Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2014, 22:25 uur
Prima uitzending tot nu toe, paar verassende keuzes tot nu toe.
0
geplaatst: 16 november 2014, 00:46 uur
Anvil!
Zie hem nu voor de tweede keer, blijft mooi en ontroerend. Leuk dat de NPO dit uitzendt.
Zie hem nu voor de tweede keer, blijft mooi en ontroerend. Leuk dat de NPO dit uitzendt.
0
geplaatst: 16 november 2014, 01:21 uur
Mooie docu ja, blijft mooi om te zien hoe die gasten nog steeds voor de volle 100% gaan en dat na meer dan 30 jaar 

0
Deranged
geplaatst: 16 november 2014, 12:40 uur
Bij DWDD moeten ze echt eens over muziek ophouden.
Niet praten over zaken waar je geen verstand van hebt.
0
geplaatst: 16 november 2014, 16:03 uur
Leuk die docu over Anvil !!
Mooi dat er aan het einde toch nog een beetje positieve wending kwam
Mooi dat er aan het einde toch nog een beetje positieve wending kwam

0
geplaatst: 17 november 2014, 00:40 uur
Deranged schreef:
Hierbij zijn het gewoon de gasten die over hun favorieren praten. Dat lijkt me een ander verhaal en vind ik vaak wel leuk. Giel Beelen zit er ook bij en zegt ook af en toe wat, waarbij ik inderdaad iedere keer het gevoel krijg dat ie er eigenlijk niet veel verstand van heeft en voor de aflevering snel even Wikipedia heeft gecheckt, dus die mogen ze wat mij betreft weglaten.
Verder vind ik bands die hun favorieten presenteren een leuk concept, dat wat mij betreft ook leuk uitpakt. Niks mis mee.
Of heb je het niet over het Saturday Night-programma?
0
geplaatst: 17 november 2014, 01:22 uur
Het Saturday Night gebeuren is zeker niet verkeerd. Maar inhoudelijk stelt het niet heel veel voor.
Typisch gevalletje van niet al te lang bliven hangen bij een act. Desbetreffende leden van een Ned. of Belgische band kunnen even kort uitwijden over het hoe en waarom zij de keuze hebben gedaan. Maar dat moet niet te lang duren. Niet aantrekkelijk voor de kijkers kennelijk.
live fragmentjes worden halverwege afgekapt en dat is gewoon jammer.
In Nederland hebben ze altijd haast met het maken van muziekprogramma's. Het druipt er van af. Het is niet relaxt, en er wordt eigenlijjk een draaiboek aangehouden.
Dat is jammer. Er moet te veel binnen een te kort tijdsbestek. Dat is echt de sfeer die er hangt.
Zijn we in Nederland niet zo goed in.
Typisch gevalletje van niet al te lang bliven hangen bij een act. Desbetreffende leden van een Ned. of Belgische band kunnen even kort uitwijden over het hoe en waarom zij de keuze hebben gedaan. Maar dat moet niet te lang duren. Niet aantrekkelijk voor de kijkers kennelijk.
live fragmentjes worden halverwege afgekapt en dat is gewoon jammer.
In Nederland hebben ze altijd haast met het maken van muziekprogramma's. Het druipt er van af. Het is niet relaxt, en er wordt eigenlijjk een draaiboek aangehouden.
Dat is jammer. Er moet te veel binnen een te kort tijdsbestek. Dat is echt de sfeer die er hangt.
Zijn we in Nederland niet zo goed in.
0
geplaatst: 17 november 2014, 01:25 uur
Heb je het wel gekeken, bikkel? Het viel mij juist op dat ze bij Saturday Night tenminste eens de fragmenten volledig afspelen.
Ben het verder met je eens over die DWDD-cultuur van snel-snel-snel, maar bij Saturday Night vind ik het dan weer meevallen.
Ben het verder met je eens over die DWDD-cultuur van snel-snel-snel, maar bij Saturday Night vind ik het dan weer meevallen.
0
geplaatst: 17 november 2014, 01:39 uur
De Jeugd van Tegenwoordig en die Soul diva's spraken mij minder aan, al vond ik de tekenfilm waarvan de clips van Air waren afgeleid (bij De Jeugd van Tegenwoordig), wel weer de moeite waard.
Met deze muziek heb ik ook minder.
Triggerfinger vond ik leuk om na te kijken, en Racoon was ook wel leuk, maar daar van vond ik de keuzes meer voor de hand liggend, wel geweldige docu over Anvil.
Giel Beelen is de keuze van het DWDD team, dat kan niet anders, vriendje van Matthijs van Nieuwkerk.
Gerard Ekdom is meer mijn DJ, maar die vind ik op televisieprogramma's er minder sterk uit komen.
Bij Racoon en Triggerfinger had meer een Eric Corton gepast, misschien ook wel bij De Jeugd van Tegenwoordig.
Bij de soul diva's denk ik dat Sylvana Simons het aardig zou redden.
Met deze muziek heb ik ook minder.
Triggerfinger vond ik leuk om na te kijken, en Racoon was ook wel leuk, maar daar van vond ik de keuzes meer voor de hand liggend, wel geweldige docu over Anvil.
Giel Beelen is de keuze van het DWDD team, dat kan niet anders, vriendje van Matthijs van Nieuwkerk.
Gerard Ekdom is meer mijn DJ, maar die vind ik op televisieprogramma's er minder sterk uit komen.
Bij Racoon en Triggerfinger had meer een Eric Corton gepast, misschien ook wel bij De Jeugd van Tegenwoordig.
Bij de soul diva's denk ik dat Sylvana Simons het aardig zou redden.
0
geplaatst: 17 november 2014, 01:40 uur
Ik heb het gisteren nog gezien. Bij lang niet alle fragmenten werd het in zijn geheel vertoond. Sly & The Family Stone bijvoorbeeld.
Ik wil niet te negatief doen, want er is al zo weinig zendtijd voor inhoudelijk goede popmuziek, maar het kan wel beter volgens mij. Inhoudelijk wat langer stil staan bij een act.
Maar dat zal de opzet wel niet zijn kennelijk.
Ik wil niet te negatief doen, want er is al zo weinig zendtijd voor inhoudelijk goede popmuziek, maar het kan wel beter volgens mij. Inhoudelijk wat langer stil staan bij een act.
0
geplaatst: 17 november 2014, 02:01 uur
Het kan zeker beter, maar ik vind dit al beter dan alles wat we de vijf jaar hiervoor hebben gehad. Het is gevarieerd, het is zonder Nieuwkerk, het zijn persoonlijke keuzes van bandleden, de presentator blijft op de achtergrond, de fragmenten worden vaak in ieder geval wel volledig afgedraaid, wel in de afleveringen die ik heb gezien, vaak ook verrassend beeldmateriaal, het is een combinatie van herkenning en verassing en voor ieder wat wils. Ik zie juist heel veel positieve punten. De opzet is niet om diep op één ding in te gaan, maar juist oppervlakkig een heel scala aan dingen. Kan me voorstellen dat je dat jammer vindt, ik vind het een leuke opzet. Ik heb persoonlijk ook een broertje dood aan het soort televisie waarbij alles afgeraffeld wordt en men continu snel door moet, maar daar heb ik nog geen last van gehad.
Zelf had ik juist ook veel met de keuzes van de souldiva's en van De Jeugd van Tegenwoordig en ben ik wat betreft die eerste blij dat er eens wat meer aandacht is voor de zwarte muziek in deze vorm. De gasten zijn dus ook goed en gevarieerd gekozen.
Natuurlijk valt er nog genoeg te verbeteren maar dit is wat mij betreft al een flinke stap de goede richting in, en voor mij viel er ook een hoop te genieten (en weinig te ergeren).
Zelf had ik juist ook veel met de keuzes van de souldiva's en van De Jeugd van Tegenwoordig en ben ik wat betreft die eerste blij dat er eens wat meer aandacht is voor de zwarte muziek in deze vorm. De gasten zijn dus ook goed en gevarieerd gekozen.
Natuurlijk valt er nog genoeg te verbeteren maar dit is wat mij betreft al een flinke stap de goede richting in, en voor mij viel er ook een hoop te genieten (en weinig te ergeren).
0
Deranged
geplaatst: 17 november 2014, 11:28 uur
Dat Saturday Night gebeuren heb ik wel eens voorbij zien flitsen maar dus ook weer gelijk afgezet. Ik tracht dan ook alles wat met dit programma te maken heeft zeer resoluut te mijden, als ik ergens DWDD zie staan is het gelijk afgelopen. Wat het precies is kan ik wellicht niet eens zo heel duidelijk onder woorden brengen, een gevoel voornamelijk.
En als ik dan een keer per ongeluk inschakel krijg ik ook gelijk weer een bevestiging lijkt het. Zoals wanneer je het meest recente lebbersletje genaamd Jett Rebel ziet zitten. Het overdreven ophemelen van dingen die mij niet kunnen raken. De stijl van presenteren is volgens mij nog het best te omschrijven als een soort kontelikkerige pretentie die elke oprechtheid lijkt te missen.
En als ze dan zaken gaan bespreken die mij als het ware wel persoonlijk aangaan word ik daar ook weer een beetje naar van, het voelt niet op z'n plek. Op een of andere manier is het gewoon allemaal erg onsmakelijk. Niet altijd geweest maar vooral de laatste jaren erg geworden.
Programma heeft ook wel z'n beste tijd gehad inmiddels denk ik, van mij mogen ze het onderhand eens opdoeken.
Liever DWDD weg dan Life en Cooking, de wereld zit verkeerd in elkaar soms.
En als ik dan een keer per ongeluk inschakel krijg ik ook gelijk weer een bevestiging lijkt het. Zoals wanneer je het meest recente lebbersletje genaamd Jett Rebel ziet zitten. Het overdreven ophemelen van dingen die mij niet kunnen raken. De stijl van presenteren is volgens mij nog het best te omschrijven als een soort kontelikkerige pretentie die elke oprechtheid lijkt te missen.
En als ze dan zaken gaan bespreken die mij als het ware wel persoonlijk aangaan word ik daar ook weer een beetje naar van, het voelt niet op z'n plek. Op een of andere manier is het gewoon allemaal erg onsmakelijk. Niet altijd geweest maar vooral de laatste jaren erg geworden.
Programma heeft ook wel z'n beste tijd gehad inmiddels denk ik, van mij mogen ze het onderhand eens opdoeken.
Liever DWDD weg dan Life en Cooking, de wereld zit verkeerd in elkaar soms.
0
geplaatst: 17 november 2014, 12:39 uur
bikkel2 schreef:
Ik heb het gisteren nog gezien. Bij lang niet alle fragmenten werd het in zijn geheel vertoond. Sly & The Family Stone bijvoorbeeld.
Ze lieten ook gewoon 1 nummer van Sly zien, dat wat er achter kwam was een totaal ander nummer dus dat moet het verklaren.
Verder eens met Arnout, ik vind het een erg leuk programma waar ik naar alle 4 afleveringen met plezier gekeken heb.
0
geplaatst: 17 november 2014, 17:50 uur
Deranged schreef:
Dat Saturday Night gebeuren heb ik wel eens voorbij zien flitsen maar dus ook weer gelijk afgezet. Ik tracht dan ook alles wat met dit programma te maken heeft zeer resoluut te mijden, als ik ergens DWDD zie staan is het gelijk afgelopen. Wat het precies is kan ik wellicht niet eens zo heel duidelijk onder woorden brengen, een gevoel voornamelijk.
Dat heb ik dus ook. Precies hetzelfde. DWDD vind ik helemaal niks, ik kijk er niet naar en zap het meteen weg. Maar toevallig zapten we erlangs tijdens de eerste Saturday Night met de souldiva's en kwamen we midden in een verrassend en interessant fragment. Toch even blijven hangen dus, en daarna erachter komen dat iets met DWDD te maken heeft. Máár! Het viel dus heel erg mee. Het normale DWDD mogen ze van mij ook meteen afschaffen, maar hierbij was geen van Nieuwkerk, geen overdreven snelheid en weliswaar Giel Beelen maar die hield zich op de achtergrond.
Verder ben ik het dus echt met je eens wat DWDD betreft, ik kan je hele verhaal onderschrijven. Maar Saturday Night is toch anders.
0
geplaatst: 17 november 2014, 18:50 uur
Deranged schreef:
Deranged schreef:
Dat Saturday Night gebeuren heb ik wel eens voorbij zien flitsen maar dus ook weer gelijk afgezet.
I rest my case... Dat Saturday Night gebeuren heb ik wel eens voorbij zien flitsen maar dus ook weer gelijk afgezet.

De enige reden dat DWDD in de naam staat, is omdat het een publiekstrekkende naam is. Het heeft verder niets, maar dan ook werkelijk NIETS te maken met de dagelijkse talkshow met Van Nieuwkerk!
edit: O ja, het wordt in dezelfde studio opgenomen.
0
geplaatst: 17 november 2014, 18:56 uur
bikkel2 schreef:
Dat is juist wat ik zo lekker vind. Veel muziek en niet te veel gelul over de muziek, maar nog wel genoeg, zodat er nog wat leuke achtergrondinformatie verteld wordt. Het programma duurt nu al twee uur en dat lijkt me ook precies genoeg. Zeker zolang men zo divers blijft kiezen (van Otis naar Frank Zappa en van Sex Pistols naar Simon & Garfunkel).Ik wil niet te negatief doen, want er is al zo weinig zendtijd voor inhoudelijk goede popmuziek, maar het kan wel beter volgens mij. Inhoudelijk wat langer stil staan bij een act.
Ik blijf erbij dat Arcade Fire een matige live-band is. Dat bleek ook weer bij dat fragment van Coachella. Weinig dynamiek en Win Butler zingt ook niet bepaald sterk.
0
Deranged
geplaatst: 17 november 2014, 23:17 uur
chevy93 schreef:

De enige reden dat DWDD in de naam staat, is omdat het een publiekstrekkende naam is. Het heeft verder niets, maar dan ook werkelijk NIETS te maken met de dagelijkse talkshow met Van Nieuwkerk!
(quote)
(quote)
I rest my case... 
Interesseert me allemaal helemaal niets.
Dat het de naam DWDD draagt maakt dat het voor mij onlosmakelijk verbonden is en blijft, en dat kan ik niet verdragen.
Muziek is voor mij gevoel, en gevoel is voor mij zeer touchy.
0
geplaatst: 17 november 2014, 23:38 uur
Zal allemaal best, maar doe dan ook niet uit de hoogte met "niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt".
0
Deranged
geplaatst: 18 november 2014, 03:55 uur
Wat loop je nou te spacen dan. Ik had het aanvankelijk nog niet eens over dat zaterdagavond gebeuren, het waren anderen die daarmee kwamen. Ik had het gewoon over de reguliere DWDD en wat dat betreft blijf ik gewoon bij mijn oorspronkelijke standpunt staan.
Kan je hoog en laag gaan springen, feestje gaat mooi niet door.
Kan je hoog en laag gaan springen, feestje gaat mooi niet door.
0
geplaatst: 18 november 2014, 09:22 uur
Oké. Er werd vlak daarvoor al gesproken over Saturday Night, daarom dacht ik dat je daarover doorging.
0
geplaatst: 26 november 2014, 11:40 uur
chevy93 schreef:
Ik blijf erbij dat Arcade Fire een matige live-band is. Dat bleek ook weer bij dat fragment van Coachella. Weinig dynamiek en Win Butler zingt ook niet bepaald sterk.
Dat is een optreden van bijna 10 jaar geleden. Ik ben van mening dat zijn live stem sindsdien wel stukken vooruit gegaan is.
0
Martial
geplaatst: 24 december 2014, 10:01 uur
Ik weet dat ik er velen een plezier mee doet
maarre 2e kerstdag is het weer tijd voor de Top 2000 a gogo, zit je er ook klaar voor Running On Empty? 
maarre 2e kerstdag is het weer tijd voor de Top 2000 a gogo, zit je er ook klaar voor Running On Empty? 
0
geplaatst: 24 december 2014, 10:23 uur
Gretz schreef:
(quote)
Dat is een optreden van bijna 10 jaar geleden. Ik ben van mening dat zijn live stem sindsdien wel stukken vooruit gegaan is. Afgelopen jaar waren ze op Pinkpop toch (of was dat al weer een jaar geleden?) maar dat klonk toch wel prima, zowel qua band als qua zang.
0
geplaatst: 24 december 2014, 10:35 uur
Martial schreef:
Zeker. Altijd leuk om te zien.

0
geplaatst: 24 december 2014, 11:37 uur
Hier ook. Ondanks mijn antipathie tegen Mathijs en zijn reclameshow DWDD (al jaren niet meer naar gekeken) blijft Top 2000 a gogo met vooral de 'filmpjes' een erg leuk programma om te volgen. Vaste prik in huize Broem.
0
geplaatst: 25 december 2014, 23:47 uur
Nu op belgie Een: Lady Gaga en Tony Bennett, mooi gezongen jazz-classics
* denotes required fields.