Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2011, 00:52 uur
pompompom schreef:
Wat me wel een beetje tegen hoofd stoot is dat de zangers/zangeressen altijd de credits krijgen dat ze een o-zo-geweldig album hebben gemaakt.
(quote)
Wat me wel een beetje tegen hoofd stoot is dat de zangers/zangeressen altijd de credits krijgen dat ze een o-zo-geweldig album hebben gemaakt.
Heb ik ook altijd al van Elvis gevonden. Ik ben het op dat punt ook helemaal met je eens, ik erger me ook altijd aan Marco Borsato, die dan over het persoonlijke in zijn muziek zit te praten, in de interviews, terwijl hij geen noot en geen lekker heeft geschreven. Kom nou!
Máár, soms kan een zanger/zangeres daadwerkelijk een groot aandeel hebben in de beleving van het album. Zangeresjes als Britney zijn inderdaad inwisselbaar (alhoewel er veel (Kesha, Katy Perry, Lady Gaga, enz., enz.) zijn die zelf meeschrijven. Anyway, zang kan heel veel toevoegen. Mijn nummer 1 heeft mooie liedjes, mooie argumenten, maar prachtige zang die me diep in het hart raakt. Dusty Springfield heeft ook een unieke stem die me, op een andere manier, ook wat doet, en onvervangbaar is.
0
geplaatst: 4 april 2011, 18:44 uur
According to Top40.nl staat Alexis Jordan op #1 deze week. Verslaat al Set Fire to the Rain die pas 1 week op #1 stond.
0
geplaatst: 4 april 2011, 19:04 uur
Dat dacht ik nou ook net 
Maar ik ben het zicht op de top 40 volledig kwijtgeraakt, als ik zou kijken zou ik inmiddels de helft niet meer kennen heb ik het idee. Voorheen bekeek ik het nog wel eens, dat doe ik nooit meer eigenlijk...

Maar ik ben het zicht op de top 40 volledig kwijtgeraakt, als ik zou kijken zou ik inmiddels de helft niet meer kennen heb ik het idee. Voorheen bekeek ik het nog wel eens, dat doe ik nooit meer eigenlijk...
0
geplaatst: 4 april 2011, 19:24 uur
Alexis Jordan, ken ik nota bene van Radio 2 (mijn moeders keus overdag, maar dit vindt ze ook niks).
Echt ongelofelijk.
Echt ongelofelijk.
0
geplaatst: 4 april 2011, 19:47 uur
Jammer! Ik zag vrijdag ook al dat ze in de top100 op #1 stond. Vond het wel een OK geproduceerd nummer, voordat ik wist dat er een dikke sample invoor kwam. Nu klinkt het alleen maar alsof de vocalen er inspiratieloos overheen zijn geklakt.
Ik had trouwens nooit verwacht dat dit op #1 zou komen.
Ben beniewd waar Inna staat, in de top100 staat ze nu op #7 en is Sun Is Up daarmee op Hot na haar grootste hit tot nu toe (in de top100).
Ik had trouwens nooit verwacht dat dit op #1 zou komen.
Ben beniewd waar Inna staat, in de top100 staat ze nu op #7 en is Sun Is Up daarmee op Hot na haar grootste hit tot nu toe (in de top100).
0
geplaatst: 4 april 2011, 20:21 uur
Wat is de oorsprong van de sample, Mark?
Is Love trouwens niet Inna's grootste hit?
Is Love trouwens niet Inna's grootste hit?
0
geplaatst: 4 april 2011, 20:23 uur
Brazil van Deadmau5 is het 'originele' nummer. Deadmau5 - Brazil [2nd Edit]
En volgens mij haal je nu Love en Hot door de war
. Hot was haar eerste single.
En volgens mij haal je nu Love en Hot door de war
. Hot was haar eerste single.
0
geplaatst: 4 april 2011, 20:25 uur
Nope. Haar grootste hits zijn tot nu toe "Hot" (#2) en "Deja Vu" (#7). "Love" kwam tot #12. En "Sun Is Up" heeft nog niet de Top 10 in de Top 40 bereikt. De top 10 is al bekend. Chris Brown stijgt er vreemd genoeg wel in?
0
geplaatst: 4 april 2011, 20:59 uur
NewYorkCityLight schreef:
Het kwam al zo bekend voor... Jammer genoeg is die sample het enige goede aan het nummer...
0
geplaatst: 4 april 2011, 21:33 uur
In principe kan je het gewoon zien als : Deadmau5 feat. Alexis Jordan. Niks sample. Ik hoor de hele instrumentatie erin. Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk de vocalen wel iets vind toevoegen, met name dat refrein waarin ze goed de hoogte ingaat.
0
geplaatst: 4 april 2011, 21:35 uur
Binnenkomers week 15:
#30. Dotan - This Town
#33. Julian Perretta - Wonder Why
#35. Milow - You and Me (In My Pocket)
#37. Racoon - No Mercy
#39. Alexandra Stan - Mr. Saxobeat
#30. Dotan - This Town
#33. Julian Perretta - Wonder Why
#35. Milow - You and Me (In My Pocket)
#37. Racoon - No Mercy
#39. Alexandra Stan - Mr. Saxobeat
0
geplaatst: 4 april 2011, 21:43 uur
Sun is Up gaat de Top 10 nog wel halen en On the Floor van Jennifer Loop-Ass ook . maar of we daar blij mee moeten zijn ?;-) Rolling in the Deep heeft het record van Que Si Que NO van Jody Bernal verbroken als langstgenoteerde top 3 hit ( nu 17 weken )
0
geplaatst: 4 april 2011, 21:53 uur
Loop-Ass 
Maar op zich geen misdaad, On the Floor is best wel een fijn nummer.
Wat jammer dat het record van Que Si Que No is verbroken
Mr. Saxobeat vind ik trouwens geen leuk nummer, ondanks dat het van Roemeense grond komt

Mr. Saxobeat vind ik trouwens geen leuk nummer, ondanks dat het van Roemeense grond komt

0
geplaatst: 4 april 2011, 22:44 uur
Loop-Ass
Loop-Ass

Is On the Floor die met die Lambada-sample? Die vind ik echt drie keer niks. Wat een triestheid, zeg.
En dat meen je toch niet he, van Que Si Que No? Nou word ik ook niet echt opgewonden van Rolling in the Deep, maar Que Si Que No is ook niet echt bepaald een wereldnummer...
0
geplaatst: 4 april 2011, 22:48 uur
Wellicht nieuw in de Tipparade en volgende week top 40 Glennis Grace met haar versie van Volumia's Afscheid die ze zong in het programma De Beste Zangers en vanaf vrijdag al meteen op 1 stond bij itunes met een aardige voorsprong. (downloadRUN) In de Top 100 vast een nr 1 entry dit weekend en aangezien de Mega Top 50 alleen verkopen van itunes meeweegt naast airplay ook vast erg hoog in die lijst as zaterdag. In de Top 40 zal ze wel een Midentry hebben . Beware 

0
geplaatst: 4 april 2011, 22:52 uur
On The Floor vind ik ook niets. dan nog liever Happiness (meisje kijkt een beetje als Beyonce
La Lopez is trouwens in de UK op 1 binnenkomen ook dankzij itunes ('s werelds dominantse verkoopfactor) die andere platforms die ze registreren doen eigenlijk voor spek en bonen mee 
La Lopez is trouwens in de UK op 1 binnenkomen ook dankzij itunes ('s werelds dominantse verkoopfactor) die andere platforms die ze registreren doen eigenlijk voor spek en bonen mee 
0
geplaatst: 4 april 2011, 22:55 uur
Arrie schreef:
En dat meen je toch niet he, van Que Si Que No? Nou word ik ook niet echt opgewonden van Rolling in the Deep, maar Que Si Que No is ook niet echt bepaald een wereldnummer...
Nou, ik ben ook geen fan van Que Si Que No maar ik vind het altijd wel leuk als die eendagsvlieg-niemandsdalletjes een record hebben

Adele heeft volgens mij de afgelopen weken wel genoeg records behaald overal

0
geplaatst: 4 april 2011, 22:57 uur
(quote)
Dat ben ik wel met je eens. Ik ben die twee singles ondertussen ook wel beu gehoord.
0
geplaatst: 5 april 2011, 02:05 uur
Adele is met Cee Lo Green zo'n beetje het enige wat ik vind deugen van wat ik op het werk hoor (538).
En Jody Bernal? Was dat een artiest dan?
En Jody Bernal? Was dat een artiest dan?
0
geplaatst: 5 april 2011, 02:19 uur
De muziek van Adele is wel aardig ja, maar je hoort het ondertussen net zo vaak als die Bruno Mars die zingt dat hij voor jou voor een trein zou springen, maar het ondertussen nog steeds niet heeft gedaan. 

0
geplaatst: 5 april 2011, 02:50 uur
Die Bruno Mars-single, daar heb ik het nu ook echt mee gehad. Z'n stem gaat echt tegen staan bij overexposure.
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:06 uur
Dat nummer van Dotan is echt extreem slaapverwekkend, het lijkt eeuwig te duren. Hele saaie melodie en echt een slechte tekst, saaie zang.

0
geplaatst: 8 april 2011, 13:42 uur
Ik lees net dat de top40 met twee nieuwe hitlijsten komt : de album top40 en de film top40.
''Beide nieuwe lijsten worden samengesteld op basis van de verkopen bij Media Markt en Bol.com, downloads via verschillende aanbieders en consumentenonderzoek via het Continu Muziek Onderzoek (CMO) van marktonderzoekbureau De Vos en Jansen.''
Beetje onnodig. Wat is er mis met de album top100
? Ik kijk sowieso al meer naar de single top100 dan naar de top40 omdat daar airplay niet wordt meegenomen en alleen naar verkoop wordt gekeken (voor zover ik weet).
''Beide nieuwe lijsten worden samengesteld op basis van de verkopen bij Media Markt en Bol.com, downloads via verschillende aanbieders en consumentenonderzoek via het Continu Muziek Onderzoek (CMO) van marktonderzoekbureau De Vos en Jansen.''
Beetje onnodig. Wat is er mis met de album top100
? Ik kijk sowieso al meer naar de single top100 dan naar de top40 omdat daar airplay niet wordt meegenomen en alleen naar verkoop wordt gekeken (voor zover ik weet).
0
geplaatst: 8 april 2011, 17:34 uur
Hahaha, Dotan is mijn stiefbroer. Zie hem erg regelmatig. Ik gun hem het succes natuurlijk ongelooflijk. 

0
geplaatst: 8 april 2011, 18:37 uur
Ik zag This Town laatst voorbij komen op MTV, en vond het best een leuk liedje. Niet heel bijzonder, maar klonk wel aangenaam. 

0
geplaatst: 9 april 2011, 11:32 uur
Begint een beetje een weeskindje te worden, deze topic.
Toch een beetje jammer.
Misschien dat ik me binnenkort maar toch aan martelsessie moet onderwerpen met zo'n 20 nummers...
Toch een beetje jammer.
Misschien dat ik me binnenkort maar toch aan martelsessie moet onderwerpen met zo'n 20 nummers...

0
geplaatst: 9 april 2011, 12:16 uur
Happiness (Alexis Jordan) vind ik toch wel een leuk nummertje. Ik heb echt het gevoel dat dat nummer ook in 2001 had gereleased kunnen worden (sowieso hebben veel nummers tegenwoordig van die oude 'trance' invloeden, bijv. Only Girl in the World).
* denotes required fields.