menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
geplaatst:
Volgens de Simpsons-schrijvers is Homer overigens 38.

geplaatst:
Lijkt op grote probleem bij Spotify... met de zoekfunctie kan je nummers vinden maar de links naar de albums werken niet in elk geval voor een deel van acts.

Ook was kort de streaming-service onderbroken... althans de nummers speelden wel af maar er was alleen stilte. Na het herstarten van de desktop-app werkte dit weer.

geplaatst:
Venceremos schreef:
Volgens de Simpsons-schrijvers is Homer overigens 38.
En hij schijnt fan te zijn van Pete D'oherty.

geplaatst:
Je kan er bijna de klok op gelijk zetten, elke 10 dagen een update voor de desktopversie, vandaag 1.1.2.285

Het kan aan mij liggen maar de donker achtergrond lijkt iets donkerder te zijn. Verder geen andere visuele verandering, wel lijkt de app iets sneller te reageren bij het navigeren.

Daartegenover staat dat het bij de eerste koude start meteen 100 MB meer werkgeheugen gebruikt dan wat gebruikelijk was de afgelopen weken (ca, 300 MB). Volgende opstart is weer 'normaal' of zelfs iets minder dan gebruikelijk circa 200 MB. Snelheid is nu ook weer afgenomen. Apart.

De naadloze overgangen tussen nummers klinken sinds deze update weer minder vloeiend, maar dat natuurlijk ook aan de albums liggen.

geplaatst:
update 1.1.3.259 van de desktopversie wordt uitgerold en komt met een extra optie bij instellingen: expliciete inhoud kan nu geweerd worden (standaard staat deze aan).

Wel is de koptekst bij deze optie nog steeds in Engels maar de uitleg in het Nederlands.

Edit: na de update voelt / reageert Spotify trager, het geheugen gebruik is nu wel lager dan bij vorige updates maar daar lijkt wel een prijs voor betaald te worden.

Ook leek een vreemde bug opgelost, maar niet dus. Als je de gehele wachtrij omzet naar een afspeellijst , CTRL + A (om alle nummers te selecteren) > rechtermuisknop > speellijst selecteren > nieuwe afspeellijst > dan stonden in de nieuwe afspeellijst alle nummers dubbel en soms zelfs 3x. Dit was blijkbaar bij de vorige update wel opgelost maar is nu teruggekeerd.

Ik vind het wel een leuke toevoeging dat je nu ook je Daily Mixes offline kunt beluisteren

Vreemd soort bug gevonden... de sectie "Onlangs Afgespeeld" kan extern gemanipuleerd worden.

Iets of iemand(?) lijkt daarin muzikale suggestie's te kunnen doen?? Het lijkt niet als iets dat automatisch via een computersysteem wordt gegenereerd. Daarvoor is dit de plek niet, dit zou puur een overzicht moeten zijn.

Bij mij klopt ie gewoon hoor. Er staan dingen tussen die je niet hebt afgespeeld?

Inderdaad, heb even online gezocht het schijnt dat er meer users zijn bij wie dit overkomt sinds begin dit jaar.

Deze website geeft een handig overzicht van je meest beluisterde artiesten en nummers op Spotify, voor verschillende intervals

Gretz schreef:
Deze website geeft een handig overzicht van je meest beluisterde artiesten en nummers op Spotify, voor verschillende intervals

Bedoel je Last.fm?

bennerd schreef:
(quote)

Bedoel je Last.fm?

Haha, Last.fm is hier uiteraard nog veel beter in. Maar deze externe site is een handige aanvulling voor de mensen die wel Spotify hebbben maar geen Last.fm.

Ik blijf het verder frappant vinden dat Spotify zo weinig userstatistieken deelt. Ze moeten al die data gewoon beschikbaar hebben, maar je kunt het zelf niet opvragen

Gretz schreef:
Staat helaas geen frequentie bij.

Gretz schreef:
(quote)

Haha, Last.fm is hier uiteraard nog veel beter in. Maar deze externe site is een handige aanvulling voor de mensen die wel Spotify hebbben maar geen Last.fm.

Ik blijf het verder frappant vinden dat Spotify zo weinig userstatistieken deelt. Ze moeten al die data gewoon beschikbaar hebben, maar je kunt het zelf niet opvragen

Volgens mij zag ik net dat je dat wel kon, maar door dat specifiek aan te vragen via je account (browser). Dat is natuurlijk wel wat omslachtiger dan een eenklikker.

Update 1.1.4.197 wordt uitgerold van de desktopversie.

Een 'grote' verandering bij de instellingen, in de sectie geluidskwaliteit (wederom Engels geschreven, nog niet vertaald) zijn er 4 opties.

In het verleden waren dat er volgens mij maar 2: normaal en premium.

Nu zijn dat deze 4: automatic, normal, high & very high.

benieuwd of er dan ook een nieuw / extra en potentieel duurder abonnement bijkomt voor very high streaming quality

geplaatst:
In Spotify-lijst Falsche Bewegung plaats ik, samen met vrienden, steeds een nieuwe collectie nummers, verzegeld met een populair-culturele afbeelding. Een moodboard dat steeds in verandering is, zeg maar. Volg ons! (en stuur me een bericht als je een editie op je wil nemen) - Falsche Bewegung

geplaatst:
Magick1 schreef:
Ik vind het wel een leuke toevoeging dat je nu ook je Daily Mixes offline kunt beluisteren

Deze optie is er weer afgehaald, je kan niet langer de Daily Mixes offline beluisteren.

geplaatst:
update 1.1.5.153 wordt uitgerold

De veranderingen die bij de vorige update geïntroduceerd worden zijn nu van Nederlandse tekst voorzien

Geen andere visuele veranderingen te zien.

Ik meen wel dat het standaard volume sinds te vorige update een stuk omhoog is gegaan.

geplaatst:
Even vlug een kleine test gedaan (met slechts enkele nummers) de instelling "Streaming-kwaliteit" verlagen van Zeer Hoog naar Hoog en het lijkt erop dat het volume inderdaad sterk afneemt. Later meer

geplaatst:
Je kon altijd zoeken door in een afspeellijst gewoon te typen, maar die functie werkt bij mij niet. Is die eruit gehaald?

geplaatst:
Nee hoor, werkt bij mij nog gewoon. Om wat voor device gaat het?

geplaatst:
'Gewoon' een windows laptop (en de desktopversie van Spotify).

geplaatst:
bovenaan de afspeellijst naast het vergrootglas en de tekst FILTER

geplaatst:
Dat snap ik, maar je kon altijd gewoon typen en dan hoefde je niet perse eerst naar boven de scrollen. Waar je ook op de pagina was, je kon gewoon typen en dan zocht Spotify het eerste nummer dat daarmee overeen kwam.

geplaatst:
kan me niet herinneren dat dit mogelijk was, terwijl ik best veel zoek in lijsten.

geplaatst:
Okay, maar het is toch nog niet "opgelost / solved" !?

Overigens staat er een fout in, je hoeft bij de searchbar niet per se op de X (het kruis) te klikken om de invoer te verwijderen. De ESC knop werkt ook voor dat doel.

Er wordt vandaag alweer een nieuwe update uitgerold 1.16.113 en geen enkele visueel verschil kunnen vinden (tot nu toe).

Hierin is dus dat zoeken zonder searchbar NIET 'opgelost'.

Het programma voelt trouwens trager aan sinds de update.

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
Okay, maar het is toch nog niet "opgelost / solved" !?
Nope, maar het gebeurt wel vaker op fora dat dingen als 'opgelost' gemarkeerd worden terwijl het niet bepaald opgelost is. Naar het zich laat zien is deze feature er overigens bewust uitgehaald (en komt dus niet terug).

geplaatst:
update 1.1.7.13766 die uitgerold wordt... en wederom geen enkele visueel verschil kunnen vinden (tot nu toe).

bepaalde pagina / overzichten in de app met name "Bladeren Overzicht" is nog steeds traag... en na de update nog iets trager.

geplaatst:
Geef mij maar de app. Spotify heeft de indeling van de playlists op de apps een stuk logischer ingedeeld. Onlangs afgespeeld staat nu onder home. En door middel van het icoontje met het hartje plaats je nummers in het mapje ‘vind ik leuk’ vroeger favorieten. De layout is ook weer verbeterd. De desktopversie gebruik ik nauwelijks.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.