MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
bone machine (crew)
Vanavond 20u15 in de Canvasconnectie Lee Ranaldo.

Was interessant

Martial
Ik ben er een beetje laat mee, maar gisteravond ongelofelijk genoten van de Hommage aan Frits Spits op Ned.1

Een aanrader om dit programma is op te zoeken via Uitzending Gemist voor wie wat met het radio-icoon Frits Spits heeft!

Frits Spits heeft toch behoorlijk veel invloed gehad op mijn muzieksmaak en heb jarenlang genoten van de legendarische Avondspits en dan zie je gisteravond Frits Spits zo genieten ook vaak met veel emotie gepaard, mooi om te zien.

Aanstaande dinsdag 24 december voor het laatst te horen op Radio 2 (Tijd Voor Twee) en daarna tijd om het wat rustiger aan te doen op Radio 1 vanaf 4 januari met het programma de Taalstaat (KRO)

Hommage aan Frits Spits

Martial schreef:
Ik ben er een beetje laat mee, maar gisteravond ongelofelijk genoten van de Hommage aan Frits Spits op Ned.1 Een aanrader om dit programma is op te zoeken via Uitzending Gemist voor wie wat met het radio-icoon Frits Spits heeft!

Hommage aan Frits Spits

Ik had het opgenomen en heb gisteren even gekeken. Inderdaad een bijzonder leuk programma.

Martial

Ik heb er ook een groot stuk van aangezien, maar vond het vreselijk eigenlijk. Lijkt me wel een sympathieke man, maar zijn muzieksmaak heb ik altijd vreselijk braaf gevonden. Dat was dan ook wel zo ongeveer het laatste waarom ik als kind naar de Avondspits luisterde.

herman schreef:
Ik heb er ook een groot stuk van aangezien, maar vond het vreselijk eigenlijk. Dat was dan ook wel zo ongeveer het laatste waarom ik als kind naar de Avondspits luisterde.

Jij bent waarschijnlijk een stuk jonger Herman.

Martial
Ik weet het wel zeker Running On Empty dat Herman een stuk jonger is

En voor de de wat "oudere" garde hier nog wat heerlijke jingles van dit radio fenomeen Frits Spits Jingles

Een feest der herkenning

Het lijkt mij ook een zeer aardige man maar idd een ietwat brave smaak. Maar goed wel een echt radio icoon.

Ik hoorde vandaag in de auto een stukje Top 2000 en daar was de presentator Gijs Staverman. Tja dan merk je toch dat je ouder wordt dat was in "mijn" tijd toch een erg hippe DJ.

Frits Spits was inderdaad een begrip, zo'n goede diskjockey zullen we niet meer zien denk ik.

Vooral tijdens de Avondspits periode, geweldig tussen 18.00 uur en 19.00 uur.
Helaas later steeds meer een zeurderig Mart Smeets type.
Maar in de jaren 80 was hij geweldig.

Ja de avondspits, daar luisterde ik altijd naar. Helaas worden zulke mooie programma's niet meer gemaakt.

De Avondspits is voor mij:

Een uitzending lang Talk Talk draaien met Living In Another World
Ti Sento van Matia Bazar
Bigmouth Strikes Again van The Smiths
Musica E van Eros Ramazzotti
en
Kate Bush met Running Up That Hill.

Bij de Avondspits denk ik altijd aan Runaway Boys van The Stray Cats. Spits ging helemaal uit z'n bol !!

Jij bent net een paar jaar ouder dan ik, die tijd heb ik helaas niet bewust mee gemaakt.

Ik heb destijds die lp zelfs in huis gehaald! Stray Cats op toppop.. ik was als kereltje van pakweg 10 helemaal verkocht!

Dat was wel een prachtige docu over Doe Maar, er werd nergens omheen gedraaid en alle "schandalen" besproken door de betrokkenen zelf. Toch knap van die drummer dat hij even verteld dat hij op een fanclubdag geld stal om heroine te gaan kopen in Amsterdam. Soms pijnlijk, soms ontroerend, soms grappig maar vooral muzikaal.

Ja, erg goede documentaire. Ik ben helemaal niet zo'n fan van Doe Maar maar dit was een docu die nergens als droge kost door je strot werd geduwd als een opeenstapeling van feiten.

Helemaal mee eens, ik vond het ook een erg mooie docu.

De docu is gemaakt door Patrick Lodiers van BNN. Normaal wel iemand die graag in beeld staat maar dat was nu gelukkig helemaal niet het geval.

Zelfs die oplichters van Hoes kwamen nog vaak in beeld, Adriaan met zijn nieuwe kunstgebit . Ja maar ze mochten bij ons ook een eerste plaat maken die maar 1100 stuks verkocht. Dat we dan goed geld verdienden aan die 300000 stuks is meer dan logisch.

Het waren echt boeven daar, ook Normaal, Toontje Lager en in het begin De Dijk krijgen van die wurgcontractjes. Er is een partij geld daar achterover geslagen dat is echt niet te geloven.

Kut, gemist

GrafGantz schreef:
Kut, gemist

Uitzending gemist dan maar?

Ja, ooit eens wellicht.

Ja dan heb je dadelijk Uitzending gemist gemist...

Link van uitzending gemist staat op m'n bureaublad nu. De vraag is of ik hier ooit tijd voor ga hebben, maar dat zien we dan wel weer....

Martial
GrafGantz schreef:
Link van uitzending gemist staat op m'n bureaublad nu. De vraag is of ik hier ooit tijd voor ga hebben, maar dat zien we dan wel weer....

Deze docu is ook op dvd verschenen voor de liefhebbers.

Martial
vigil schreef:

Het waren echt boeven daar, ook Normaal, Toontje Lager en in het begin De Dijk krijgen van die wurgcontractjes. Er is een partij geld daar achterover geslagen dat is echt niet te geloven.

Het muziekwereldje lijkt vaak mooier dan het in werkelijkheid is, schijn bedriegt vaak.......

Martial schreef:
(quote)
Deze docu is ook op dvd verschenen voor de liefhebbers.

Of je zet hem vanaf Uitzending gemist zelf op DVD

Zo snugger ben ik niet

Sietse
Ik ga zo denk ik even kijken

Gast
geplaatst: vandaag om 14:56 uur

geplaatst: vandaag om 14:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.