MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
chevy93 schreef:
En zou er iemand zijn die geen avonturier genoemd wordt?

Nou, ik misschien met mijn boomerssmaak, dacht ik bij mezelf. Maar helaas kan ik dat dus niet controleren. Aan de andere kant: als zelfs iemand als chevy met zo'n favorietenlijstje van klassieke popsongs en -bands (inderdaad, The National is daar een vreemde eend in de bijt) als avontuurlijk gezien wordt, is er voor mij ook nog hoop. Tenzij Spotify inderdaad gewoon 'eager to please' is. Wat ik inderdaad vermoed...

Tja hoeveel mensen zouden er wel niet hun abonnement opzeggen als 'saaie lul' of 'bezoek een psycholoog' eveneens eindconclusies zouden kunnen zijn

Vooral daarom zijn ze ongetwijfeld 'eager to please'. It's all about the money...

chevy93 schreef:
En zou er iemand zijn die geen avonturier genoemd wordt?

Tijdreiziger met als favoriete genre hip-hop Shleemypants wazzup

ohmusica
gaucho schreef:
Vooral daarom zijn ze ongetwijfeld 'eager to please'. It's all about the money...

voor niets gaat de zon op

ArthurDZ schreef:
Tja hoeveel mensen zouden er wel niet hun abonnement opzeggen als 'saaie lul' of 'bezoek een psycholoog' eveneens eindconclusies zouden kunnen zijn

Daar is wel een website voor:
How Bad Is Your Streaming Music? - pudding.cool

Oh juist ja, die had je ook nog. Was me wel een vernietigende recensie destijds idd, ik moest niet doen alsof ik iets van muziek kende omdat ik een paar keer Crass had opgelegd, of iets in die aard

ArthurDZ schreef:
(quote)

Oh juist ja, die had je ook nog. Was me wel een vernietigende recensie destijds idd

'Your spotify was jazz-everyones-heard-of-heavy-eyeliner-post-punk-fixed-gear-bike-collecting-dust bad'

'You are 2% basic. Oh wow ShrapKnel and Horse Lords! Your taste is so obscure that's so cool I bet you're super interesting.'

Zo'n wrapped mag van mij wel elk jaar

"Your spotify was masters-in-creative-writing-suburban-80s-love-your-npr-tote bad."

"You've been listening to a lot of Mountain Goats lately, are you okay?"

ArthurDZ schreef:
(quote)

Oh juist ja, die had je ook nog. Was me wel een vernietigende recensie destijds idd, ik moest niet doen alsof ik iets van muziek kende omdat ik een paar keer Crass had opgelegd, of iets in die aard

Ja maar ik krijg dit:

omg
okay hold up
Do you really listen to Turn the Page by The Streets?

En na Yes

Like ironically?

Moet je voorstellen wat het ervan vindt als je dat nummer bijna in je persoonlijke top tien hebt staan!

Gelukkig heeft het wel met me te doen.

You've been listening to a lot of Sufjan Stevens lately.
u okay?

De uiteindelijke conclusie:

Your spotify was masters-in-creative-writing-tay-tay-fangirl-succulent-growing-indie-pop bad.
Thank your obsessions with Sufjan Stevens, Taylor Swift, and Big Thief for that.

Wel raar:

You are 7% basic. Oh wow The Chills and A Place To Bury Strangers! Your taste is so obscure that's so cool I bet you're super interesting..

Dat zou ik zelf linkerrijtje noemen qua bekendheid waar ik naar luister.

gaucho schreef:
(quote)

Nou, ik misschien met mijn boomerssmaak, dacht ik bij mezelf. Maar helaas kan ik dat dus niet controleren. Aan de andere kant: als zelfs iemand als chevy met zo'n favorietenlijstje van klassieke popsongs en -bands (inderdaad, The National is daar een vreemde eend in de bijt) als avontuurlijk gezien wordt, is er voor mij ook nog hoop. Tenzij Spotify inderdaad gewoon 'eager to please' is. Wat ik inderdaad vermoed...
To be fair, de 'astronaut' is vooral gericht op de reikwijdte aan genres die je beluisterd hebt (volgens Spotify 99 bij mij), en niet op welke artiesten je het meeste draait. Als je een astronaut vraagt welk vervoersmiddel die het vaakste gebruikt zal dat waarschijnlijk ook een auto zijn.

Die is grappig!

"Your spotify was mid-nineties-flannel-shirt-boomer-relaxation-boomer bad."
"You are 5% basic. Galahad and Johnny Clegg & Juluka? Where do you even find this?."
"You're too trendy for your own good. You only listen to music made in the last year like Graveyard Star by Mostly Autumn and Care (I) Maintenance Drugs by Marillion."

"You're too trendy for your own good" gaat op een tegeltje. Ik krijg alleen maar te horen dat ik ouwe meuk luister...

chevy93 schreef:
To be fair, de 'astronaut' is vooral gericht op de reikwijdte aan genres die je beluisterd hebt (volgens Spotify 99 bij mij), en niet op welke artiesten je het meeste draait. Als je een astronaut vraagt welk vervoersmiddel die het vaakste gebruikt zal dat waarschijnlijk ook een auto zijn.

Aha, wist ik niet, dank voor de uitleg. Dan kon het bij mij misschien ook nog wel eens meevallen. De reikwijdte van mijn genrekeuze is vrij groot, vind ik zelf. Maar het zijn wel bijna allemaal genres uit de 20ste eeuw...

Ik zie dat ik ook een astronaut ben

Ik heb 37862 geluisterde minuten (5232 nummers, 2237 artiesten).

Topartiesten:
1. Cocteau Twins
2. Frank Zappa
3. Bach
4. Beethoven
5. Björk

Germ (crew)

Best wel een gemene bot dit. Ik blijk dus een boomer-dad-rock liefhebber én too trendy for my own good

walmart-hawaiian-shirt bad

heavy-eyeliner-post-punk bad.

Klinkt later al wat vriendelijker.....

gaucho schreef:
(quote)

Aha, wist ik niet, dank voor de uitleg. Dan kon het bij mij misschien ook nog wel eens meevallen. De reikwijdte van mijn genrekeuze is vrij groot, vind ik zelf. Maar het zijn wel bijna allemaal genres uit de 20ste eeuw...

Hier ook een astronaut met 114 ontdekte genres, maar datzelfde geld voor mijn vrouw met maar 5 aangereikte genres.

Ze was echter wel de enige die geen 'avonturier' was.

63555 min. was dit jaar mijn eindresultaat. Toch iets minder dan vorig jaar.

Als je vooral cd's beluisterd zoals ik dan is het overzicht van Spotify niet echt representatief. Maar blijkbaar heb ik 5232 verschillende nummers, 2237 verschillende artiesten en 121 genres beluisterd. Toen vroeg ik me af hoeveel genres Spotify hanteert. Dat zijn er minstens 1383.

Dim
"Je hebt 168 verschillende genres ontdekt". Heb ik die echt ontdekt of heb ik er gewoon naar geluisterd?

"Je besteedde je avond met Vredig Advertentiemateriaal Zacht". Eh, wat?

115095 minuten, waarvan 7465 naar podcasts
13605 nummers
5366 artiesten

Ik vroeg het me ook af w.b. genres, volgens Spotify heb ik er dit jaar 42 'explored', maar een gemiddelde luisterdag bij mij beslaat er zo al 42. Geen idee hoe het dus werkt, heb er wat over proberen te vinden maar geen succes gehad tot dusver. Wellicht 'nieuwe' genres.

Vooral jammer dat er zo veel metadata bestaat maar je er totaal geen toegang tot hebt.

> Your spotify was jazz-everyones-heard-of-jazz-flex-nobody-puts-baby-in-a-corner bad.

You are 11% basic. Oh wow Sommerhus and Green! Your taste is so obscure that's so cool I bet you're super interesting..
You're stuck in the early 2010s. You must have peaked right around M83's Hurry up, We're Dreaming.

ohmusica
exsxesven schreef:
Ik vroeg het me ook af w.b. genres, volgens Spotify heb ik er dit jaar 42 'explored', maar een gemiddelde luisterdag bij mij beslaat er zo al 42. Geen idee hoe het dus werkt, heb er wat over proberen te vinden maar geen succes gehad tot dusver. Wellicht 'nieuwe' genres.

Vooral jammer dat er zo veel metadata bestaat maar je er totaal geen toegang tot hebt.

dat geldt voor alle internetgebeuren

https://skiley.net/ kan wel wat analyseren

Uiteraard, dat maakt het echter niet minder jammer. Overigens zou het toch niet vreemd zijn als muziekgenre of -stijl op een muziekstreamingdienst inzichtelijk zou zijn, net zoals film- en TV-streamingdiensten ook genres hanteren. Het zou ook het door genres struinen een stuk mogelijker en leuker maken. Uiteraard kan en zal er dan weer tot in den treure gediscussieerd worden over of al die genres en stijlen wel kloppen, maar goed.

You are 3% basic. Oh wow Genetic Factor and Supercharger! Your taste is so obscure that's so cool I bet you're super interesting..

You're stuck in the 1980s. Forget about Tom Robinson's War Baby - Hope & Glory and move on.

ohmusica

Pudding-pool is een vooral een leuke grap, niet meer.

exsxesven schreef:
Val jij hier even keihard door de mand!

ohmusica
exsxesven schreef:
Uiteraard, dat maakt het echter niet minder jammer. Overigens zou het toch niet vreemd zijn als muziekgenre of -stijl op een muziekstreamingdienst inzichtelijk zou zijn, net zoals film- en TV-streamingdiensten ook genres hanteren. Het zou ook het door genres struinen een stuk mogelijker en leuker maken. Uiteraard kan en zal er dan weer tot in den treure gediscussieerd worden over of al die genres en stijlen wel kloppen, maar goed.

Via de zoekfunctie kan ik op -tig genres klikken. Daarna krijg ik binnen een genre verschillende mogelijkheden aangeboden, op artiest, periode, etc.

ohmusica
chevy93 schreef:
(quote)
Val jij hier even keihard door de mand!

Het zijn nieuwe genres.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.