10 augustus 2015, 15:05 uur
Poeha schreef:
Ik weet het niet, heb je op hem gereageerd dan?
Ik weet het niet, heb je op hem gereageerd dan?
Ja, ik had in ieder geval wel een reactie getypt, misschien niet doorgekomen, of misschien verwijderd omdat het mensen op weg kan helpen. Dus ik laat het er maar bij. Gewoon betalen met je luie donder voor spotify

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 augustus 2015, 15:35 uur
stoepkrijt schreef:
Omdat het pindakazen de laatste tijd steeds moeilijker wordt
wat dan?2. Spel- en interpunctiefouten in héél veel titels. Twee nummers op hetzelfde album: Pt. 1 en Part 2.
Om nog maar te zwijgen over toevoegingen als 'Deluxe Edition', 'Single Edit' en 'Remastered'.
3. Ik vind Spotify gebruiksonvriendelijk. Een enkel nummer afspelen kan niet, dan gooit Spotify meteen de rest van het album erachteraan. En nummers uit de wachtrij verwijderen kan ook niet, of ik weet gewoon niet hoe.
Om nog maar te zwijgen over toevoegingen als 'Deluxe Edition', 'Single Edit' en 'Remastered'.3. Ik vind Spotify gebruiksonvriendelijk. Een enkel nummer afspelen kan niet, dan gooit Spotify meteen de rest van het album erachteraan. En nummers uit de wachtrij verwijderen kan ook niet, of ik weet gewoon niet hoe.
Dit zijn voor mij onoverkoombare dealbreakers.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 19:38 uur
stoepkrijt schreef:
De laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat een album wat ik zoek nergens te vinden is. En voor albums die wel te vinden zijn kom ik op steeds dubieuzere websites terecht. Ik kan duidelijk merken dat er steeds minder albums op het wereldwijde web geslingerd worden, zeker het wat onbekendere spul.Omdat het pindakazen de laatste tijd steeds moeilijker wordt
Het gros van de albums (vooral het spul dat net uitgebracht is) is overigens nog wel gemakkelijk te downloaden, maar ik wil wel graag datgene kunnen luisteren waar ik zin in heb, niet datgene wat toevallig beschikbaar is om te downloaden.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 19:52 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
(quote)
De laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat een album wat ik zoek nergens te vinden is. En voor albums die wel te vinden zijn kom ik op steeds dubieuzere websites terecht. Ik kan duidelijk merken dat er steeds minder albums op het wereldwijde web geslingerd worden, zeker het wat onbekendere spul. Ook niet op Soulseek?
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 19:59 uur
Dat ken ik eigenlijk niet zo goed. Hoe gaat dit in zijn werk dan?
Eerlijk gezegd begin ik al een beetje aan Spotify te wennen en dat werkt eigenlijk best prettig. Er zitten wel wat nadelen aan, maar wetende dat downloaden geen toekomst meer heeft kan ik er misschien wel aan wennen.
Eerlijk gezegd begin ik al een beetje aan Spotify te wennen en dat werkt eigenlijk best prettig. Er zitten wel wat nadelen aan, maar wetende dat downloaden geen toekomst meer heeft kan ik er misschien wel aan wennen.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:13 uur
En verder kun je natuurlijk ook erkennen dat de scrobble'problemen' eerder autistische trekjes zijn dan dat het daadwerkelijk een drempel zou moeten zijn. Het gaat om de muziek. Toch?! 
Overigens is het enige album dat ik niet kan downloaden: Tourist LeMC - En Route (2015). En met downloaden bedoel ik dus gratis. Voor de rest vind ik tot nog toe alles zonder problemen. Niet dat ik nou heel obscuur zoek, maar ook (semi-)obscure dingen vind ik vaak gewoon. Inderdaad veelal via Soulseek.

Overigens is het enige album dat ik niet kan downloaden: Tourist LeMC - En Route (2015). En met downloaden bedoel ik dus gratis. Voor de rest vind ik tot nog toe alles zonder problemen. Niet dat ik nou heel obscuur zoek, maar ook (semi-)obscure dingen vind ik vaak gewoon. Inderdaad veelal via Soulseek.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:13 uur
stoepkrijt schreef:
Soulseek is een heel basic peer-to-peer programma. Je download 'ouderwets' rechtstreeks van andere gebruikers. Werkt nog altijd uitstekend en je vindt er ontzettend veel mee.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:15 uur
stoepkrijt schreef:
Het is eigenlijk gewoon een peer to peer-programma. Maar wel eentje waar héél veel op te vinden is. Al weet ik niet zeker of dat ook voor recente muziek geldt, ik gebruik zelf vrijwel alleen nog maar Spotify. Maar op Soulseek is behoorlijk wat obscuur spul te vinden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:49 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
(quote)
De laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat een album wat ik zoek nergens te vinden is. En voor albums die wel te vinden zijn kom ik op steeds dubieuzere websites terecht. Ik kan duidelijk merken dat er steeds minder albums op het wereldwijde web geslingerd worden, zeker het wat onbekendere spul. Ik gebruik zelf DC++, rutracker en (sinds jaren weer) soulseek en kan toch het meeste wel vinden.
Alleen Nederlandse en Vlaamse dingen zijn soms lastig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:50 uur
stoepkrijt schreef:
maar wetende dat downloaden geen toekomst meer heeft
maar wetende dat downloaden geen toekomst meer heeft
Hoezo zou het geen toekomst hebben dan?
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:52 uur
chevy93 schreef:
En verder kun je natuurlijk ook erkennen dat de scrobble'problemen' eerder autistische trekjes zijn dan dat het daadwerkelijk een drempel zou moeten zijn. Het gaat om de muziek. Toch?!
Dat klopt, ik ben echt een mierenneuker wat dat betreft. En verder kun je natuurlijk ook erkennen dat de scrobble'problemen' eerder autistische trekjes zijn dan dat het daadwerkelijk een drempel zou moeten zijn. Het gaat om de muziek. Toch?!

0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:53 uur
Marco dB schreef:
Soulseek is een heel basic peer-to-peer programma. Je download 'ouderwets' rechtstreeks van andere gebruikers. Werkt nog altijd uitstekend en je vindt er ontzettend veel mee.
Klinkt goed. Ik zou het eens kunnen proberen, maar voorlopig probeer ik eerst Spotify even uit. Bedankt voor de info in ieder geval, ook aan Arrie.(quote)
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:56 uur
Downloaden is tegenwoordig illegaal, weet je wel?
En streamingservices als Spotify en Deezer zijn duidelijk in opkomst, dus ik vermoed dat (illegaal) downloaden zijn langste tijd wel gehad heeft. Maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.
En streamingservices als Spotify en Deezer zijn duidelijk in opkomst, dus ik vermoed dat (illegaal) downloaden zijn langste tijd wel gehad heeft. Maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 20:56 uur
Onweerwolf schreef:
If it wasn't scrobbled, you didn't hear it.
Amen.If it wasn't scrobbled, you didn't hear it.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 augustus 2015, 21:00 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Downloaden is tegenwoordig illegaal, weet je wel?
En streamingservices als Spotify en Deezer zijn duidelijk in opkomst, dus ik vermoed dat (illegaal) downloaden zijn langste tijd wel gehad heeft. Maar dat zal de tijd uit moeten wijzen. Dat is niet relevant. Als jij wilt kunnen downloaden dan moet een ander uploaden en dat is al jaren en jaren illegaal.
Bovendien gaat het dan alleen maar om Nederland, dus dat zegt sowieso weinig.
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 11:49 uur
Ik ben nog steeds een fanatieke spotify gebruiker, echter wat ik bij de concurrentie* zie is met name dat je daar wel kan uploaden (en dus "prive" kun toevoegen wat niet beschikbaar is) en het zoeken (als je in spotify enkel een artiestennaam ingeeft wordt je eerst langs hondertachtigmiljoenzevenhonderdzesenvijftig verzamelaars gestuurd) dat blijft blijft voor mij dus wel achter.
Spotify wil niet uploaden ivm eventuele rechten.
Een van de grote voordelen is dat er veel gebruikers zijn waar ik afspeellijsten mee kan delen, ook hier op de site wordt daar regelmatig nuttig gebruik van gemaakt.
*Microsoft Groove, Apple music, Google music.
Tidal en Deezer ken ik nauwelijks.
Spotify wil niet uploaden ivm eventuele rechten.
Een van de grote voordelen is dat er veel gebruikers zijn waar ik afspeellijsten mee kan delen, ook hier op de site wordt daar regelmatig nuttig gebruik van gemaakt.
*Microsoft Groove, Apple music, Google music.
Tidal en Deezer ken ik nauwelijks.
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 13:10 uur
Onweerwolf schreef:
+1.

Ik heb mijn tags het liefst ook zoveel mogelijk correct, maar het zoeken naar verschillen tussen Spotify en mijn iTunes-collectie doe ik niet meer. Teveel gedoe en het belangrijkste is gewoon dat ik de meeste muziek die ik luister kan scrobblen, niet dat elk nummer/album maar onder 1 tag staat weergeven. Bij het haakjes album heb ik de meeste nummers met iets van 4 verschillende schrijfwijzen gescrobbled.
Is niet anders. Bij nieuwe muziek houd ik trouwens meestal de spelling aan zoals die op Spotify is, ook al staat er (radio edit) of (demo) tussen haakjes.
0
geplaatst: 11 augustus 2015, 13:17 uur
Nadeel van Spotify vind ik trouwens dat je maar iets van 10.000 nummers aan mijn muziek kunt toevoegen. Die grens heb ik allang bereikt. En ik vind het nog steeds jammer dat ze wel alle statistieken bijhouden over hoe vaak je naar een artiest/afspeellijst luistert, maar dat je nergens kunt checken hoe vaak je een bepaald nummer hebt afgespeeld.
* denotes required fields.