MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek en drugs

zoeken in:
R_A_M_O_N_E_S
Ik noemde XTC ook maar als een voorbeeld. Maar ik denk dat het voor iedereen anders is en aan de stemming ligt. Ik kende namelijk XTC gebruikers die wel aggresief werden.

DevendraBan
Ik ken ook mensen die boterhammen eten die agressief worden.

Boterhammen hebben alleen over het algemeen niet zulke drastische gevolgen als alcohol & drugs, vanaf duizenden jaren terug tot vandaag de dag leven mensen ervan en geeft het weer energie om te kunnen functioneren.
Dat je ze erbij hebt die er agressief van worden is incidenteel, terwijl het bij alcohol en XTC regelmatig gebeurt.

Het zal als katalysator werken als je al een beetje agressief aangelegd bent. Maar ik zou dan eerder coke en speed als katalysator noemen dan xtc.

R_A_M_O_N_E_S
Ja maar die slikten ook veel XTC tegelijk en raakten in een trip, daarmee gebruikten ze ook pep. Nou dan doe mij maar liever een paar biertjes hoor.

Ja maar dat is ook het verschil tussen verantwoordelijk gebruik en misbruik. Je kan een paar biertjes niet tegenover een hele zooi pillen en pep zetten. Een paar biertjes is gebruik en meerdere pillen icm met speed is misbruik.

R_A_M_O_N_E_S
Ja dat is ook zo. Maar ik hoef in ieder geval nooit drugs te hebben.

Even ontopic:
Wiet verandert voor mij zeker de intensiteit van muziek. Waar ik nuchter nogal eens mijn concentratie verlies, kan ik na het nuttige van een jointje echt het album inkruipen. Ook met paddo's kan muziek de kleur van je trip bepalen. Door middel van muziek is het ook gemakkelijker om richting aan je trip te geven.

fastpulseboy
thejazzscène schreef:
(quote)

Grappig dat je dat beweerd, het lijkt me juist andersom. XTC geeft veel te strakke gemoedstoestanden. En de nawerking ervan is ook niet min te noemen. Dat veroorzaakt pas agressiviteit!

waar je die wijsheid vandaan haalt..............
alcohol kan mensen agressief maken. xtc echt niet......of je moet het misschien combineren met speed en alcohol. xtc heb je ws nooit geprobeerd zelf.

fastpulseboy schreef:
(quote)

waar je die wijsheid vandaan haalt..............
alcohol kan mensen agressief maken. xtc echt niet......of je moet het misschien combineren met speed en alcohol. xtc heb je ws nooit geprobeerd zelf.

Nah gister was er zon gast die had xtc geslikt en daarna ook wat truffels gegeten en die was toch behoorlijk agressief en zei ook allemaal shit dat hij je helemaal kapot zou maken enzo omdat je lachte om iets anders. en hij trok vaak van die spastische koppen enzo, dat was wel grappig dan

handsome_devil
er zit een verschil tussen alleen xtc gebruiken en tussen xtc en truffels tegelijk gebruiken lijkt mij toch wel. dankzij dat soort domme gasten die drugs onverantwoordelijk gebruiken krijg je dat steeds meer drugs illegaal worden

ja, kan wel (ik heb niet veel verstand van harddrugs, truffels en paddos enzo) maar truffels maken je niet echt aggressief of maakt die combinatie het dan weer wel?

en verder ben ik het met je eens over dat laatste.

handsome_devil
ik denk dat het de combinatie is ja.

misorabi schreef:
(quote)

Nah gister was er zon gast die had xtc geslikt en daarna ook wat truffels gegeten en die was toch behoorlijk agressief en zei ook allemaal shit dat hij je helemaal kapot zou maken enzo omdat je lachte om iets anders. en hij trok vaak van die spastische koppen enzo, dat was wel grappig dan

Je weet niet echt veel van xtc he?
Paddestoelen en xtc gaan prima samen hoor, dat iemand er aggresief van wordt is een uitzondering en ligt echt helemaal aan de persoon zelf, niet aan de gebruikte drugs.
En de 'spastische koppen' zijn een effect van xtc; xtc/mdma stimuleert een zenuw die er voor zorgt dat je kaken gaan bewegen.(malen, klappertanden etc) Vandaar dat je veel xtc-gebruikers
kauwgom ziet kauwen.

misorabi schreef:
ja, kan wel (ik heb niet veel verstand van harddrugs, truffels en paddos enzo)

ja, dat staat hier ook geschreven

het leek mij dat hij zo agressief werd door die drugs maar ik kan er naast zitten, en hij leek niet echt dat hij heel happy en harmless was of hoe dat heet

hdk-nl
Tja, waarschijnlijk gewoon een figuur die als hij teveel alcohol op heeft ook agressief wordt. Die mensen heb je gewoon en ligt niet perse aan de drugs, en xtc heeft bovendien de eigenschap je juist meer 'betrokken' met je omgeving te laten zijn en dus ook mensen.

Van drugs vind ik sowieso dat er moeilijk over gedaan wordt in de zin dat het mijn inziens met gezond verstand niet zo veel voor stelt. (De heftige dingen daargelaten, heroïne, methamfetamine etc.). Ik zie alcohol dan ook als een gevaarlijkere drug dan paddo's, xtc en wiet. Schande dat de paddo's dan ook zijn verboden tegenwoordig.

je kan wel nog legaal truffels krijgen mocht je het nog willen halen

Ja, bij de jamin hebben ze nog wel een paar dozen.

Frostyx
Truffels? Die zijn toch gewoon lekker? Niet illegaal ofzo?

je kan die bij de smart shop halen, en van die shit ga je ook trippen net als paddos. ze smaken een beetje naar hazelnoten vond ik.

Bij Animal Collective - Fall Be Kind (2009):

timbu schreef:
Weer een nieuwe animal collective, weer hoge scores en lovende woorden, weer heb ik het meerdere malen de kans gegeven en weer word ik zo zenuwachtig van deze muziek.. Leer mij nou eens hoe je hier relaxed naar kunt luisteren...

Misschien moet je wat drugs gebruiken

boomkat
knots schreef:
(quote)

Misschien moet je wat drugs gebruiken

Met drugs kom je nergens beste knots. Dat zou je toch moeten weten op die leeftijd.

boomkat schreef:
(quote)

Met drugs kom je nergens beste knots. Dat zou je toch moeten weten op die leeftijd.

Zonder Drugs geen Rubber Soul, Revolver, Sergeant Pepper, The White Album en Abbey Road.

haha jah hoor, net alsof the beatles zulke drugsbeesten waren

Ik zou meer zeggen, zonder drugs geen Piper

sydbarrett schreef:
haha jah hoor, net alsof the beatles zulke drugsbeesten waren

Ja, dat lijkt me toch wel. In ieder geval Lennon en Harrison.

McCartney ook. Maar in die tijd zaten alle bands aan de LSD enzo.

Paul McCartney heeft naar eigen zeggen 3 keer een beetje LSD aangeraakt ofzo. Ik vind The Beatles nou niet echt bepaald een drugsband. Luister dan eerder naar iets als Spacemen 3, daar knallen de drugs uit je speakers.

Beetje oninteressante discussie natuurlijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat Rubber Soul, Abbey Road en delen van The White album, bepaald niet de indruk hebben van 'creativiteit uit drugs' en idd Harrison en Lennon gebruikten wel en Ringo en Paul zullen ook wel eens lekker wat genomen hebben, maar echt een (heel psychedelische) drugsband is het nou ook weer niet.

sydbarrett schreef:
Paul McCartney heeft naar eigen zeggen 3 keer een beetje LSD aangeraakt ofzo. Ik vind The Beatles nou niet echt bepaald een drugsband. Luister dan eerder naar iets als Spacemen 3, daar knallen de drugs uit je speakers.

Lucy in the Sky with Diamonds!

boomkat
Wiet in de hood met Kempi?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:20 uur

geplaatst: vandaag om 09:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.