MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Coming Home heet hij geloof ik.

Week 6:

#22: YouTube - Dean Saunders - You and I Both officiële single (Winnaar van Popstars 2011)
Er schijnt een reden te zijn om helemaal wild te worden van artiesten die in de finales terecht komen van Pop-Idols-X-Factor-en-noem-ze-maar-op. Je hoort dan vervolgens iedereen praten over Jaap, Kees, Piet, Kim, Truus of Joke. Ze staan allemaal voor even in de schijnwerpers om vervolgens genadeloos in de illustere put genaamd 'Vergetelheid' te belanden. Meestal houden ze geen ene cent over aan hun kortstondige avontuur, want het leeuwendeel daarvan is in de zakken beland van -U raad het al- het illustere soort zakenman genaamd 'Manager'. De producten die hierboven genoemde artiesten leveren zijn uitsluitend op maat gemaakt voor de illustere man genaamd 'Jan Met De Pet' die z'n muziek het beste beluisterd zonder braampjes of anderzijds rauwe randjes of (-slik-) 'experimenten' en vervolgens de onvermijdelijke cd 'by the shitloads' aanschaft. Hier ene Dean: Vandaag in de spotlights, morgen in de put.
Cijfer: 4,5.

#30: YouTube - Maroon 5 - Never Gonna Leave This Bed (Hands All Over) Lyrics HD
Mijn God, heeft die gast nog een seksleven ook? Vrouwlief gaat ervan door en hij blijft maar in bed liggen. Niet echt een held dus. Maarja wat doe ik hier. Ik kan nog verder gaan uitweiden over een Maroon 5-liedje of ik laat m'n tosti niet koud worden. Ik ga voor het laatste.
Cijfer: 1,5.

22. Dean Saunders - You and I Both :
Het eerste wat ik dacht is dat ik z'n stem nou niet zo bijzonder vind klinken om de winnaar van flopstars te zijn (iig niet in dit nummer). Ik vind dit nummer toch wel IETS hebben. Het klinkt een beetje funky, ik vind het in ieder geval beter dan wat we allemaal van the Voice of Holland aan hebben moeten horen. Ik zie Dean daarentegen niet lang scoren, hij zal wel weer snel verdwijnen, maar dit liedje is dan nog OK, al zal ik het niet nog een keer uit mezelf opzetten. Wat ik wel jammer vind is dat de artiesten die dit soort shows winnen zelf zo weinig input hebben in wat ze uitbrengen. De single staat al meteen klaar, en dat is jammer, want zo krijgen ze niet eens een eigen identiteit. Hoe dan ook, ik ga mee met kaztor in het cijfer.
Cijfer : 4.5

30. Maroon 5 - Never Gonna Leave This Bed :
Ik vind de nieuwe nummers van Maroon 5 lang niet zo lang als die van hun vorige 2 albums, jammer genoeg. Misery begon snel te vervelen. Dit liedje is dan wel iets leuker dan Misery maar het doet me nog niet veel. Het lijkt qua onderwerp een beetje op Little of Your Time, al is het dan een stuk minder leuk. Maroon 5 heeft z'n hoogtepunt zeker al gehad, en Adam Levine heeft al een aantal keren aangegeven dat dit album wellicht het laatste zou zijn van Maroon 5. Misschien wordt dat ook maar tijd ook, want de inspiratie lijkt op te zijn. Een gewoon pop/rock liedje.. niet bijzonder.
Cijfer : 5

Poeha schreef:
Wow, dat nummer van James Blake - Limit To Your Love is inderdaad wel erg mysterieus, erg lekker.
Eindelijk eens wat afwisseling in de Top 40.

Ik vind het echt een verschrikkelijk kl*te nummer. Maar goed, dat heb ik bij vrijwel alles wat ik op de radio hoor.

Week 6:

22. Dean Saunders - You and I Both :
Blijkbaar de zoveelste 'idol' in wording, in België kunnen wij binnenkort ook een aantal verwachten. Het klinkt natuurlijk erg radiovriendelijk maar tegelijk erg standaard en identiteitloos (ik sluit mij aan bij kaztor en NewYorkCityLight) wat voor alle 'idols' geldt. Al vind ik het wat de stem, melodie en ritme betreft best te pruimen, daarom nog een nipte voldoende.
Cijfer : 5

30. Maroon 5 - Never Gonna Leave This Bed :
De eerste hits van hun mochten er nog zijn maar ik heb het nu wel gehad met Maroon 5. Inspiratieloos en erg doorsnee popliedje dat snel gaat vervelen.
Cijfer : 3,5

pompompom schreef:
(quote)

Ik vind het echt een verschrikkelijk kl*te nummer. Maar goed, dat heb ik bij vrijwel alles wat ik op de radio hoor.

Mja James Blake is nou niet echt vergelijkbaar met het gemiddelde radioliedje, maar goed...

You and I Both van Broer Saunders is een nummer van Jason M'raz die wel weg weet met gelikte radiohits maar kleine broer Ben wint het vooralsnog van Dean in de ituneschart en ook in de Top 40.

Arrie schreef:
Die stond slechts 7 weken op 1, maar ook nog 8 weken op 2.

dat klopt maar stond wel 15 weken nr 1 in de Mega Top 100 maar de Top 40 telde toen al airplay mee als je 7 weken nr 1 en 8 weken nr 2 bij elkaar optelt krijg je ook 15 weken

Destijds weggehouden door Krezip met dat 'nachtmerrie' nummer.

Anywaysz, Week 6:

#22. Dean Saunders - You and I Both
Zoutloze cover van de bekende Jason Mraz plaat. Aardige stem maar niets toevoegend en wegwerpbaar.
Cijfer: 3,5

#30. Maroon 5 - Never Gonna Leave This Bed
Maroon 5 heeft een aantal zeer goede platen op hun naam staan en daarbij noem ik even hun onlangs geflopte plaat "Give a Little More". Het is mij dan weer een raadsel dat dit dan wél de Top 40 haalt. Met afstand hun slechtste plaat tot nu toe. Zeikerig, vervelend en irritant.
Cijfer: 3,0

Is het een cover?! Welke bekende Jason Mraz plaat ?

Ik zie dat er een nummer van zijn eerste album uit 2002 ook You and I Both heet. Ik vermoed dus dat die het is, maar bekend zou ik het ook niet noemen...

Ik bedoelde het ook met nadruk op bekend inderdaad. Volgens mij kennen alleen mensen dat nummer als ze het album hebben geluisterd.

Ik dacht dat die plaat redelijk bekend was? Niet dus.

Ik weet niet eens wie Jason Mraz is.

I'm Yours? Lucky?

Probeer je me te versieren?

Stiekem wel.

Nieuwe binnenkomers van week 7:
- 3J's - Je Vecht Nooit Alleen
- Blof - Beter
- Diddy/Dirty Money feat. Skylar Grey - Coming Home
- R.I.O. - Like I Love You
- Sara Bareilles - King of Anything

Die van Diddy zag ik laatst op MTV en vond ik niet eens zo slecht.

Vind ik ook. Leuk plaatje.

Vijf nieuwe binnenkomers is eigenlijk teveel tegenwoordig, maar Blof is hier goed bezig en Bareilles, daar heb ik wel vertrouwen in.

Nieuwkomers deze week met de posities

24 Je vecht nooit alleen - 3JS
27 Beter - Bløf
30 Coming home - Diddy Dirty Money featuring Skylar Gray
32 Like I love you - R.I.O.
37 Kind of anything - Sara Bareilles

Week 7:

24: YouTube - 3JS - Je Vecht Nooit Alleen (Eurovision 2011 Netherlands)
Met het gevaar op de loer om een palingboer genoemd te worden moet ik toch zeggen dat dit de eerste echte serieuze kanshebber op een hoge plaats in het Eurovisie Songfestival is sinds een lange, lange, lange tijd. Want dit is helemaal geen slechte inzending. Het is zelfs bijna iets dat ik uit mezelf op zou zetten (en dat is toch een prestatie an sich voor een Nederlandse artiest/band ). De dynamiek is helemaal op orde, het refrein klinkt krachtig genoeg en nergens lijkt de tekst te 'haken' voor de andere landen (d.w.z. de uitspraak klinkt vrij vloeiend voor zo'n rottaal). Ik wens de heren dan ook het beste!
Cijfer: 7,5.

#27: YouTube - Blöf - Beter (officiele videoclip)
Twee keer een blikseminslag op dezelfde plek? Krijgen we vandaag een complete zonsverduistering? Twee Nederlandse artiesten die er ineens met een ruime voldoende vandoor gaan... Ook dit klinkt weer sterk. Het lijkt alsof deze band met een opleving bezig is na een flauwe periode. Dan kan ik misschien wel weer gaan vallen over Pascal's teksten, maar daar luister ik allang niet meer naar.
Cijfer: 7,5.

#30: YouTube - Diddy Dirty Money - ft. Skylar Grey - Coming Home
Ik krijg gelijk al nachtmerries van dat Dido-achtige intro (I-hijg-m c-hijg-oming-hijg- hijg-ome-hijg-). Daarna wordt het niet veel beter. Het refrein heeft wel wat, maar voor de rest mag P. Diddy zich wel houden bij produceren, het kopen van dure juwelen en party party.
Cijfer: 3.

#32: YouTube - R.I.O. - Like I Love You (Official Video HD)
Daar hebben we onze Duitse copycat weer. Deze keer moet Timbaland het verduren. Maar die breezy synths hebben een zomers effect en werken wonderwel.
Cijfer: 5,5.

#37: YouTube - Sara Bareilles - King Of Anything
Nou, dit is dan weer verrassend in die zin dat ik echt dacht dat dit een eendagsvlieg zou zijn. Een lekker fris, opgewekt nummer dat goed blijft hangen. Ik ben al een tijd enthousiast hierover, maar het duurde een tijd voordat deze binnen kwam. Ook weer een sfeertje dat de lente indiceert, maar dat soort nummertjes beginnen altijd rond deze maand binnen te sijpelen.
M'n vrouwtje is het er zeker ook mee eens:
Cijfer: 8.

kaztor schreef:
Het refrein heeft wel wat, maar voor de rest mag P. Diddy zich wel houden bij produceren, het kopen van dure juwelen en party party.

Ik weet niet of je dat bedoelde, maar Coming Home is niet door Diddy geproduceerd, maar door Alex da Kid en Jay-Z.

Ik was het al helemaal vergeten, ik doe het ook maar meteen :

24. 3Js - Je Vecht Nooit Alleen :
In tegenstelling tot kaztor ben ik hier niet zo enthousiast over. Ik had veel en veel liever gehad dat ze met Wat is Dromen? met Ellen van Damme naar het ESF zouden gaan. Dit nummer houdt mijn aandacht in ieder geval niet vast. Wat mij betreft is dit niet echt een vooruitgang vergeleken met de normale Nederlandse inzendingen. Het wordt tijd dat we het eens anders gaan aanpakken of er gewoon mee ophouden.
Cijfer : 4

27. Blof - Beter :
Bij Blof word ik altijd een beetje bang. Het enige nummer van Blof dat ik echt de moeite waard vind (maar nog steeds nooit op zou zetten) is Mens. Ik heb gewoon niks met die stem van die zanger. Dit nummer valt nog wel mee, en is beter (no pun intended) dan de meeste nummers die ik van ze heb gehoord. De tekst wel buiten beschouwing gelaten want met een titel als Beter kan het ook bijna niet origineel zijn. Nog steeds is het echt geen voldoende waard, en het is minder dan de 3js en daarom een...
Cijfer : 3.5

30. Diddy Dirty Money ft. Skylar Grey - Coming Home :
De zoveelste alias van P.Diddy? Zijn nummer I Need a Girl beluister ik nog steeds regelmatig. Veel meer dan dat ken ik niet van hem (behalve dat hij wel eens als featured artist ergens bij staat). Na de positieve reacties van mede mume'ers die ik vorige week zag verwachtte ik er wel wat van. Het begint in ieder geval verschrikkelijk, die vrouw vind ik echt niks (of het ligt gewoon aan het refrein - het klinkt gewoon niet erg inspirerend). Daarna wordt het gelukkig wel beter. Ik heb niet zoveel met rap (klinkt allemaal hetzelfde) dus de 'beat' moet het altijd doen voor mij en dat gebeurt hier wel.
Cijfer : 7

32. R.I.O. - Like I Love You :
Verschrikkelijke autotune was het eerste dat me opviel. Verder heb ik hier weinig over te melden. Ik heb de naam R.I.O. wel vaker gezien maar zou me geen nummer van hem meer voor de geest kunnen halen. Dit vind ik echt 300x niks. Er gebeurt niks interessants, alles hebben we al een keer gehoord. De beat doet me zelfs denken aan Cascada ten tijde van de Everytime We Touch periode (specifiek : Love Again).
Cijfer : 2.5

37. Sara Bareilles - King of Everything :
Bij haar houd ik sowieso m'n hart meteen vast, Love Song vind ik echt een gedrocht van de bovenste plank. Ik heb niets met haar stem. Dit liedje vind ik toch wel 'grappig'. Kende 'm onbewust al (heb hem al eens voorbij zien komen op TMF or MTV). Het refrein is toch wel aanstekelijk. Het klinkt lekker en vrolijk. De rest van het nummer is wel verwaarloosbaar. Het geklap is ronduit irritant, en de piano werkt ook op me zenuwen. Toch nog een voldoende.
Cijfer : 5.5

Week 7.

24. 3Js - Je Vecht Nooit Alleen :
Tegenover de twee vorige Nederlandse inzendingen is dit een serieuze verbetering maar of dat hoge ogen gaat scoren is moeilijk te zeggen. Degelijk en geloofwaardig nummer maar memorabel of echt aanstekelijk is het ook niet.
Cijfer : 6

27. Blof - Beter :
Tekstueel had het beter gekund maar voor de rest is ook dit een behoorlijke song, goed gebracht en geproduceerd, een melodie die blijft hangen maar ook wat routineus.
Cijfer : 6

30. Diddy Dirty Money ft. Skylar Grey - Coming Home :
Het nummer begint rustig totdat die rapper komt invallen en dan lijkt het ineens een andere song. Hoewel rap niet echt mijn ding is vind ik die vrouwelijke zang in het refrein naast de overproductie het zwakke punt.

32. R.I.O. - Like I Love You :
Die geautotunede stem vind ik verschrikkelijk al vind ik het nummer zelf best aardig met catchy baslijn en synths. Maar het irritante gebruik van autotune noopt mij toch een onvoldoende te geven.

37. Sara Bareilles - King of Everything :
Een vrolijk en radiovriendelijk nummer met inderdaad een aanstekelijk refrein dat behoorlijk is geproduceerd. Niet opzienbarend maar degelijke popsong zonder meer.
Cijfer : 7

Binnenkomers van Week 8:

18. Rihanna - S&M
26. The Partysquad feat. Adje, Gers, Jayh en Reverse - Ik Ga Hard
33. Chris Brown - Yeah 3x

Niet eens Lady Gaga Of is dat te kortdag ofzo, had verwacht dat die meteen de top 10 binnen zou komen.

Ga Ga is alarmschijf deze week download is vrijdag pas uitgekomen (meteen op 1 bij itunes) maar de top 40 neemt een verkoopgemiddelde van 2 weken en die wordt maar voor een deel meegewogen daarnaast airplay en muziekonderzoek.

Snoeperd schreef:
Niet eens Lady Gaga Of is dat te kortdag ofzo, had verwacht dat die meteen de top 10 binnen zou komen.

Dat had ik ook verwacht inderdaad. Trouwens echt een verschrikkelijke single van Lady Gaga, echt een grote 300 stappen terugwaarts van d'r laatste werk.

Lady GaGa is Alarmschijf en komt binnen op #1 in de tipparade zoals de meeste Alarmschijven. Inderdaad een verschrikkelijke single. Wat een verschil met het heerlijke "Alejandro".

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.