MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
Ze hebben alledrie wel wat, maar ik vind Jack White wel het meest boeiende persoon van de drie. Die rauwe sound en dat volledig los gaan tijdens concerten met bebloede vingers, echte rock n roll.

Grappig hoe hij in een paar minuten een "gitaar" maakt.

Ik zie nu dat Canvas een oud seizoen van Later with Jools Holland aan het heruitzenden is, elke donderdag net na twaalven. Altijd leuk.

Stijn_Slayer
Hoorde dat When You're Strange vandaag op Uur vd Wolf komt.

Heb je al een Doors docu gezien dan is dit niets nieuws, maar het is altijd beter dan de rest van de programmering.

Dank voor de tip, misschien ga ik kijken vanavond.

Zephyr
Vanavond op CANVAS om 00:05 uur in de serie Classic Albums :

Judas Priest - British Steel.

In mijn TV-gids aangekondigd als : Het album British Steel was het hoogtepunt van de band.

Nou, niet echt, wat mij betreft.

Maar misschien dat er users zijn die het programma toch willen zien .........

Stijn_Slayer
Ik ga wel kijken. Bedankt voor de tip.

Komende zaterdag in Andere Tijden een uitgebreide reconstructie van het fameuze Stones concert in het Kurhaus (1964). Onder meer met niet eerder vertoonde beelden:

http://www.nu.nl/

Zaterdag 24 september, 21:20 uur op Nederland 2..

Stijn_Slayer
Net als ik een concert heb, helaas.

In het Kurhaus toevallig?

Stijn_Slayer
Paradiso.

Vanavond op de Vlaamsche zender Canvas: een documentaire over Daniel Johnston.

Komende zondag in Vrije Geluiden: de beste percussionist ter wereld: Cyro Baptista, De Malinese singer songwriter Fatoumata Diawara, muziek en dans uit Nederland en Indonesië verenigd in Ghost Track.

Uitzending: zondag 20 november 10.30 uur Ned 1
Herhaling: zaterdag 26 november 9.00 uur Ned 1

Ghost Track, is een nieuwe productie van het dansgezelschap LeineRoebana. Westerse dansers smelten samen met dansers uit Indonesië en het kookpunt wordt verzorgd door het gamelan ensemble Kyai Fatahillah. In componist Iwan Gunawan herkenden choreografen Andrea Leine en Harijono Roebana een zielsverwant: iemand die zich rekenschap geeft van de traditie en tevens een onbedwingbare drang heeft om daarmee te experimenteren en westerse invloeden toe te voegen. En zo dirigeert Iwan Gunawan, gezeten op de grond, zijn ensemble maar is de lessenaar vervangen door een laptop.

De Malinese Fatoumata Diawara is 29 jaar oud en is actrice, danseres, comédienne, maar bovenal zangeres. Op haar debuutalbum Fatou zingt ze over de liefde, maar ook over de oorlogen in Afrika en vrouwenrechten. Op het Bimpodium zingt ze twee nummers met gitaar, die ze leerde bespelen toen haar mede musici voor de zoveelste keer te laat waren voor een optreden. Nooit meer afhankelijk van anderen!

Omringt door de ratelende, piepende, fluisterende, schurende percussie-instrumenten staat geluidskunstenaar en ritmemeester Cyro Baptista op het Bimpodium. Niet zomaar iemand… hij is de percussionist van Herbie Hancock, David Byrne en John Zorn en werd onlangs door Downbeat Magazine voor de tweede maal uitgeroepen tot Percussionist of the Year. Samen met zijn Banquet of the Spirits brengt hij een hommage aan Nederland met de compositie Pindakaas Kingdom.

Stijn_Slayer
Half 11 op zondagochtend, pfff. Dat wordt nog lastig. Die herhaling ga ik sowieso niet halen.

Morgen een interessante documentaire op Nederland 3: klik

Verkeerde link, ik zie een programma over Lucky Fonz II, niet die van Queen van 20.50 uur.

Zoals bekend ben ik een groot liefhebber van ironie; van jouw reactie kan ik dus ook zeker de humor inzien.

Hij mist er wel I.

Dat Leon ze niet alledrie op één rijtje heeft, is dan ook een bekend gegeven.

ClassicRocker
Deze week is het twintig jaar geleden dat Freddie Mercury de strijd tegen AIDS verloor. Gelukkig heeft hij een prachtige erfenis achtergelaten. We vieren zijn talent met een nieuwe documentaire over Queen, waarvoor de band haar privé-archief heeft opengesteld.

http://www.nederland3.nl/pr...

Vanavond tussen 20.50 en 22.55 uur heeft elke muziekliefhebber een alibi.

Ik ga niet kijken.

Stijn_Slayer
Is dat Days of our Lives? Zo ja, die heb ik van de week op Canvas gezien. Het zoveelste propaganda praatje waarin Brian May ons komt vertellen hoe grandioos Kwien is (tegenwoordige tijd ook nog!). Voorzien van een hoop kitsch op de achtergrond en een Freddie Mercury die naarmate zijn leeftijd vorderde steeds meer op Albert Verlinde ging lijken.

Terwijl het eigenlijk veel logischer zou zijn geweest dat May zou vertellen dat Queen eigenlijk heel stiekem een enorme kutband was...

Waarom toch altijd zo zuur Stijn, je bent nog zo jong

ClassicRocker
Pretstudies maken meer kapot dan je lief is, zo blijkt andermaal.

Stijn_Slayer
vigil schreef:

Waarom toch altijd zo zuur Stijn, je bent nog zo jong

Kwien heeft een groot gedeelte van mijn jeugd verpest. Als pa het draait moet de hele straat het horen ook. Met de grote schoonmaak was het helemaal erg. Dan kwam er geen einde aan en moest het de stofzuiger ook nog eens overstemmen.

Daarnaast heb ik een hekel aan documentaires die zich schuldig maken aan (zelf)verheerlijking. Ik zie liever docu's met een kritische invalshoek.

ClassicRocker
Pa is een champion, zoon een loser.

Stijn_Slayer schreef:
Met de grote schoonmaak was het helemaal erg. Dan kwam er geen einde aan en moest het de stofzuiger ook nog eens overstemmen.

Toch wel 'I Want to Break Free' hè?

Stijn_Slayer
Ik ga me niet verlagen tot persoonlijke aanvallen, CR.

Maar om de zuurgraad wat weg te nemen:

deric raven schreef:
Verkeerde link, ik zie een programma over Lucky Fonz II, niet die van Queen van 20.50 uur.

GrafGantz schreef:
Hij mist er wel I.

Wat heeft die Fonz me toch een geluk dat jij dat opmerkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:11 uur

geplaatst: vandaag om 23:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.