Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 3 oktober 2014, 18:15 uur
Gisteren bij Het Uur Van De Wolf aandacht voor The Nits in de docu Over Grenzen - 40 Jaar Nits
Voor wie het gemist heeft ==> 40 Jaar Nits
Op 4 en 5 oktober nog meer aandacht voor deze prachtband uit Nederland op NPO Cultura is het dan Nits Weekend.
Voor wie het gemist heeft ==> 40 Jaar Nits
Op 4 en 5 oktober nog meer aandacht voor deze prachtband uit Nederland op NPO Cultura is het dan Nits Weekend.
0
geplaatst: 29 oktober 2014, 17:06 uur
DWDD Saturday Night is afgelopen zaterdag weer begonnen.
Afgelopen zaterdag een heerlijke 'zwarte' uitzending met o.a. Bill Withers, Stevie Wonder, Ray Charles, Etta Fitzgerald, Billie Holiday en Michael Jackson.
Heerlijk.
Afgelopen zaterdag een heerlijke 'zwarte' uitzending met o.a. Bill Withers, Stevie Wonder, Ray Charles, Etta Fitzgerald, Billie Holiday en Michael Jackson.
Heerlijk.

0
geplaatst: 29 oktober 2014, 17:08 uur
Ja heb het gister even terug gekeken, prima uitzending.
Deze zaterdag met de mannen van DJVT, benieuwd wat ze laten zien.
Deze zaterdag met de mannen van DJVT, benieuwd wat ze laten zien.
0
geplaatst: 30 oktober 2014, 00:26 uur
Was inderdaad af en toe zeer aardig (heb met een half oog gekeken). Om even aan te pikken op een discussie in een ander topic; veel beter format dan "De Nacht van de Popmuziek". Ik ga er zaterdagavond zeker wel even goed voor zitten. Faberyayo heeft echt wel een goede kijk op muziek. Zal wel een hoop goede electronica en hiphop langskomen. En natuurlijk Whitney Houston om Vieze Fur tevreden te houden.
0
geplaatst: 30 oktober 2014, 12:21 uur
Komende zondag deel 2 van Sonic Highways op Canvas. Afgelopen zondag de kwam Washington voorbij met o.a. Ian MacKaye, Bad Brains, Trouble Funk..
0
geplaatst: 30 oktober 2014, 12:45 uur
Afgelopen zondag wa Chicago... eigenlijk is het promotie voor het nieuwe album van Foo Fighters, maar tegelijk was het ook wel smikkelen met veel beelden uit de studio van Steve Albini en praatjes van dezelfde man.... en Big Black en Shellac op TV, wie had dat gedacht!
0
geplaatst: 31 oktober 2014, 13:25 uur
itchy schreef:
Afgelopen zondag wa Chicago...
Afgelopen zondag wa Chicago...
Damn, dan heb ik die gemist. Heb afgelopen zondag pas naar de Washington afl. gekeken (had hem opgenomen), had toen niet door dat het om een serie ging.
0
geplaatst: 31 oktober 2014, 18:53 uur
Klinkt goed, helaas ben ik zondag niet thuis. En afgelopen keer ook gemist. Valt het ergens terug te zien?
0
geplaatst: 2 november 2014, 00:02 uur
Teunnis schreef:
Was inderdaad af en toe zeer aardig (heb met een half oog gekeken). Om even aan te pikken op een discussie in een ander topic; veel beter format dan "De Nacht van de Popmuziek". Ik ga er zaterdagavond zeker wel even goed voor zitten. Faberyayo heeft echt wel een goede kijk op muziek. Zal wel een hoop goede electronica en hiphop langskomen. En natuurlijk Whitney Houston om Vieze Fur tevreden te houden.
Verwachtingen zijn meer dan ingelost door de heren. Een hele hoop toffe fragmenten met Sharevari toch wel als leukste verrassing. Het stukje over de Belleville Three kende ik al, maar wel heel mooi dat ze daar mee komen. Is toch een belangrijk stukje educatie - weinig mensen kennen de geschiedenis van techno.
0
geplaatst: 2 november 2014, 00:27 uur
Ja, was leuk! En de aflevering van vorige week was erg leuk, dus ik ben al benieuwd naar de komende twee zaterdagavonden, ondanks dat dat minder interessante gasten zijn (Triggerfinger en Racoon). Al ben ik ook wel een beetje benieuwd wat Racoon te vertellen heeft, want daar heb ik dus echt geen beeld bij.
En inderdaad, gaaf dat ze Sharivari en een stukje uit de documentaire over de Belleville Three lieten zien! Waren voor mij ook de hoogtepunten. Die documentaire over de Belleville Three heb ik nog niet gezien dus moet ik eens opzoeken.
En inderdaad, gaaf dat ze Sharivari en een stukje uit de documentaire over de Belleville Three lieten zien! Waren voor mij ook de hoogtepunten. Die documentaire over de Belleville Three heb ik nog niet gezien dus moet ik eens opzoeken.
0
geplaatst: 2 november 2014, 01:22 uur
Die docu gaat niet specifiek over de Belleville Three hoor, wel voor een groot deel:
High Tech Soul - The Creation of Techno Music (full) - YouTube
High Tech Soul - The Creation of Techno Music (full) - YouTube
0
geplaatst: 8 november 2014, 23:24 uur
Voor de geinteresseerden is er nu op nederland 3 een mooie muziekdocu: The Devil and Daniel Johnston.. aanrader!
0
geplaatst: 9 november 2014, 00:00 uur
The Scientist schreef:
Voor de geinteresseerden is er nu op nederland 3 een mooie muziekdocu: The Devil and Daniel Johnston.. aanrader!
Zeker de moeite waard en een must see onder de muziekdocumentaires.
0
geplaatst: 9 november 2014, 00:03 uur
Triggerfinger vond ik verrassend goed eigenlijk en de docu heb ik opgenomen, de komende week of weken maar eens kijken want ik kende de beste man niet.
0
geplaatst: 9 november 2014, 00:05 uur
The Scientist schreef:
Triggerfinger liet in DWDD Saturday Night nog een prachtige live-uitvoering van Rid of Me van PJ Harvey zien.
(Zij hebben ook die documentaire over Daniel Johnston gekozen)
0
geplaatst: 9 november 2014, 00:25 uur
Docu vorig jaar al eens gezien maar interessant genoeg om nogmaals te kijken 

0
geplaatst: 9 november 2014, 11:42 uur
En nog terug te zien: De Wereld Draait Door: DWDD Saturday Night: de muziekavond van... - dewerelddraaitdoor.vara.nl
Mooie opname inderdaad van PJ Harvey (Paradiso 28/02/2001). Eerste nummer van de toegift, kippenvel....
Mooie opname inderdaad van PJ Harvey (Paradiso 28/02/2001). Eerste nummer van de toegift, kippenvel....
0
geplaatst: 9 november 2014, 12:07 uur
Mooi avondje muziek dankzij de mannen van Triggerfinger.
Altijd fijn om PJ Harvey voorbij te zien komen, altijd weer verbaasd hoeveel volume er uit dat tengere lijf komt
Daniel Johnston-docu had ik al over gehoord en gelezen en nu dan ook eindelijk eens kunnen kijken.
Af en toe pijnlijk om te zien hoe ver Daniel is gegaan en hoe hij er nu aan toe is, maar absoluut een van de interessantste docu's die ik de laatste jaren gezien heb.
Altijd fijn om PJ Harvey voorbij te zien komen, altijd weer verbaasd hoeveel volume er uit dat tengere lijf komt

Daniel Johnston-docu had ik al over gehoord en gelezen en nu dan ook eindelijk eens kunnen kijken.
Af en toe pijnlijk om te zien hoe ver Daniel is gegaan en hoe hij er nu aan toe is, maar absoluut een van de interessantste docu's die ik de laatste jaren gezien heb.
0
geplaatst: 9 november 2014, 12:48 uur
PJ Harvey was voor mij ook het hoogtepunt van deze geslaagde avond.
0
geplaatst: 9 november 2014, 13:51 uur
Echt een gave muziekavond van Triggerfinger gisteren. Van Napalm Death naar PJ Harvey, daar word ik blij van. Ook vond ik de documentaire over Daniel Johnston indrukwekkend en vooral interessant.
0
geplaatst: 9 november 2014, 22:43 uur
Best een aardig nummer van PJ Harvey hoor, maar het hoogtepunt was toch echt wel Ray Charles!
Dat iemand met droge ogen kan beweren oprecht te genieten van iets als Napalm Death blijft me een raadsel, overigens. komermaarinmetdiedirestraitsgrappen
Dat iemand met droge ogen kan beweren oprecht te genieten van iets als Napalm Death blijft me een raadsel, overigens. komermaarinmetdiedirestraitsgrappen
0
geplaatst: 9 november 2014, 22:48 uur
Bij DWDD lieten ze de eerdere Napalm Death zien, dat is eigenlijk gewoon zwaar opgefokte punk. Daarna zijn ze de instrumenten een stuk beter gaan bespelen. 

0
geplaatst: 9 november 2014, 22:56 uur
Maar goed, van zwaar opgefokte punk genieten is toch ook niet zo raar?
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:00 uur
heeft iemand de muziekavond van Triggerfinger opgenomen op DVD? ik zou hem erg graag nog een keer terugzien......
0
geplaatst: 11 november 2014, 15:37 uur
Ik heb erg genoten van die uitzending met DJVT. Ben helemaal geen grote fan, maar wel mooi hoe hieruit hun verschillende persoonlijkheden naar voren komen en hoe gevoelig iedereen over de muziek praat en meeleeft met de fragmenten. Zeker gezien het ironische imago dat aan hen kleeft. Ook nog eens leuke livemuziek.
0
geplaatst: 11 november 2014, 18:57 uur
Was inderdaad fijne muziek van Rimer London. Ik ga dat aankomende album zeker wel in de gaten houden.
0
geplaatst: 13 november 2014, 19:41 uur
Racoon heeft in ieder geval al bekend gemaakt dat o.a. Sex Pistols, Randy Newman, Faith No More langs zullen komen.
Dus geen avond vol met Passenger en Ben Saunders.
Dus geen avond vol met Passenger en Ben Saunders.

* denotes required fields.