MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
ClassicRocker
Stijn_Slayer schreef:
Ik ga me niet verlagen tot persoonlijke aanvallen, CR.

Daar bezondigde je jegens Freddie anders wel aan, SS.

Stijn_Slayer schreef:
en een Freddie Mercury die naarmate zijn leeftijd vorderde steeds meer op Albert Verlinde ging lijken.

Ik heb gekeken gisteren en ik moet zeggen dat het een zeer aardige onderhoudende docu was. Ik weet nu ook weer hoe de stem van John Deacon klinkt . Of te wel ik heb me er wel me vermaakt. Niet echt nieuwe invalshoeken ontdekt maar wel wat mooie live beelden gezien.

Stijn_Slayer
@ CR: dus jij hebt zelf een negatieve connotatie bij Albert Verlinde?

Ik constateer. Vind Verlinde een overdreven ijdeltuit. Nog wel wat meer dan dat, maar ik neem aan dat Freddie niet bij de buren door de vuilnis zocht op zoek naar een interessant weetje. Dat valt nog wel mee. De rechtsback van NEC in het café een sukkel noemen gaat dan verder.

Anyway, voorlopig weer een jaar lang genoeg Kwien gehoord...

Ik heb stukken van de Queen-documentaire gezien, maar wat was dat kritiekloos en kontenlikkend zeg. Geen eens een aantekening dat de baslijn van 'Another One Bites the Dust' wel heel duidelijk 'geleend' is van Chic, maar nee, ze wilden 'm eigenlijk niet op de plaat, maar hallelujah, wat bleek het toch een kunststukje te zijn en vooral die baslijn, wat goed bedacht zeg! Zelfde verhaal met de videoclip voor 'Radio Ga Ga'; hoe origineel, hoe visionair, terwijl er notabene overduidelijk verwezen wordt naar en zelfs 'gesampled' uit Langs Metropolis.

Over een paar minuten:

Wintergasten met Gavin Friday
TVGids.nl - Programma » Wintergasten

Binnen een half uur al fantastische fragmenten van David Bowie, Joy Division en Jacques Brel.

Onderhoudend, maar wat is die Raoul Heertje een knullige interviewer!

Gavin Friday altijd al een boeiend persoon gevonden, vond het ook wel de moeite waard.
Wist niet dat Heertje ook om anderen kon lachen behalve zichzelf.

Ik ken Raoul Heertje niet echt, maar het is bepaald geen Ischa Meijer inderdaad. Het gesprek ging niet heel diep, maar dat kan ook lastig als het programma maar anderhalf uur duurt.

Gisteren was er een zeer mooie docu over Gerry Rafferty op BBC 4. E werd gewoon een eerlijk verhaal verteld dus ook met al zijn tekortkomingen (drankprobleem bv.). Daarna werd een leuk concert uitgezonden van het tribute concert van nog niet zolang geleden waar andere artiesten (bv. Proclaimers, Jack Bruce en Ron Sexsmith) nummers van Rafferty en Stealers Wheel deden. Van laatst genoemde waren ook de andere oudleden aanwezig op het podium.

Stijn_Slayer
Vanavond 22:50 (of 55) een docu over James Taylor op Ned 2.

Vanavond op BBC 4, the making of Wish You Were Here en nog wat extra Pink Floyd stuff

bone machine (crew)
Vanavond op Acht Tv docu over Sonic Youth (21:35-22:00)

Wish you were here een prachtige docu. Pink Floyd
Op dit moment op BBC 4

Papartis schreef:
Wish you were here een prachtige docu. Pink Floyd
Op dit moment op BBC 4

Zie 2 berichten terug, je bent nu een beetje laat. Hij wordt vannacht wel herhaald.

Running On Empty schreef:
Vanavond op BBC 4, the making of Wish You Were Here en nog wat extra Pink Floyd stuff

nog bedankt voor de tip, het was een mooie docu!

Stijn_Slayer
Oei, 19:20 John Cage op Ned 2. Nu moet ik mijn gasten overtuigen dat Cage boeiender is dan het einde Spanje - Italie. Geen eenvoudige opgave.

Ik zou het opnemen.

Stijn_Slayer schreef:
Oei, 19:20 John Cage op Ned 2. Nu moet ik mijn gasten overtuigen dat Cage boeiender is dan het einde Spanje - Italie. Geen eenvoudige opgave.

Je moet gewoon zeggen dat ze stil moeten zijn omdat jij de muziek wil horen.

Stijn_Slayer
Moet 'm online maar even terugkijken of downloaden. Kan niet opnemen en kon ze niet overtuigen. Zul je altijd zien, Spanje - Italie was geen bal aan.

Zaterdag 23 juni om 20:30 op NED3 Pearl Jam

Om het 20 jarig bestaan van de band Pearl Jam in een toepasselijke spotlight te zetten, werkte regisseur en goede vriend van de band Cameron Crowe zich door bijna 1000 uur aan live opnames en 20 uur aan privé opnames van de band heen. Gecombineerd met nieuw geschoten materiaal van de afgelopen anderhalf jaar levert dit een alomvattend beeld op van de wereld die Pearl Jam heet.
Met Eddie Vedder, Kurt Cobain en Neil Young

Die heb ik vorig jaar op Canvas gezien, geweldige documentaire!

Voor ontvangers van BBC Four, een leuk avondje Heavy Metal in het vooruitzicht:

vanaf 21:00:

- Black Sabbath's Paranoid (Classic Album)
- God Bless Ozzy (90 min durende docu)
- Heavy Metal Brittania at the BBC (live recordings van Saxon, Priest, Maiden, etc)
- Heavy Metal Brittania (90 min durende docu)

ClassicRocker
Vanaf 22:00 uur Nederlandse/Vlaamse tijd, dus over vijf minuten...

ClassicRocker
God bless BBC Four!

BBC four is op vrijdag voor de muziekliefhebber een ware snoepwinkel.

Gisteravond op Canvas: Blur: No Distance Left To Run

Misschien op Uitzending Gemist nog te zien: cultuur | Canvas

Zondag 16-09-2012 om 22u10 Canvas

Classic albums: Peter Gabriel - So

Shangri-la schreef:
BBC four is op vrijdag voor de muziekliefhebber een ware snoepwinkel.

Gisterenavond was er een mooie docu over The Carpenters. Niet helemaalmijn muziek maar wel erg interessant.

Gisteren de docu van Blur gezien en ik ben nu wel benieuwd naar de albums.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:44 uur

geplaatst: vandaag om 02:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.