Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 5 november 2011, 01:31 uur
Arrie schreef:
Ik vind die cover van Birdy eigenlijk mooier dan het origineel.
Ik vind die cover van Birdy eigenlijk mooier dan het origineel.

Naar mijn mening wel degelijk een verkrachting van het prachtige originel; totaal sfeer- en emotieloos..
0
geplaatst: 5 november 2011, 01:38 uur
Juist veel meer emotie! Dat komt doordat Justin Vernon mij bijna nooit weet te raken met zijn stem, ik hoor er geen emotie in (op sommige stukjes na). Birdy vind ik juist wel met emotie zingen.
0
geplaatst: 5 november 2011, 13:52 uur
Arrie schreef:
Ik vind die cover van Birdy eigenlijk mooier dan het origineel. Ze weet er naar mijn mening een stuk meer emotie in te leggen. Mooie zang!
Ik vind die cover van Birdy eigenlijk mooier dan het origineel. Ze weet er naar mijn mening een stuk meer emotie in te leggen. Mooie zang!
Ik ga hierin mee met Hoi, dit soort covers zouden verboden moeten worden, of iig gewoon op YouTube blijven, waar ze thuishoren...EDIT: Overigens is retro nu echt helemaal cool. Die trend was al wat langer bezig, maar dat nummer van Edward Sharpe is zo 1967 dat ik elk moment verwacht dat er langharigen met bloemetjesjurken mn deur door komen...
0
geplaatst: 12 november 2011, 16:23 uur
Week 46.
#25. Cobra Starship featuring Sabi - You Make Me Feel
Weer 'featuring' bij de uitvoerders en het nummer voldoet ook aan de verwachtingen: standaardbeat, autotune, het gebrek aan emotie, bezieling of eigenheid ... wegwerpfabriekspop dus.
Cijfer: 2
#36. DJ Felli Fel featuring Akon, Pitbull & Jermaine Dupri - Boomerang
Zijn er zoveel personen nodig om zulke bagger te brengen? Nu ja, met deze namen kun je ook niets goeds verwachten. Banaler en platter kan ik nauwelijks voorstellen, laten wij dit zo snel mogelijk vergeten.
Cijfer: 1
Slechts 2 nieuwkomers (en beiden bagger).
#25. Cobra Starship featuring Sabi - You Make Me Feel
Weer 'featuring' bij de uitvoerders en het nummer voldoet ook aan de verwachtingen: standaardbeat, autotune, het gebrek aan emotie, bezieling of eigenheid ... wegwerpfabriekspop dus.
#36. DJ Felli Fel featuring Akon, Pitbull & Jermaine Dupri - Boomerang
Zijn er zoveel personen nodig om zulke bagger te brengen? Nu ja, met deze namen kun je ook niets goeds verwachten. Banaler en platter kan ik nauwelijks voorstellen, laten wij dit zo snel mogelijk vergeten.
Cijfer: 1
Slechts 2 nieuwkomers (en beiden bagger).
0
geplaatst: 19 november 2011, 13:02 uur
Week 47.
#18. Guus Meeuwis featuring Gers Pardoel - Nergens Zonder Jou
Ik heb weinig met Nederhiphop en als de tekst ook nog cliché is met zulke flauwe rijmelarij (ik blijf je altijd trouw want jij maakt de lucht weer blauw en ik ben nergens zonder jou) hoeft het voor mij helemaal niet meer. Om maar te zeggen dat de Nederlandstalige hiphop in de hitlijsten het niveau van de gemiddelde schlager niet overstijgt.
#26. Di-rect - Young Ones
Dit is - wat ik eerst vreesde - geen cover van de klassieker van Cliff Richard maar dit nummer zal nooit zulke status bereiken. Ik vind dit vooral een gebrek aan eigenheid, die zanger wil mij teveel klinken als Arcade Fire, ik hoor daar ook Coldplay in en die whoo-ooo-ooohs zijn nu ontzettend afgezaagd. Wanneer klinkt Di-rect als Di-rect?
Cijfer: 4
#33. Katy Perry - The One That Got Away
Zopas gelezen dat Kate Perry een jaartje vrijaf gaat nemen, wat mij betreft mag ze eeuwig gaan stempelen. Echt slecht vind ik dat nu ook weer niet maar het komt mij erg gemaakt en plastic over waardoor ik ook hier geen voldoende kan geven.
#39. Pitbull featuring Chris Brown - International Love
Heb ik nog 3min 48sec de moed gehad om dit te beluisteren gezien de uitvoerders. Om het van de positieve kant te bekijken: de raps zijn op zich niet zo slecht maar voor de rest is dit zo flauw en afgezaagd als maar kan zijn.
Cijfer: 2,5
Ik heb weinig met Nederhiphop en als de tekst ook nog cliché is met zulke flauwe rijmelarij (ik blijf je altijd trouw want jij maakt de lucht weer blauw en ik ben nergens zonder jou) hoeft het voor mij helemaal niet meer. Om maar te zeggen dat de Nederlandstalige hiphop in de hitlijsten het niveau van de gemiddelde schlager niet overstijgt.
#26. Di-rect - Young Ones
Dit is - wat ik eerst vreesde - geen cover van de klassieker van Cliff Richard maar dit nummer zal nooit zulke status bereiken. Ik vind dit vooral een gebrek aan eigenheid, die zanger wil mij teveel klinken als Arcade Fire, ik hoor daar ook Coldplay in en die whoo-ooo-ooohs zijn nu ontzettend afgezaagd. Wanneer klinkt Di-rect als Di-rect?
#33. Katy Perry - The One That Got Away
Zopas gelezen dat Kate Perry een jaartje vrijaf gaat nemen, wat mij betreft mag ze eeuwig gaan stempelen. Echt slecht vind ik dat nu ook weer niet maar het komt mij erg gemaakt en plastic over waardoor ik ook hier geen voldoende kan geven.
#39. Pitbull featuring Chris Brown - International Love
Heb ik nog 3min 48sec de moed gehad om dit te beluisteren gezien de uitvoerders. Om het van de positieve kant te bekijken: de raps zijn op zich niet zo slecht maar voor de rest is dit zo flauw en afgezaagd als maar kan zijn.
0
geplaatst: 19 november 2011, 13:55 uur
Haha, ik heb het met je te doen Luc, altijd maar weer de moeite nemen om deze nummers te beluisteren terwijl je van te voren gaat weten dat het een hele opgave gaat worden om deze nummers niet voortijdig af te zetten
.
.
0
geplaatst: 26 november 2011, 17:03 uur
Week 48.
#24. Calvin Harris - Feel So Close
Zijn stem vind ik niets bijzonder en emotieloos, het nummer zelf vind ik ook vervelend en erg doorsnee met steeds datzelfde akkoord te herhalen. Eigenlijk is het niet meer dan wegwerpmuziek dat al snel vergeten is wanneer het nummer de top-40 verlaat.
#26. Snoop Dogg & Wiz Khalifa featuring Bruno Mars - Young, Wild & Free
Voor een featuring-nummer valt dit nog enigszins mee. Er zijn weliswaar betere nummers in dit genre maar het heeft tenminste iets: een leuke piano-riedel en degelijk refrein.
Cijfer: 5
#36. Taio Cruz featuring Flo Rida - Hangover
Dit is weer zo'n plat en banaal wegwerpnummer met alle mogelijke clichés (teveel om op te noemen). In een ander topic sprak men over muziekvervuiling (i.v.m. Gabbertje), dat is ook van toepassing op dit nummer.
#38. Enrique Iglesias featuring Pitbull - I Like How it Feels
Hier geldt precies hetzelfde wat ik over het vorige nummer zei. En nu snel naar dit topic, daar krijg je ECHTE muziek voorgeschoteld.
#24. Calvin Harris - Feel So Close
Zijn stem vind ik niets bijzonder en emotieloos, het nummer zelf vind ik ook vervelend en erg doorsnee met steeds datzelfde akkoord te herhalen. Eigenlijk is het niet meer dan wegwerpmuziek dat al snel vergeten is wanneer het nummer de top-40 verlaat.
#26. Snoop Dogg & Wiz Khalifa featuring Bruno Mars - Young, Wild & Free
Voor een featuring-nummer valt dit nog enigszins mee. Er zijn weliswaar betere nummers in dit genre maar het heeft tenminste iets: een leuke piano-riedel en degelijk refrein.
Cijfer: 5
#36. Taio Cruz featuring Flo Rida - Hangover
Dit is weer zo'n plat en banaal wegwerpnummer met alle mogelijke clichés (teveel om op te noemen). In een ander topic sprak men over muziekvervuiling (i.v.m. Gabbertje), dat is ook van toepassing op dit nummer.
#38. Enrique Iglesias featuring Pitbull - I Like How it Feels
Hier geldt precies hetzelfde wat ik over het vorige nummer zei. En nu snel naar dit topic, daar krijg je ECHTE muziek voorgeschoteld.
0
geplaatst: 27 november 2011, 23:06 uur
Arrie schreef:
Mijn mening bevindt zich lijnrecht tegenover de jouwe; hoewel ik het origineel niet ken, vind ik deze 'Skinny Love' maar een flauw pianoliedje door een o zo artistiek 15-jarig hipstertje. Het neigt allemaal vreselijk naar wat vele artiesten doen: alleen een piano er onder en dan lijkt het allemaal vast heel integer, eerlijk en emotievol. Juist ook door mevrouws beperkte levenservaring, iets dat je duidelijk in haar stem hoort, is er van emotie overbrengen nauwelijks sprake. 't is wel aardig hobbyisme en op haar artyfarty-vriendenkring vol skinny jeans en Blaudzun-brillen zal het wel indruk maken, maar doen alsof er zoveel emotie inzit, nee, daar word ik niet vrolijk van.
0
geplaatst: 27 november 2011, 23:27 uur
Slowgaze schreef:
't is wel aardig hobbyisme en op haar artyfarty-vriendenkring vol skinny jeans en Blaudzun-brillen zal het wel indruk maken, maar doen alsof er zoveel emotie inzit, nee, daar word ik niet vrolijk van.
't is wel aardig hobbyisme en op haar artyfarty-vriendenkring vol skinny jeans en Blaudzun-brillen zal het wel indruk maken, maar doen alsof er zoveel emotie inzit, nee, daar word ik niet vrolijk van.

0
geplaatst: 29 november 2011, 15:11 uur
Ik weet niet zeker maar dat kan wel eens een record zijn (met het hoogste aantal weken naar nr 1 stijgen).
0
geplaatst: 29 november 2011, 15:14 uur
Joren999 schreef:
Voor de lol gaat Gotye in week 17 terug naar de 1e plaats.
Voor de lol gaat Gotye in week 17 terug naar de 1e plaats.

Eén van de leukste nummers die dit jaar in de top 40 stond, al is dat niet zo moeilijk. Een zeer leuk nummer in elk geval

0
geplaatst: 29 november 2011, 17:04 uur
Slowgaze schreef:
Mijn mening bevindt zich lijnrecht tegenover de jouwe; hoewel ik het origineel niet ken, vind ik deze 'Skinny Love' maar een flauw pianoliedje door een o zo artistiek 15-jarig hipstertje. Het neigt allemaal vreselijk naar wat vele artiesten doen: alleen een piano er onder en dan lijkt het allemaal vast heel integer, eerlijk en emotievol. Juist ook door mevrouws beperkte levenservaring, iets dat je duidelijk in haar stem hoort, is er van emotie overbrengen nauwelijks sprake. 't is wel aardig hobbyisme en op haar artyfarty-vriendenkring vol skinny jeans en Blaudzun-brillen zal het wel indruk maken, maar doen alsof er zoveel emotie inzit, nee, daar word ik niet vrolijk van.
(quote)
Je hoort haar beperkte levenservaring terug in haar stem?

0
geplaatst: 29 november 2011, 17:12 uur
LucM schreef:
ik blijf je altijd trouw want jij maakt de lucht weer blauw en ik ben nergens zonder jou
ik blijf je altijd trouw want jij maakt de lucht weer blauw en ik ben nergens zonder jou
Dit is inderdaad echt lachwekkend slecht

Gewoon even op plek 6 alweer, terwijl Ik Neem Je Mee van dezelfde meneer Pardoel op 2 staat. Gelukkig is daar nog Gotye.
0
geplaatst: 29 november 2011, 22:11 uur
Het record langzaamste klim naar nr 1 in 1 chartrun (dus niet door een Re-entry) staat nog altijd op naam van Non non rien n'a changé - les Poppy's (1971) in de 14e week Deze week precies 40 jaar geleden dat de plaat naar de nr 1 steeg . In de 17e week terugstijgen naar nr 1 is ook een record dus die Gotye binnen . het is ook niet eerder voorgekomen dat tin 1 kalenderjaar 2 platen naar 1 terugstegen(die andere was Rolling in the deep van Adele)
Top 40 records dit jaar
Adele heeft met Rolling in the deep ( de 700ste nr 1 hit in de Top 40) 17 weken in de Top 3 gestaan het record 16 weken voor Jody Bernal is dus gesneuveld.
Adele heeft zichzelf van de eerste plaats afgestoten (Rolling/Set fire) iets wat sinds 1974 niet meer gebeurd was in de Top 40 (Mud Dynamite/. Tigerfeet)
Adele staat met 3 singles in de top 10 van de jaar top 100 gebaseerd op de Top 40 dat is nog nooit iemand gelukt ook The Beatles niet.
Bruno Mars met Grenade stond 12 weken in de top 3 da tis niet zo bijzonder maar de single kwam nooit tot nr 1 maar nr 2 da tis wel een record voor een niet nr 1 hit.
We krijgen nog 4 top 40 lijsten en dan kan de jaarbalans opgemaakt worden en anticiperend gaat de top 10 er zo uit zien .
01 Happiness Alexis Jordan
02 Rolling in the deep Adele
03 Moves like jagger Maroon 5 feat. Christina Aguilera
04 Set fire to the rain Adele
05 Somebody that I use to know Gotye feat. Kimbra
06 Give me everything Pitbull feat. Ne-Yo, Afrojack & Nayer
07 Someone like you Adele
08 Mr. saxobeat Alexandra Stan
09 Grenade Bruno Mars
10 Titanium David Guetta feat. Sia
Happiness en Rolling in the deep staan in de top 10 van grootste hits allertijden Adele op 8 omdat ze in december 2011 al de top 40 binnenkwam de chartrun 16-3-3 zijn nog van vorig jaar . Alexis Jordan op 9 en is nu de grootste Amerikaanse allertijden in de Top 40 . die stond op eerder op naam van Percy Sledge (My special Prayer) nu op 10. . Huilen is voor jou te laat en dromen zijn bedrog zijn nu d etop 10 uitgezakt ( 11 en 12) dat betekent dus dat er geen Nederlandstalige single meer in de top 10 van de Top 40 allertijden lijst staat genoteerd.
Top 40 records dit jaar
Adele heeft met Rolling in the deep ( de 700ste nr 1 hit in de Top 40) 17 weken in de Top 3 gestaan het record 16 weken voor Jody Bernal is dus gesneuveld.
Adele heeft zichzelf van de eerste plaats afgestoten (Rolling/Set fire) iets wat sinds 1974 niet meer gebeurd was in de Top 40 (Mud Dynamite/. Tigerfeet)
Adele staat met 3 singles in de top 10 van de jaar top 100 gebaseerd op de Top 40 dat is nog nooit iemand gelukt ook The Beatles niet.
Bruno Mars met Grenade stond 12 weken in de top 3 da tis niet zo bijzonder maar de single kwam nooit tot nr 1 maar nr 2 da tis wel een record voor een niet nr 1 hit.
We krijgen nog 4 top 40 lijsten en dan kan de jaarbalans opgemaakt worden en anticiperend gaat de top 10 er zo uit zien .
01 Happiness Alexis Jordan
02 Rolling in the deep Adele
03 Moves like jagger Maroon 5 feat. Christina Aguilera
04 Set fire to the rain Adele
05 Somebody that I use to know Gotye feat. Kimbra
06 Give me everything Pitbull feat. Ne-Yo, Afrojack & Nayer
07 Someone like you Adele
08 Mr. saxobeat Alexandra Stan
09 Grenade Bruno Mars
10 Titanium David Guetta feat. Sia
Happiness en Rolling in the deep staan in de top 10 van grootste hits allertijden Adele op 8 omdat ze in december 2011 al de top 40 binnenkwam de chartrun 16-3-3 zijn nog van vorig jaar . Alexis Jordan op 9 en is nu de grootste Amerikaanse allertijden in de Top 40 . die stond op eerder op naam van Percy Sledge (My special Prayer) nu op 10. . Huilen is voor jou te laat en dromen zijn bedrog zijn nu d etop 10 uitgezakt ( 11 en 12) dat betekent dus dat er geen Nederlandstalige single meer in de top 10 van de Top 40 allertijden lijst staat genoteerd.
0
geplaatst: 29 november 2011, 22:31 uur
Zo gek is het dus niet dat ik Adele moe ben
Wat mij betreft neemt ze even een pauze van 3 jaar.
En tjonge jonge dat lied van Alexis Jordan is echt irritant overschat zeg. Echt een niets-zeggende plaat waarin geen drol gebeurt dat blijkbaar nu dus ook nog eens in de top10 aller tijden van de top40 staat.
Zoiets als Que Si Que No (ik noem nu maar wat) is dan tenminste nog pakkend en doet tenminste aan alsof er wat tijd in is gestoken.
Nuja, no3 en no5 van de jaarlijst zijn wel leuk en ook no8 en no10 kunnen ermee door dus zo'n vreselijk jaar is het nou ook weer niet.
Wat mij betreft neemt ze even een pauze van 3 jaar.En tjonge jonge dat lied van Alexis Jordan is echt irritant overschat zeg. Echt een niets-zeggende plaat waarin geen drol gebeurt dat blijkbaar nu dus ook nog eens in de top10 aller tijden van de top40 staat.
Zoiets als Que Si Que No (ik noem nu maar wat) is dan tenminste nog pakkend en doet tenminste aan alsof er wat tijd in is gestoken.Nuja, no3 en no5 van de jaarlijst zijn wel leuk en ook no8 en no10 kunnen ermee door dus zo'n vreselijk jaar is het nou ook weer niet.
0
geplaatst: 30 november 2011, 00:33 uur
Ik snap ook niet wat men in Alexis Jordan ziet. Erg doorsnee en kleurloos popnummer. Adele daarentegen vind ik klasse, al wordt ze nu inderdaad te vaak gedraaid (maar betere alternatieven in de top-40 zijn er nauwelijks).
0
geplaatst: 30 november 2011, 08:49 uur
Een nummer dat de minste luisteraars weet te irriteren maakt de grootste kans om het hoog te schoppen. En voila. Alexis Jordan.
0
geplaatst: 30 november 2011, 11:59 uur
Toch een vrij goede top 10. "Happiness" vind ik prima te doen en ook "Moves Like Jagger" en "Titanium" zijn prima pop-plaatjes. Er is veel ergers te vinden binnen het genre. De enkele échte smet voor mij in die top 10 is die van Pitbull.
0
geplaatst: 30 november 2011, 12:13 uur
Ik vind de top 10 ook wel meevallen. Enkel Moves Like Jagger en Grenade werken me echt op de zenuwen. De rest kan ik nog wel aanhoren en Somebody That I Used to Know vind ik nog steeds goed...
0
geplaatst: 30 november 2011, 18:06 uur
5 nummers uit die top-10 vind ik zowaar uitstekend: Gotye, de 3 nummers van Adele en in mindere mate dat van Alexandra Stan. Grenade van Bruno Mars kan ermee door, de 4 overigen hoeven voor mij niet, Give me everything vind ik de ergste.
0
geplaatst: 30 november 2011, 20:37 uur
Klinken Alexis Jordan, Rihanna en Katy Perry soms doorleefder dan Birdy, Slowgaze? Wat mij betreft laat ze die 3 'zangeressen' ruim achter zich al begrijp ik dat ze (gezien haar leeftijd) nog veel moet rijpen.
0
geplaatst: 1 december 2011, 08:24 uur
Frankly schreef:
Happiness en Rolling in the deep staan in de top 10 van grootste hits allertijden.
Happiness en Rolling in the deep staan in de top 10 van grootste hits allertijden.
Lijkt me sterk. Qua chartrun (aantal weken in de lijst) enzo zal het allemaal wel. Maar het gaat natuurlijk om de verkoopcijfers. En dan vermoed ik dat beide nummers nog niet eens de top 1000 halen van best verkochte singles aller tijden. Verkoopcijfers (=betaalde downloads) stellen heden ten dage werkelijk níets voor in vergelijking met de topjaren van de vorige eeuw.
Het megasucces van Adele is volgens mij voornamelijk te verklaren doordat ze als een van de weinigen zeer goede hitparademuziek weet af te leveren. Dat valt op ten opzichte van de (zeer magere) concurrentie.
0
geplaatst: 2 december 2011, 16:13 uur
Ik heb het dan ook over grootste hits want verkoopcijfers vergelijken nowadays met de top jaren in de jaren 70 bijvoorbeeld is appels met peren verhaal.
0
geplaatst: 2 december 2011, 16:19 uur
Tja, Gaucho, tegenwoordig werkt het nou eenmaal anders, maar qua populariteit valt het natuurlijk wel te vergelijken. Singles worden tegenwoordig niet meer verkocht, en betalen voor downloads doet geen hond, dus dat is een behoorlijk scheve vergelijking.
0
geplaatst: 2 december 2011, 22:23 uur
De enige legale downloads die relevante verkoopcijfers opleveren voor de charts zijn die van itunes maar die is enorm bewegelijk en zijn bijlange niet hoog genoeg. De top 40 neemt een verkoopgemiddelde van downloads CD singles en muziekonderzoek obv 2 weken ( 50 %) de andere 50 % is radio-industrie de airplayscore van 538 3FM Q music Slam FM .De mega top 50 heeft alleen itunes en airplay maar downloads wegen wel zwaarder De Single top 100 klasseert op verkoopcijfers van diverse platforms waaronder itunes de dominantste is en verder CD singles van zaken als Berk waar de Nederlandstalige braderiehit wordt verkocht :
0
geplaatst: 3 december 2011, 17:56 uur
Week 49.
#14. Het Metropole Orkest o.l.v. Vince Mendoza featuring Edsilia Rombley - Trijntje Oosterhuis - Leonie Meijer - 3JS - Jennifer Ewbank - Ruth Jacott - Paul de Munnik - Giovanca - Hind - LA. The Voices - Glennis Grace - Karin Bloemen - Lee Towers - Wereldwijd orkest
Ik heb de lijst van de uitvoerders gewoon gekopieerd van de hitlijst en ik dacht 'met zoveel artiesten (!) moet het wel iets speciaal zijn'. Helaas pindakaas, het is een erg standaard en theatraal nummer dat geplukt lijkt van het eurovisiesongfestival waarbij elke artiest gewoon een zinnetje inzingt. Misschien goed voor een musical maar niet voor mij, het boeit mij geen seconde.
#21. Ilse DeLange - DOLUV2LUVU
Haar countrygetint debuutalbum vind ik nog steeds prima, nadien werd haar muziek alsmaar gelikter en kleurlozer. Dit vind ik tot nu toe haar zwakste single, overgeproduceerd en te niemendallerig en zelfs haar zang kan dit nummer niet redden.
#29. Anouk - What Have You Done
Anouk ... ook een artieste die constant in de top-40 te vinden is. Hier komt ze met een gevoelige ballad. Mooi gezongen maar aan haar uitspraak moet ze toch wat doen.
Cijfer: 6,5
#34. Rihanna - You Da One
Nog een artieste die een abonnement heeft op de top-40. Haar zang vind ik een stuk minder dan Ilse Delange en Anouk maar af en toe komt er een best aardig nummer van haar. In het slechtste geval klinkt ze vreselijk zoals hier, niet alleen haar stem maar ook productioneel en een song hoor ik hier ook niet in.
Cijfer: 1,5
#36. Bløf + Sabrina Starke - Meer kan het niet zijn
Deze artiesten stemmen mij niet veel hoopvoller. Erg standaard en vlak en de stemmen bezorgen mij meer irritatie dan genot. Meer kan het blijkbaar niet zijn.
#38. Leonie Meijer - Hey!
Hey, dit is een verademing. Weliswaar weinig bijzonder maar tenminste een degelijk en vlot nummer, behoorlijk gezongen al steekt haar accent mij een beetje tegen.
#14. Het Metropole Orkest o.l.v. Vince Mendoza featuring Edsilia Rombley - Trijntje Oosterhuis - Leonie Meijer - 3JS - Jennifer Ewbank - Ruth Jacott - Paul de Munnik - Giovanca - Hind - LA. The Voices - Glennis Grace - Karin Bloemen - Lee Towers - Wereldwijd orkest
Ik heb de lijst van de uitvoerders gewoon gekopieerd van de hitlijst en ik dacht 'met zoveel artiesten (!) moet het wel iets speciaal zijn'. Helaas pindakaas, het is een erg standaard en theatraal nummer dat geplukt lijkt van het eurovisiesongfestival waarbij elke artiest gewoon een zinnetje inzingt. Misschien goed voor een musical maar niet voor mij, het boeit mij geen seconde.
#21. Ilse DeLange - DOLUV2LUVU
Haar countrygetint debuutalbum vind ik nog steeds prima, nadien werd haar muziek alsmaar gelikter en kleurlozer. Dit vind ik tot nu toe haar zwakste single, overgeproduceerd en te niemendallerig en zelfs haar zang kan dit nummer niet redden.
#29. Anouk - What Have You Done
Anouk ... ook een artieste die constant in de top-40 te vinden is. Hier komt ze met een gevoelige ballad. Mooi gezongen maar aan haar uitspraak moet ze toch wat doen.
#34. Rihanna - You Da One
Nog een artieste die een abonnement heeft op de top-40. Haar zang vind ik een stuk minder dan Ilse Delange en Anouk maar af en toe komt er een best aardig nummer van haar. In het slechtste geval klinkt ze vreselijk zoals hier, niet alleen haar stem maar ook productioneel en een song hoor ik hier ook niet in.
Cijfer: 1,5
#36. Bløf + Sabrina Starke - Meer kan het niet zijn
Deze artiesten stemmen mij niet veel hoopvoller. Erg standaard en vlak en de stemmen bezorgen mij meer irritatie dan genot. Meer kan het blijkbaar niet zijn.
#38. Leonie Meijer - Hey!
Hey, dit is een verademing. Weliswaar weinig bijzonder maar tenminste een degelijk en vlot nummer, behoorlijk gezongen al steekt haar accent mij een beetje tegen.
* denotes required fields.