Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2013, 16:57 uur
Anders even de Belg opzoeken vanavond?
Tv-Gids - Doe Maar - Dit is alles vandaag op canvas - Gratis online Tv-Gids - Hbvl.be
0
geplaatst: 29 december 2013, 19:26 uur
Net gekeken, mooie docu.
Alleen jammer dat Johnny Hoes zo negatief neer gezet wordt.
Doe Maar waren allemaal dertigers, en blijkbaar meer met drugs en meisjes bezig.
Hoes is hoe dan ook mede verantwoordelijk voor het grote succes, want daar is hoe dan ook een goed zakenman voor nodig.
Feit blijft dat de Doe Maar leden solo niet veel succes kenden, terwijl iedereen ze van naam kent.Ze waren ook wel erg naïef.
Alleen jammer dat Johnny Hoes zo negatief neer gezet wordt.
Doe Maar waren allemaal dertigers, en blijkbaar meer met drugs en meisjes bezig.
Hoes is hoe dan ook mede verantwoordelijk voor het grote succes, want daar is hoe dan ook een goed zakenman voor nodig.
Feit blijft dat de Doe Maar leden solo niet veel succes kenden, terwijl iedereen ze van naam kent.Ze waren ook wel erg naïef.
0
geplaatst: 29 december 2013, 21:24 uur
Voor de mensen die zo met me meeleven (zijn die er dan?): ik ga nu kijken op de Belg 

0
geplaatst: 13 maart 2014, 18:22 uur
0
geplaatst: 14 maart 2014, 01:43 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 maart 2014, 13:02 uur
De moeite waard om morgen even terug te kijken. Clark is een held!
0
geplaatst: 14 maart 2014, 13:08 uur
Twee Meter Sessies weer terug op de buis. Vanaf 23 maart bij Fox met o.a. Damien Jurado en Triggerfinger.
0
geplaatst: 14 maart 2014, 19:06 uur
Vanavond om 20.00 uur geeft Acht de documentaire over Lou Reed - Transformer uit de reeks 'Classic albums'.
0
Martial
geplaatst: 21 april 2014, 15:34 uur
Vanavond de 2e aflevering van Derksen On The Road bij RTL7 met deze keer Rudy Bennett net na de klok van 23.00 uur, de 1e aflevering vond ik een aangename verrassing en voor de liefhebbers van de Nederpop uit de jaren 60 en 70 is dit bijna een must al zeg ik het zelf.
Iedereen mag natuurlijk vinden van Johan Derksen wat die vindt, maar dat hij een aardige kijk heeft op de muziek (althans dat vind ik) is een ding wat zeker is.
Derksen On The Road
Iedereen mag natuurlijk vinden van Johan Derksen wat die vindt, maar dat hij een aardige kijk heeft op de muziek (althans dat vind ik) is een ding wat zeker is.
Derksen On The Road
0
geplaatst: 29 april 2014, 00:07 uur
pjh1967 schreef:
Twee Meter Sessies weer terug op de buis. Vanaf 23 maart bij Fox met o.a. Damien Jurado en Triggerfinger.
De editie van vandaag (als je snel inschakelt zie je het nog) gaat over Eels.Twee Meter Sessies weer terug op de buis. Vanaf 23 maart bij Fox met o.a. Damien Jurado en Triggerfinger.
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 17:45 uur
Gisteren weer geweldig genoten van Derksen On The Road, dit keer stonden The Shoes centraal, u weet wel van dit wereldnummer en wat heeft die Theo Van Es nog steeds een strot zeg. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 mei 2014, 18:18 uur
Irritante zanger eigenlijk, zo'n schreeuwlelijk die denkt dat hij Louis Armstrong is. Derksen zoekt tot nu toe wel een hoop kneusjes op, zeg. Ga dan langs bij bijv. Kaz Lux, Supersister of laat Jan Akkerman de hele uitzending aan het woord als je daar toch al bent.
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 18:22 uur
Jan Akkerman komt nog aan bod volgens mij.
En ja qua stemgeluid je houdt ervan of niet wat betreft Theo Van Es.
En ja qua stemgeluid je houdt ervan of niet wat betreft Theo Van Es.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 19:10 uur
Vanavond om 23:00 op Nederland 2 een documentaire over Ginger Baker, onder andere bekend als drummer van Cream en van zijn samenwerking met Fela Kuti. Ik ga kijken. 

0
geplaatst: 8 mei 2014, 21:36 uur
Don Cappuccino schreef:
Vanavond om 23:00 op Nederland 2 een documentaire over Ginger Baker, onder andere bekend als drummer van Cream en van zijn samenwerking met Fela Kuti. Ik ga kijken.
Beware of Mr. Baker is een absolute aanrader, kort geleden nog gezien en het geeft een mooie overzicht van de carrière van Ginger.
0
geplaatst: 9 mei 2014, 20:39 uur
Mr. Baker was tijdens de docu al begin 70, maar sloeg de maker toch nog even een bloedneus...
Ik heb met een redelijke portie verbazing zitten kijken naar Beware of Mr. Baker, want wederom blijkt genialiteit en gekte elkaar zeer dicht te naderen.
Een behoorlijk onmogelijke man, waarvan zelfs zijn kinderen zeggen dat hij beter geen kinderen had kunnen krijgen.
Zijn drumspel is onnavolgbaar en revolutionair, maar zonder dat drummen was Ginger waarschijnlijk al lang geleden aan zijn eind gekomen in de gevangenis of ergens in Afrika.
Nooit echt erkenning gehad van pa, maar dat uiteindelijk, door respect van batterij aan legendarische zwarte jazz-drummers voor zijn spel, toch zeer ruimschoots glad gestreken.
Ook de scene waarin ze vroegen of Ginger zijn zonnebril even wou afzetten was zeer tekenend.
Met de bril leek Ginger chronisch boos op de hele wereld, maar zonder zag je toch echt een oude man die er helemaal doorheen zat.
Ik heb met een redelijke portie verbazing zitten kijken naar Beware of Mr. Baker, want wederom blijkt genialiteit en gekte elkaar zeer dicht te naderen.
Een behoorlijk onmogelijke man, waarvan zelfs zijn kinderen zeggen dat hij beter geen kinderen had kunnen krijgen.
Zijn drumspel is onnavolgbaar en revolutionair, maar zonder dat drummen was Ginger waarschijnlijk al lang geleden aan zijn eind gekomen in de gevangenis of ergens in Afrika.
Nooit echt erkenning gehad van pa, maar dat uiteindelijk, door respect van batterij aan legendarische zwarte jazz-drummers voor zijn spel, toch zeer ruimschoots glad gestreken.
Ook de scene waarin ze vroegen of Ginger zijn zonnebril even wou afzetten was zeer tekenend.
Met de bril leek Ginger chronisch boos op de hele wereld, maar zonder zag je toch echt een oude man die er helemaal doorheen zat.
0
geplaatst: 9 mei 2014, 21:12 uur
Zaterdagavond om 5 voor 12 op Veronica de docu High Hopes in South Africa (Bruce Springsteen)
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2014, 12:13 uur
Running On Empty schreef:
Zaterdagavond om 5 voor 12 op Veronica de docu High Hopes in South Africa (Bruce Springsteen)
Dat gaan we opnemen, bedankt voor de tip.

0
geplaatst: 15 juni 2014, 20:21 uur
Vanavond op 22.55 uur Ned. 3 Metallica op Pinkpop 2014 (50 minuten).
3voor12 - Zondag Metallica live op Nederland 3 - 3voor12.vpro.nl
3voor12 - Zondag Metallica live op Nederland 3 - 3voor12.vpro.nl
0
buizen
geplaatst: 16 juni 2014, 13:41 uur
Dcoumentaire "Metallica in Friesland"
Metallica is tegenwoordig een van de allergrootste rockbands van de wereld en vult met speels gemak internationale stadions. Dertig jaar geleden was de Amerikaanse band echter helemaal niet zo bekend. In de zomer van 1984, ver voor hun doorbraak, speelde Metallica in het Friese dorpje De Westereen (Zwaagwesteinde). Het enige optreden dat de band in Friesland heeft gedaan.
Het optreden op 9 juni 1984 maakte grote indruk op veel Friese bezoekers, in een tijd dat heavy metal een volledig nieuwe muziekstroming was. Het bezoek van Metallica aan De Westereen leverde smeuïge anekdotes op, die decennia later nog steeds verteld worden in Fryslân. In deze documentaire reconstrueert programmamaker Douwe Talma die zomeravond van 1984 met mensen die er bij betrokken waren. Een stukje vergeten muziekgeschiedenis van Fryslân. Bijzonder is dat twee originele bandleden van Metallica meewerkten aan de documentaire. Kirk Hammett en Lars Ulrich hadden maandag 9 juni op het Pinkpop festival een exclusief gesprek met Douwe Talma over het optreden in De Westereen. Op de kop af 30 jaar later.
De documentaire Fryslân DOK: Hoe’T Metallica De Westereen Op ‘e Kop Sette is zaterdag 21 juni om 10:25u en zondag 22 juni om 15:30u te zien op Nederland 2. Ook op Omrop Fryslân Televisie zal de documentaire te zien zijn: op 22 juni om 17:00u en vanaf 18:10u ieder uur.
Metallica is tegenwoordig een van de allergrootste rockbands van de wereld en vult met speels gemak internationale stadions. Dertig jaar geleden was de Amerikaanse band echter helemaal niet zo bekend. In de zomer van 1984, ver voor hun doorbraak, speelde Metallica in het Friese dorpje De Westereen (Zwaagwesteinde). Het enige optreden dat de band in Friesland heeft gedaan.
Het optreden op 9 juni 1984 maakte grote indruk op veel Friese bezoekers, in een tijd dat heavy metal een volledig nieuwe muziekstroming was. Het bezoek van Metallica aan De Westereen leverde smeuïge anekdotes op, die decennia later nog steeds verteld worden in Fryslân. In deze documentaire reconstrueert programmamaker Douwe Talma die zomeravond van 1984 met mensen die er bij betrokken waren. Een stukje vergeten muziekgeschiedenis van Fryslân. Bijzonder is dat twee originele bandleden van Metallica meewerkten aan de documentaire. Kirk Hammett en Lars Ulrich hadden maandag 9 juni op het Pinkpop festival een exclusief gesprek met Douwe Talma over het optreden in De Westereen. Op de kop af 30 jaar later.
De documentaire Fryslân DOK: Hoe’T Metallica De Westereen Op ‘e Kop Sette is zaterdag 21 juni om 10:25u en zondag 22 juni om 15:30u te zien op Nederland 2. Ook op Omrop Fryslân Televisie zal de documentaire te zien zijn: op 22 juni om 17:00u en vanaf 18:10u ieder uur.
0
buizen
geplaatst: 17 juni 2014, 11:18 uur
Metalnacht op Duitse TV
De Duitse TV-zender WDR vertoont in het weekeinde op zondag vanaf middernacht in het langlopende muziekprogramma Rockpalast maar liefst drie uur en een kwartier lang beelden van het Rock Hard festival, dat net als Pinkpop in het voorbije Pinksterweekeinde plaatsvond. De eerste uitzending was afgelopen weekend maar in de nacht van zondag 22 op maandag 23 juni volgt nog een tweede deel.
http://www.wdr.de/tv/rockpalast/sendungsbeitraege/2014/0623/index.jsp
De Duitse TV-zender WDR vertoont in het weekeinde op zondag vanaf middernacht in het langlopende muziekprogramma Rockpalast maar liefst drie uur en een kwartier lang beelden van het Rock Hard festival, dat net als Pinkpop in het voorbije Pinksterweekeinde plaatsvond. De eerste uitzending was afgelopen weekend maar in de nacht van zondag 22 op maandag 23 juni volgt nog een tweede deel.
http://www.wdr.de/tv/rockpalast/sendungsbeitraege/2014/0623/index.jsp
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 juni 2014, 21:45 uur
Hoeven ze bij WDR niet te werken op maandag? De eerste drie bands zou ik anders wel checken, misschien dat het programma online terug te zien is.
0
buizen
geplaatst: 21 juni 2014, 10:14 uur
Achtung! over een kleine tien minuten begint op Nl2 de docu over het legendarische optreden van Metallica in Zwaagwesteinde, 1984.

0
geplaatst: 30 augustus 2014, 14:10 uur
Voice Of Holland kan meteen stoppen.
De winnaar is wat mij betreft al bekend: David Dam. Wat een strot.
David Dam - Let's Get It On (The Blind Auditions | The voice of Holland) - YouTube - m.youtube.com
De winnaar is wat mij betreft al bekend: David Dam. Wat een strot.
David Dam - Let's Get It On (The Blind Auditions | The voice of Holland) - YouTube - m.youtube.com
0
Martial
geplaatst: 26 september 2014, 15:43 uur
Voor de Genesis liefhebbers:
Genesis: Together & Apart
http://www.genesis-news.com/media/news/Genesis_01.jpg
Genesis: Together & Apart
http://www.genesis-news.com/media/news/Genesis_01.jpg
* denotes required fields.