MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Alles is al eens gedaan en vroeger was het vooral beter

zoeken in:
Een kwart eeuw popmuziek: de grootste revolutie is hoe muziek bij de luisteraar komt. En nu gaat AI alles weer veranderen - NRC

Voor wie de link kan kraken. Mooi artikel, van 2000 tot heden, en waar wat het nog zou kunnen geven, … niet best..

Onderzoek: jongeren (15-17 jaar) draaien het liefst volledige albums - oor.nl

Dit is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ik had verwacht...

MarkS73 schreef:
Onderzoek: jongeren (15-17 jaar) draaien het liefst volledige albums - oor.nl

Dit is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ik had verwacht...

Dank voor het plaatsen - ik zal zeker de bron (NVPI) erop na slaan - het OOR-bericht is mij net te veel -hap-snap-werk.

Wat ik wel opvallend vind is dat je als OL je ondertussen flink ontheemd voelt op een zaterdags of midweeks bezoek aan de lokale Plato of Variaworld - de OL'en (ook die in spé) worden fors 'outnumbered' door de jongeren. Misschien is de tastbaarheid van een (vinyl) album wel een essentIële' asset in de belevingseconomie van jongeren?

De titel 'jongeren (15-17 jaar) draaien het liefst volledige albums' lijkt mij misleidend, alsook de inhoud. Volgens dit artikel gaat het gaat om 28% van die leeftijdsgroep die het afgelopen jaar geld aan lp's (of cd's) heeft uitgegeven.

Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl: ‘Houden de branche in leven’

trebremmit schreef:

Hannah Mae

trebremmit schreef:
Wie is Hannah Mae?

trebremmit schreef:
(quote)

Die kan hier gewoon over straat zonder dat ook maar iemand weet wie zij is.

trebremmit schreef:
(quote)

Geen eens hannah mae in je top 10, hoe serieus moeten we jou nemen?

Waar blijft die Grammy voor Hannah nou Bert?

Interessant inkijkje van Merol op haar substack Gaat over hoe de muziekindustrie werkt Belachelijk wel dat ze na HJBEBF geen serieuze hit meer gescoord heeft in Nederland

Waarom ik in België populairder ben dan in Nederland

Gretz schreef:
Interessant inkijkje van Merol op haar substack Gaat over hoe de muziekindustrie werkt Belachelijk wel dat ze na HJBEBF geen serieuze hit meer gescoord heeft in Nederland

Ik zal het nog sterker vertellen: ook HJBEBF is geen hit geweest in Nederland, laat staan een serieuze.

Merol | Top 40-artiesten - top40.nl

tnf
Gretz schreef:

Waarom ik in België populairder ben dan in Nederland

Interessant. Ik heb de link ook even op Bluesky gedeeld.

Als dit schrijfwerk volledig van haarzelf is, zonder 'ghost writer' of ChatGPT (deze tijd maakt helaas wantrouwend), doet ze dat trouwens erg goed.

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Ik zal het nog sterker vertellen: ook HJBEBF is geen hit geweest in Nederland, laat staan een serieuze.

Merol | Top 40-artiesten - top40.nl

In het artikel heeft Merol het dan ook over Mainstream hits en Alternatieve hits.

Onweerwolf
tnf schreef:
Als dit schrijfwerk volledig van haarzelf is, zonder 'ghost writer' of ChatGPT (deze tijd maakt helaas wantrouwend), doet ze dat trouwens erg goed.

Inderdaad. Kon Daniel CK maar zo schrijven.

tnf
Onweerwolf schreef:
(quote)

Inderdaad. Kon Daniel CK maar zo schrijven.

Geen idee wie dit is; ik lijk nu ergens in te trappen.

Onweerwolf
tnf schreef:
(quote)

Geen idee wie dit is; ik lijk nu ergens in te trappen.

Wat vind je van Beyonce?

tnf
Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat vind je van Beyonce?

O.k., nu heb ik hem door.

Right... de vrouwelijke laxus11 gevonden

Gretz schreef:
Right... de vrouwelijke laxus11 gevonden
(embed)

Vrouw naar mijn hart

laxus11 schreef:
(quote)

Vrouw naar mijn hart

Ach, het synchrone perspectief - iets meemaken als het wordt uitgebracht - is eenmalig. Als je de tijd meeschuift kan je over - pakweg 35 jaar - net zo gegrepen worden door de muziek van thans, alleen is het dan wel lullig dat a. veel bands niet meer bestaan en b. ze niet meer live optreden, vooropgesteld dat je eigen omstandigheden (poen en mobiliteit) dat dan nog toelaten. Kortweg, zoals Janis al zingt: Get It While You Can

Mjuman schreef:

Ach, het synchrone perspectief - iets meemaken als het wordt uitgebracht - is eenmalig. Als je de tijd meeschuift kan je over - pakweg 35 jaar - net zo gegrepen worden door de muziek van thans, alleen is het dan wel lullig dat a. veel bands niet meer bestaan en b. ze niet meer live optreden, vooropgesteld dat je eigen omstandigheden (poen en mobiliteit) dat dan nog toelaten.

Dit keer , daarom ontdek ik toch het liefst nieuwe artiesten die pas net aan de weg aan het timmeren zijn, dan dat ik een serieuze duik neem in het verre verleden. Al heb ik via MuMe wel genoeg mooie/bijzondere muziek van weleer ontdekt, die ik zonder deze fijne gemeenschap niet zo snel zou zijn tegengekomen

laxus11 schreef:
(quote)

Vrouw naar mijn hart

Zijn er stiekem meer dan je denkt

https://media4.giphy.com/media/MZiqcOmikf3VMVRhBs/giphy.gif

Gretz schreef:
Einde van een tijdperk?

Het kan nog erger : RealTimes is gestopt met de nieuwsrubriek op musicmeter

Ik wist niet eens dat het nog bestond.

Waren geweldig in de 90's, veel muziek door leren kennen. 120 minutes, headbangers ball, mtv's chill out zone enz, jeugdsentiment

Gast
geplaatst: vandaag om 19:01 uur

geplaatst: vandaag om 19:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.