menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
geplaatst:
Het vervelende van die app vind ik dat deze ongelofelijk traag is. Maar ik ben er volgens mij achter dat dit ligt aan de hoeveelheid offline bestanden die ik heb.

geplaatst:
Heb je ze toevallig ook op een SD-kaart? Dat hielp bij mij niet mee.

geplaatst:
Had hetzelfde probleem. Ik heb laatst een nieuwe SD-kaart in mijn telefoon gezet en nu gaat de app weer als een tierelier.

geplaatst:
ohmusica schreef:
Geef mij maar de app. Spotify heeft de indeling van de playlists op de apps een stuk logischer ingedeeld. Onlangs afgespeeld staat nu onder home. En door middel van het icoontje met het hartje plaats je nummers in het mapje ‘vind ik leuk’ vroeger favorieten. De layout is ook weer verbeterd. De desktopversie gebruik ik nauwelijks.

Dat geldt voor mij ook. Waarschijnlijk heeft de reden dat ik de desktop versie onhandiger in gebruik vind ik voor een deel te maken met het feit dat ook eigenlijk alleen maar de app gebruik. De indeling is anders en ik vind die van de app logischer, maar dat kan dus ook gewenning zijn.

Wat ik wel jammer vind is dat je in de mobiele versie geen profielfoto van een gemaakte afspeellijst kunt plaatsen. Dat kan alleen maar in de desktop versie. Het is maar een klein dingetje, maar toch jammer.

geplaatst:
Arrie schreef:
Heb je ze toevallig ook op een SD-kaart? Dat hielp bij mij niet mee.
Ja, ook dat nog eens. Alleen intern heb ik niet genoeg opslagruimte.

Ach, zodra de Ladder weer wat rondes verder is, is die berg met nummers ook aanmerkelijk kleiner, haha. En zoveel luister ik toch niet via mijn mobiel, omdat mijn oortjes slecht blijven zitten in de koptelefoonaansluiting van mijn mobiel. En bovenal omdat ik via mijn iPod Classic luister.

geplaatst:
'Spotify werkt aan gelijktijdig luisterbare afspeellijsten voor vrienden' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik kan me herinneren uit de begintijd van Spotify dat er toen ook een soort gelijke functie was. Ik zou het zeker toejuichen als er weer zo'n soort functie komt.

geplaatst:
... tegelijkertijd met een groep vrienden naar dezelfde nummers luisteren waarbij ieder kan bepalen of er geskipt wordt? nee, dankjewel

geplaatst:
De Sounddrop functie was dat toch? Dat was wel een mooie functie. FIjn als je bv. wilt CSL'en met iemand.

geplaatst:
Ja Soundrop was erg leuk! Ben benieuwd. Dat iedereen in de groep kan skippen is idd niet zo handig, daar ben ik het mee eens.

geplaatst:
Arrie schreef:
Ja Soundrop was erg leuk! Ben benieuwd. Dat iedereen in de groep kan skippen is idd niet zo handig, daar ben ik het mee eens.

123poetertjes Gretz

geplaatst:
really doe

geplaatst:
update 1.18.439 wordt uitgerold van de desktop versie.

In de sectie Radio een visuele / bedieningswijziging, scrollen door de radios is nu op/neer i.p.v. links / rechts

De enige verandering die na een vluchtige blik opvalt.

geplaatst:
herman schreef:
De Sounddrop functie was dat toch? Dat was wel een mooie functie. FIjn als je bv. wilt CSL'en met iemand.

Oeh, zou wel leuk zijn als er net zoiets terugkomt.

geplaatst:
Soundrop was fantastisch!

geplaatst:
Iets als dit? Soundbounce

edit: programma gedownload, maar als ik het open krijg ik helaas alleen een wit scherm.

edit2: via JQBX - Listen Together. DJ Online. Discover New Music. kan het wel, denk ik.

geplaatst:
Ik heb even snel een MusicMeter-room geïnstalleerd. Ik weet nog niet zo goed hoe het werkt en of het enigszins boeiend is, maar wie weet heeft iemand zin om daarmee te spelen.

JQBX - app.jqbx.fm

geplaatst:
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat er albums bij 'onlangs afgespeeld' staan die je helemaal niet beluisterd hebt? Dit is me al een paar keer gebeurd. Je zou denken dat iemand anders op mijn account zit maar dat kan eigenlijk niet, ik wijzig regelmatig het wachtwoord.
Iemand een idee?

geplaatst:
Germ had dit sinds maart een paar keer voorgekomen maar recentelijk niet meer.

E-Clect-Eddy schreef:
Inderdaad, heb even online gezocht het schijnt dat er meer users zijn bij wie dit overkomt sinds begin dit jaar.

Spotify zelf geeft geen uitleg over wat dit zou kunnen zijn.

geplaatst:
Goed om te weten dat dit blijkbaar vaker voor komt. Als het weer gebeurd maar even screenshotjes maken en Spotify benaderen.

geplaatst:
Zowel bij Last.fm als bij Spotify vervelende problemen... geen srobbles die geregistreerd worden en gateway 500 errors, Spotify webplayer die het niet doet.

Het zou niet gerelateerd moeten zijn, volgens een reactie, alleen voor mij begonnen de problemen precies vanaf de update naar 1.1.9.383 van Spotify desktop-app.

Edit circa 15:30
Problemen zijn wel voorbij, maar wel een uurtje scrobbles verloren. Waarschijnlijk door mijn resetten van de verbinding met Spotify bij Last.fm setting.

edit circa 19:30
Er zit sinds de vorige update een irritante bug mbt de teksten die ingevoerd worden bij de beschrijving van een afspeellijst. Wijzigingen daarin wordt 9 van de 10 keer niet opgeslagen.

geplaatst:
Sinds de meest recente update klinkt de geluidskwaliteit soms toch weer minder. Met name in het 'hoog' tijdens 'volle / energieke' passages. Op rustige nummers hoor ik het niet of nauwelijks.

Kan natuurlijk aan andere zaken liggen:

Geluidskaartdriver in combinatie Windows update(s) versie 1903 van W10 is net uit.

Of artiest / label hebben een versie op Spotify gezet met een lagere bitrate-kwaliteit.

geplaatst:
Iemand anders ook last van die Spotify-make-over op iOS, waarmee je nu niet meer hebt dat als je een album opslaat, de artiest in je bibliotheek komt? Ik moet nu de artiesten allemaal apart leuk moet gaan vinden voordat ze in m’n bibliotheek verschijnen.

geplaatst:
hoi123 schreef:
Iemand anders ook last van die Spotify-make-over op iOS, waarmee je nu niet meer hebt dat als je een album opslaat, de artiest in je bibliotheek komt? Ik moet nu de artiesten allemaal apart leuk moet gaan vinden voordat ze in m’n bibliotheek verschijnen.

Jup, erg vervelend inderdaad. Er is ergens wel een functie om het allemaal in 1x aan te klikken volgens mij.

Het ergste is dat het hier nu 1 of 2 minuten (of langer) duurt voordat de albums geladen zijn wanneer ik een artiest selecteer. Dit maakt de app praktisch onbruikbaar voor mij. Als dit niet te fixen is, ga ik maar eens op zoek naar een alternatief.

geplaatst:
Op deze versie van Spotify klinken de overgangen tussen nummers weer een stuk vloeiender viel me vandaag op. Wat erg prettig is bij de nummers die op een album in elkaar overgaan.

geplaatst:
In de sectie Radio staan sinds begin dit jaar vaak Aanbevolen radiostations gebaseerd op nummers of artiesten die ik nooit heb beluisterd.

Is dat een nieuwe manier van suggesties die bij iedereen worden gedaan?

Ik gebruik de Radio-functie nooit en de onbekende suggesties interesseren me nog minder.

geplaatst:
Ik ben wel weer klaar met Spotify en heb premium opgezegd. Ok, het is leuk om zoveel muziek binnen handbereik te hebben, maar ik merk ook dat ik minder van muziek geniet, juist omdát alles nu zo makkelijk te krijgen is. M'n cd's draai ik nauwelijks meer, wat ik zonde vind. Voor dat tientje per maand kun je onbeperkt muziek luisteren, maar ik kan er ook 1 á 2 cd's voor kopen. Daarnaast is er ook telkens een probleem met de app. Momenteel wordt alleen het eerste nummer van een album afgespeeld, op repeat en na de laatste update heb ik wel meer dingen die niet lekker lopen. Wil gewoon ook weer eens ervaren hoe muziek luisteren was zónder Spotify.

geplaatst:
Spotify

geplaatst:
Klinkt alsof je gewoon het repeatknopje aangevinkt hebt staan?

En wat Rudi zegt. Hoe je omgaat met het feit dat je alle muziek binnen handbereik hebt, is je eigen keuze natuurlijk. Daardoor hoef je niet minder van muziek te genieten. Ik vind het alleen maar handig dat ik geen cd's meer hoef te draaien en ik ben persoonlijk niet zo gehecht aan fysieke dragers.

Ik vind het zo fijn dat ik bedenk dat ik een bepaald album wil horen en hem meteen kan opzetten, zonder hem in bezit te hoeven hebben of hem nog te moeten downloaden.

geplaatst:
CD's gewoon rippen, op de mobiel zetten > shuffle-mode aan en zo geniet van mijn verzameling als een persoonlijk radiostation wanneer Spotify niet op staat.

geplaatst:
Dat doe ik ook, een keuze aan cd's in flac op de mobiel plus alle hi-res downloads, er kan 256 gig op. Dan bijvoorbeeld streamen naar de geluidsinstallatie in cd kwaliteit en hoger.
Klik en draaien maar!
Spotify (mp3 kwaliteit) is voor mij alleen maar om te ontdekken, en om eerst een album te beluisteren alvorens het te kopen!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:36 uur

geplaatst: vandaag om 21:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.