MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
Fijn dat jullie de Carpenters en Blur gisteren hebben gezien, maar aan zo'n mededeling heb ik niks.

Het is de bedoeling dat jullie dit van te voren aankondigen.

Voor wie het live wil meemaken: The XX zijn vanavond te gast bij De wereld draait door.

En volgende week Tori Amos.

The XX volgende week te gast bij Tori Amos? Gekkenhuis...

Vanaf zaterdag: Toppop3.

Vanaf zaterdag presenteert Gerard Ekdom voor de AVRO een nieuw programma op Nederland 3: Toppop3. Het programma zal volgens hem niet lijken op het 'klassieke' TopPop.

'Toppop3 is totaal nieuw muziekprogramma' | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

ClassicProgRock1
Stijn_Slayer en Slowgaze doen er goed aan om zaterdagavond na Toppop voor de buis gekluisterd te blijven zitten voor een gloednieuwe docu over hun favoriete rockfrontman: http://www.nederland3.nl/pr...

Stijn_Slayer
Alwéér Kwien. Ik zou bijna gaan denken dat jij banden hebt met Ned 3.

Als mensen eens een keer wat anders willen zien inplaats van de zoveelste docu over queen.

Last Days Here was laatst op de ZDF en gaat over Bobby Liebling van Pentagram.
Het is te vinden op youtube, Engels gesproken met Duitse ondertiteling(helaas), maar wel een aanrader.
Zelden zo'n door de drugs aangetaste man gezien, daar is Ozzy Osbourne niks bij.

http://www.moviemeter.nl/fi...

ClassicProgRock1
Stijn_Slayer schreef:
Alwéér Kwien. Ik zou bijna gaan denken dat jij banden hebt met Ned 3.

Mijn macht en invloed laten zich overal gelden.

Zeg maar tegen je pa dat het legendarisch wordt.

Gisterenavond weer een mooie docu op het alomgeprezen BBC4, deze keer over Jeff Lynne. Natuurlijk veel over ELO maar ook de Travelling Wilbury's en zijn bemoeienissen met The Beatles. McCartney stak zijn bewondering voor deze man niet onder stoelen of banken. Verder waren de akoestische (soms toetsen)) nummers Jeff met gitaar deed erg goed van zijn ELO hits.

Flight 666 van Iron Maiden komt zondagavond op Canvas om 21:45.

Nu op canvas een docu over L.A. Woman van The Doors

Stijn_Slayer
Manzarek ging wel gruwelijk in de fout bij z'n Chopinsolo.

Vanavond op de Belg een docu over Mark Sandman (voor de mensen die hem niet kennen: zanger van Morphine)... Zeker het kijken waard

Vanavond is Jacco Gardner te gast bij DWDD. Tegelijkertijd met hielenlikker Giel, kan nog leuk worden.

De introductie op de DWDD-site is alvast tenenkrommend, ik citeer: "Internationaal staat hij momenteel in de schijnwerpers met zijn zelfbedachte term 'baroquepop'."

Zelfbedachte term.

Ik hoop inderdaad dat de DWDD dat heeft gezegd en niet hijzelf.

Neuh, hij noemt zichzelf wel 'baroque pop multi instrumentalist' maar het moet een of andere stagiair zijn geweest die denkt dat hij het genre eigenhandig heeft uitgevonden.

Gretz schreef:

De introductie op de DWDD-site is alvast tenenkrommend, ik citeer: "Internationaal staat hij momenteel in de schijnwerpers met zijn zelfbedachte term 'baroquepop'."

Zelfbedachte term.

chevy93 schreef:
Vanaf zaterdag: Toppop3.

Vanaf zaterdag presenteert Gerard Ekdom voor de AVRO een nieuw programma op Nederland 3: Toppop3. Het programma zal volgens hem niet lijken op het 'klassieke' TopPop.

'Toppop3 is totaal nieuw muziekprogramma' | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Heb het een paar keer gezien...

Ik vind het een typisch 3FM-feestje waarin buitenlandse nummers niet of nauwelijks aan bod lijken te komen. Een podium waarop nog net een stuiver past met daaromheen echt veel te veel publiek.

In tegenstelling tot de Ad Visser-Toppop vind ik het eigenlijk volslagen oninteressant.

Toen kwamen de Buitenlandse "sterren" ook wel wat makkelijker naar de studio.

Stijn_Slayer
Mee eens. Die presentator heeft ook een onwijs slechte smaak.

Vanavond: Mededeling: cookies - cultura.nl

In het kader van 3FM’s Zeroes Request (van 8 t/m 15 februari de beste nummers uit 2000-2009) ziet u in onze drie uur durende special concerten en clips van artiesten die doorbraken in de jaren 0. En kijk ook naar de uitzending op Nederland 3 op zaterdag 9 februari vanaf 22:30 uur!

Met!!
20:20 uur - Keane Live in The Zeroes
In deze special beelden van hun Pinkpopdebuut in 2006 en optredens op het V Festival in 2004 en in de O2 Arena in 2007

Oh ja, en dit nog..
21:15 uur - 3voor12 presenteert... Johan op Into The Great Wide Open 2009
Opgenomen tijdens de allereerste editie van het inmiddels niet meer weg te denken Vlielandse popfestival Into The Great Wide Open in september 2009. We mogen Johan toch wel een van de meest consistente NL-popbands van de Zeroes noemen.

Onderstaande concerten komen geloof ik alleen op Cultura 24. Welke dus op zondag vanaf 19.30 uitgezonden wordt.

Ik heb dat nieuwe muziekprogramma op RTL7 gekeken met Harrie de Winter, maar daar was dus helemaal niks aan.
Mart Smeets kan best leuk vertellen alleen die werd dan weer direct afgekapt want het moest verder en vooral niet te diep. Ook waren de clipjes saai en de muziek voorspelbaar.
Volgende week is het er weer op met nieuwe gasten waarvan ik de namen al weer kwijt ben.
Ik ga in ieder geval niet meer kijken.

Heute Nacht, 00.15 - 01.45 Uhr WDR

Melt! Festival. 2012 gehörten zu dem rund 130 Acts umfassenden Line-Up unter anderen Künstler wie Gossip, Lana Del Ray, Bloc Party, Justice, Two Door Cinema Club, Plan B, M83 und Frittenbude. Die Dokumentation über das Melt! Festival 2012 bietet einen Spiegel der heute grenzenlosen Vielfalt populärer Musik und stellt ein Festival-Event vor, welches in Europa seinesgleichen sucht.

Vanavond 25/03 00.00 uur WDR Rockpalast met The Datsuns (live)

Nu op BBC2 - Stones live at Glastonbury

Running On Empty schreef:
Nu op BBC2 - Stones live at Glastonbury

Ze kunnen het nog, al ging mick tijdens 2000 lightyears from home wel even in de fout.

Shangri-la schreef:
(quote)
Ze kunnen het nog, al ging mick tijdens 2000 lightyears from home wel even in de fout.

Kennelijk hebben ze alleen het laatste half uur van het optreden uitgezonden en dat vond ik wel moeilijk op gang komen alsof ze zwaar getafeld hadden. Als het eerste uur dan nog tammer is geweest ....

Stijn_Slayer
Benidorm Bastards over heroïne laten zingen en Glastonbury stroomt vol.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.