Muziek / Algemeen / Muziek en drugs
zoeken in:
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 juni 2009, 20:02 uur
Crack is 'gewoon' cocaïne dat je kan roken omdat het is gemixt met water volgens mij. Dus: Je word vrolijker en energieker, dus je gaat lekker dansen tot je erbij neervalt
. Letterlijk.
. Letterlijk.
0
geplaatst: 1 juni 2009, 20:09 uur
Ik snap trouwens ook niet wat mensen lekker vinden aan sigaretten, ik vind het maar vies.
Sigaren zijn gewoon de shit, het is lekker en je voelt je gewoon een baas

Sigaren zijn gewoon de shit, het is lekker en je voelt je gewoon een baas

0
geplaatst: 1 juni 2009, 20:20 uur
Dj2Jelle schreef:
Crack is 'gewoon' cocaïne dat je kan roken omdat het is gemixt met water volgens mij. Dus: Je word vrolijker en energieker, dus je gaat lekker dansen tot je erbij neervalt
. Letterlijk.
. Letterlijk. Ja ik wist dat het gewoon coke is, maar dacht dat je er gewoon een hele sterke joint was ofzo maar je wordt dus eigenlijk gewoon druk en juist niet stoned.
heb jij het dan al eens gehad eigenlijk?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 juni 2009, 21:35 uur
Nee, ben het ook niet van plan ooit te gebruiken. Ik heb trouwens wel eens een speedvariant gehad. Toen ben ik voor het uitgaan in 1 sprint naar Apeldoorn gefietst, toen was het uitgewerkt.
0
R_A_M_O_N_E_S
geplaatst: 3 juni 2009, 17:06 uur
Ik doe geen drugs, wel bier omdat ik dan blij wordt als ik muziek luister (goh...wat wou je ook met bands als Nofx, The Queers, Screeching Weasel etc..)
0
geplaatst: 3 juni 2009, 18:46 uur
Dj2Jelle schreef:
. Letterlijk.
. Letterlijk. Met water? eerder met een hoop andere rotzooi. Dat vervuilt de cocaine, maar maakt er een grotere substantie van.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 19:08 uur
Kos schreef:
Met water? eerder met een hoop andere rotzooi. Dat vervuilt de cocaine, maar maakt er een grotere substantie van.
(quote)
Met water? eerder met een hoop andere rotzooi. Dat vervuilt de cocaine, maar maakt er een grotere substantie van.
En maakt het véél verslavender... kijk maar eens wat crack aanrichtte in de getto's in Amerika in de jaren '80! Echt een vuil goedje.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 19:08 uur
BoordAppel schreef:
Alcohol is ook een drug.
Zo'n beetje de gevaarlijkste.Alcohol is ook een drug.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 19:54 uur
Kos schreef:
(quote)
Vaak ammonia. Dat lost alle versnijdingsstoffen gelijkmatig op zodat het er niet verontreinigd uit ziet.
0
geplaatst: 3 juni 2009, 21:27 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zo'n beetje de gevaarlijkste. Maar alcohol wordt wel als een stuk veiliger beschouwt door de meeste mensen dan wiet bijv.
0
handsome_devil
geplaatst: 4 juni 2009, 02:38 uur
ik ben momenteel onder invloed van coke, samen met een vriend, terwijl we spacemen 3 en the doors luisteren. prachtig.
0
handsome_devil
geplaatst: 4 juni 2009, 03:08 uur
ja hoor, niks aan de hand, nu lekker velvet underground luisteren 

0
R_A_M_O_N_E_S
geplaatst: 4 juni 2009, 10:20 uur
Maar van alcohol wordt je teniminste niet wazig, zoals bij xtc enzo is. Drink ook niet gelijk heel kratje leeg hoor.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 10:49 uur
R_A_M_O_N_E_S schreef:
Maar van alcohol wordt je teniminste niet wazig, zoals bij xtc enzo is. Drink ook niet gelijk heel kratje leeg hoor.
Pardon? De meest wazige mensen die meestal ruzie gaan zoeken om niks zijn toch echt bijna altijd onder invloed van alcohol. Met xtc gaan ze elkaar alleen maar knuffelen.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 13:03 uur
Vroeger als deejay in het jeugdhuis vaak meegemaakt.
Het wordt later en mensen geraken meer en meer onder invloed.
Voornamelijk alcohol en hier of daar de occasionele joint.
Deejay dazzler is al bijna 40 jaar bloednuchter.
Maar als enige wakkere knaap platen draaien voor
een duizelend publiek geeft een enorme kick. De draaitafel
als wiel waarmee je de emoties van het publiek stuurt.
Een theater met de deejay als master op puppets.
God Is a DJ, alsus Faithless, en ik weet waar ik over spreek.
Voor mij geen drugs, dank je wel.
Ik wil elke seconde van dit bestaan bewust meemaken.
En muziek is voor mij de ware dope, de soundtrack.
En van al die druggerelateerde megasterren
neem ik veel verhalen met een behoorlijke korrel cocaïne.
Dat laatste geheel in metaforische zin natuurlijk.
Het wordt later en mensen geraken meer en meer onder invloed.
Voornamelijk alcohol en hier of daar de occasionele joint.
Deejay dazzler is al bijna 40 jaar bloednuchter.
Maar als enige wakkere knaap platen draaien voor
een duizelend publiek geeft een enorme kick. De draaitafel
als wiel waarmee je de emoties van het publiek stuurt.
Een theater met de deejay als master op puppets.
God Is a DJ, alsus Faithless, en ik weet waar ik over spreek.
Voor mij geen drugs, dank je wel.
Ik wil elke seconde van dit bestaan bewust meemaken.
En muziek is voor mij de ware dope, de soundtrack.
En van al die druggerelateerde megasterren
neem ik veel verhalen met een behoorlijke korrel cocaïne.
Dat laatste geheel in metaforische zin natuurlijk.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 15:54 uur
Lennart_M schreef:
Pardon? De meest wazige mensen die meestal ruzie gaan zoeken om niks zijn toch echt bijna altijd onder invloed van alcohol. Met xtc gaan ze elkaar alleen maar knuffelen.
(quote)
alcohol gebruiken is niet gelijk stomdronken zijn, je kan ook 1 a 2 biertjes / wijntjes drinken.
0
thejazzscène
geplaatst: 4 juni 2009, 17:13 uur
Lennart_M schreef:
(quote)
Grappig dat je dat beweerd, het lijkt me juist andersom. XTC geeft veel te strakke gemoedstoestanden. En de nawerking ervan is ook niet min te noemen. Dat veroorzaakt pas agressiviteit!
0
geplaatst: 4 juni 2009, 17:20 uur
Jep, ligt gewoon aan in welke mate je het gebruikt, 1 a 2 biertjes en je voelt geen naeffecten achteraf(ik kan alleen vaak moeilijker slapen als ik in die mate zou drinken maar dat zal wel niet vaak voorkomen bij anderen).
Maar na 1 pilletje of een beetje coke kan je je daarna al wat minder prettig voelen, wat dan weer in het niet zou vallen ivm een drankkater.
Een drankkater vind ikzelf qua beleving erger dan als je een stuk of wat pillen op hebt is uitgewerkt, alhoewel je daarvan weer aardig depri kan worden in ieder geval.
Maar na 1 pilletje of een beetje coke kan je je daarna al wat minder prettig voelen, wat dan weer in het niet zou vallen ivm een drankkater.
Een drankkater vind ikzelf qua beleving erger dan als je een stuk of wat pillen op hebt is uitgewerkt, alhoewel je daarvan weer aardig depri kan worden in ieder geval.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 17:24 uur
thejazzscène schreef:
Grappig dat je dat beweerd, het lijkt me juist andersom. XTC geeft veel te strakke gemoedstoestanden. En de nawerking ervan is ook niet min te noemen. Dat veroorzaakt pas agressiviteit!
Als mensen XTC ophebben kunnen ze idd robuust worden, bij grote hoeveelheden alcohol transformeer je gewoon in een dwaas, het heeft beiden zijn risico's met aggressiviteit, dat zal dan ook weer allemaal afhankelijk zijn van hoe iemand daarop reageert en de situatie natuurlijk.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 19:10 uur
Na de hele thread door gelezen te hebben is het grappig om te zien hoe goed ik me soms kan herkennen in andermans verhalen.
Ben zelf geen hevige gebruiker. Een biertje in sociale gelegenheden en héél soms (1x in de 2 maanden misschien) wiet. Bier is weliswaar lekker maar ik ben veel liever stoned dan dronken. In dronkenschap ben je toch een behoorlijk stuk controle en focus kwijt en verandert je gedrag soms ingrijpend. Ik mag mezelf in ieder geval niet als ik dronken ben. Andere dronken lui kan ik al helemaal niet uitstaan.
Veel gezelliger is het om met wat vrienden in een vertrouwde omgeving de waterpijp op tafel te zetten en wat stukjes wiet door de tabak te verspreiden. Fijne muziek opzetten (vaak van het meer sfeervolle en ontspannen soort) en vooral heerlijk slap lullen/filosoferen. Stoners zijn dan ook veel gezelliger dan dronkenlappen. Daarna heerlijk slapen en de volgende dag weer helder en ontspannen uit bed.
Mijn enige slechte ervaring met wiet was dat ik er een keer van over mijn nek ben gegaan. Maar dat had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik door een vreetkick na de hele dag op een lege maag rondgelopen te hebben binnen anderhalf uur 3 pizza's, twee zakken chips en aardig wat bier achterover gewerkt had. Maat houden wordt ineens een stuk moeilijker.
Wat betreft muziek is het inderdaad waar dat je ervaringen intenser worden. Stiltes, bijzondere overgangen etc. zijn soms overweldigend. Muziek die daar sterk op leunt is dan vaak erg prettig. (Tool, Neurosis, Pink Floyd, Pain of Salvation etc.)
Andere middelen heb ik geen belang bij aangezien de beoogde effecten hiervan mij eigenlijk niet aanspreken.
Ben zelf geen hevige gebruiker. Een biertje in sociale gelegenheden en héél soms (1x in de 2 maanden misschien) wiet. Bier is weliswaar lekker maar ik ben veel liever stoned dan dronken. In dronkenschap ben je toch een behoorlijk stuk controle en focus kwijt en verandert je gedrag soms ingrijpend. Ik mag mezelf in ieder geval niet als ik dronken ben. Andere dronken lui kan ik al helemaal niet uitstaan.
Veel gezelliger is het om met wat vrienden in een vertrouwde omgeving de waterpijp op tafel te zetten en wat stukjes wiet door de tabak te verspreiden. Fijne muziek opzetten (vaak van het meer sfeervolle en ontspannen soort) en vooral heerlijk slap lullen/filosoferen. Stoners zijn dan ook veel gezelliger dan dronkenlappen. Daarna heerlijk slapen en de volgende dag weer helder en ontspannen uit bed.
Mijn enige slechte ervaring met wiet was dat ik er een keer van over mijn nek ben gegaan. Maar dat had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik door een vreetkick na de hele dag op een lege maag rondgelopen te hebben binnen anderhalf uur 3 pizza's, twee zakken chips en aardig wat bier achterover gewerkt had. Maat houden wordt ineens een stuk moeilijker.
Wat betreft muziek is het inderdaad waar dat je ervaringen intenser worden. Stiltes, bijzondere overgangen etc. zijn soms overweldigend. Muziek die daar sterk op leunt is dan vaak erg prettig. (Tool, Neurosis, Pink Floyd, Pain of Salvation etc.)
Andere middelen heb ik geen belang bij aangezien de beoogde effecten hiervan mij eigenlijk niet aanspreken.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 20:20 uur
DevendraBan schreef:
Who needs alcohol in een land waar wiet legaal is?
Who needs alcohol in een land waar wiet legaal is?
NIet legaal he, gedoogd. En voor veel mensen is wiet toch wel een beetje taboe....
0
DevendraBan
geplaatst: 4 juni 2009, 20:24 uur
tja, gedoogd... noem het zoals je wilt, alleszins beter dan in dít kutland.
0
geplaatst: 4 juni 2009, 20:45 uur
0
geplaatst: 4 juni 2009, 21:17 uur
thejazzscène schreef:
(quote)
Onzin. Ik gebruik af en toe XTC en kom regelmatig op feesten waar het gebruikt wordt, maar ik heb werkelijk waar nog nooit iemand meegemaakt die aggressief werd van XTC. Rollende ogen, klapperende kaken en ongecontroleerde bewegingen à la, maar XTC-gebruikers zijn over het algemeen 'happy & harmless'. Verder ben ik persoonlijk van veel drinken harder naar de klote dan van XTC gebruiken (mits ik er niet bij drink). Het is natuurlijk wel zo dat bij alcohol een paar glazen meestal niet zo veel effect hebben, terwijl je bij XTC wel gelijk eraan bent...
* denotes required fields.