Muziek / Algemeen / Objectiviteit vs subjectiviteit
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 01:39 uur
ettettummu schreef:
juist daarom kun/mag je van bepaalde artiesten (we hadden het hiervoor over Frans Bauer) niet ineens een ander soort muziek of tekst verwachten
Yo, mum
Here's givin' tu yu
fow, mothu fuckin' roses fu yu butsdeej
juist daarom kun/mag je van bepaalde artiesten (we hadden het hiervoor over Frans Bauer) niet ineens een ander soort muziek of tekst verwachten
Yo, mum
Here's givin' tu yu
fow, mothu fuckin' roses fu yu butsdeej
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen, of ben ik ergens tussengesprongen, want ik verwacht van Frans helemaal niks anders. Laat hem lekker doorgaan. 'Heb je even voor mij' is trouwens een 'guilty pleasure' van mij.

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 01:43 uur
Paalhaas schreef:
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen, of ben ik ergens tussengesprongen, want ik verwacht van Frans helemaal niks anders. Laat hem lekker doorgaan. 'Heb je even voor mij' is trouwens een 'guilty pleasure' van mij.

dan zal ik je wel verkeerd begrepen hebben
of bloempje
volgens mij ging het over originaliteit en bewandelde paden; nou laat Frans maar schuiven zouden ze in Geffen zeggen
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 01:58 uur
ettettummu schreef:
of bloempje
volgens mij ging het over originaliteit en bewandelde paden
(quote)
of bloempje
volgens mij ging het over originaliteit en bewandelde paden
Nou, ik denk dat het ging over puntenwaardering. Dat Frans niet veel punten waard is. Dat vind ik ook, maar dat wil niet zeggen dat-ie iets anders moet gaan doen. Je moet een duidelijk verschil maken tussen alternatieve en mainstream-muzikanten wat dat betreft. Een muzikant met artistieke pretenties krijgt er wél van langs als-ie platgetreden paden bewandelt.
nou laat Frans maar schuiven zouden ze in Geffen zeggen
Nee, in Geffen luisteren ze allemaal naar Captain Beefheart. We hebben hier ook vijf Beefheart-coverbands. Je wordt er helemaal mee doodgegooid.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 01:58 uur
Paalhaas schreef:
Ja dat is allemaal prima, ik vind het soms zelfs wel leuke muziek, maar in herhaling vallen, veel artistieke waarde heeft dat niet, toch? En tuurlijk, de fans hebben geen behoefte aan artistieke waarde, maar meer ervaren/veeleisende luisteraars weer wel. Iedereen mag dat zelf bepalen.
(quote)
Ja dat is allemaal prima, ik vind het soms zelfs wel leuke muziek, maar in herhaling vallen, veel artistieke waarde heeft dat niet, toch? En tuurlijk, de fans hebben geen behoefte aan artistieke waarde, maar meer ervaren/veeleisende luisteraars weer wel. Iedereen mag dat zelf bepalen.
als de ervaren luisteraar iets anders van Stray Cats verwacht zijn ze waarschijnlijk niet zo ervaren als ze zelf denken

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:02 uur
ettettummu schreef:
als de ervaren luisteraar iets anders van Stray Cats verwacht zijn ze waarschinlijk niet zo ervaren als ze zelf denken
(quote)
als de ervaren luisteraar iets anders van Stray Cats verwacht zijn ze waarschinlijk niet zo ervaren als ze zelf denken

De ervaren/veeleisende luisteraar verwacht niets anders van de Stray cats, maar zal er ook niet al te veel tijd aan besteden. Begrijp dat nou eens!

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:06 uur
Paalhaas schreef:
Nou, ik denk dat het ging over puntenwaardering. Dat Frans niet veel punten waard is. Dat vind ik ook, maar dat wil niet zeggen dat-ie iets anders moet gaan doen. Je moet een duidelijk verschil maken tussen alternatieve en mainstream-muzikanten wat dat betreft. Een muzikant met artistieke pretenties krijgt er wél van langs als-ie platgetreden paden bewandelt.
het ging niet alleen over puntenwaardering
het ging over het feit dat Frans Bauer weinig punten krijgt vanwege gebrek aan originaliteit (en dat zat 'm weer volgens bloempje in teksten, dan wel bewandelde paden, dan wel instrumentbeheersing)
de enige originaliteit in de nieuwe Frans Bauer zit 'm in de nieuwe Frans Bauer
niks meer, maar ook niks mis mee
want degene die Frans B. hoog hebben zitten zouden niet anders willen
dus moet je de nieuwe Frans Bauer niet laag waarderen omdat Dylan al eens Blonde On Blonde heeft gemaakt, maar moet je de nieuwe Frans Bauer waarderen t.o.v. de vorige Frans Bauer
of helemaal niet
maar niet declasseren vanwege OK Computer
is veel te simpel
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:09 uur
Paalhaas schreef:
De ervaren/veeleisende luisteraar verwacht niets anders van de Stray cats, maar zal er ook niet al te veel tijd aan besteden. Begrijp dat nou eens!

waarom dan al die ingewikkelde verhalen over originaliteit
(en ingewikkeld zijn ze)
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:12 uur
Paalhaas schreef:
Nee, in Geffen luisteren ze allemaal naar Captain Beefheart. We hebben hier ook vijf Beefheart-coverbands. Je wordt er helemaal mee doodgegooid.
en toch laten ze in Geffen Frans wel schuiven

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:15 uur
ettettummu schreef:
het ging over het feit dat Frans Bauer weinig punten krijgt vanwege gebrek aan originaliteit (en dat zat 'm weer volgens bloempje in teksten, dan wel bewandelde paden, dan wel instrumentbeheersing)
dus moet je de nieuwe Frans Bauer niet laag waarderen omdat Dylan al eens Blonde On Blonde heeft gemaakt, maar moet je de nieuwe Frans Bauer waarderen t.o.v. de vorige Frans Bauer
of helemaal niet
is veel te simpel
(quote)
of helemaal niet
is veel te simpel
Hmm, onze visies verschillen veel te veel om nuttig te discussiëren volgens mij. De fans van Frans worden in bescherming genomen, maar ik vind dat je ze niet eens serieus hoeft te nemen, aangezien ze voor 99% niks van muziek weten. Ik wil best over muziek praten, maar dan wel met mensen die ook veel van muziek weten. En liever ook niet met mensen die veel van muziek weten, maar stug volhouden dat Bauerfans net zoveel te vertellen hebben (Hiermee krijg ik Stefanie ook op mijn nek
) als zijzelf. Noem me dan maar arrogant of elitair.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:17 uur
ettettummu schreef:
(en ingewikkeld zijn ze)
(quote)
(en ingewikkeld zijn ze)
Dat is waar ik dan die tijd wél aan besteed. Artiesten die me raken, en originaliteit vind ik een van de beste middelen. Niet dat originaliteit op zich goed is trouwens. Een slappe vulling in een originele verpakking is natuurlijk ook kut.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:19 uur
Paalhaas, na het zien van je foto zal ik tegen jou nooit vervelend beginnen doen.
Nee, je hoeft niet met Bauer-fans over muziek te praten want hun mening ligt waarschijnlijk heel ver van de jouwe. Het gaat gewoon niet op, vind ik, om jouw oordeel als superieur te beschouwen.
Nee, je hoeft niet met Bauer-fans over muziek te praten want hun mening ligt waarschijnlijk heel ver van de jouwe. Het gaat gewoon niet op, vind ik, om jouw oordeel als superieur te beschouwen.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:24 uur
george clinton schreef:
Het gaat gewoon niet op, vind ik, om jouw oordeel als superieur te beschouwen.
Het gaat gewoon niet op, vind ik, om jouw oordeel als superieur te beschouwen.
Ik baseer dat eigenlijk alleen op kennis van zake. Mensen met kennis van zake hebben wat mij betreft ook meer te melden. Laten we het woord superieur maar vergeten. Laat ik zeggen dat ik het oninteressant vind wat ze te melden hebben. Mag dat wel?
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:25 uur
ettettummu schreef:
wie noemt mij een Bauer-fan?
wie noemt mij een Bauer-fan?
Huh? Volgens mij nog niemand...
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:26 uur
Paalhaas schreef:
Ik wil best over muziek praten, maar dan wel met mensen die ook veel van muziek weten. niet .
Ik wil best over muziek praten, maar dan wel met mensen die ook veel van muziek weten. niet .
waarop is deze arrogante opmerking gebaseerd?
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:27 uur
Paalhaas schreef:
Ik baseer dat eigenlijk alleen op kennis van zake. Mensen met kennis van zake hebben wat mij betreft ook meer te melden. Laten we het woord superieur maar vergeten. Laat ik zeggen dat ik het oninteressant vind wat ze te melden hebben. Mag dat wel?
Dat is iets helemaal anders. Ik vind het ook niet interessant. Net zoals ik niet interessant wat lezeressen van Bouquet-reeksen hebben te melden.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:30 uur
Nou, anders is het voor beiden niet zo interessant. Ik bedoel jou trouwens niet hoor.

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:36 uur
Ik heb er niets op tegen dat je niet met ze wil praten over muziek. Tuurlijk niet. Je bent gewoon, vind ik, verkeerd bezig als je jouw eigen oordeel als het enige ware beschouwt. Net als die mensen die vinden dat rock boven hiphop gaat en denken dat ze gelijk hebben. 

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:36 uur
george clinton schreef:
Dat is iets helemaal anders. Ik vind het ook niet interessant. Net zoals ik niet interessant wat lezeressen van Bouquet-reeksen hebben te melden.
Nou, 'Homo sum, humani nihil a me alienum puto', en volgens mij is de scheidslijn tussen superieur en oninteressant in theorie misschien groot, maar in de praktijk kleiner dan je zou denken. Maar goed, ik heb toch maar even geleerd om mijn mening in dezen iets genuanceerder te poneren.

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:40 uur
Paalhaas schreef:
Nou, 'Homo sum, humani nihil a me alienum puto', en volgens mij is de scheidslijn tussen superieur en oninteressant in theorie misschien groot, maar in de praktijk kleiner dan je zou denken. Maar goed, ik heb toch maar even geleerd om mijn mening in dezen iets genuanceerder te poneren.

In theorie weet ik: "Jouw mening is net zoveel waard als de mijne." maar in de praktijk denk ik :" Heb je ooit al zoiets achterlijk gehoord?".

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:41 uur
volgens mij liggen onze visies niet perse ver uit elkaar, maar bekijken we ze van verschillende kanten:
de artiest en de luisteraar
ik verdedig niet de artiest, maar de luisteraar (of beter gezegd, ik snap zijn/haar mening)
maar om nou te zeggen dat diegene daarom niks van muziek weet
laat ik zeggen dat ik die mening niet deel
de artiest en de luisteraar
ik verdedig niet de artiest, maar de luisteraar (of beter gezegd, ik snap zijn/haar mening)
maar om nou te zeggen dat diegene daarom niks van muziek weet
laat ik zeggen dat ik die mening niet deel
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:42 uur
Mooie afsluiter. Ik ga mij te rusten leggen. Welterusten, Stefanie (edit: en ettettummu). Altijd weer leuk om met je te leuteren. 

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:46 uur
Het was dus toch niet zo vreselijk om met zulke mensen als mij over die dingen te praten.
Mensen als mij zijn redelijk, hoor. We worden alleen graag redelijk benaderd.
Ik moet vroeg op, dus idd. Ik zou ook je voorbeeld beter volgen. Welterusten.
Mensen als mij zijn redelijk, hoor. We worden alleen graag redelijk benaderd.
Ik moet vroeg op, dus idd. Ik zou ook je voorbeeld beter volgen. Welterusten.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:52 uur
Het grappige is dat we alledrie nog steeds aanwezig zijn.
Maar nu ben ik echt weg.
Maar nu ben ik echt weg.
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 02:55 uur
ik zal ook niet snel als eerste de hoorn op de haak gooien
ik pak hem liever helemaal niet op
ik pak hem liever helemaal niet op
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 08:28 uur
george clinton schreef:
In theorie weet ik: "Jouw mening is
net zoveel waard als de mijne." maar in de praktijk denk ik :" Heb je ooit al zoiets achterlijk gehoord?".
In theorie weet ik: "Jouw mening is
net zoveel waard als de mijne." maar in de praktijk denk ik :" Heb je ooit al zoiets achterlijk gehoord?".

Mijn variant is : "In theorie weet ik: "Jouw mening is
net zoveel waard als de mijne." maar in de praktijk voel ik :" Heb je ooit al zoiets achterlijk gehoord?".
"Vooral in deze discussie accentueert dat mooi het verschil tussen de ratio en emotie

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 12:16 uur
laat ik zeggen dat ik veel mensen ken die van de "simpele" muziek houden, maar hun muziek-interesse is er absoluut niet minder om en verzamelen al ruim 50 jaar!
als ik ze de populairste muziek van MuMe laat horen gaan ze de "simpele" muziek juist nog meer waarderen, puur omdat ze daar totaal niets mee hebben (ik doel bv. op Radiohead, Tool, Furry Furnaces e.a.)
het zou toch van de gekke zijn om deze gasten vanwege hun muzikale interesse niet serieus te nemen en aan te nemen dat ze niks van muziek weten
dan stel je jouw mening wel degelijk als de "ware"
ik kan me wel voorstellen dat er veel mensen totaal niks om muziek geven (en er dus ook niks van weten), maar wel de radio harder zetten zodra ze F.B. horen, alleen:
over die mensen hebben we het natuurlijk niet
we hebben het over een oprechte liefhebber
als ik ze de populairste muziek van MuMe laat horen gaan ze de "simpele" muziek juist nog meer waarderen, puur omdat ze daar totaal niets mee hebben (ik doel bv. op Radiohead, Tool, Furry Furnaces e.a.)
het zou toch van de gekke zijn om deze gasten vanwege hun muzikale interesse niet serieus te nemen en aan te nemen dat ze niks van muziek weten
dan stel je jouw mening wel degelijk als de "ware"
ik kan me wel voorstellen dat er veel mensen totaal niks om muziek geven (en er dus ook niks van weten), maar wel de radio harder zetten zodra ze F.B. horen, alleen:
over die mensen hebben we het natuurlijk niet
we hebben het over een oprechte liefhebber
0
geplaatst: 7 oktober 2005, 12:59 uur
ettettummu schreef:
trouwens, geef mij een gitaar, een basgitaar en een drumstel, geloof me, complexer zul je nooit meer horen!
(quote)
trouwens, geef mij een gitaar, een basgitaar en een drumstel, geloof me, complexer zul je nooit meer horen!
Geweldig, briljant getimed ook !!!

0
geplaatst: 7 oktober 2005, 13:48 uur
schreef:

complex... wiskunde... of bedoel je een hoop gerommel? 
* denotes required fields.