menu

Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)

zoeken in:
buizen
Als u op die dag op televisie toch aan het zappen bent: op 17 maart komt er op Arte.DE een documentaire over Frank Zappa.


avatar van Rogyros
Vanavond op NPO 2 (22:55u): Vijftig jaar naar Sgt. Pepper. Leden van de magistrale coverband The Analogues komen daar aan het woord. Morgenavond wordt een concertregistratie van hun Sgt. Pepper tour uitgezonden. Ook op 2 geloof ik.

TVGids.nl - Vijftig jaar na Sgt. Pepper

The Analogues treden vanavond overigens op in Ziggo Dome. Sgt. Pepper tour uiteraard. Absolute aanrader, het is nog niet helemaal uitverkocht.

avatar van Bruno_6
Vanavond om 23.00 uur op Canvas: de documentaire 'Amazing Grace: Jeff Buckley'.

avatar van Venceremos
Straks 2300 op BBC4: John Grant, Richard Hawley en Jarvis Cocker sing Scott Walker!!!
Iemand BBC4, hier zou ik dolgraag een kopietje van willen verkrijgen.

avatar van nlkink
Om 23:30 uur tot 07:20 Rockpalast Nacht op WDR 3. Een documentaire, een best of en tot slot de allereerste aflevering uit 1977 met Rory Gallagher en Roger McGuinn's Thunderbyrd.

avatar van Joshua68
nlkink schreef:
Om 23:30 uur tot 07:20 Rockpalast Nacht op WDR 3. Een documentaire, een best of en tot slot de allereerste aflevering uit 1977 met Rory Gallagher en Roger McGuinn's Thunderbyrd.

Legendarisch! Maar heb het maar tot 2 uur volgehouden..
Op een schappelijker tijdstip vanavond op Canvas: Johnny Cash: American Rebel
Johnny Cash: American rebel | canvas.be

avatar van nlkink
Joshua68 schreef:

Legendarisch! Maar heb het maar tot 2 uur volgehouden..


Ik heb het niet eens geprobeerd. Het staat allemaal op de harde schijf van de decoder

En daar gaat de Johnny Cash docu ook naar toe vanavond.

avatar van trebremmit
Johnny Cash: American Rebel gezien, mooie en ontroerende docu, nog bedankt voor de tip!
Leuk om te zien dat Bob Dylan zo goed met Cash op kon schieten, dat heb ik nooit geweten.


avatar van Rudi S
Shangri-la schreef:
Alles van Rockpalast is hier terug te kijken


zo dat is mooi, daar ben ik einde jaren ' 70 wel wat zaterdagnachtjes voor op gebleven.

avatar van teus
trebremmit schreef:
Johnny Cash: American Rebel gezien, mooie en ontroerende docu.


Zeker mooi en ontroerend ,en een uitstekende verzorgde productie deze docu van Cash ,ondanks dat ik al veel uit zijn ( muzikale) leven kon , geeft dit vooral ook vanwege de toegevoegde persoonlijke gesprekken van zijn kinderen of muzikale vrienden zoveel meerwaarde hierin, elke Muziek/Cash liefhebber moet dit gewoon gezien hebben !
Dank zij jou Joshua68 heb ik nog net op tijd van deze docu kunnen genieten ,nog bedankt !
Die hem niet gezien hebben, zou ik zeggen Google ff ...Canvas progamma gemist,er zijn meerdere opties,
Ik zie het als een must have document ,dus hoop dat deze op DVD uitkomt, een soort kers op de taart voor mijn Cash collectie

avatar van nlkink
Je moet Joshua68 bedanken voor de 'heads up' over Johnny Cash, teus!
Ik meldde de Rockpalast-nacht, Joshua68 de Johnny Cash docu.

avatar van teus
nlkink schreef:
Je moet Joshua68 bedanken voor de 'heads up' over Johnny Cash, teus!
Ik meldde de Rockpalast-nacht, Joshua68 de Johnny Cash docu.


Foutje ....bedankt

avatar van trebremmit
Ik vroeg mij alleen af wat de connectie Sheryl Crow en Johnny Cash was, waarom zat zij in die docu?

avatar van teus
trebremmit schreef:
Ik vroeg mij alleen af wat de connectie Sheryl Crow en Johnny Cash was, waarom zat zij in die docu?


Crow heeft samengewerkt met Cash en wss goede vriendschap binnen de Country wereld

(oa.,Wayfaring Stranger, _ track van American III.)

avatar van trebremmit
Aha, thanks, dat wist ik niet.

Ken trouwens lang niet alles van Cash, dat album dus ook niet.

avatar van Don Cappuccino
Dat was inderdaad een mooie documentaire over Johnny Cash.

avatar van nlkink
Hij was inderdaad heel goed maar ik had 'm al eens een keer gezien. Ik reageer wat laat omdat ik de docu net bekeken heb vanaf de harde schijf van mijn decoder. Waarschijnlijk is ie al 'ns op de BBC geweest of id.

avatar van Sir Spamalot
Canvas 9 november 2017 vanaf 23u05 to 00u45: "Monochrome: black, white & blue".

Verdere info: Monochrome: Black, White & Blue - TVGiDS.tv

avatar van trebremmit
Net een aardige docu gezien op canvas over de Hansa studios in Berlijn. Ik wist er eigenlijk weinig van, en was wel verbaasd dat daar zoveel bekende albums zijn opgenomen.


avatar van trebremmit
Is een herhaling uit 2016, maar ik heb het nog niet gezien. Leo Blokhuis over de geschiedenis van de elektronische muziek, programma duurt 2 uur, met wel interessante namen.

Planet Elektro NPO3

avatar van nlkink
Donderdag 31 januari 2019 NPO 2 om 22:55 uur: The Kinks - Echoes Of A World. Met het 'vergeten' meesterwerk The Village Green Preservation Society als uitgangspunt vertellen Ray en Dave Davies over het roemruchte verleden van de groep. Verder veel hilarische anekdotes en verhalen van diverse muzikale collega's van de broers.

avatar van bikkel2
Ik zet 'm in de agenda. Dank voor de aankondiging nlkink.

avatar van teus
Lijkt me interessant en wss een boeiende docu
Gaan we zeker zien ,dank voor de tip nlkink

avatar van nlkink
Wie niet wil wachten tot 31 januari op de documentaire The Kinks - Echoes Of A World kan vanavond om 23:35 uur al terecht bij onze Vlaamse vrienden. Op Canvas, teus, bikkel2 en heartofsoul.

avatar van teus
nlkink schreef:
Wie niet wil wachten tot 31 januari op de documentaire The Kinks - Echoes Of A World kan vanavond om 23:35 uur al terecht bij onze Vlaamse vrienden. Op Canvas, teus, bikkel2 en heartofsoul.


Zojuist ingesteld .!..(geplande opnames)
Nogmaals bedankt voor de tip

avatar van bikkel2
Thanx nlkink!

avatar van heartofsoul
Heb het in mijn agenda gezet voor 31 januari. Bedankt voor de tip, nlkink.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:32 uur

geplaatst: vandaag om 10:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.