Muziek / Algemeen / Muziek en drugs
zoeken in:
0
DevendraBan
geplaatst: 30 april 2008, 19:31 uur
Gaarne zou ik mijn mening uit de doeken doen over de kwestie hier.
Als Belg ben ik jaloers op een coffeeshop-systeem als in de Nederlanden. Zoiets werkt, me dunkt.
Als ik wat gerookt ben, heb ik muziek nodig. En daarme bedoel ik écht nodig, het lijkt wel alsof de verslaving zich daar concentreert.
Het effect van deze combinatie is niet te onderschatten, zeker niet bij mij.
Als ik wiet gerookt heb, ben ik me van het hele productieproces bewust, zie ik een product in 3D.
Ik zie hoe muzikanten in een studio samenkomen, spelen, na de opnames naar huis gaan en hun normale (of niet) leven verder leven. Idem met films, ik zie de acteurs op de set en die ook weer aflopen om met hun reguliere leven verder te gaan.
Als dat 3D-effect nr. 1 was, dan is een nr. 2 een logisch vervolg.
Dit tweede effect concentreert zich meer op de elektronische muziek.
Omdat bij instrumentale/vocale muziek (zij het nu rock, pop of hip-hop) de instrumenten het beeld van die instrumenten oproepen, is het moeilijker om die te abstraheren en naar een 'virtual reality' te verplaatsen. Vandaar dat je zoiets als effect nr. 1 bekomt.
Welnu, om terug te gaan op dat tweede effect, op elektronische muziek valt beter te 'trippen', zeker met de ogen gesloten. Omdat het meestal geen collectief is maar één à twee personen die zich met het maken van bleepjes/ratels/beats bezighouden. Omdat die bleepjes/ratels/beats juist uit een machine komen en zo verscheiden zijn, is het moeilijk om daarbij iets concreet voor te stellen, de abstrahering is er al en zorgt ervoor dat je die geluidjes gaat verbinden met een concreet gegeven. Acid is, mijns insziens, het ideale genre om zo'n ideeën gewaar te worden.
Ik wil graag Aphex Twin - Analord 10 aanstippen als plaat die mij het meest kunnen bekoren heeft om die imaginaire wereld te ervaren.
Beelden van Jazz-muzikanten in de kerk, meisjes in strooien rokjes en sambaballen zijn nooit veraf geweest bij het beluisteren van deze plaat.
Als Belg ben ik jaloers op een coffeeshop-systeem als in de Nederlanden. Zoiets werkt, me dunkt.
Als ik wat gerookt ben, heb ik muziek nodig. En daarme bedoel ik écht nodig, het lijkt wel alsof de verslaving zich daar concentreert.
Het effect van deze combinatie is niet te onderschatten, zeker niet bij mij.
Als ik wiet gerookt heb, ben ik me van het hele productieproces bewust, zie ik een product in 3D.
Ik zie hoe muzikanten in een studio samenkomen, spelen, na de opnames naar huis gaan en hun normale (of niet) leven verder leven. Idem met films, ik zie de acteurs op de set en die ook weer aflopen om met hun reguliere leven verder te gaan.
Als dat 3D-effect nr. 1 was, dan is een nr. 2 een logisch vervolg.
Dit tweede effect concentreert zich meer op de elektronische muziek.
Omdat bij instrumentale/vocale muziek (zij het nu rock, pop of hip-hop) de instrumenten het beeld van die instrumenten oproepen, is het moeilijker om die te abstraheren en naar een 'virtual reality' te verplaatsen. Vandaar dat je zoiets als effect nr. 1 bekomt.
Welnu, om terug te gaan op dat tweede effect, op elektronische muziek valt beter te 'trippen', zeker met de ogen gesloten. Omdat het meestal geen collectief is maar één à twee personen die zich met het maken van bleepjes/ratels/beats bezighouden. Omdat die bleepjes/ratels/beats juist uit een machine komen en zo verscheiden zijn, is het moeilijk om daarbij iets concreet voor te stellen, de abstrahering is er al en zorgt ervoor dat je die geluidjes gaat verbinden met een concreet gegeven. Acid is, mijns insziens, het ideale genre om zo'n ideeën gewaar te worden.
Ik wil graag Aphex Twin - Analord 10 aanstippen als plaat die mij het meest kunnen bekoren heeft om die imaginaire wereld te ervaren.
Beelden van Jazz-muzikanten in de kerk, meisjes in strooien rokjes en sambaballen zijn nooit veraf geweest bij het beluisteren van deze plaat.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 11:15 uur
Gelukkig kan ik opgaan in muziek zonder drugs, van wiet wordt ik na een tijdje wakker in een politiecel of claustrofobisch(jeugdzondes waar je weer wat van leert). Spacecake is nog ok als je weinig neemt en kun je de controle houden. Harddrugs is aan mij niet besteed omdat ik teveel controle wil houden en bang ben dat ik mezelf of anderen wat aandoe.Gisteren Ray gekeken over Ray Charles en het is zo zonde dat heroine zoveel kapotmaakt. Dan kijk ik liever naar grappige softdrugsgerelateerde films zoals Cheech en Chong of Jay and Silent Bob.
Met een creatief brein en goede zin, wat biertjes,kom je een heel eind.
Met een creatief brein en goede zin, wat biertjes,kom je een heel eind.
0
Spijtoptant
geplaatst: 1 mei 2008, 11:18 uur
schizodeclown schreef:
Het kan wel degelijk erg zijn, het verschilt gewoon per persoon.
Ik ben uiteindelijk schizofreen geworden door wiet en hash.
Nou ben ik me wel weer bewust van alles maar als ik blow komen die paranoia gevoelens echt overweldigend sterk terug, eigenlijk wel altijd.Dus ik neem het nou nog maar een enkele keer in de zoveel tijd.
(quote)
Het kan wel degelijk erg zijn, het verschilt gewoon per persoon.
Ik ben uiteindelijk schizofreen geworden door wiet en hash.
Nou ben ik me wel weer bewust van alles maar als ik blow komen die paranoia gevoelens echt overweldigend sterk terug, eigenlijk wel altijd.Dus ik neem het nou nog maar een enkele keer in de zoveel tijd.
Als je aanleg hebt voor schizofrenie, of als de ziekte zich al geopenbaard heeft, kun je beter geen drugs nemen, net als mensen met notenallergie beter geen pindakaas op de boterham kunnen smeren.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 11:47 uur
Sowieso blijkt uit onderzoek al dat het stevig blowen tijdens je pubertijd een verhoogde kans geeft op het ontwikkelen van schizofrenie/ psychoses op latere leeftijd. Dus het devies(hoe standaard ook): met mate!
Het grappige is dat al mijn vrienden vroeger of later zijn gestopt met blowen vanwege het ontwikkelen van teveel negatieve reacties erop (angstaanvallen, hartkloppingen, paranoia).. ikzelf ook. Blijkbaar doet dat spulletje toch beduidend meer dan we altijd hebben gedacht.
Het grappige is dat al mijn vrienden vroeger of later zijn gestopt met blowen vanwege het ontwikkelen van teveel negatieve reacties erop (angstaanvallen, hartkloppingen, paranoia).. ikzelf ook. Blijkbaar doet dat spulletje toch beduidend meer dan we altijd hebben gedacht.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 11:52 uur
Die hartkloppingen en angstaanvallen waren voor mij ook de reden om er niet mee door te gaan. Ook had ik de ervaring dat ik bij concerten de helft gemist had.
0
Spijtoptant
geplaatst: 1 mei 2008, 11:54 uur
Je moet ook niet dagelijks apestoned zijn, dat is net zoiets als dagelijks een krat bier wegwerken.
Drugs kun je als gevaarlijke verslavende en psychisch ontregelende middelen zien, maar je kunt ook de psychische ontregeling gecontroleerd ondergaan en dus drugs gewoon als genotmiddel beschouwen.
(Ik geloof niet dat er ooit serieus is beweerd dat drugs onschuldig zijn, maar dat zijn zoveel dingen niet als je je er wild te buiten aan gaat)
Drugs kun je als gevaarlijke verslavende en psychisch ontregelende middelen zien, maar je kunt ook de psychische ontregeling gecontroleerd ondergaan en dus drugs gewoon als genotmiddel beschouwen.
(Ik geloof niet dat er ooit serieus is beweerd dat drugs onschuldig zijn, maar dat zijn zoveel dingen niet als je je er wild te buiten aan gaat)
0
geplaatst: 1 mei 2008, 12:03 uur
Ik beschouw drugs ook wel degelijk als genotmiddel, ben geen lid van de anti-drug lobby (alhoewel ik wel bij een instituut werk waar ik dat beter wel zou zijn
). Maar mensen onderschatten vaak de risico's, zeker op jonge leeftijd. Het excessief gebruik van coke bijvoorbeeld bij veel jongeren onder de 20.. als die eens wisten wat voor campagnes er allemaal waren voor coke in de jaren 80 en hoe erg er toen al werd gewaarschuwd voor de hoge psychische verslaving aan coke.. het collectief geheugen laat mensen blijkbaar snel in de steek.
Ik ben zelf ook snel geneigd onmatig te gebruiken en mijn neiging tot verslaving zit zeker in mijn bloed, reden dat ik altijd snel mijn gebruik onder de loep neem. Maar dat neemt niet weg dat ik op sommige avonden flink los kan gaan (tot afgrijzen/verwondering van de omgeving soms). Met muziek hoef ik verder geen drugs meer, cannabis is nu uitgesloten dus, en met alcohol merk ik dat ik een voorkeur heb voor heel erg uitgesproken muziek.. nee, geen Hazes
). Maar mensen onderschatten vaak de risico's, zeker op jonge leeftijd. Het excessief gebruik van coke bijvoorbeeld bij veel jongeren onder de 20.. als die eens wisten wat voor campagnes er allemaal waren voor coke in de jaren 80 en hoe erg er toen al werd gewaarschuwd voor de hoge psychische verslaving aan coke.. het collectief geheugen laat mensen blijkbaar snel in de steek. Ik ben zelf ook snel geneigd onmatig te gebruiken en mijn neiging tot verslaving zit zeker in mijn bloed, reden dat ik altijd snel mijn gebruik onder de loep neem. Maar dat neemt niet weg dat ik op sommige avonden flink los kan gaan (tot afgrijzen/verwondering van de omgeving soms). Met muziek hoef ik verder geen drugs meer, cannabis is nu uitgesloten dus, en met alcohol merk ik dat ik een voorkeur heb voor heel erg uitgesproken muziek.. nee, geen Hazes

0
Spijtoptant
geplaatst: 1 mei 2008, 12:23 uur
orbit schreef:
Ik beschouw drugs ook wel degelijk als genotmiddel, ben geen lid van de anti-drug lobby (alhoewel ik wel bij een instituut werk waar ik dat beter wel zou zijn
). Maar mensen onderschatten vaak de risico's, zeker op jonge leeftijd.
). Maar mensen onderschatten vaak de risico's, zeker op jonge leeftijd. Adolescenten nemen nu éénmaal vaak meer risico's dan goed voor ze is. Niet alleen op gebied van drugs, maar ook bijv. in verkeer, of met onveilige seks, of weet ik wat.
Je kunt als overheid, als ouders, als school waarschuwen wat je wilt, maar een gedeelte zal nu eenmaal problemen krijgen door hun gedrag.
En de meeste problemen komen dan altijd weer door alcohol en niet door andere drugs. We leven wat dat betreft natuurlijk ook in een uiterst hypocriete maatschappij, waar paddo's verboden worden wegens een incident, en jaarlijks duizenden alcoholgerelateerde doden geen reden zijn om de verkoop en het gebruik van alcohol eens echt goed aan te pakken.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 12:46 uur
Tsja, de alcohollobby is sterk vertegenwoordigd in de tweede kamer (al is het maar om de accijns) 
Maar ben het helemaal met je eens. Als er iets nu echt voor nauwelijks tot geen ongelukken zorgt is het de paddo wel
Verder geen reden om de andere drugs te bagatelliseren natuurlijk.

Maar ben het helemaal met je eens. Als er iets nu echt voor nauwelijks tot geen ongelukken zorgt is het de paddo wel
Verder geen reden om de andere drugs te bagatelliseren natuurlijk.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 14:44 uur
Helemaal met Spijtoptant eens. Goede berichten schrijf je hier. 
Even wat informatie mbt hash en wiet die in Nederland nodig is te geven.
In Nederland draaien de meeste mensen hun jointje met shaq of sigaretten vulsel. Dat deze manier van gebruiken in Nederland zo populair is geworden is eigenlijk heel jammer, want de uitwerkingen van tabak en marihuana zijn tegengesteld aan elkaar. Tabak vernauwt namelijk de bloedvaten en het bewustzijn, terwijl marihuana de bloedvaten en de geest juist verruimd. Door stuf en tabak te mengen, wordt de werking van de hashish beperkt. In de Verenigde Staten wordt deze manier van roken dan ook als een "doodzonde" beschouwd. - http://www.yojax.com/site/?id=cannabis
Als je in een echt goede filosofische toestand wil komen, die bovendien niet verslavend is doordat er geen nicotine is, kun je het veel beter puur nemen.

Even wat informatie mbt hash en wiet die in Nederland nodig is te geven.
In Nederland draaien de meeste mensen hun jointje met shaq of sigaretten vulsel. Dat deze manier van gebruiken in Nederland zo populair is geworden is eigenlijk heel jammer, want de uitwerkingen van tabak en marihuana zijn tegengesteld aan elkaar. Tabak vernauwt namelijk de bloedvaten en het bewustzijn, terwijl marihuana de bloedvaten en de geest juist verruimd. Door stuf en tabak te mengen, wordt de werking van de hashish beperkt. In de Verenigde Staten wordt deze manier van roken dan ook als een "doodzonde" beschouwd. - http://www.yojax.com/site/?id=cannabis
Als je in een echt goede filosofische toestand wil komen, die bovendien niet verslavend is doordat er geen nicotine is, kun je het veel beter puur nemen.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 16:00 uur
Pure cannabis daarentegen zorgt voor een forse bloeddrukverlaging (zeker op de vaten in je hersenen) en daardoor verhoging van je hartslag. Beide zijn riskant. Die plotse verlaging van je bloeddruk kan zorgen dat je 'out' gaat (wat je dan ook niet zelden ziet met coffeeshopbezoekers). Die toenname in hartslag vervolgens kan zo ver oplopen dat je dus die angststoornissen en hartkloppingen oploopt. En is riskant bij heel sterke wiet, vooral voor mensen met aangeboren aanleg voor hartziekte.
Dit staat overigens allemaal in een uitgebreide studie door het RIVM, die ook gebruik hebben gemaakt van de vaporizer (geen tabak dus). Cannabis roken op zich is bovendien 5x zo kankerverwekkend als tabak.. ook iets dat nooit helemaal is onderkent door de pro-wiet maffia
Maar los van deze dingen zijn er natuurlijk allerlei spullen die behoorlijk wat schadelijker zijn dan wiet...
Dit staat overigens allemaal in een uitgebreide studie door het RIVM, die ook gebruik hebben gemaakt van de vaporizer (geen tabak dus). Cannabis roken op zich is bovendien 5x zo kankerverwekkend als tabak.. ook iets dat nooit helemaal is onderkent door de pro-wiet maffia

Maar los van deze dingen zijn er natuurlijk allerlei spullen die behoorlijk wat schadelijker zijn dan wiet...
0
Spijtoptant
geplaatst: 1 mei 2008, 16:22 uur
orbit schreef:
Cannabis roken op zich is bovendien 5x zo kankerverwekkend als tabak.. ook iets dat nooit helemaal is onderkent door de pro-wiet maffia
Cannabis roken op zich is bovendien 5x zo kankerverwekkend als tabak.. ook iets dat nooit helemaal is onderkent door de pro-wiet maffia

Cannabis roken zal ongetwijfeld allerlei nare effecten voor je gezondheid in zich dragen, maar dit soort 'waarheden' kan ik niet zoveel mee.
Een gemiddeld blower blowt zeker veel en veel meer dan 5 keer minder wiet (in grammen, hoe anders te vergelijken weet ik niet) dan een gemiddeld tabaksroker aan tabak wegpaft.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 16:32 uur
Dat effent het pad wel weer inderdaad 
Maar onschuldig is het dus geen van beiden, bovendien zijn de effecten niet zo gemakkelijk naast elkaar te leggen. Net zomin als de effecten van alcohol naast die van cannabis zijn te leggen. Iets wat je helaas nog wel eens tegenkomt bij de pro-/con- discussies op internet. Meestal puur gevoel en eigen voorkeuren ipv wetenschappelijk onderbouwde feiten.

Maar onschuldig is het dus geen van beiden, bovendien zijn de effecten niet zo gemakkelijk naast elkaar te leggen. Net zomin als de effecten van alcohol naast die van cannabis zijn te leggen. Iets wat je helaas nog wel eens tegenkomt bij de pro-/con- discussies op internet. Meestal puur gevoel en eigen voorkeuren ipv wetenschappelijk onderbouwde feiten.
0
Feeder
geplaatst: 1 mei 2008, 16:36 uur
orbit schreef:
Meestal puur gevoel en eigen voorkeuren ipv wetenschappelijk onderbouwde feiten.
Meestal puur gevoel en eigen voorkeuren ipv wetenschappelijk onderbouwde feiten.
In dat geval mag je me alcohol voorschotelen

0
Spijtoptant
geplaatst: 1 mei 2008, 16:40 uur
Maar om weer on topic te gaan: bij mij heeft cannabis roken wel effect op de muziekbeleving, al verschilt het per muziek en omstandigheden of ik dat liever nuchter dan wel high dan wel stoned het lekkerst vind.
Bob Marley zonder lekker jointje vind ik maar zozo, maar "Kollaps" liever op de nuchtere maag.
Roken heeft, of had, ben inmiddels gestopt, geen enkel effect.
Alcohol eigenlijk ook niet, maar kan een live-optreden wel aangenamer maken.
Bob Marley zonder lekker jointje vind ik maar zozo, maar "Kollaps" liever op de nuchtere maag.
Roken heeft, of had, ben inmiddels gestopt, geen enkel effect.
Alcohol eigenlijk ook niet, maar kan een live-optreden wel aangenamer maken.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 16:49 uur
Roken heeft bij mij ook zip effect, ws. de enige drug met amper subjectieve effecten.
Alcohol kan bij mij de waardering voor zware melancholische muziek zoals The Swans doen toenemen (afhankelijk van mijn stemming voor het consumeren ervan), maar ik moet niet de meer 'cerebrale' muziek gaan zitten luisteren of iets rustigs, dat doet me dan niks meer.
Vroeger kon ik inderdaad geweldig van allerlei muziek genieten met een stevige spliff erbij, dan kon een plaat bijna een visueel en auditief feest voor me zijn. Behalve Bob Marley dan..
Alcohol kan bij mij de waardering voor zware melancholische muziek zoals The Swans doen toenemen (afhankelijk van mijn stemming voor het consumeren ervan), maar ik moet niet de meer 'cerebrale' muziek gaan zitten luisteren of iets rustigs, dat doet me dan niks meer.
Vroeger kon ik inderdaad geweldig van allerlei muziek genieten met een stevige spliff erbij, dan kon een plaat bijna een visueel en auditief feest voor me zijn. Behalve Bob Marley dan..

0
geplaatst: 1 mei 2008, 17:10 uur
Voor muziek vind ik LSD een geweldige drugs om er heel diep in te zitten. Niet geschikt voor een grote sociale (muziek/liefde) ervaring zoals waar exstacy goed voor is, maar meer geschikt voor de persoonlijke ervaring/trip (met goede vrienden in de buurt).
Alcohol is nogal geestvernauwend vind ik, wat bij sommige muziek (en in sommige situaties) duidelijk z'n voordelen heeft.
Alcohol is nogal geestvernauwend vind ik, wat bij sommige muziek (en in sommige situaties) duidelijk z'n voordelen heeft.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 17:27 uur
Met LSD kon ik echt helemaal nergens naar luisteren, veel te complex allemaal.. misschien rustige ambient of sferische geluiden, maar die had ik toen even niet voorradig. Met paddo's idem dito, alhoewel op een gegeven moment The Doors, Bowie e.d. wel weer lekker ging 

0
Spijtoptant
geplaatst: 1 mei 2008, 17:37 uur
LSD heb ik eigenlijk niet tot nauwelijks ervaring mee, maar een andere psychedelische drug, paddo's, heb ik wel meerdere malen gebruikt, later overigens enkel buiten in de natuur, dus was de enige muziek de vogeltjes en het kabbelende beekje.
Toen ik het in het begin nog in mijn eigen huis gebruikte, heb ik altijd van te voren wat muziek klaargelegd, en nooit, niet één keer ook maar gedraaid. Tijdens zo'n trip is muziek voor mij helemaal niet meer belangrijk.
Tja, dat is dus geen muziek en drugs, maar toch altijd (nou ja, behalve de keren dat de trip niet 'door' wou komen) was het weer een feest.
Toen ik het in het begin nog in mijn eigen huis gebruikte, heb ik altijd van te voren wat muziek klaargelegd, en nooit, niet één keer ook maar gedraaid. Tijdens zo'n trip is muziek voor mij helemaal niet meer belangrijk.
Tja, dat is dus geen muziek en drugs, maar toch altijd (nou ja, behalve de keren dat de trip niet 'door' wou komen) was het weer een feest.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 21:57 uur
De meeste drugs die jullie noemen ken ik nauwelijks, maar ooit weleens geprobeerd: jointje (val ik letterlijk van in slaap, wat een dooddoener is dat, tenminste, die 5x dat ik het geprobeerd heb), xtc ken ik ook natuurlijk, maar meer met uitgaan. Eigenlijk nooit in combinatie met muziek luisteren ervaren. Het enige waar ik wel ervaring mee heb met muziek luisteren is ghb. Luistert erg intens weg moet ik zeggen en je stelt je ook meer open voor andere soorten muziek haha. Zo af en toe is dat weleens leuk, maar over de grote linie genomen is muziek mijn grootste drug 

0
geplaatst: 1 mei 2008, 22:03 uur
Inprincipe is alcohol ook gewoon drugs, dus daar heb ik wel ervaringen mee. Anders is het slechts een enkele ervaring met hasj en wiet geweest. En ja dan klinkt zomerse muziek zoals Reggae zeker lekker (ook al is dat wellicht een cliché).
Met alcohol op dan klinkt in mijn oren alles lekker of het nou Viva Holandia, Stuk (van sjaak) of Still DRE is maakt mij dan geen bal meer uit.
Met alcohol op dan klinkt in mijn oren alles lekker of het nou Viva Holandia, Stuk (van sjaak) of Still DRE is maakt mij dan geen bal meer uit.
0
geplaatst: 1 mei 2008, 22:05 uur
Ja, dat is ook wel zo. Vroeger dronk ik nog weleens een biertje of iets anders en dan vind je meestal alles wel leuk wat er voorbij komt (zowel qua muziek als andere dingen
) Maar alcohol raak ik niet meer aan, vind het gevoel als je net even wat teveel hebt gehad erg vervelend. Dan maar geen alcohol.
) Maar alcohol raak ik niet meer aan, vind het gevoel als je net even wat teveel hebt gehad erg vervelend. Dan maar geen alcohol.
0
geplaatst: 2 mei 2008, 02:58 uur
Spijtoptant schreef:
LSD heb ik eigenlijk niet tot nauwelijks ervaring mee, maar een andere psychedelische drug, paddo's, heb ik wel meerdere malen gebruikt, later overigens enkel buiten in de natuur, dus was de enige muziek de vogeltjes en het kabbelende beekje.
Ja, paddo's kunnen wel goed zijn met muziek. Sommige groepen zijn zelfs geïnspireerd om hun naam te wijden aan deze schimmel zoals Infected Mushroom (psychedelische goa trance). Ik zelf heb afgelopen week paddo's voor het eerst gebruikt. In de opkomende roes was muziek erg mooi, maar op de piek was de trip me te zwaar (als domme beginner vechtte ik toch iets teveel tegen het hoge controle verlies), waardoor ik er niet van kon genieten. Ik hoorde toen trouwens enkele psychedelische effecten die niet in het nummer zaten. LSD heb ik eigenlijk niet tot nauwelijks ervaring mee, maar een andere psychedelische drug, paddo's, heb ik wel meerdere malen gebruikt, later overigens enkel buiten in de natuur, dus was de enige muziek de vogeltjes en het kabbelende beekje.

LSD vind ik echt brilliant sinds ik het voor het eerst gebruikte vorig jaar bij een kampvuur in de nacht. Het was ergens op een gebied in de hei vergelijkbaar met een Duinvallei. Muziek die ik er bij ophad was onder andere Autechre met Windwind en 444. Ondertussen heb ik dichtbij het kampvuurtje gezeten en erin gestaard. De synths van de nummers stonden zeer parallel aan de warmte en patronen van het vuur en het koude ruimtelijke van de omgeving erbuiten. De kletterende hi-hats echoden licht na van de toppen van de bomen rondom het zand. Toen de muziek stopte kwam ik met een klap uit de wereld, hoewel het vuur er nog was en er waren nieuwe werelden om in te duiken.
Ontzettend genieten. Ik had het overigens met 2C-B genomen. Een erg geslaagde combinatie.
0
geplaatst: 2 mei 2008, 13:37 uur
Mja ik heb zelf ook met alcohol dat het me op een gegeven niet meer uitmaakt wat voor muziek er gedraaid wordt.
Cannabis en XTC versterken het muziekgevoel wel heel erg. Als ik stoned ben, kan ik echt helemaal opgaan in psychedelische muziek, en instrumentale muziek zoals jazz, krautrock, maar ook bv. Pink Floyd, Neil Young of Aphex Twin. Als ik wappie ben kan ik echt helemaal opgaan in de beats van techno...
Cannabis en XTC versterken het muziekgevoel wel heel erg. Als ik stoned ben, kan ik echt helemaal opgaan in psychedelische muziek, en instrumentale muziek zoals jazz, krautrock, maar ook bv. Pink Floyd, Neil Young of Aphex Twin. Als ik wappie ben kan ik echt helemaal opgaan in de beats van techno...
0
geplaatst: 10 mei 2008, 16:17 uur
De weinige ervaring met wiet die ik heb gehad ( 7 'trips' tot nu toe) vond ik altijd wel geweldig als er muziek bij was ( wat nu de laatste drie keren zo was) . Explosions in the sky en pink floyd gaven echt een geweldig gevoel, terwijl the shins mij weinig deden. Misschien wel logisch, aangezien pink floyd en EITS wel zeer intense muziek zijn, terwijl bij The Shins dat juist niet zo is. En eigenlijk alle vorige keren zonder muziek, hoorde ik meestal een aantal songs in mijn hoofd weerklinken. Dus een zeer fijne combinatie!!!
Alcohol en muziekbeleving gaat juist niet samen. Als je dronken bent, klinkt zelfs de slechtste trance of R'B ( twee genres waar ik weinig mee heb) echt geweldig. Daarom dat ik als ik echt van de muziek wil genieten, toch niet teveel drink ( natuurlijk gaan een paar pintjes er altijd wel in
, zo extreem ben ik dan nu ook niet).
Alcohol en muziekbeleving gaat juist niet samen. Als je dronken bent, klinkt zelfs de slechtste trance of R'B ( twee genres waar ik weinig mee heb) echt geweldig. Daarom dat ik als ik echt van de muziek wil genieten, toch niet teveel drink ( natuurlijk gaan een paar pintjes er altijd wel in
, zo extreem ben ik dan nu ook niet).
0
geplaatst: 11 mei 2008, 18:45 uur
Ik heb nog nooit drugs gebruikt, op alcohol na ... en dan verruimt je muzieksmaak inderdaad, niet noodzakelijk ten goede 

0
geplaatst: 27 mei 2009, 19:33 uur
Bij Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East (1994):
Juist wél!
Vond het vroeger (talkin' bout waaaay back in the days) maar een kutbeat; maar die éne avond, stoned als een krab, dacht ik: sheeeee-it, Premier is een genie. Magische beat.
Niek schreef:
Als je Come Clean nu niet goed vind, zul je dat waarschijnlijk ook niet als je pak em beet stoned bent
.
Als je Come Clean nu niet goed vind, zul je dat waarschijnlijk ook niet als je pak em beet stoned bent
. Juist wél!
Vond het vroeger (talkin' bout waaaay back in the days) maar een kutbeat; maar die éne avond, stoned als een krab, dacht ik: sheeeee-it, Premier is een genie. Magische beat.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 19:35 uur
Tja, onder invloed zijn van iets zegt niks gezien ik een paar jaar geleden onder invloed (van nogal wat alcohol) stond te jumpen (of iets wat daar op leek)
.
.* denotes required fields.