MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Sietse
[quote]Mjuman schreef:
(quote)

Jullie missen beide de essentie van het stuk in jullie opmerkingen.

Wat er gebeurd met Spotify (en andere digitale aanbieders) is dat een groot deel van de revenue naar de Major labels gaat, ook geld dat richting onafhankelijke artiesten zou moeten gaan.
Dit staat los van het genereren van inkomsten door optredens of verkoop van albums. Het geld gaat naar de verkeerde mensen, terwijl je ook direct de artiesten kunt steunen.

Verder denk ik niet dat het "ontdekken" via Spotify helpt bij het meer verkopen van fysieke producten, en als het al wel helpt dat is het geen significante inbreng.

Yup, dat haalde ik er ook uit (althans, als het hetzelfde stuk is als ik een tijdje geleden las, maar ik geloof van wel). Nu betrapte ik mezelf er laatst in de platenwinkel op dat ik bij het kiezen tussen twee albums liet meewegen dat ik er eentje van de twee ook wel op Spotify kon luisteren, dus ik vraag me ook af in hoeverre het argument dat het de verkoop van fysieke producten aanwakkert nog opgaat. Al blijf ik releases van kleinere artiesten sowieso wel kopen, zeker als daar bij een optreden de mogelijkheid toe bestaat.

Sietse schreef:

Let op het clevere gebruik van het woordje "ook" in m'n post.

Sietse schreef:

Wat ik m.n.mis is de mogelijkheid om de tekst te lezen. Wees anders zo goed die in te klikken - sleur 'n pleur - in een pm, dan kan ik 'em als nog lezen en zinvol reageren. Wat er nu staat over prijzen (en de opbouw daarvan) is to the best of my knowledge.

Ik vind het prima dat je alleen IE prefereert, maar je kan toch gewoon een andere browser downloaden en installeren als evt. back-up? Bijvoorbeeld voor situaties als dit. Ik gebruik zelf altijd FF, maar IE en Chrome heb ik ook gewoon paraat.

Gaan jullie mee naar Friday Night Out?

Hij bedoelt die irritante commercial tussendoor

Ah zo. Bij een gratis dienst zul je dat altijd wel houden, irritante reclames. Ik betaal al ruim een jaar voor Spotify, dus heb nergens last van.

Ik betaal ook gewoon, 5 euro per maand is echt niks en dan ben je van die vreselijke reclames af.

Sietse
GrafGantz schreef:
(quote)

Let op het clevere gebruik van het woordje "ook" in m'n post.

Volgens mij quote ik per ongeluk de verkeerde post.

Ponty Mython
Spotify requires Facebook ID from New Members

"From this week, all new Spotify users will need to have a Facebook account to join Spotify."

Voor mij geen probleem, had het toch allang geïntegreerd met elkaar. Zou me niet verbazen als Spotify binnenkort wordt overgenomen als officiële muziekdienst van Facebook.

Dat lijkt me sterk, Facebook heeft juist een goede zet gedaan door min of meer gratis Spotify te integreren. Het is wel jammer voor diegenen die bewust geen Facebook hebben.

Hebben meer mensen last van het niet automatisch kunnen afschrijven van het abonnementsgeld via Paypal? Ik moet nu steeds mijn Paypal opwaarderen voordat ik een maand lid kan worden.

Kan het kloppen dat het balkje, dat aangeeft hoe lang je nog muziek kunt draaien, in de nieuwe versie is verdwenen?

Klopt, ik geloof dat die beperking is opgeheven.

En dan zou de enige beperking nog zijn dat je een nummer maar vijf keer kunt draaien? Heb je hier toevallig ook een bron voor, Herman? Ik kan er zo snel niks over vinden.

Spotify Blog - Spotify

En dan het bericht van 26 september.

"If you’ve had your Spotify Open account for less than six months, you’ll discover that your time cap has gone. And it’ll stay gone until your account reaches its six-month birthday. Enjoy the extra music."

Hmm, ik zou zweren dat ik mijn account langer dan zes maanden heb, maar mijn tijdslimiet is wel weg. Hoop maar dat niemand meeleest van de spotify-medewerkers, voor ik ze op (verkeerde) ideeën help.

Tjsa, als je dacht dat je hem meer dan zes maanden hebt zal die six-month birthday niet lang op zich laten wachten

Als ik me niet vergis heb ik m'n account al sinds ik m'n laptop heb, en die heb ik al ruim een jaar.

Eindelijk ook Spotify voor alle Belgen via een achterpoortje!

kemm schreef:
Eindelijk ook Spotify voor alle Belgen via een achterpoortje!

Gefeliciteerd - kan je gewoon eens naar Caro Emerald luisteren en beseffen wat je mist! BTW: het recept voor downloaden kan je nu wel aan je buurman verkopen

Er zijn hier in het verleden af en toe Spotify gebruikersnamen van MuMe'rs gepost. Leuk maar een beetje onoverzichtelijk. Ik weet niet of het de moeite loont voor een nieuw forum-topic, maar ik dacht dat een lijstje misschien wel handig zou kunnen zijn. Als het idee aanslaat kan een moderator het later alsnog verplaatsen. Laat ik zelf dan maar van start gaan:
(MuMe -naam > Spotify)

Cabeza Borradora: eric-hm (pc op het werk)
Cabeza Borradora: eric-home (pc thuis)

Ik snap er niks meer van. Heb ik nu wel of geen tijdsbeperking op mijn free account? Op de site van Spotify is het niet te vinden. Btw: ik heb mijn account ca. 1,5 jaar. Weet iemand het? Het leek alsof het tijdbalkje verdwenen was, maar vandaag stond ie er bv. opeens weer (met 35 minuten resterend).

Marty McFly schreef:
Ik snap er niks meer van. Heb ik nu wel of geen tijdsbeperking op mijn free account? Op de site van Spotify is het niet te vinden. Btw: ik heb mijn account ca. 1,5 jaar. Weet iemand het? Het leek alsof het tijdbalkje verdwenen was, maar vandaag stond ie er bv. opeens weer (met 35 minuten resterend).

Sinds een maand ofzo is de balk verdwenen maar de tijdsbeperking is nog steeds van kracht. Erg vreemd dat ze de balk weglaten.

Bij mij is de balk ook weg, maar ik veronderstel dat hij weer oppopt zodra je krediet bijna verbruikt is.

Cabeza Borradora schreef:
Bij mij is de balk ook weg, maar ik veronderstel dat hij weer oppopt zodra je krediet bijna verbruikt is.

Zoiets zal het idd wel zijn. Maar het blinkt niet uit in duidelijkheid.

Dat zal zo wel bedoeling zijn vermoed ik. Opgezet met de bedoeling je krediet sneller te verbruiken dan je in de gaten hebt, zo hopend dat je toch nog betalend gebruiker gaat worden omdat je nu net niet meer dat nieuwe album van huppeldepup kan beluisteren voordat de maand om is....

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.