MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek en drugs

zoeken in:
Klinkt goed, dat Snus! Ga het gelijk proberen!

Maar om hier nou allerlei vormen van harddrugs te promoten op een vrij toegankelijke site waar zat minderjarige zich bevinden, sorry zeer onverantwoordelijk gedrag.

Daar doe je anders zelf vrolijk aan mee:

http://www.musicmeter.nl/forum/14/944/

shappy1010
Mannen ik maak er geen woorden meer over vuil, zeker als de idiote link naar een gezond pilsje word gelegd. Spuit ze en snuif ze.

shappy1010 schreef:
Mannen ik maak er geen woorden meer over vuil, zeker als de idiote link naar een gezond pilsje word gelegd. Spuit ze en snuif ze.

zucht ...

JonnieBrasco
shappy1010 schreef:

Je bezorgdheid respecteer ik wel. Maar het is zo kortzichtig om te denken dat een pilsje 'beter' is dan iets geestverruimends. Drank ontspant wel degelijk, maar vernauwt je hersenen. Waarom is verruiming volgens jou per definitie minder dan vernauwing?
Dat jij hier zo aan je biertje vasthoudt heeft meer te maken met dat het in deze cultuur zo ingeburgerd en geaccepteerd is. Zo afstandelijk als jij denkt over geestverruiming, zo denken de Indianen wellicht over geestvernauwing. Dit kunnen relativeren lukt wellicht ook beter met iets verruimends.

Even voor alle minderjarigen dan:

Drugs are bad, m'kay? You shouldn't do drugs. If you do them you are bad. Because drugs are bad, m'kay?

hoor ik hier een Mr. Mackey tongval??

thyson schreef:
hoor ik hier een Mr. Mackey tongval??

(afbeelding)

Zo: nu verder met de ervaringen.

Ik had op het grote dance feest Defqon 1. een XTC pilletje geprobeerd. Ik raakte niet in een roes of iets dergelijks(daarvoor heb ik denk ik net ietsje meer spul nodig), maar ik kreeg een energie die zijn weerga niet kende. Heb daar 4 uur achter elkaar staan hakken en beuken zonder een spoortje van vermoeidheid. Enige probleem is het constante kauwen. Ik heb mijn tong stukgebeten alvorens ik een pakje kauwgom soldaat heb gemaakt. Helaas was die kauwgom na een tijdje op, zodat aan elke willekeurige voorbijganger kauwgom ging vragen. Waar ik bij het andere effect uitkom: je lult echt de oren van iemands kop af als je XTC gebruikt.

Maar ik vond het supergeinig. Als ik nog eens een keer naar zo''n feest ga neem ik weer een pilletje.

De symptomen die je beschrijft (energie, constant kauwen, veel praten) doen vermoeden dat die pil waarschijnlijk meer speed dan MDMA (werkzame stof van XTC, die je euforisch doet voelen )bevatte.

Oh dat zou best kunnen. Zoiets vertelden ze me ook al bij het drugs informatietentje.

Overigens had een vriend precies dezelfde pillen en hij raakte wel euforisch(hij had ook 2 pilletjes op, verspreid over de dag).

gemaster schreef:
Heb daar 4 uur achter elkaar staan hakken en beuken zonder een spoortje van vermoeidheid. Enige probleem is het constante kauwen. Ik heb mijn tong stukgebeten

op zeker speed! Had je (in vergelijking met normaal) ook een extreem klein pikkie? dan is er helemaal geen twijfel over mogelijk. (ik schrok me eigen de eerste keer helemaal de tandjes)

gemaster schreef:
Maar ik vond het supergeinig. Als ik nog eens een keer naar zo''n feest ga neem ik weer een pilletje.

Kijk je wel uit vriend? Ik heb in het verleden regelmatig een pilletje naar binnen geharkt maar ik heb het ook een paar keer flink fout zien gaan. Het gevaar met een pilletje is dat je nooit weet wat er in zit (tenzij je het laat testen, maar dit gebeurd te weinig). Daarom geen pillen meer voor deze jongen. Heeeel af en toe (1 x per jaar ofzo) neem ik een klein snuifie, maar alleen als ik weet waar het vandaan komt en ik zeker weet dat het geen troep is, en het belangrijkst: als ik in een relaxte omgeving ben!

Maar goed, ieder z'n ding. Experimenteren is niets mis mee. Als het maar bij experimenteren blijft en je het verantwoord doet. En dat is tegenwoordig met al die controle mogelijkheden een stuk makkelijker dan vroeger. Maak hier gebruik van !!!

MDMA poeder/kristallen schijnt een stuk veiliger te zijn mits juist gedosseerd.

psychonaatje schreef:
Even voor alle minderjarigen dan:

Drugs are bad, m'kay? You shouldn't do drugs. If you do them you are bad. Because drugs are bad, m'kay?

Die van Cartman vind ik dan beter:
Drugs are bad, because if you do drugs you're a hippie and hippies suck.

Die van Cartman vind ik dan beter:
Drugs are bad, because if you do drugs you're a hippie and hippies suck.

spijker op de kop hoor....

wel eens muziek en ADHD geprobeerd? werkt goed genoeg voor mij, al vanaf me geboorte! , geen drugs voor nodig...

was getekend, Metalhead.

Sonic Nurse schreef:

op zeker speed! Had je (in vergelijking met normaal) ook een extreem klein pikkie? dan is er helemaal geen twijfel over mogelijk. (ik schrok me eigen de eerste keer helemaal de tandjes)

Inderdaad. Ik hoefde hem nu nog maar 1x rond mijn middel te slaan.

Kijk je wel uit vriend? Ik heb in het verleden regelmatig een pilletje naar binnen geharkt maar ik heb het ook een paar keer flink fout zien gaan. Het gevaar met een pilletje is dat je nooit weet wat er in zit (tenzij je het laat testen, maar dit gebeurd te weinig). Daarom geen pillen meer voor deze jongen.

Ach die gast waar ik het vandaan had stond als betrouwbaar bekend

Nee het klopt wel wat je zegt, maar de kans dat er een slechte tussen zit is erg klein. Bovendien moet je weten waar je grenzen liggen. Ken verhalen van mensen die 8 pilletjes in een uur wegslikten, omdat ze na 10 minuten nog niks voelden. Tsja....

[quote]maxpayne schreef:
haha vet..

nog even een tripreport op de mexicaantjes.
Het is wat chaotisch getypt maar dat komt omdat ik zoveel te vertellen heb en de helft ben vergeten en ik ben ook niet zo goed in reports maken.
Ook weet ik niet precies in welke volgorde het is gebeurd maar ja.
Enjoy reading it het is een lang verhaal.

he staat dit tripverslag ook niet op magicreports.com

Mijn visie op drugs&muziek is dat als je drugs gebruikt je het dus af en toe moet doen en niet met regelmaat,dat maakt de magie groter en kans op je lichaam en geest verkloten kleiner.

Dark side of the moon heb ik gek genoeg nog noooit met wiet op gehoord heel vreemd,bijna alles heb ik wel met drugs op gehoord behalve dat, maar dat zal nooit meer gebeuren denk ik want ben helemaal gestopt.

Wil trouwens wel zeggen dat wiet en hash niet zo ongevaarlijk kunnen zijn als je denkt.Tuurlijk is het algemeen bekend dat het een doorsluisdrugs naar anderen drugs is,maar als je er een slecht gevoel of ongemakkelijk en paranoia gevoel bij hebtkun je het beter laten.Kans bestaat dan dat je er schizofreen van wordt,wat dus bij mij het geval was op gegeven moment.Met alle gevolgen van dien...

Het vreemde is dat ik dat de eerste jaar dus niet had en me zelfs lekker voelde erbij,maar toen ik 2 maanden niet blowde en toen weer in een keer begon had het geen positief effect meer op me, maar het tegenovergestelde.

Maar ik moet zeggen dat als je naar muziek ermee luistert je er wel op een of andere manier dieper in duikt en beter kan analiseren en natuurlijk ook genieten.Zoals toen die stukje bij 'one' van metallica als die refrein afgelopen is opeens die prachtige gitaarspel kwam wat ik nooit echt heb opgemerkt en nou dus als een stukje hemel als het ware klinkt.

Wat ik bij paddos merk is dat metal niet lekker klinkt maar zelfs irritant eigenlijk alhoewel je er nie perse bad van hoef te trippen ofzo hoor,aanrader bij paddos vind ik wel beatles ongelooflijk die zijn briljant dan zeg pfjoe...

XTC laat je natuurlijk ook dieper in de muziek duiken alleen je leeft per seconde en staat nit echt stil bij de muziek dan.Helaas had ik vroeger een paar keer per week gem.6-8 pilletjes op en ging ik midden in de nacht
rondlopen alleen maar rondlopen overal met me strakke kop helemaal schizo paranoiaaa,helaas had ik dus geen mp3speler of walkman daar dacht ik in die tijd nie eens aan,maar als je dat doet en buiten loopt dan lijkt alles 'eng' te klinken vond ik altijd dus advies :altijd muziek erbij mwuhaha

En coke geeft de muziek meestal een extra sfeertje zeg maar.Of je nou op je bed the doors of pink floyd luistert,of buiten loopt met metallica op, onder invloed klinkt het echt als een soundtrack,vooral als ik ''battery opzette dan komt er opeens power van die song zeg...
Oh jah en vergeet niet dat coke nogal een subtiele sneaky slang is zeg maar,voor je het weet heb je zoveel op zonder er echt erg in te hebben dat je out gaat of letterlijk dood,genoeg voorbeelden don't underestimate it.

Wil trouwens erbij zeggen dat muziek prima beluisterbaar is nuchter,dat is nou dus ook mijn grote hobby ipv drugs,vooral dankzij deze site is het leuk en makkelijk ontdekken hulde aan musicmeter!!

Toch raar dat hier nauwelijks over wiet gepraat wordt.. Dit is toch nog wel acceptabel op lichtere basis? In mijn uitgaanswereld worden genoeg jointjes gerookt, maar daar hangt echt niet z'ón drugssfeer.. Alsof we halve criminelen zijn.. Oke, je wordt niet perse knapper van een jointje, en zeker niet socialer, maar toch zeker wel een stuk vriendelijker.. eerlijker ook.. Mijn ervaring is dat waar wiet gebruikt wordt over het algemeen wel een prettige sfeer heerst.. Niet gestresst, of "gemaakt vriendelijk".. Gewoon gezellig. Vreemd dat het de wiet niet een beetje in bescherming wordt genomen, want onder studenten - vanuit mijn oogpunt - wordt het nog vrij veel gebruikt... Bedoel, het is niet goed voor je, maar drank is dat toch ook niet? Sigaretten toch ook niet? Voor de ontspanning affentoe kun je echt wel een jointje roken.. Dan ben je echt geen "drugsverslaafde".. Als iemand een paar biertjes per weekend drinkt is die ook niet gelijk een alcohollist..

Dan zal ik ook maar proberen een duit in het zakje te doen. Ik ben er niet trots op, maar geloof dat ik, ondanks mijn jonge leeftijd, aardig wat ervaring heb op dit gebied.

ik zie drugs niet per definitie als iets goeds of slechts; zoals met alles ligt het er maar aan hoe je ermee om gaat - en trots of schaamte gaan wat mij betreft dan ook niet samen met drugsgebruik. Al ben ik door drugs toch wel in een paar situaties beland waar ik me de volgende dag aardig voor schaamde.

Wiet en hash hebben zeker wel een grote invloed op de perceptie van muziek; het lijkt er dieper door te worden, en heeft me wel eens de ervaring gegeven door de muziek naar binnen te worden gezogen. Overigen heb ik ook wel eens films gekeken die door het gebruik van softdrugs opeens een stuk gelaagder leken, of die me de indruk gaven dat ik ze plotseling snapte, waar ik dat eerst niet deed. maar ik ben van mening dat het gebruik van softdrugs de ontwikkeling wel stil zet; zoals Baudelaire in zijn Paradis Artificiels schrijft, neemt het onze wilskracht weg, en vult het deze leegte met een soort megalomaan zelfbesef, dat ons doet denken dat onze gedachten op een hoger niveau staan dan de rest van de wereld. en je wordt er nog lui van ook.

paddo's heb ik een paar keer gedaan, maar zijn niet mijn ding. de eerste keer dat ik ze probeerde verkeerde ik al in redelijk beschonken toestand, en leek het me een goed idee om na het innemen van de 'truffels' naar de kroeg te gaan. nooit doen. ik dacht dat m'n biertje me zat aan te kijken (en heb die toen maar weg gezet), en dat iedereen wist wat ik gedaan had; paranoia is een hel. ik heb het daarna nog een keer gedaan, maar weer niet in ideale omstandigheden. hoe dan ook, ze geven mij telkens een soort onrustig gevoel niet helemaal op de juiste plaats te zijn, en dat is niet erg prettig. daardoor kan ik ook niet fijn meegaan in muziek ofzo.

salvia (verkopen ze ook bij de smartshop) vind ik dan leuker. ik geloof dat dit een van de heftigste tripmiddelen is die er zijn, maar het is gewoon legaal omdat het niet ongezond is ofzo. ik heb een paar keer 15 x extract gerookt, en telkens verkeerde ik daarna in een status die werkelijk niet met bestaande woorden te beschrijven valt. extra dimensies, de ervaring een atoom te zijn die tegen andere atomen aan stuitert, volledig meegevoerd worden met elke kleine impuls die we binnen krijgen. de wereld is op geen enkele manier meer zoals die hoort te zijn, en in een salvia-trip kan ik ook werkelijk niets anders dan zitten; zelfs zien is niet zien, maar iets ervaren wat je maar beter niet kan proberen uit te leggen. perceptie houdt in een salvia-trip geen enkel verband meer met hoe we dat gewend zijn, en het is dus ook nogal lastig uit te leggen hoe dit samenhangt met de ervaring van muziek. als de trip zich op geluid concentreert zou je nog wel eens het gevoel kunnen hebben zelf muziek te zijn volgens mij. de trips duren overigens maar tien minuten, waardoor de drempel laag ligt en het kans op bad trips (nooit gehad) klein blijft. erg interessant spul iig.

dan is er ghb, maar dat vind ik niet zo interessant; ik word er alleen maar geil en zat van, en niet meer in staat op zaken als muziek te letten.

benzo's (xanax, valium) geven me een heel relaxed gevoel en laten me mijn aandacht meer op een bepaald punt richten. dat zou dan ook muziek kunnen zijn. maar naast een andere vorm van concentratie wordt hierdoor de perceptie niet ingrijpend veranderd.

speed is troep; het reduceert mijn brein tot iets dat enkel nog op zoek is naar adrenaline, en laat me daarom de raarste dingen doen. dit gebruik ik nooit meer, tenzij ik heel graag wakker wil blijven omdat ik op een leuk feest ben dat te lang duurt om zonder hulpmiddelen vol te houden. maar de effecten spreken me niet aan, en het is ook nog eens ontzettend ongezond en geeft helse katers.

xtc of mdma-kristallen zijn ontzettend leuk, indien met mate geconsumeerd. ze hebben het in zich een gevoel van verliefdheid te creëren dat zich niet richt op een specifiek persoon, maar gewoon op de hele wereld, of op de situatie waarin ik me bevind. muziek (met name minimal techno, daar ga ik met E het lekkerst op) wordt intenser en meeslepender, we willen dat het nooit meer ophoudt, we raken gevangen in de loopjes, en hiermee kan ik absoluut de hoogste staat van euforie bereiken die ik ooit ervaren heb. bovendien krijg ik meestal erg veel zin om te knuffelen - al klinkt dat nogal gay. meer dan knuffelen zit er voor mij na het consumeren van dergelijke chemicaliën om lichamelijke redenen dan ook niet meer in, dat is wel een nadeel. en een ander nadeel is dat je al gauw zin hebt in meer, maar dat je daardoor nogal eens getransformeerd wordt in een wezen dat niet echt goed meer nadenkt, alleen maar kauwt en onzin uitkraamt. laatst op green & blue (feest georganiseerd door sven väth) in duitsland had ik er zeseneenhalf op (persoonlijk record, dit doe ik nooit meer). toen kreeg ik zin om te zwemmen, leende ik de zwembroek van een figuur die er zo mogelijk nog slechter aan toe was, en ben ik het zwembad in gedoken (het is een wonder dat ik nog leef). daarna ben ik met een arrogante blik door de security heen gelopen en stond ik op de vip area, waar ik speed kreeg van het groepje van väth zelf (dat is dan wel weer lief). zulke dingen beleven is natuurlijk erg leuk, en kan ik alleen met pillen op, al is het maar omdat ik dan iets minder nadenk over waar ik mee bezig ben. maar voor de hersencellen zal het wel niet bevorderlijk wezen, en ik heb ook wel dingen (en mensen) gedaan waar ik wat minder trots op ben.

en dan is er coke, mijn favoriet. hier word ik een filmster van. het verandert mijn perceptie van muziek niet echt, maar stelt me wel in staat beter mee te gaan op de flow van het feest waar ik rondloop. feesten zijn leuker in arrogante dan in onzekere toestand, en het levert meer interessante situaties op. het gaat wel vaak hand in hand met overmatig drankgebruik, maar ach.

ik kan waarschijnlijk nog wel een rits anekdotes opsommen van vreemde dingen die ik onder invloed heb gedaan, maar dat staat nogal koket, en er is geen reden om trots te zijn op stom gedrag. hoe dan ook, drugs zijn wat mij betreft eerder interessant vanwege een verandering in de geestelijke gesteldheid dan vanwege een veranderde perceptie - maar mijn voorkeur ligt dan ook bij plezierdrugs, niet bij psychedelische drugs. voorts ben ik absoluut van mening dat minderjarigen geen harddrugs moeten nemen - wacht alsjeblieft tot je hersenen zijn uitgegroeid. ik ben er niet altijd even verantwoordelijk mee omgegaan, maar geloof dat ik dat nu wel doe. ik wil gebruik niet propageren, maar met experimenteren is mijns inziens niks mis; als er niet geexperimenteerd werd dronk er ook niemand een biertje op zaterdagavond.

ik geloof niet dat ik dit stuk erg fraai geschreven heb, maar misschien voegt dit iets toe aan het onderzoek.

Odelay
Ik heb nog nooit drugs geprobeerd, niet om principiele redenen. Wat vinden jullie daarvan?

Odelay schreef:
Ik heb nog nooit drugs geprobeerd, niet om principiele redenen. Wat vinden jullie daarvan?

Da's offtopic

Mojo Pin
Odelay schreef:

Een schande!

IK ZOU MAAR SNEL AAN DE HEROINE GAAN ALS IK JOU WAS!

fastpulseboy
Odelay schreef:

ja sjees, wat wil je nu zeggen...
je bent er nog niet tegenaan gelopen

tondeman
Ik snap het niet, als drugs pakken niet tegen je principes is wat belet je dan ze te pakken? Of wat zeg je?

volgens mij heb je stiekem wel drugs gepakt lol

Muziek en Drugs .Hmm dat moet eigelijk totaal los van elkaar staan. In mijn omgeving heb ik toch menig persoon aan drugs tenonder zien gaan. Zoals een goede vriend van ons ,die vroeger menig concertje bezocht. Maar zoveel heeft geexperimenteerd ,dat hij steeds meer met drugs en steeds minder, tot nihil met muziek bezig was. Drie jaar geleden kreeg hij psychoses, en hij is nu schitzofreen verklaart.Of heb ik het nu over drugs misbruik? In mijn ogen is het altijd misbruik omdat het niet iets is wat het lichaam nodig heeft. Zelf heb ik om principiele redenen nooit gebruikt.Mede ook omdat er een paar goede vrienden aan onderdoor gegaan zijn. Klink ik nu mischien oudgereformeerd? Kan zijn !!! (ben ik zeker niet)Maar zo denk ik er over. Wat een ander doet moet hij of zij zelf weten .Ik leg niemand iets op

Inderdaad het zijn je eigen keuzes,maar voor je iets wilt uitproberen zou ik zoveel mogelijk informatie over het soort drug en de effect ervan,de risico's enzovoorts ervan opzoeken.
Deze week heb ik de hele week sinds een tijdje weer geblowd,en doe het alleen voor de muziek,want ik krijg er wel een betere kijk op heb ik gemerkt,alleen het nadeel daarvan voor mij is dat ik echt slechte rotgedachtes ervan krijg mede ook omdat ik ook schizofreen ben geweest 3jaar geleden,maar Van der Graaf Generator gunnen me weer een ander soort kijkje in hun wereld,dat heb ik er wel voor over

Ik doe geen drugs, principele kwestie, maar ik heb het wel eens geprobeerd, 1 jointje, maar ik voelde er niks van.
Je moet het natuurlijk zelf weten als je elke dag drugs gebruikt, maar zoals bekend heeft elke drug zijn uitwerking op de lange termijn.
En drugs gebruiken om de muziek mooier te laten klinken vind ik eigenlijk nergens op slaan: Je moet van je muziek kunnen genieten zonder daar drugs voor nodig te hebben, tenslotte veranderd de muziek niks, maar denk je dat het mooier klinkt, wat dus een illusie is

Maar zoals ik al zei: Ik doe geen drugs maar als je het wel doet, is dat je eigen keus.

Groeten

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.