Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2022, 12:54 uur
Kun je op spotify niet meer de streams zien van nummers die buiten de top-10 van 'Popular songs' vallen? Valt me nu pas op. Vroeger kon dat wel op desktop, niet op mobiel, maar nu helemaal niet meer.
1
geplaatst: 5 december 2022, 18:27 uur
ohmusica schreef:
Via de zoekfunctie kan ik op -tig genres klikken. Daarna krijg ik binnen een genre verschillende mogelijkheden aangeboden, op artiest, periode, etc.
(quote)
Via de zoekfunctie kan ik op -tig genres klikken. Daarna krijg ik binnen een genre verschillende mogelijkheden aangeboden, op artiest, periode, etc.
Klopt, maar ik zou graag bij een artiest die ik leuk vind op een hyperspecifieke genretag klikken (Spotify hanteert er schijnbaar duizenden oid?), op RYM vind ik dat bijvoorbeeld fantastisch. Ook overzichten van mijn luistergedrag binnen genres zou ik leuk vinden. Daarnaast vraag ik me dan af welke artiesten allemaal bijdragen tot mijn meest beluisterde genres (waarom art pop zo hoog, bijvoorbeeld).
Er zijn uiteraard ergere problemen

0
geplaatst: 5 december 2022, 18:28 uur
1
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2022, 18:39 uur
exsxesven schreef:
Klopt, maar ik zou graag bij een artiest die ik leuk vind op een hyperspecifieke genretag klikken (Spotify hanteert er schijnbaar duizenden oid?), op RYM vind ik dat bijvoorbeeld fantastisch. Ook overzichten van mijn luistergedrag binnen genres zou ik leuk vinden. Daarnaast vraag ik me dan af welke artiesten allemaal bijdragen tot mijn meest beluisterde genres (waarom art pop zo hoog, bijvoorbeeld).
(quote)
In principe is dat een van de pijlers waarop Last.fm ooit is gebouwd. Op die wijze heb ik midden jaren '00 zowat alles ontdekt qua neofolk/dark ambient/martial/neoclassicial/noise/darkwave/etc. van wat ik nu nog steeds gaaf vind. Ook in andere muzikale niches is het handig geweest en soms nog steeds.
0
geplaatst: 7 december 2022, 12:07 uur
Ik kwam er laatst trouwens achter dat je lokale bestanden offline beschikbaar kunt stellen op mobiele apparaten. Zodoende heb ik (via mijn laptop) toch nog de catalogus van o.a. Joanna Newsom en Neil Young op mijn Spotify-app weten te krijgen. 

1
geplaatst: 20 augustus 2023, 16:31 uur
Is bij anderen Spotify de laatste tijd ook zo stroef?
Of ik het op een laptop of op de telefoon bekijk, dat maakt niet uit. De cache's zijn bij beiden btw al geleegd. Het zijn ook de nieuwste versies van de software.
Met de verbinding is verder ook niets mis.
Of ik het op een laptop of op de telefoon bekijk, dat maakt niet uit. De cache's zijn bij beiden btw al geleegd. Het zijn ook de nieuwste versies van de software.
Met de verbinding is verder ook niets mis.
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 11:15 uur
Ik had toch wel een paar berichten verwacht hier over het aanstaande hi-fi abonnement van Spotify. Maar blijkbaar hebben de meesten hier hetzelfde gevoel als ik? Namelijk een beetje onverschillig, want is het a) echt nodig en b) het waard voor die prijs (~20 euro)?
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 14:27 uur
Voor mij maakt het niet uit. Spotify gebruik ik over het algemeen in mijn auto, op het werk, tijdens vakantie en om nieuwe muziek te ontdekken. Die bluetooth speakers zijn leuk, maar of ik daar ga het verschil tussen de standaard en het hifi abonnement ga merken, betwijfel ik. Dus dat is voor mij het geld niet waard
Verder draai ik op mijn hoofdinstallatie vooral mijn cd's. Dus daarvoor hoef ik mijn Spotify abonnement ook niet op te krikken.
Verder draai ik op mijn hoofdinstallatie vooral mijn cd's. Dus daarvoor hoef ik mijn Spotify abonnement ook niet op te krikken.
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 14:45 uur
Voorlopig is het nog steeds een gerucht, en verdraaid, dat is het al zes jaar. En zelfs als het de komende maanden bewaarheid wordt - wat ik allesbehalve uitsluit, hoor, daar niet van - dan is het ook voor mij een beetje 'too little, too late'. Ooit, in de begintijd, zou Spotify-in-CD-kwaliteit een overweging voor mij geweest kunnen zijn, maar inmiddels hoeft het voor mij niet meer. Spotify heeft voor mij vooral de functie van het checken van een album voordat ik tot eventuele fysieke aanschaf over ga, verder niet.
En zelfs dan luister ik in de praktijk nog eerder naar YouTube Music, omdat die erin slaagt met een gratis account een album volledig af te spelen. Spotify heb ik een goed jaar geleden eens op een zijspoor gezet toen bleek dat ik mijn op gratis account geen volledige albums meer kon afspelen.
Ik accepteerde het feit dat er reclame tussendoor komt en dat de nummers in een willekeurige volgorde werden afgespeeld, maar op een gegeven moment kreeg je - ook als je ervoor koos om een volledig album af te spelen - opeens allerlei random aanbevelingen die min of meer in hetzelfde straatje liggen. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar sindsdien heeft Spotify zijn krediet bij mij verspeeld. Wat ook meeweegt: de reclames op YouTube zijn vaak veel korter en niet half zo irritant qua toonzetting.
Verder is mijn luistergedrag hetzelfde als Rogyros: als ik er echt voor wil gaan zitten en genieten, gaat er een CD in de speler van mijn hifi-installatie. En soms belandt er een LP op de draaitafel.
En zelfs dan luister ik in de praktijk nog eerder naar YouTube Music, omdat die erin slaagt met een gratis account een album volledig af te spelen. Spotify heb ik een goed jaar geleden eens op een zijspoor gezet toen bleek dat ik mijn op gratis account geen volledige albums meer kon afspelen.
Ik accepteerde het feit dat er reclame tussendoor komt en dat de nummers in een willekeurige volgorde werden afgespeeld, maar op een gegeven moment kreeg je - ook als je ervoor koos om een volledig album af te spelen - opeens allerlei random aanbevelingen die min of meer in hetzelfde straatje liggen. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar sindsdien heeft Spotify zijn krediet bij mij verspeeld. Wat ook meeweegt: de reclames op YouTube zijn vaak veel korter en niet half zo irritant qua toonzetting.
Verder is mijn luistergedrag hetzelfde als Rogyros: als ik er echt voor wil gaan zitten en genieten, gaat er een CD in de speler van mijn hifi-installatie. En soms belandt er een LP op de draaitafel.
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 16:14 uur
gaucho schreef:
Wat ook meeweegt: de reclames op YouTube zijn vaak veel korter en niet half zo irritant qua toonzetting.
Wat ook meeweegt: de reclames op YouTube zijn vaak veel korter en niet half zo irritant qua toonzetting.
Ga niet ingaan op de hele gratis account / volledige albums afspelen issue. Daar is al genoeg over gepalaverd, maar de reclames op Youtube ophemelen tov deze van spotify vind ik vrij vergaand.
De reclames die ik zelf zie passeren en die mijn kinderen te zien krijgen zijn ronduit schandalig soms. Politieke partijen die knip en plak afleveren, producten waarvan ik betwijfel of ze door de kwaliteitscontrole geraak, malafide organisaties die reclame maken voor abonnementen.
Sorry, maar persoonlijk vind ik dat hier vanuit overheid standpunt dringend iets aan gedaan moet worden.
1
geplaatst: 10 oktober 2023, 16:33 uur
remcodurez schreef:
Ga niet ingaan op de hele gratis account / volledige albums afspelen issue. Daar is al genoeg over gepalaverd, maar de reclames op Youtube ophemelen tov deze van spotify vind ik vrij vergaand.
De reclames die ik zelf zie passeren en die mijn kinderen te zien krijgen zijn ronduit schandalig soms. Politieke partijen die knip en plak afleveren, producten waarvan ik betwijfel of ze door de kwaliteitscontrole geraak, malafide organisaties die reclame maken voor abonnementen.
Sorry, maar persoonlijk vind ik dat hier vanuit overheid standpunt dringend iets aan gedaan moet worden.
(quote)
Maak ze duidelijk dat je zelf je keuzes maakt en dat je je keuze niet laat afhangen door de mate van slap gelul. Je wil kwaliteit en waar(heid) voor je zuurverdiende centen. Datzelfde voor de politiek/overheid.
Het gaat erom dat jij bepaalt en zij leveren wat jij verlangt (moet je wel weten wat je wil..) en daar behoord reclame niet toe.
Ik weet het: makkelijk lullen

2
geplaatst: 10 oktober 2023, 16:43 uur
Ik heb al 13 jaar een reklame vrij Spotify, ik wordt niet belast met slinkse reklame of stiekem gepusht met muziek die ik niet wil. Deze dienst is eigenlijk een koopje voor wat ze te bieden heeft.
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 17:08 uur
remcodurez schreef:
Huh? Daar heb ik helemaal geen last van. Ik hoor wel heel vaak - wat heet, bij praktisch elk nummer - die korte reclames van SocialDeal voorbijkomen, in allerlei varianten op 'Sooo, da's lekker'. Toegegeven, dat gaat na 100.000 keer ook wel wat irriteren, maar ze zijn in elk geval heel snel voorbij. Die amateuristische dingen van Spotify moeten per se altijd een halve minuut duren en dan krijg je er soms wel drie achter elkaar - anderhalve minuut voordat er een nieuw nummer begint. Dát ben ik pas snel zat.
Geen idee hoor, maar kan het zijn dat YouTube de reclames aanpast aan de doelgroep? Zou me niets verbazen...
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 17:22 uur
vivalamusica schreef:
Ik heb al 13 jaar een reklame vrij Spotify, ik wordt niet belast met slinkse reklame of stiekem gepusht met muziek die ik niet wil. Deze dienst is eigenlijk een koopje voor wat ze te bieden heeft.
Idem, maar begrijp wel dat niet iedereen in de financiële mogelijkheid is om op alles een abonnement te nemen om reclame te omzeilen. Echter zou reclame niet manipulerend/schadelijk mogen zijn en al zeker niet voor een zwakkere (denk kinderen) groep.
Wel grappig dat we zo moeilijk doen over reclame op spotify en niet over de nationale/regionale radiozenders waarvoor we via belastingen ook geld betalen.
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 18:01 uur
gaucho schreef:
Geen idee hoor, maar kan het zijn dat YouTube de reclames aanpast aan de doelgroep? Zou me niets verbazen...
Waarschijnlijk wel, al betwijfel ik dat mijn zoontje van 8jaar boodschap heeft aan een politiek pleidooi van een rechtse partij die 3min lang duurt.
Zelf kijk ik af en toe zonder account en via VPN naar YouTube, juist om geen gepersonaliseerde reclame te krijgen, maar de kwaliteit daarvan is vaker nog bedenkelijker. Personen die adverteren dat ze snel rijk geworden zijn zonder te studeren en jij kan dit ook... als je je maar abonneert bij hun, kan je ook zo'n auto of huis zoals zij tonen hebben binnen een paar maanden. Walgelijk gewoon.
Deze reclame varieert van enkele seconden tot enkele minuten op YouTube.
0
geplaatst: 10 oktober 2023, 22:31 uur
Onweerwolf schreef:
Reclame is per definitie manipulerend toch?
Reclame is per definitie manipulerend toch?
Tuurlijk, het gaat me over het product dat verkocht wordt en de doelgroep die aangesproken wordt.
0
geplaatst: 5 november 2023, 05:46 uur
Dat er weleens - vaak gedraaide - nummers grijs worden is vervelend, maar ja, het gebeurt.
Wel vreemd dat dat bij incidentele nummers van albums gebeurt, in plaats van volledige albums. En dan heb ik het over nummers die vermoedelijk geen samples bevatten (levert weleens gedoe over rechten op).
Wat is opeens het probleem met The Fall - City hobgoblins?
Ergerlijk is ook als er een eindeloze lijst versies van een bepaald nummer op staat, behalve net die ene versie die je zelf graag draait; vaak juist de bekendste versie. Het verschijnsel treedt specifiek op bij oude dancenummers.
Wel vreemd dat dat bij incidentele nummers van albums gebeurt, in plaats van volledige albums. En dan heb ik het over nummers die vermoedelijk geen samples bevatten (levert weleens gedoe over rechten op).
Wat is opeens het probleem met The Fall - City hobgoblins?

Ergerlijk is ook als er een eindeloze lijst versies van een bepaald nummer op staat, behalve net die ene versie die je zelf graag draait; vaak juist de bekendste versie. Het verschijnsel treedt specifiek op bij oude dancenummers.
0
geplaatst: 5 november 2023, 09:33 uur
Kijk maar eens wat er bij Perverted By Language is gebeurd. Ik vermoed dat het rechtenissues zijn, een claim van iemand die geld wil zien. En wat zou City hobgoblins op jaarbasis opleveren?
Ik heb het wel eens eerder gezien en dan 2 maanden later is het weer actief. Ik vermoed dat Spotify blocked zodra ze een claim krijgen, dat het dan wordt uitgezocht en het dan weer actief gezet wordt zodra er duidelijkheid is.
Ik heb het wel eens eerder gezien en dan 2 maanden later is het weer actief. Ik vermoed dat Spotify blocked zodra ze een claim krijgen, dat het dan wordt uitgezocht en het dan weer actief gezet wordt zodra er duidelijkheid is.
0
geplaatst: 27 november 2023, 06:36 uur
Ctrl + a (en vergelijkbare shortcuts) uit de Windows Desktop-app slopen, waarom zouden ze dat nou hebben gedaan?
0
geplaatst: 27 november 2023, 09:33 uur
Deze aandachtszoeker/clickbaiter lult ook maar wat uit zijn nek. Het zit wel iets genuanceerder zo niet ingewikkelder in elkaar. Spotify keert het meeste geld uit aan de platenmaatschappijen. Het bedrijf schijnt te claimen dat er door het nieuwe beleid geld, vrijkomt voor opkomende en professionele artiesten (las ik op Tweakers). Bovendien zegt het bedrijf dat veel royalty's niet aankomen bij artiesten zelf, maar achterblijft bij de labels. Een bepaalde drempelwaarde is nml. heel gewoon in de muziekindustrie, vaste kosten zijn hoger naarmate je minder verkoopt.
Spotify heeft in haar nieuwe beleid ook maatregelen genomen tegen leveranciers van streams met walvisgeluiden en ruis, meestal een handigheidje om een graantje mee te pikken.
0
geplaatst: 27 november 2023, 11:17 uur
vivalamusica schreef:
Deze aandachtszoeker/clickbaiter lult ook maar wat uit zijn nek. Het zit wel ets genuanceerder zo niet ingewikkelder in elkaar. Spotify keert het meeste geld uit aan de platenmaatschappijen. Het bedrijf schijnt te claimen dat er door het nieuwe beleid geld, vrijkomt voor opkomende en professionele artiesten (las ik op Tweakers). Bovendien zegt het bedrijf dat veel royalty's niet aankomen bij artiesten zelf, maar achterblijft bij de labels. Een bepaalde drempelwaarde is nml. heel gewoon in de muziekindustrie, vaste kosten zijn hoger naarmate je minder verkoopt.
Spotify heeft in haar nieuwe beleid ook maatregelen genomen tegen leveranciers van streams met walvisgeluiden en ruis, meestal een handigheidje om een graantje mee te pikken.
(quote)
Deze aandachtszoeker/clickbaiter lult ook maar wat uit zijn nek. Het zit wel ets genuanceerder zo niet ingewikkelder in elkaar. Spotify keert het meeste geld uit aan de platenmaatschappijen. Het bedrijf schijnt te claimen dat er door het nieuwe beleid geld, vrijkomt voor opkomende en professionele artiesten (las ik op Tweakers). Bovendien zegt het bedrijf dat veel royalty's niet aankomen bij artiesten zelf, maar achterblijft bij de labels. Een bepaalde drempelwaarde is nml. heel gewoon in de muziekindustrie, vaste kosten zijn hoger naarmate je minder verkoopt.
Kan zijn. Ik ben geen Spotify expert.
1
geplaatst: 29 november 2023, 15:24 uur
Spotify wrapped is er. Mijn ruim 107.000 beluisterde minuten steken schril af bij de ruim 132.000 van vorig jaar. 

2
geplaatst: 29 november 2023, 15:35 uur
84.000 minuten geluisterd, aardig wat vind ik zelf
Top 5 artiesten ook niet ontevreden mee
1. Type O negative
2. Bauhaus
3. Smashing pumpkins
4. Swans
5. The Killers
En daarbij naar 1600 nieuwe artiesten geluisterd.
Love spotify wrapped, hoogtepunt van het jaar
Top 5 artiesten ook niet ontevreden mee

1. Type O negative
2. Bauhaus
3. Smashing pumpkins
4. Swans
5. The Killers
En daarbij naar 1600 nieuwe artiesten geluisterd.
Love spotify wrapped, hoogtepunt van het jaar

0
geplaatst: 29 november 2023, 16:46 uur
De wrapped is weer een leuk kadootje, het geeft de muziekliefhebber een zekere bevestiging en erkenning.
Ik moet wél verhuizen naar de stad Gent, daar luisteren mensen hetzelfde.
63895 minuten
compositional ambient
fourth world
spectra
elektronica
britse hedendaagse jazz
Ik moet wél verhuizen naar de stad Gent, daar luisteren mensen hetzelfde.
63895 minuten
compositional ambient
fourth world
spectra
elektronica
britse hedendaagse jazz
3
geplaatst: 29 november 2023, 16:55 uur
Jawel, ook de mijne kwam met de post
Iets meer dan 30.500 luisterminuten, mijn over het algemeen meest beluisterde artiesten (bv PSB, Marillion, DM, Peter Gabriel en OMD) luister ik voornamelijk via cd dus die komen dan nauwelijks in dit soort overzichten voor.
Fave tracks:
01. Wende - Tijd Genoeg
02. Kylie - Padam Padam
03. Jeffrey Foucault - Blues for Jessie May
04. Elbow - Snowball
05. Natalie Merchant - The Feast of Saint Valentine
Fave artiesten:
01. Information Society
02. Ike & Tina Turner
03. Kylie
04. Richard Marx
05. Dr. Robert
Genre's:
01. New Wave
02. Rock
03. Britpop
04. NL pop
05. Progrock
En in de wrapped ook nog gewoon een bijna persoonlijk bedankje van ons aller Kylie
! Ik denk dat verkering nu echt niet ver weg meer is.
Ik moet me overigens in Nijmegen gaan vestigen volgens Spotify!
Iets meer dan 30.500 luisterminuten, mijn over het algemeen meest beluisterde artiesten (bv PSB, Marillion, DM, Peter Gabriel en OMD) luister ik voornamelijk via cd dus die komen dan nauwelijks in dit soort overzichten voor.
Fave tracks:
01. Wende - Tijd Genoeg
02. Kylie - Padam Padam
03. Jeffrey Foucault - Blues for Jessie May
04. Elbow - Snowball
05. Natalie Merchant - The Feast of Saint Valentine
Fave artiesten:
01. Information Society
02. Ike & Tina Turner
03. Kylie
04. Richard Marx
05. Dr. Robert
Genre's:
01. New Wave
02. Rock
03. Britpop
04. NL pop
05. Progrock
En in de wrapped ook nog gewoon een bijna persoonlijk bedankje van ons aller Kylie
! Ik denk dat verkering nu echt niet ver weg meer is.Ik moet me overigens in Nijmegen gaan vestigen volgens Spotify!
1
geplaatst: 29 november 2023, 19:21 uur
vigil schreef:
Wil jij dan even een oogje in het zeil houden bij mijn kinderen want die moeten er ook naar toe.
Zelf moet ik naar Oslo...

1
geplaatst: 29 november 2023, 19:52 uur
vigil schreef:
! Ik denk dat verkering nu echt niet ver weg meer is.
! Ik denk dat verkering nu echt niet ver weg meer is. Ik had er één van Elton John, wat heb ik een geluk

1
geplaatst: 29 november 2023, 19:59 uur
Aantal minuten: 38870
Genres:
1. Rap
2. Pop
3. Dutch hiphop
4. Art pop
5. Electronica
Tracks:
1. Victoria Monét - On My Mama
2. Say She She - Astral Plane
3. Baaba Maal - Freak Out (Baba Ali Remix)
4. Couple Looking - For You
5. Caroline Polachek ft. Charli XCX - Welcome to My Island (George Daniel Remix)
Artiesten:
1. Elton John
2. Björk
3. Eminem
4. Taylor Swift
5. Drake
Taylor en Drake door het volgen van de hitlijsten, Eminem door mijn project om door zijn hele oeuvre te gaan en te bespreken, had ik beloofd aan mijn vriendin die fan is. Zij is ook fan van Elton waar we in mei samen heen zijn gegaan. In het kader daarvan ook veel van zijn muziek beluisterd.
Genres:
1. Rap
2. Pop
3. Dutch hiphop
4. Art pop
5. Electronica
Tracks:
1. Victoria Monét - On My Mama
2. Say She She - Astral Plane
3. Baaba Maal - Freak Out (Baba Ali Remix)
4. Couple Looking - For You
5. Caroline Polachek ft. Charli XCX - Welcome to My Island (George Daniel Remix)
Artiesten:
1. Elton John
2. Björk
3. Eminem
4. Taylor Swift
5. Drake
Taylor en Drake door het volgen van de hitlijsten, Eminem door mijn project om door zijn hele oeuvre te gaan en te bespreken, had ik beloofd aan mijn vriendin die fan is. Zij is ook fan van Elton waar we in mei samen heen zijn gegaan. In het kader daarvan ook veel van zijn muziek beluisterd.
* denotes required fields.