Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 18:39 uur
Somebody That I Used to Know op 1, er bestaat dan toch gerechtigheid in het hitwezen.
Week 42.
#19. Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee
Misschien goed om een keer te horen maar het verveelde mij al snel: saai, vlak en bloedeloos. Afgekeurd!
Cijfer: 3
#31. LMFAO - Sexy and I Know It
Ergere bagger dan dit kan ik mij nauwelijks voorstellen, er wordt zelfs geen moeite gedaan om iets als een melodie te brengen. Plat en banaal met irritante elektronische geluidjes.
Cijfer: 1
#32. Waylon - The Escapist
Dit klinkt al vlotter en melodieuzer. De zang steekt mij een beetje tegen, komt wat geforceerd over en het nummer zelf is ook niet echt bijzonder buiten de fluitende intro en tussenstukken maar toch een nipte voldoende.
Cijfer: 5
#38. Los Angeles, the Voices - Loop naar het Licht
De nieuwe band van Gordon (?), ik herkende hem daarin. Dit vind ik enigszins te pruimen maar ik heb de indruk dit eerder gehoord te hebben. Nu ja, tenslotte boeit het mij weinig, dus net geen voldoende.
Cijfer: 4,5
#39. Jan Smit - Hou je dan nog steeds van mij
Dit doet mij ook weinig, overgeproduceerde en weinig bijzondere schlager en de zang van Jan Smit vind ik te vlak.
Cijfer: 3,5
Week 42.
#19. Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee
Misschien goed om een keer te horen maar het verveelde mij al snel: saai, vlak en bloedeloos. Afgekeurd!
Cijfer: 3
#31. LMFAO - Sexy and I Know It
Ergere bagger dan dit kan ik mij nauwelijks voorstellen, er wordt zelfs geen moeite gedaan om iets als een melodie te brengen. Plat en banaal met irritante elektronische geluidjes.
Cijfer: 1
#32. Waylon - The Escapist
Dit klinkt al vlotter en melodieuzer. De zang steekt mij een beetje tegen, komt wat geforceerd over en het nummer zelf is ook niet echt bijzonder buiten de fluitende intro en tussenstukken maar toch een nipte voldoende.
#38. Los Angeles, the Voices - Loop naar het Licht
De nieuwe band van Gordon (?), ik herkende hem daarin. Dit vind ik enigszins te pruimen maar ik heb de indruk dit eerder gehoord te hebben. Nu ja, tenslotte boeit het mij weinig, dus net geen voldoende.
Cijfer: 4,5
#39. Jan Smit - Hou je dan nog steeds van mij
Dit doet mij ook weinig, overgeproduceerde en weinig bijzondere schlager en de zang van Jan Smit vind ik te vlak.
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 13:43 uur
LMFAO's 'liedje' hoor ik al een tijdje op 538. Vreselijke monotone patsermuziek. 

0
geplaatst: 17 oktober 2011, 14:25 uur
Ik neem ook maar weer eens een duik in het afvoerputje van de moderne popmuziek, in de hoop nog een paar leuke nummers aan mijn vergetelheid te onttrekken. Heb weer wat meer tijd dus wellicht blijkt deze inhaalrace succesvol. Respect aan degene die het al het hele jaar volhouden. 
Week 1:
#23. P!nk - Fucking Perfect
#30. Ilse Delange - Beautiful Distraction
cijfer: 2,0
cijfer: 3,5
Deze kan ik wel tegelijk bespreken: beide zangeressen doen al jaren hetzelfde en in beide gevallen voegt dit nummer niets meer toe aan het oeuvre. De productie van het P!nk-nummer is overigens om van te huilen. Dit nummer staat dan ook in schil contrast met de muziek uit haar beginperiode, toen ze nog wel een paar aardige hits scoorde. Van Ilse ben ik nooit echt fan geweest.
#33. Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars
cijfer: 3,0
Hier had ik nog nooit van gehoord en als ik deze naam over een tijdje weer ergens tegen kom, denk ik waarschijnlijk hetzelfde. Dit blijft namelijk op geen enkele manier hangen. Standaard populaire hiphop waar ik zelden iets mee heb.

Week 1:
#23. P!nk - Fucking Perfect
#30. Ilse Delange - Beautiful Distraction
cijfer: 2,0
cijfer: 3,5
Deze kan ik wel tegelijk bespreken: beide zangeressen doen al jaren hetzelfde en in beide gevallen voegt dit nummer niets meer toe aan het oeuvre. De productie van het P!nk-nummer is overigens om van te huilen. Dit nummer staat dan ook in schil contrast met de muziek uit haar beginperiode, toen ze nog wel een paar aardige hits scoorde. Van Ilse ben ik nooit echt fan geweest.
#33. Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars
cijfer: 3,0
Hier had ik nog nooit van gehoord en als ik deze naam over een tijdje weer ergens tegen kom, denk ik waarschijnlijk hetzelfde. Dit blijft namelijk op geen enkele manier hangen. Standaard populaire hiphop waar ik zelden iets mee heb.
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 14:26 uur
Week 2:
#31: YouTube - Sick Puppies - Maybe
De beste plaat tot nu toe, al is 'best' wel erg relatief. Dit zit duidelijk in de Amerikaanse rockhoek, denk bands als Nickleback ed. Wat deze band daarop voorheeft is dat de zanger een lang niet zo ergerlijke stem heeft, maar om nou te zeggen dat ik hier verder erg blij van wordt? Nou nee.
Cijfer: 4,0
#35: YouTube - Krystl - Golden Days
De tekst komt me meteen al bekend voor, maar waarvan? Of zou ik dit nummer toch wel eens voorbij hebben horen komen, ergens? Dit klinkt een beetje alsof het zusje van Ilse de Lange op de Caro Emerald-bandwagon is gesprongen. Niet al te bijzonder, maar ergeren doet het ook niet echt.
Cijfer: 5,0
#31: YouTube - Sick Puppies - Maybe
De beste plaat tot nu toe, al is 'best' wel erg relatief. Dit zit duidelijk in de Amerikaanse rockhoek, denk bands als Nickleback ed. Wat deze band daarop voorheeft is dat de zanger een lang niet zo ergerlijke stem heeft, maar om nou te zeggen dat ik hier verder erg blij van wordt? Nou nee.
#35: YouTube - Krystl - Golden Days
De tekst komt me meteen al bekend voor, maar waarvan? Of zou ik dit nummer toch wel eens voorbij hebben horen komen, ergens? Dit klinkt een beetje alsof het zusje van Ilse de Lange op de Caro Emerald-bandwagon is gesprongen. Niet al te bijzonder, maar ergeren doet het ook niet echt.
Cijfer: 5,0
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 14:45 uur
Week 3:
#31. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) :
Het origineel van Vaya Con Dios was een hit toen ik een jaar of 12 was. Destijds vond ik het enigszins belegen muziek, maar gaandeweg de jaren leerde ik deze en de andere hits van Vaya Con Dios wel waarderen. Met deze remake is dat anders: ik vond die hype waarin jaren '40 en '50 nummers verwerkt werden tot moderne housenummers bij vlagen wel leuk (We Speak No Americano), dit is gewoon gemakzucht. Een beat eronder en het geld loopt binnen. Van de effectjes die soms op de zang geplakt worden word ik ook niet echt blij.
#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fucking You)
Enrique Iglesias heeft blijkbaar ook de sprong naar de dance-pop gemaakt. Blijft toch wel grappig om te horen hoe de productie een slap afkooksel is van wat een paar jaar eerder in de alternatieve clubs populair was. Zo hoor ik hier een geluidje van Alter Ego's Rocker terug, zij het in een zeer luistervriendelijke vorm. Muziek zonder enige eigen smoel.
Cijfer: 2,5
#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer
Like a G6 van Far East Movement vond ik een van de leukere popsingles van 2010 en ook dit vind ik wel fijn. Het is niet zo overdreven in your face en patserig als de meeste muziek in dit genre, maar gewoon een leuk liedje. Deze vind ik minder dan Like a G6, maar ik zal hem nog wel eens opzetten.
Cijfer: 6,0
#38. The Script - Nothing
Een nogal kleurloos rockliedje. Beetje in de categorie Drops of Jupiter, maar dan veel minder. Tien minuten later ben ik het alweer bijna vergeten.
#31. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) :
Het origineel van Vaya Con Dios was een hit toen ik een jaar of 12 was. Destijds vond ik het enigszins belegen muziek, maar gaandeweg de jaren leerde ik deze en de andere hits van Vaya Con Dios wel waarderen. Met deze remake is dat anders: ik vond die hype waarin jaren '40 en '50 nummers verwerkt werden tot moderne housenummers bij vlagen wel leuk (We Speak No Americano), dit is gewoon gemakzucht. Een beat eronder en het geld loopt binnen. Van de effectjes die soms op de zang geplakt worden word ik ook niet echt blij.
#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fucking You)
Enrique Iglesias heeft blijkbaar ook de sprong naar de dance-pop gemaakt. Blijft toch wel grappig om te horen hoe de productie een slap afkooksel is van wat een paar jaar eerder in de alternatieve clubs populair was. Zo hoor ik hier een geluidje van Alter Ego's Rocker terug, zij het in een zeer luistervriendelijke vorm. Muziek zonder enige eigen smoel.
#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer
Like a G6 van Far East Movement vond ik een van de leukere popsingles van 2010 en ook dit vind ik wel fijn. Het is niet zo overdreven in your face en patserig als de meeste muziek in dit genre, maar gewoon een leuk liedje. Deze vind ik minder dan Like a G6, maar ik zal hem nog wel eens opzetten.
#38. The Script - Nothing
Een nogal kleurloos rockliedje. Beetje in de categorie Drops of Jupiter, maar dan veel minder. Tien minuten later ben ik het alweer bijna vergeten.
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 15:01 uur
Week 4:
#23. James Blake - Limit to Your Love
Dit nummer horen voelt een beetje als terugblikken. Ongeveer een jaar geleden alweer werd dit uitgebracht en weer een paar maanden later werd het overal grijsgedraaid. Was het nummer toen ook wel even zat wegens te vaak gehoord, maar nu voelt het nummer alsof helemaal bezonken is. Het eerste nummer van dit jaar dat voor mij echt een blijvertje is: het voelt puur en oprecht, maar ook naturel. Tevens het bewijs dat autotune ook goed kan klinken.
Cijfer: 8,0
#26. Jan Smit - Niemand Zo Trots Als Wij
Zouteloos nummer van Jan Smit. Ongelooflijk hoe emotieloos hij zingt.
Cijfer : 2,5
#34. Taio Cruz feat. Travie McCoy - Higher
Lekker pretentieloos 'sportschoolplaatje'. Dit soort platen zijn natuurlijk hardstikke inwisselbaar, maar ik kan het niet echt vervelend vinden er naar te luisteren.
#36. Britney Spears - Hold It Against Me
Ooit was BS de beroemdste zangeres ter wereld, maar dat is inmiddels al jaren geleden. Dit nummer bevat bij mijn weten de eerste echte full on dubstep-break down in de hitlijsten, best gedurfd (de meeste platen incorporeren maar lafjes dubstepinvloeden), maar om het nou meteen goed te vinden... wel apart dat het wordt gecombineerd met die typische trance-geluiden. Alles bij elkaar een redelijke hitsingle, het heeft wel wat.
#39. Scouting for Girls - Take a Chance
Weer zo'n zouteloze poprockballad. Prullenbakmateriaal.
#23. James Blake - Limit to Your Love
Dit nummer horen voelt een beetje als terugblikken. Ongeveer een jaar geleden alweer werd dit uitgebracht en weer een paar maanden later werd het overal grijsgedraaid. Was het nummer toen ook wel even zat wegens te vaak gehoord, maar nu voelt het nummer alsof helemaal bezonken is. Het eerste nummer van dit jaar dat voor mij echt een blijvertje is: het voelt puur en oprecht, maar ook naturel. Tevens het bewijs dat autotune ook goed kan klinken.
Cijfer: 8,0
#26. Jan Smit - Niemand Zo Trots Als Wij
Zouteloos nummer van Jan Smit. Ongelooflijk hoe emotieloos hij zingt.
Cijfer : 2,5
#34. Taio Cruz feat. Travie McCoy - Higher
Lekker pretentieloos 'sportschoolplaatje'. Dit soort platen zijn natuurlijk hardstikke inwisselbaar, maar ik kan het niet echt vervelend vinden er naar te luisteren.
#36. Britney Spears - Hold It Against Me
Ooit was BS de beroemdste zangeres ter wereld, maar dat is inmiddels al jaren geleden. Dit nummer bevat bij mijn weten de eerste echte full on dubstep-break down in de hitlijsten, best gedurfd (de meeste platen incorporeren maar lafjes dubstepinvloeden), maar om het nou meteen goed te vinden... wel apart dat het wordt gecombineerd met die typische trance-geluiden. Alles bij elkaar een redelijke hitsingle, het heeft wel wat.
#39. Scouting for Girls - Take a Chance
Weer zo'n zouteloze poprockballad. Prullenbakmateriaal.
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 21:50 uur
Ook leuk: Lana del Rey's Video Games is de hoogste nieuwe binnenkomer op #21
.
Edit: Kan nog wel eens een van de grotere van dit jaar worden, want hij komt ook nieuw binnen op 3 in de single charts; dutchcharts.nl - Dutch charts portal
.Edit: Kan nog wel eens een van de grotere van dit jaar worden, want hij komt ook nieuw binnen op 3 in de single charts; dutchcharts.nl - Dutch charts portal
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 22:06 uur
Kom er net achter dat Adele - Rolling in the Deep tot de tien grootste top 40-hits allertijden behoort (achtste plaats), een punt achter Viva La Vida, en twee punten achter Que Si Que No. Sinds 1969 is de magische grens van 1000 punten echter al niet meer doorbroken en de top 5 staat dus redelijk vast met jaren '60-liedjes.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 11:43 uur
Link? Voor zover ik weet, was Que Si, Que No de grootste hit ooit in de Top 40.
Edit: Lijst van succesvolste hits in de Nederlandse Top 40 - Wikipedia - nl.wikipedia.org zeker?
Ben benieuwd waar het lijstje staat dat ik in mijn hoofd had.
Edit: Lijst van succesvolste hits in de Nederlandse Top 40 - Wikipedia - nl.wikipedia.org zeker?
Ben benieuwd waar het lijstje staat dat ik in mijn hoofd had.
herman schreef:
Ongelooflijk hoe emotieloos hij zingt.
Oh kom op, bij 9 van de 10 nummers heb je gelijk, maar als je de achtergrond zou kennen van dit nummer (en het lijkt me dat die niet te missen is), zou je weten dat juist in dit nummer wél emotie zit (evenals bv. Je Naam In De Sterren over de overleden vader van Yolanthe destijds). Dat je het niet oppikt is dan ten tweede.Ongelooflijk hoe emotieloos hij zingt.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 11:54 uur
Vreemde lijst. Bovenaan een dotje jaren '60 nummers, en voor de rest op wat incidentele nummers uit de jaren 60, 70 en 90 (echt geen enkel nummer uit de jaren 80?) alleen maar nummers van na 2000.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 12:57 uur
Die lijst is niet recent bijgewerkt. Bekend is gemaakt dat Alexis Jordan zowel Adele, Coldplay als Jody Bernal is voorbijgevlogen. Volgens mij heeft ze zelfs meer dan 1000 punten behaald al weet ik dat niet 100% zeker. Maar wel dat ze voorbij eerdergenoemde is.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 13:28 uur
GrafGantz schreef:
Vreemde lijst. Bovenaan een dotje jaren '60 nummers, en voor de rest op wat incidentele nummers uit de jaren 60, 70 en 90 (echt geen enkel nummer uit de jaren 80?) alleen maar nummers van na 2000.
(quote)
In de jaren '80 (en '70 ook wel) stonden nummers gemiddeld veel korter in de top 40, en haalden zodoende een stuk minder punten.
Alexis heeft er 954 en staat daarmee net onder Adele. Wat is je bron, catdog?
chevy93 schreef:
Grootste hit van de jaren '00.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 16:04 uur
Sinds de jaren '90 worden alsmaar minder singles uitgebracht, vandaar dat ze langer in de top-40 staan. Het betekent dus helemaal niet dat ze meer verkochten, integendeel.
Dat er nummers uit de jaren '60 in die lijst voorkomen komt doordat ze later opnieuw werden uitgebracht en weer een hit werden.
Dat er nummers uit de jaren '60 in die lijst voorkomen komt doordat ze later opnieuw werden uitgebracht en weer een hit werden.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 16:07 uur
LucM schreef:
Sinds de jaren '90 worden alsmaar minder singles uitgebracht, vandaar dat ze langer in de lijst staan. Het betekent dus helemaal niet dat ze meer verkochten, integendeel.
Dat er nummers uit de jaren '60 in die lijst voorkomen komt enkel doordat ze later opnieuw werden uitgebracht en weer een hit werden.
Sinds de jaren '90 worden alsmaar minder singles uitgebracht, vandaar dat ze langer in de lijst staan. Het betekent dus helemaal niet dat ze meer verkochten, integendeel.
Dat er nummers uit de jaren '60 in die lijst voorkomen komt enkel doordat ze later opnieuw werden uitgebracht en weer een hit werden.
Dat eerste betwijfel ik, aangezien de drempel om een single uit te brengen tegenwoordig veel lager is. Dat tweede is ook niet waar, dat is omdat nummers in de jaren '60 erg lang in de top 40 bleven staan.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 16:20 uur
Het aantal verschillende hits dat in een jaar voorkwam geeft een duidelijke indicatie. In 1965 was dat inderdaad nog erg laag (249) maar vanaf 1966 was dat tegen de 300 (en van 1969 tot 1995 steeds meer dan 300) en waren singles die langer dan 20 weken in de top-40 bleven staan uitzonderlijk. Vanaf 1996 daalde het aantal nummers dat in de top-40 terecht kwam, 2010 was op dat vlak een dieptepunt met slechts 248 noteringen.
CD-singles worden alsmaar minder uitgebracht, vele platenmaatschappijen brengen zelfs geen CD-singles meer uit. De huidige top-40 wordt vooral bepaald door de (legale) downloads en airplay.
CD-singles worden alsmaar minder uitgebracht, vele platenmaatschappijen brengen zelfs geen CD-singles meer uit. De huidige top-40 wordt vooral bepaald door de (legale) downloads en airplay.
0
geplaatst: 19 oktober 2011, 16:23 uur
Dat eerste klopt inderdaad. Maar fysieke CD-singles worden er sowieso niet meer uitgebracht natuurlijk, het gaat allemaal om downloads en airplay, en dergelijke. Wat dat betreft is de drempel wel lager geworden. Dat er alsnog minder nummers in de top 40 van de laatste jaren staan, is opvallend inderdaad.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 16:45 uur
Week 43.
#21. Lana del Rey - Video Games
Hier zit veel in, dit is tenminste sfeervol en melodieus met gepaste smaakvolle begeleiding en mooi gezongen ook. Na de tweede luisterbeurt was ik om, dit krijgt een hoog cijfer.
Cijfer: 8
#23. David Guetta featuring Usher - Without You
David Guetta is een vaste klant in de top-40 en zonder dit te beluisteren durf ik een fortuin op te wedden dat autotune en een platte beat weer van de partij zullen zijn. Ik heb het toch maar beluisterd en inderdaad, voorspelbaarheid en banaliteit troef.
#29. Nickelback - When We Stand Together
De rock van Nickelback is al even plat en voorspelbaar als de dancepop van David Guetta. Als dit nummer door iemand anders werd gezongen dan door Chad Kroeger zou dit wel nog kunnen gaan.
Toch nog eens een prima binnenkomer.
#21. Lana del Rey - Video Games
Hier zit veel in, dit is tenminste sfeervol en melodieus met gepaste smaakvolle begeleiding en mooi gezongen ook. Na de tweede luisterbeurt was ik om, dit krijgt een hoog cijfer.
Cijfer: 8
#23. David Guetta featuring Usher - Without You
David Guetta is een vaste klant in de top-40 en zonder dit te beluisteren durf ik een fortuin op te wedden dat autotune en een platte beat weer van de partij zullen zijn. Ik heb het toch maar beluisterd en inderdaad, voorspelbaarheid en banaliteit troef.
#29. Nickelback - When We Stand Together
De rock van Nickelback is al even plat en voorspelbaar als de dancepop van David Guetta. Als dit nummer door iemand anders werd gezongen dan door Chad Kroeger zou dit wel nog kunnen gaan.
Toch nog eens een prima binnenkomer.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 19:33 uur
Toe maar, Lana del Rey de top 40 binnen.
Ik vind de nummers prima, maar die hele vage Indie marketing rond om haar persoon en haar verleden geven me toch te twijfelen aan de oprechtheid van haar muziek.
Ik vind de nummers prima, maar die hele vage Indie marketing rond om haar persoon en haar verleden geven me toch te twijfelen aan de oprechtheid van haar muziek.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 20:18 uur
Ja, wat is er trouwens met de hitlijsten aan de hand tegenwoordig?
De top 5 in België, deze week:
1. Gotye feat. Kimbra - Somebody That I Used To Know
2. Adele - Someone Like You
3. Lana Del Rey - Video Games
4. Lykke Li - I Follow Rivers
5. Birdy - Skinny Love
Zo... acceptabel...
Lijkt wel De Afrekening op StuBru ofzo.
De top 5 in België, deze week:
1. Gotye feat. Kimbra - Somebody That I Used To Know
2. Adele - Someone Like You
3. Lana Del Rey - Video Games
4. Lykke Li - I Follow Rivers
5. Birdy - Skinny Love
Zo... acceptabel...
Lijkt wel De Afrekening op StuBru ofzo.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 20:32 uur
Niet zomaar een radiopoplijstje, het gaat wel degelijk om de 5 best verkochte nummers. 

0
geplaatst: 24 oktober 2011, 18:12 uur
Viel mij ook op, laatste tijd staan er meer acceptabele nummers in de hitlijsten, al vind ik die van Birdy daar niet tussen horen. Typisch een YouTube-cover: aardig gezongen en piano gespeeld, maar het mist alle overtuiging en authenciteit die het origineel zo geweldig maken. Jammer dat het een hit wordt, want dan krijg je weer al die mensen die denken dat Skinny Love een nummer van Birdy is 

0
geplaatst: 24 oktober 2011, 18:34 uur
Skinny Love kende ik van Bon Iver maar de coverversie van Birdy vind ik zeker niet slecht. Ik vind de eerste 5 nummers in de Ultratop-50 ook alle 5 goed, zeker dat van Gotye dat ik hoe langer hoe beter vind.
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 20:16 uur
Die van gotye is idd uitzonderlijk goed voor een top 40 hit.
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 17:45 uur
Week 44.
#29. Keri Hilson featuring Nelly - Lose Control
Origineel is wat anders, een standaard R&B-nummer met de te verwachten rapstuk maar het is best aardig met degelijke elektronische begeleiding. Ik vind Nelly in de hoge noten wel beter uit de verf komen dan de lage.
Cijfer: 5,5
#31. Rene Froger - Ogen Weer Geopend
Ligt zowat tussen rock en schlager, het doet mij denken aan de Amerikaanse FM-rock in de jaren '80 maar dan met een Nederlands sausje. De zang komt mij wat geforceerd over en tekstueel en melodisch vind ik het ook niet memorabel.
Cijfer: 4
#37. R.I.O. featuring U-Jean - Turn This Club Around
Hier wil ik niet teveel woorden aan vuil maken, artistiek stelt dat totaal niets voor en die vreselijke autotune maakt het nog een stuk erger.
Cijfer: 1,5
#29. Keri Hilson featuring Nelly - Lose Control
Origineel is wat anders, een standaard R&B-nummer met de te verwachten rapstuk maar het is best aardig met degelijke elektronische begeleiding. Ik vind Nelly in de hoge noten wel beter uit de verf komen dan de lage.
#31. Rene Froger - Ogen Weer Geopend
Ligt zowat tussen rock en schlager, het doet mij denken aan de Amerikaanse FM-rock in de jaren '80 maar dan met een Nederlands sausje. De zang komt mij wat geforceerd over en tekstueel en melodisch vind ik het ook niet memorabel.
Cijfer: 4
#37. R.I.O. featuring U-Jean - Turn This Club Around
Hier wil ik niet teveel woorden aan vuil maken, artistiek stelt dat totaal niets voor en die vreselijke autotune maakt het nog een stuk erger.
Cijfer: 1,5
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 18:43 uur
Best wel OK track inderdaad van Keri Hilson & Nelly, al vind ik het refrein een beetje saai-ig en plat. Op de één of andere manier heb ik een soort ''zwak'' voor Nelly (moet ik het zo formuleren?). Hij valt net als Sean Paul bij mij in de categorie ''heeft meestal wel leuke hits''. Vooral Party People vind ik erg leuk.
0
geplaatst: 4 november 2011, 18:11 uur
Week 45.
#27. Birdy - Skinny Love
Sommigen kende dit nummer reeds in de versie van Bon Iver. Birdy heeft daar een eigen pianoversie van gemaakt met respect voor het origineel. Al verkies ik het origineel van Bon Iver, deze cover is zeker het horen waard en geen verkrachting.
Cijfer: 7,5
#28. Gavin DeGraw - Sweeter
Dit nummer mag er zijn maar echt boeien doet het niet en zijn stem klinkt wat te afgeknepen en niet echt toonvast. Laat ik maar een nipte voldoende geven.
#33. Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Home
Zowel de muziek als de clip doen mij denken aan de hippie-periode, het is tevens licht countrygetint. Het refrein is wel erg catchy en is niet uit je hoofd te branden. Het nummer biedt veel afwisseling maar duurt uiteindelijk wat te lang al bevalt het mij wel.
Cijfer: 7
#34. Basto! - Again and Again
Een elektronisch dance-nummer dat er ook mag zijn al slaat ook hier de verveling toe doordat datzelfde akkoord steeds herhaald wordt.
#27. Birdy - Skinny Love
Sommigen kende dit nummer reeds in de versie van Bon Iver. Birdy heeft daar een eigen pianoversie van gemaakt met respect voor het origineel. Al verkies ik het origineel van Bon Iver, deze cover is zeker het horen waard en geen verkrachting.
Cijfer: 7,5
#28. Gavin DeGraw - Sweeter
Dit nummer mag er zijn maar echt boeien doet het niet en zijn stem klinkt wat te afgeknepen en niet echt toonvast. Laat ik maar een nipte voldoende geven.
#33. Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Home
Zowel de muziek als de clip doen mij denken aan de hippie-periode, het is tevens licht countrygetint. Het refrein is wel erg catchy en is niet uit je hoofd te branden. Het nummer biedt veel afwisseling maar duurt uiteindelijk wat te lang al bevalt het mij wel.
Cijfer: 7
#34. Basto! - Again and Again
Een elektronisch dance-nummer dat er ook mag zijn al slaat ook hier de verveling toe doordat datzelfde akkoord steeds herhaald wordt.
0
geplaatst: 4 november 2011, 18:16 uur
Staat Home nu pas in de top 40? Is alweer 2 jaar oud dacht ik. Zal wel door de Ikea-reclame komen
Wel een erg fijn nummer trouwens.
Wel een erg fijn nummer trouwens.
0
geplaatst: 4 november 2011, 19:28 uur
Ik vind die cover van Birdy eigenlijk mooier dan het origineel. Ze weet er naar mijn mening een stuk meer emotie in te leggen. Mooie zang!
* denotes required fields.