Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2011, 00:01 uur
Zeer matige single inderdaad, ik had er echt veel meer van verwacht. Maar scoren zal ze er wel meedoen, daar ben ik van overtuigd.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 00:48 uur
Ik blijf nog altijd hopen dat het een groeier is. Zelf zegt ze het beste album van dit decennium te willen maken. Als dit dan het hoogtepunt is...
0
geplaatst: 15 februari 2011, 15:51 uur
catdog schreef:
Binnenkomers van Week 8:
18. Rihanna - S&M
26. The Partysquad feat. Adje, Gers, Jayh en Reverse - Ik Ga Hard
33. Chris Brown - Yeah 3x
Binnenkomers van Week 8:
18. Rihanna - S&M
26. The Partysquad feat. Adje, Gers, Jayh en Reverse - Ik Ga Hard
33. Chris Brown - Yeah 3x
Nou, de voorpret valt nauwelijks te onderdrukken...

0
geplaatst: 15 februari 2011, 16:31 uur
Arrie schreef:
Zeer matige single inderdaad, ik had er echt veel meer van verwacht. Maar scoren zal ze er wel meedoen, daar ben ik van overtuigd.
Pas als de tranen over m'n wangen rollen en ik emotioneel van grote hoogte naar grote diepte kan gaan van prachtige melodiën, mooie vocalen en prachtige teksten zal ik mevrouw Gaap Gaap een kans geven. Tot dan blijft het een goed gelukt marketingproduct dat bovendien haar sexualiteit nodig heeft om haar product te kunnen verkopen. En natuurlijk is de term 'beste album van het decennium' natuurlijk ook maar subjectieve onzin.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 16:42 uur
18. Rihanna - S&M :
Nanananana, come on! Net als Oh nana (van What's My Name?), zit er ook weer in dit liedje een meezingstukje dat mijn hoofd blijft zitten. Dit lied is in ieder geval een vooruitgang van d'r vorige single maar ik prefereer nog steeds eerste single Only Girl. Wel vind ik het behoorlijk raar dat Rihanna, met d'r doelgroep 10-18 (gok ik zo maar even), een lied over seks gaat lopen maken met een raunchy clip. En vervolgens boos dat ze d'r optreden moet aanpassen. Volgens mij snapt ze het niet helemaal.
Het nummer zelf heeft nogal veel weg van d'r eigen nummer, Disturbia, in de coupletten. Dat was het eerste dat mij opviel. Voor de rest klinkt het behoorlijk leeg... het mist iets (of heel veel). Het heeft totaal geen bezieling (maar goed, dat weten we onderhand al van Rihanna). Het is net als Only Girl een pop nummer met dance-invloeden maar het is lang niet zo goed. Oh en voor de liefhebbers, er is nog een kreun aan het einde van de clip, is het misschien toch het kijken/wachten waard!
Cijfer : 4
26 The Partysqued & Co - Ik Ga Hard :
Ik heb het maar even als & Co aangegeven, was veel te lui om al die namen over te nemen.
Goed, dit is dus... slecht. Broodje Bakpao was dus echt een soort van guilty pleasure voor mij, want dat is totaal niet in de stijl van wat ik normaal luister. Helaas zijn ze nu het spoor bijster.. Ik weet niet precies wat ik hier nog verder over kan vertellen.. behalve dat het precies is wat je kan verwachten bij the Partysquad qua tekst (al kan je dat al aan de titel zien..). De stijl doet me een beetje denken aan Far East Movement. Zoals ik al zei is dit heeeeeel slecht, en ik snap niet dat dit verkocht wordt.
Cijfer : 1.5
33. Chris Brown - Yeah 3x :
OK dus Chris Brown is ook weer terug. Wat hebben we hier allemaal naar uitgekeken. Gezellig ook in dezelfde week als Rihanna de top40 binnen
. With You is zowel het enige nummer van Chris dat ik kan waarderen (en als er meer zijn kan ik ze op dit moment niet verzinnen).
Ik raak momenteel leeg met wat ik allemaal over al die halfpop/halfdance-nummers kan schrijven. Het is tegenwoordig allemaal hetzelfde, dus ik zal het nog een keer voor jullie opsommen : Club-gezeik, slechte tekst, lege dance-beat, slechte vocalen, OK? Wanneer krijgen ze het zelf eens door.
Cijfer : 2
Nanananana, come on! Net als Oh nana (van What's My Name?), zit er ook weer in dit liedje een meezingstukje dat mijn hoofd blijft zitten. Dit lied is in ieder geval een vooruitgang van d'r vorige single maar ik prefereer nog steeds eerste single Only Girl. Wel vind ik het behoorlijk raar dat Rihanna, met d'r doelgroep 10-18 (gok ik zo maar even), een lied over seks gaat lopen maken met een raunchy clip. En vervolgens boos dat ze d'r optreden moet aanpassen. Volgens mij snapt ze het niet helemaal.
Het nummer zelf heeft nogal veel weg van d'r eigen nummer, Disturbia, in de coupletten. Dat was het eerste dat mij opviel. Voor de rest klinkt het behoorlijk leeg... het mist iets (of heel veel). Het heeft totaal geen bezieling (maar goed, dat weten we onderhand al van Rihanna). Het is net als Only Girl een pop nummer met dance-invloeden maar het is lang niet zo goed. Oh en voor de liefhebbers, er is nog een kreun aan het einde van de clip, is het misschien toch het kijken/wachten waard!
Cijfer : 4
26 The Partysqued & Co - Ik Ga Hard :
Ik heb het maar even als & Co aangegeven, was veel te lui om al die namen over te nemen.
Goed, dit is dus... slecht. Broodje Bakpao was dus echt een soort van guilty pleasure voor mij, want dat is totaal niet in de stijl van wat ik normaal luister. Helaas zijn ze nu het spoor bijster.. Ik weet niet precies wat ik hier nog verder over kan vertellen.. behalve dat het precies is wat je kan verwachten bij the Partysquad qua tekst (al kan je dat al aan de titel zien..). De stijl doet me een beetje denken aan Far East Movement. Zoals ik al zei is dit heeeeeel slecht, en ik snap niet dat dit verkocht wordt.
Cijfer : 1.5
OK dus Chris Brown is ook weer terug. Wat hebben we hier allemaal naar uitgekeken. Gezellig ook in dezelfde week als Rihanna de top40 binnen
. With You is zowel het enige nummer van Chris dat ik kan waarderen (en als er meer zijn kan ik ze op dit moment niet verzinnen).Ik raak momenteel leeg met wat ik allemaal over al die halfpop/halfdance-nummers kan schrijven. Het is tegenwoordig allemaal hetzelfde, dus ik zal het nog een keer voor jullie opsommen : Club-gezeik, slechte tekst, lege dance-beat, slechte vocalen, OK? Wanneer krijgen ze het zelf eens door.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 16:46 uur
Wat is dat ene k*tnummer dat mijn zusjes de hele dag op repeat hebben staan. Iets van 'I'm coming home' met Diddy ofzo. Staat dat ook al in de top 40? Ik wordt er in elk geval he-le-maal gek van.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 16:56 uur
Vorige week de top 40 in gekomen:
Prima nummer ook.
Frankly schreef:
Nieuwkomers deze week met de posities
30 Coming home - Diddy Dirty Money featuring Skylar Gray
Nieuwkomers deze week met de posities
30 Coming home - Diddy Dirty Money featuring Skylar Gray
Prima nummer ook.

0
geplaatst: 15 februari 2011, 18:40 uur
Eerlijk gezegd heeft dat nummer van Chris Brown wel íets. Dat YEAH YEAH YEAH!! werkt aanstekelijk. De rest is niks eigenlijk maar alleen al om t refrein zou ik m nog wel s willen opzetten 

0
geplaatst: 15 februari 2011, 20:37 uur
Ik gooi deze puin maar bij de volgende week, dan zit er misschien nog iets tussen dat de onderneming van recenseren waard is.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 21:27 uur
Week 8.
18. Rihanna - S&M :
Zo'n gewaagde clip heeft Rihanna blijkbaar nodig om de aandacht te trekken want met de song zelf kan ze geen potten breken. Leeg, zielloos, vervelend ... het mist inderdaad alles wat een goede popsong nodig heeft. Wat een ellende!
Cijfer : 1,5
26. The Partysqued ft. Gers, Adonis, Jayh - Ik Ga Hard :
Ik ga hard lopen bij het horen van zulke flauwe hiphop. Vervelend, monotoon en onverstaanbaar gezeik en totaal niet grappig, ik begrijp gewoon niet wat de Nederlanders er in zien.
Chris Brown is duidelijk in hetzelfde bedje ziek als Rihanna. Banaal, slechte tekst, flauwe beat, slechte vervormde zang. Kortom: 3x niks.
Een triestige binnenkomers-week!
18. Rihanna - S&M :
Zo'n gewaagde clip heeft Rihanna blijkbaar nodig om de aandacht te trekken want met de song zelf kan ze geen potten breken. Leeg, zielloos, vervelend ... het mist inderdaad alles wat een goede popsong nodig heeft. Wat een ellende!
Cijfer : 1,5
26. The Partysqued ft. Gers, Adonis, Jayh - Ik Ga Hard :
Ik ga hard lopen bij het horen van zulke flauwe hiphop. Vervelend, monotoon en onverstaanbaar gezeik en totaal niet grappig, ik begrijp gewoon niet wat de Nederlanders er in zien.
Chris Brown is duidelijk in hetzelfde bedje ziek als Rihanna. Banaal, slechte tekst, flauwe beat, slechte vervormde zang. Kortom: 3x niks.
Een triestige binnenkomers-week!
0
geplaatst: 18 februari 2011, 18:42 uur
Die twee slapen sinds twee jaar al niet meer in hetzelfde bedje.

Misschien wel erg op het randje, dit: Rihanna die met S&M in dezelfde week binnen komt als Chris Brown...

0
geplaatst: 20 februari 2011, 12:27 uur
ik keek in de tipparade en ik zag zowaar Lippy Kids in de tipparade staan, verrassend en leuk.
0
geplaatst: 21 februari 2011, 21:52 uur
Ik zou maar niets te vroeg zeggen Joren999
Binnenkomers Top 40, Week 9:
1 Lady Gaga - Born this way
29 Elbow - Lippy Kids
32 Marco Borsato - Dichtbij
36 Basto! - Gregory's theme
38 Ali B, Yes-R & Brownie Dutch - Rosamunde 2011
Binnenkomers Top 40, Week 9:
1 Lady Gaga - Born this way
29 Elbow - Lippy Kids
32 Marco Borsato - Dichtbij
36 Basto! - Gregory's theme
38 Ali B, Yes-R & Brownie Dutch - Rosamunde 2011
0
geplaatst: 21 februari 2011, 22:01 uur
Je meent het toch niet serieus dat Lady Gaga op #1 is binnengekomen?
!!!!!!!!!

!!!!!!!!!

0
geplaatst: 21 februari 2011, 22:14 uur
Gewoon artiesten die enkel via de naam verkopen en gedraaid worden. Niemand geeft er dan nog om of het een schijtplaat is.
0
geplaatst: 21 februari 2011, 22:16 uur
Ja, daarom is het ook zo
!!!!!!!!!
worthy.
Ugh, het is jammer maar het is nou eenmaal zo.
!!!!!!!!!
worthy. Ugh, het is jammer maar het is nou eenmaal zo.
0
geplaatst: 22 februari 2011, 00:00 uur
Lady Gaga
Elbow
Ik heb het nummer nog helemaal niet gehoord, maar ik ben nu wel een beetje huiverig...
Elbow
Ik heb het nummer nog helemaal niet gehoord, maar ik ben nu wel een beetje huiverig...
0
geplaatst: 22 februari 2011, 12:33 uur
catdog schreef:
Dat YEAH YEAH YEAH!! werkt aanstekelijk.
Dat YEAH YEAH YEAH!! werkt aanstekelijk.
Een geslachtsziekte werkt ook aanstekelijk, maar is ook niet aan te raden...

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 22 februari 2011, 12:58 uur
Jij hebt vrouwen bezwangerd terwijl je een geslachtsziekte hebt?
0
geplaatst: 22 februari 2011, 14:08 uur
Trauma-week 8.
#18: Rihannah - S&M
Lady RihaGaga. Ze houdt van S&M? Nou, Chris Brown is in de buurt. Nuff said, snel door...
Cijfer: 1.
#26: YouTube - The Partysquad - Ik Ga Hard ft. Gers, Adonis, Jayh
Onverstaanbaar gebrabbel op een muziekje dat klinkt zoals een vieze wc ruikt. Ik ga hard door...
#33: YouTube - Chris Brown - Yeah 3x
Goedkope versie van Usher (©mijn lieve vrouw)
. Kijk, is al voor me gedaan, scheelt weer wat onnodig verbruik van m'n hersencellen.
Oh, voor ik het vergeet: Wat een KUTWEEK!!
#18: Rihannah - S&M
Lady RihaGaga. Ze houdt van S&M? Nou, Chris Brown is in de buurt. Nuff said, snel door...
#26: YouTube - The Partysquad - Ik Ga Hard ft. Gers, Adonis, Jayh
Onverstaanbaar gebrabbel op een muziekje dat klinkt zoals een vieze wc ruikt. Ik ga hard door...
#33: YouTube - Chris Brown - Yeah 3x
Goedkope versie van Usher (©mijn lieve vrouw)
. Kijk, is al voor me gedaan, scheelt weer wat onnodig verbruik van m'n hersencellen.Cijfer: 1.
Oh, voor ik het vergeet: Wat een KUTWEEK!!

0
geplaatst: 22 februari 2011, 14:09 uur
Verder naar week 9:
#1 (toe maar): YouTube - Lady Gaga - Born This Way (Audio)
Om te beginnen: Express Yourself. Verder klinkt het toch weer behoorlijk solide. Ze komt er goed mee weg om als Madonna #2 voor de dag te komen daar waar het originele exemplaar zo anno nu wel zo'n beetje klaar is. De muziek klinkt 'breezy' op een positieve manier. Het succes gaat nog lang duren, mark my words.
Cijfer: 7,5.
#29: YouTube - Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios)
Alle ADHD-pubers kunnen dit stuk even overslaan. Dit is echte muziek met echte emoties (oei!) waarin de tijd wordt genomen voor zeldzaamheden zoals opbouw, dynamiek en kalme oprechtheid. Even lekker tot jezelf komen. Even al het gejaagde om je heen vergeten. Even terug naar de basis en jezelf verbazen hoe magisch muziek wel niet kan zijn als het niet meteen bovenop je hoofd timmert om maar te kunnen verkopen. Wat een genot!
Cijfer: 10.
#32: YouTube - Marco Borsato - Dichtbij (official video)
Het faillissement van z'n Entertainment Group heeft Marco hoorbaar goed gedaan. Hij lijkt te zijn getransformeerd van immer-op-#1-binnenkomende, door de massa op handen gedragen Demi-God naar eh... normaal mens. Net als de kerst-single klinkt dit een stuk frisser en oprechter dan de opgeklopte pseudo-intellectuele bullshit uit het verleden. Ik vind dit zelfs een stuk beter dan die single, dus stenig me maar. De video-clip is daarbij uitstekend gedaan. Er is nog hoop voor een serieus te nemen Borsato, dames en heren!
#36: YouTube - Basto-Gregory's Theme
Sportschool-dance van het betere soort, dit. Ik mag dit eigenlijk wel graag horen. Het klinkt professioneel en luchtig. Nee, ik kan dit geen onvoldoende geven, hoezeer het m'n genre ook niet is.
Cijfer: 6.
#38: YouTube - Yes-R - Rosamunde ft. Ali B & Brownie Dutch (Video)
En dan eindigt een redelijk glorievolle week met zoiets...
'Als dit niks is dan weet ik het niet' stamelt Frans ergens. Nee Frans, dit is echt niks.
Rot snel een eind op en laat ons met rust, onbenullige oetlul! En neem de rest van dat tuig ook snel met je mee! De wortels van de rap en de schlager liggen niet zo ver van elkaar volgens de meest niet ter zake doende artiest ooit Dennie Christian. Klopt, beiden klinken hier even kut!
Gatverdamme!!!
Cijfer: 1 (maar eigenlijk een dikke, vieze, grote, vette 0!)
#1 (toe maar): YouTube - Lady Gaga - Born This Way (Audio)
Om te beginnen: Express Yourself. Verder klinkt het toch weer behoorlijk solide. Ze komt er goed mee weg om als Madonna #2 voor de dag te komen daar waar het originele exemplaar zo anno nu wel zo'n beetje klaar is. De muziek klinkt 'breezy' op een positieve manier. Het succes gaat nog lang duren, mark my words.
#29: YouTube - Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios)
Alle ADHD-pubers kunnen dit stuk even overslaan. Dit is echte muziek met echte emoties (oei!) waarin de tijd wordt genomen voor zeldzaamheden zoals opbouw, dynamiek en kalme oprechtheid. Even lekker tot jezelf komen. Even al het gejaagde om je heen vergeten. Even terug naar de basis en jezelf verbazen hoe magisch muziek wel niet kan zijn als het niet meteen bovenop je hoofd timmert om maar te kunnen verkopen. Wat een genot!

Cijfer: 10.
#32: YouTube - Marco Borsato - Dichtbij (official video)
Het faillissement van z'n Entertainment Group heeft Marco hoorbaar goed gedaan. Hij lijkt te zijn getransformeerd van immer-op-#1-binnenkomende, door de massa op handen gedragen Demi-God naar eh... normaal mens. Net als de kerst-single klinkt dit een stuk frisser en oprechter dan de opgeklopte pseudo-intellectuele bullshit uit het verleden. Ik vind dit zelfs een stuk beter dan die single, dus stenig me maar. De video-clip is daarbij uitstekend gedaan. Er is nog hoop voor een serieus te nemen Borsato, dames en heren!
#36: YouTube - Basto-Gregory's Theme
Sportschool-dance van het betere soort, dit. Ik mag dit eigenlijk wel graag horen. Het klinkt professioneel en luchtig. Nee, ik kan dit geen onvoldoende geven, hoezeer het m'n genre ook niet is.
Cijfer: 6.
#38: YouTube - Yes-R - Rosamunde ft. Ali B & Brownie Dutch (Video)
En dan eindigt een redelijk glorievolle week met zoiets...

'Als dit niks is dan weet ik het niet' stamelt Frans ergens. Nee Frans, dit is echt niks.
Rot snel een eind op en laat ons met rust, onbenullige oetlul! En neem de rest van dat tuig ook snel met je mee! De wortels van de rap en de schlager liggen niet zo ver van elkaar volgens de meest niet ter zake doende artiest ooit Dennie Christian. Klopt, beiden klinken hier even kut!
Gatverdamme!!!

Cijfer: 1 (maar eigenlijk een dikke, vieze, grote, vette 0!)
0
geplaatst: 22 februari 2011, 15:09 uur
Week 9:
#1. Lady Gaga - Born This Way (Audio)
Toen ik haar nieuwe hit voor het eerst hoorde deed mij dat sterk denken aan deze hit van 2 jaar geleden, zeker wat de melodielijn betreft. Ik vind het daarnaast nogal routineus klinken en ook overgeproduceerd - haar minste nummer tot nu toe - de sleet begint bij haar te komen.
Cijfer: 3,5
#29: Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios)
Tussen al die mechanische deuntjes die de huidige top-40 overheersen is dit een verademing. Schitterend opgebouwd nummer dat je hoe langer hoe meer waardeert, sfeervol en rustgevend. Hun nieuwste album zal ik zeker beluisteren nadat hun vorige mij zo goed beviel. Omdat ik niet geneigd ben snel een 10 te geven begin ik met een voorzichtige ...
Cijfer: 9
#32: Marco Borsato - Dichtbij (official video)
Marco Borsato is in wezen een goede zanger maar al te vaak bezondigt hij zich aan overdreven pathos en bombast. Dit nummer is daar grotendeels van gevrijwaard en is meer een luisterlied waarin Borsato oprechter klinkt, vandaar dat ik dit meer kan waarderen dan zijn vorige singles. Prima clip ook.
Cijfer: 6,5
#36: Basto - Gregory's Theme
Mijn genre is dat ook niet maar dit melodietje vind ik wel aanstekelijk. Doordat ditzelfde akkoord steeds herhaald wordt klinkt het te repetitief en kan het na een tijd vervelen.
Cijfer: 5
#38: Rosamunde - Yes-R ft. Ali B & Brownie Dutch (Video)
Een rapversie van een ouderwetse schlager (Dennie Christian, was een hit in 1975), het lijkt alsof Yes-R, Ali B en co de bodem steeds willen opzoeken. Smaakloos en waardeloos (wellicht dé kutplaat van 2011), hopelijk wordt dat niet de nieuwe trend!
Cijfer: 1 (ook wat mij betreft een dikke 0 maar ik ga nooit onder de 1)
Na een rapzalige week 8 brengt week 9 één parel maar ook een immense kutplaat.
#1. Lady Gaga - Born This Way (Audio)
Toen ik haar nieuwe hit voor het eerst hoorde deed mij dat sterk denken aan deze hit van 2 jaar geleden, zeker wat de melodielijn betreft. Ik vind het daarnaast nogal routineus klinken en ook overgeproduceerd - haar minste nummer tot nu toe - de sleet begint bij haar te komen.
Cijfer: 3,5
#29: Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios)
Tussen al die mechanische deuntjes die de huidige top-40 overheersen is dit een verademing. Schitterend opgebouwd nummer dat je hoe langer hoe meer waardeert, sfeervol en rustgevend. Hun nieuwste album zal ik zeker beluisteren nadat hun vorige mij zo goed beviel. Omdat ik niet geneigd ben snel een 10 te geven begin ik met een voorzichtige ...
Cijfer: 9
#32: Marco Borsato - Dichtbij (official video)
Marco Borsato is in wezen een goede zanger maar al te vaak bezondigt hij zich aan overdreven pathos en bombast. Dit nummer is daar grotendeels van gevrijwaard en is meer een luisterlied waarin Borsato oprechter klinkt, vandaar dat ik dit meer kan waarderen dan zijn vorige singles. Prima clip ook.
Cijfer: 6,5
#36: Basto - Gregory's Theme
Mijn genre is dat ook niet maar dit melodietje vind ik wel aanstekelijk. Doordat ditzelfde akkoord steeds herhaald wordt klinkt het te repetitief en kan het na een tijd vervelen.
Cijfer: 5
#38: Rosamunde - Yes-R ft. Ali B & Brownie Dutch (Video)
Een rapversie van een ouderwetse schlager (Dennie Christian, was een hit in 1975), het lijkt alsof Yes-R, Ali B en co de bodem steeds willen opzoeken. Smaakloos en waardeloos (wellicht dé kutplaat van 2011), hopelijk wordt dat niet de nieuwe trend!
Cijfer: 1 (ook wat mij betreft een dikke 0 maar ik ga nooit onder de 1)
Na een rapzalige week 8 brengt week 9 één parel maar ook een immense kutplaat.
0
geplaatst: 22 februari 2011, 15:12 uur
Juist, Luc, When Love Takes Over, dat hoorde ik er ook echt meteen in, nog veel duidelijker dan Express Yourself.
0
geplaatst: 22 februari 2011, 20:40 uur
Elbow, toch wel erg verrassend. En dat terwijl het nummer toch in weze niet zo verschillend klinkt van eerdere Elbow-singles (sterker nog, One Day Like This was misschien nog wel catchier). What's Next, Arcade Fire die verlaat nog binnenkomt?
0
geplaatst: 22 februari 2011, 22:28 uur
Gaan veel ongelukken gebeuren deze week bij de 538 luisteraars als ze Lippy Kids horen, ze raken in shock als ze dat horen.
* denotes required fields.