MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
Stijn_Slayer schreef:
Benidorm Bastards over heroïne laten zingen en Glastonbury stroomt vol.

Nou daar had het wel iets van weg ja ....

Ik hoop dat ze vanavond Mumford & Sons wel helemaal uitzenden.

Het was inderdaad wel een raar gezicht, het leek wel of het bejaardentehuis leeg was gelopen.

Editors at Glastonbury nu op BBC3

Stijn_Slayer
Vond Mumford & Sons ook maar saai eigenlijk. Matige harmoniezang en ik houd niet zo van die eenzijdige leadzanger.

Mee eens, ben snel afgehaakt.

Ik vond Mumford & Sons best goed eigenlijk. Vooral de rustige nummers waren erg mooi. De meer uptempo songs klonken niet geweldig (met name de zang kon beter), maar waren nog steeds vermakelijk. Van Dustbowl Dance, Thistle and Weeds en Timshel heb ik erg genoten

Dit weekeinde North Sea Jazz op Ned 3 en Cultura.

Heerlijke Sessie met Larry Graham, Mark King & Prince vanavond
Vervolgens een heerlijk stukje Steve Winwood.
Wordt nu allemaal herhaald op Ned 3.

BADBADNOTGOOD klonk erg gaaf bij de tv-uitzending van North Sea Jazz, daar ga ik meer van opzoeken.

Stijn_Slayer
Vond ik echt vreselijk. Die gasten kunnen echt niet componeren.

BADBADNOTGOOD even opgezocht op youtube maar dat klinkt wel erg goed hoor.

Daar ga ik ook maar eens wat van opzoeken.

Vanavond om half 8 op Cultura 24.

Special over Jacco Gardner

Zondag 3 november om 22:35 op Canvas: Searching for Sugar Man over Rodriguez. De man die werd geprezen, vergeten en weer terug kwam.

Drs. DAJA schreef:

"Toch grappig dat puur door een fantastische documentaire het net is alsof er midden in de geschiedenisboeken van de '70s muziek een nieuwe naam is ontstaan.
Die aandacht is maar goed anders had ik dit album waarschijnlijk nooit gevonden; Cold Fact is een een van de sterkste dingen die ik ooit van een singer/songwriter heb gehoord.
Rodriguez stem klinkt slik en doorleeft en hij blijkt een fantastische verteller.
Van de prikkelende openingstrack Sugar Man tot Jane S. Piddy; ieder lied heeft wat te zeggen. Prachtplaat."

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

Ik ga hem vanavond kijken.

Ik ga de film opnemen, ik heb er alvast één en ander over gelezen. Best opzienbarend!

Wat een pech. Het eerste half uur van Searching For Sugar Man was heel interessant en daarna was er dus een storing van een half uur waardoor Nederland 1, 2, 3 en Canvas en Éen er uit lagen. Daardoor is het stuk waarin ze zoeken naar Rodriguez niet uitgezonden en had het eigenlijk helemaal geen zin om te kijken.

Hopen dat ze hem nog een keer uitzenden en anders koop ik hem wel.

Dat was zeker pech voor je, ik heb de documentaire in zijn geheel kunnen bekijken. Het is een aangrijpend en wonderlijk verhaal.

Erg mooie docu. Mystiek figuur. Wellicht heeft Canvas uitzending gemist?

Ja, zo te zien wel. Onder de naam Net Gemist.

O nee, dat is digitaal. Canvas heeft wel uitzending gemist, maar zo te zien zetten ze de documentaires er niet op.

Docu hangt ook volop in THE Cloud. Gisteren nog 'n keer een stuk van gekeken. Werkelijk indrukwekkend en integer gemaakt. Muziek nu aan het luisteren. Prachtig.

Ik heb 'm gisterenavond laat nog gezien, die docu over Sixto Rodriguez. Letterlijk een fenomenaal verhaal. De mythe wordt in de docu ongetwijfeld een beetje aangedikt, maar het is wel zeer opmerkelijk dat deze muziek in de VS helemaal niet werd opgepikt. Dat de scherpe en rebelse teksten van Rodriguez wel in het Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid een (jong) publiek vond, roept bij mij niet zoveel verwondering op.

Platenbaas Clarence Avant wordt prominent als slechterik in beeld gebracht, ik begrijp eigenlijk niet dat hij wilde samenwerken met de maker, en dat er beelden van een gesprek met hem over 'the money trail' te zien zijn in de docu.. Domme zet, want hij komt er zeer bekaaid van af.

Maar dat valt allemaal in het niets bij de mythische Sixto Rodriguez, en zijn attitude. Lukt het niet in de muziekbusiness? Oké dan, werken maar, en niet zeuren. Een zeldzame mentaliteit.

Het optreden in Zuid-Afrika waar beeldmateriaal van werd geschoten, heeft dan weer iets uiterst surrealistisch. Waar Rodriguez werd weggehoond in de States om zijn aparte houding, wordt hij hier volop in de armen gesloten, en als een superster behandelt. En de man blijft zijn gewone, ietwat schuchtere zelf.

Enfin, dat is hetgene dat ik gezien heb, en ik hou dan maar even geen rekening met eventuele manipulatie van de maker(s). Zoals Eva, de dochter van Rodriguez, het mooi wist uit te drukken: "Soms is het beter om de fantasie de fantasie te laten."

Stijn_Slayer
Ja, ik twijfel ook een beetje aan wat nu aangedikt is en wat niet. Het hele verhaal is toch wat grotesk.

Het is dan ook enorm aangedikt. Voor deze docu kreeg deze man al aardig wat stemmen op sites als deze en stond hij volgens mij ook in zalen als Tivoli. Ook merk je tijdens de docu wel dat een aantal beweringen niet helemaal lijken te kloppen en dat ze opzettelijk niet het hele verhaal vertellen. Maar wel een heel sterke docu als je de fantasie de fantasie laat.

Don Cappuccino schreef:
Wat een pech. Het eerste half uur van Searching For Sugar Man was heel interessant en daarna was er dus een storing van een half uur waardoor Nederland 1, 2, 3 en Canvas en Éen er uit lagen. Daardoor is het stuk waarin ze zoeken naar Rodriguez niet uitgezonden en had het eigenlijk helemaal geen zin om te kijken.

Hopen dat ze hem nog een keer uitzenden en anders koop ik hem wel.

Vanavond om 20:25 uur op Nederland 2.

Stijn_Slayer
Dit is misschien een spoiler, maar voor wie de documentaire al gezien heeft, is het interessant: 'Searching For Sugar Man' - True Story or the Making of a Myth? | Rope of Silicon - ropeofsilicon.com

Een beetje gonzo is die docu wel.

Teunnis schreef:
Het is dan ook enorm aangedikt. Voor deze docu kreeg deze man al aardig wat stemmen op sites als deze.
Tenzij je een stuk of 20 stemmen veel vindt, was dit toch wel een grote onbekende. Destijds was Rodriguez bij mij vooral bekend als "die man die zo hoog in de rocktoplijst staat". Inmiddels is het stemmenaantal, door de docu, verachtvoudigd.

chevy93 schreef:
(quote)
Tenzij je een stuk of 20 stemmen veel vindt, was dit toch wel een grote onbekende. Destijds was Rodriguez bij mij vooral bekend als "die man die zo hoog in de rocktoplijst staat". Inmiddels is het stemmenaantal, door de docu, verachtvoudigd.

20 stemmen is wel meer dan je zou doen vermoeden door de docu. Natuurlijk was het geen superster, maar de fanatieke liefhebbers van het genre kende hem al. Zelfs ik ben voor de docu wel eens zijn naam ergens tegengekomen - waarschijnlijk op dezelfde manier als jij - en ik ben niet echt een kenner in dit genre.

Stijn_Slayer
Ik las online ergens dat hij al een jaar of zeven voor die documentaire bekendheid genoot in Amerika. Zoiets is voor ons jammer genoeg lastig te controleren.

Hij speelde ook in 2009 in de Paradiso zie ik nu.

Zondag in de Canvas Connectie: Lee Ranaldo. In de trailer is alvast te zien hoe hij een kopje koffie zet.

Vanavond op Ned 3, een docu over de gabbercultuur in de jaren negentig.

3Doc Gabber

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.