Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2022, 21:55 uur
Dat is nog eens een top 3 zeg! Spice 1 gewoon in de top 20 
Wederom bedankt JayM.

Wederom bedankt JayM.
0
geplaatst: 27 februari 2022, 22:04 uur
Harderwiek schreef:
Ik had Lords of the Underground ook in m’n top 10, alleen vergeten te taggen?
Tag ontbrak. GefixtIk had Lords of the Underground ook in m’n top 10, alleen vergeten te taggen?
0
geplaatst: 28 februari 2022, 09:30 uur
Geweldige lijst, dank JayM!
Op naar 1992, toch ook geen misselijk jaar.
Op naar 1992, toch ook geen misselijk jaar.
7
zaaf
geplaatst: 28 februari 2022, 09:43 uur
HM's
Boogie Down Productions - Sex And Violence
Brand Nubian - In God We Trust
Das EFX - Dead Serious
Disposable Heroes Of Hiphoprisy - Hypocrisy Is The Greatest Luxury
EPMD - Business Never Personal
Eric B. & Rakim - Don't Sweat The Technique
Grand Puba - Reel To Reel
Hard Knocks - School of Hard Knocks
Ice Cube - The Predator
The Goats - Tricks of the Shade
Den lijst:
1. Beastie Boys - Check Your Head
2. The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde
3. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother
4. Ultramagnetic MC's - Funk Your Head Up
5. Kool G Rap & DJ Polo - Live And Let Die
6. Gang Starr - Daily Operation
7. Paris - Sleeping with the Enemy
8. Showbiz & A.G. - Runaway Slave
9. Redman - Whut? Thee Album
10. Dr. Dre - The Chronic
Boogie Down Productions - Sex And Violence
Brand Nubian - In God We Trust
Das EFX - Dead Serious
Disposable Heroes Of Hiphoprisy - Hypocrisy Is The Greatest Luxury
Eric B. & Rakim - Don't Sweat The Technique
Grand Puba - Reel To Reel
Ice Cube - The Predator
The Goats - Tricks of the Shade
Den lijst:
1. Beastie Boys - Check Your Head
2. The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde
3. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother
4. Ultramagnetic MC's - Funk Your Head Up
5. Kool G Rap & DJ Polo - Live And Let Die
7. Paris - Sleeping with the Enemy
9. Redman - Whut? Thee Album
10. Dr. Dre - The Chronic
8
geplaatst: 28 februari 2022, 10:48 uur
1992:
20. Basehead - Play with Toys
19. Chubb Rock - I Gotta Get Mine Yo
18. Grand Puba - Reel to Reel
17. Ultramagnetic MC's - Funk Your Head Up
16. EPMD - Business Never Personal
15. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip-Hop
14. Fu-Schnickens - F.U. Don't Take It Personal
13. Paris - Sleeping with the Enemy
12. Eric B. & Rakim - Don't Sweat the Technique
11. MC Serch - Return of the Product
10. Ice Cube - The Predator
9. Beastie Boys - Check Your Head
8. Das EFX - Dead Serious
7. Gang Starr - Daily Operation
6. Showbiz & A.G. - Runaway Slave
5. Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die
4. Redman - Whut? Thee Album
3. Dr. Dre - The Chronic
2. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother
1. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde
Mijn favoriete hiphop album aller tijden en het enige uit het genre in mijn persoonlijke top 10. Hoezeer ik ook hou van rap en hiphop zijn er relatief weinig albums die 4,5* (20x) of 5* (2x) krijgen, dat is op circa 1000 hiphop albums niet al te veel. Dit is er een met de volle score. Het plezier spat ervan af, tracks als Passing me By en Pack the Pipe behoren tot mijn all time favorites. Dit album echt heel vaak gedraaid in mijn jongere jaren, heb er hele mooie herinneringen aan.
20. Basehead - Play with Toys
19. Chubb Rock - I Gotta Get Mine Yo
18. Grand Puba - Reel to Reel
17. Ultramagnetic MC's - Funk Your Head Up
16. EPMD - Business Never Personal
15. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip-Hop
14. Fu-Schnickens - F.U. Don't Take It Personal
13. Paris - Sleeping with the Enemy
12. Eric B. & Rakim - Don't Sweat the Technique
11. MC Serch - Return of the Product
10. Ice Cube - The Predator
8. Das EFX - Dead Serious
6. Showbiz & A.G. - Runaway Slave
5. Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die
4. Redman - Whut? Thee Album
3. Dr. Dre - The Chronic
2. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother

Mijn favoriete hiphop album aller tijden en het enige uit het genre in mijn persoonlijke top 10. Hoezeer ik ook hou van rap en hiphop zijn er relatief weinig albums die 4,5* (20x) of 5* (2x) krijgen, dat is op circa 1000 hiphop albums niet al te veel. Dit is er een met de volle score. Het plezier spat ervan af, tracks als Passing me By en Pack the Pipe behoren tot mijn all time favorites. Dit album echt heel vaak gedraaid in mijn jongere jaren, heb er hele mooie herinneringen aan.
7
geplaatst: 28 februari 2022, 17:33 uur
1. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother

2. Dr. Dre - The Chronic
3. Redman - Whut? Thee Album
4. Lord Finesse - Return of the Funky Man
5. MC Serch - Return of the Product
6. UGK - Too Hard to Swallow
8. Street Military - Another Hit EP
9. Ice Cube - The Predator
10. Beastie Boys - Check Your Head
HM's:
Ganksta N-I-P - The South Park Psycho
Spice 1 - Spice 1
Wederom een top 5-hiphopplaat op nummer 1. Een van de mooiste hiphopalbums ooit gemaakt. De nummer 2 is lange tijd mijn GOAT geweest, maar die OAT is niet meer helemaal OAT gebleken.

2. Dr. Dre - The Chronic
4. Lord Finesse - Return of the Funky Man
5. MC Serch - Return of the Product
6. UGK - Too Hard to Swallow
8. Street Military - Another Hit EP
10. Beastie Boys - Check Your Head
HM's:
Ganksta N-I-P - The South Park Psycho
Spice 1 - Spice 1
Wederom een top 5-hiphopplaat op nummer 1. Een van de mooiste hiphopalbums ooit gemaakt. De nummer 2 is lange tijd mijn GOAT geweest, maar die OAT is niet meer helemaal OAT gebleken.
0
geplaatst: 28 februari 2022, 17:52 uur
Ik wacht eerst een zooi lijstjes af, daar ik de neiging heb altijd wel iets te vergeten en het dan bij iemand anders terug te zien... Wederom een fantastisch jaar imho!
0
geplaatst: 28 februari 2022, 18:52 uur
Is Return of the Funky Man 91 of 92? En bennerd, ken je Pharcyde Bizarre Ride niet of dig je het niet?
0
geplaatst: 28 februari 2022, 23:17 uur
-SprayIt- schreef:
Is Return of the Funky Man 91 of 92?
Dit is er weer zo één. Eerste fysieke Europese uitgaven zijn van ‘91, de US ‘92 en officiële releasedatum wordt overal ‘92 aangehouden. Zelfs MuMu hinkt op 2 gedachten. Weet jij het nog?Is Return of the Funky Man 91 of 92?
1
geplaatst: 1 maart 2022, 02:15 uur
JayM schreef:
(quote)
Dit is er weer zo één. Eerste fysieke Europese uitgaven zijn van ‘91, de US ‘92 en officiële releasedatum wordt overal ‘92 aangehouden. Zelfs MuMu hinkt op 2 gedachten. Weet jij het nog? Ik heb geen zin de CD op te zoeken, daar ik de CD's nog moet alfabetiseren en ook al zijn het er niet overdreven veel is dat wel een flink karwei! Maar als de eerste Europese uitgaven van 91 zijn, zou ik persoonlijk dat aanhouden.
Edit: Discogs houdt de datum van de eerste release aan, dus '91. Ik vind het in vergelijking met Funky Technician echt een stuk minder en mijn top haalde en haalt die in allebei de gevallen niet, maar het lijkt mij dat de eerste release leidend moet zijn. Of er moet echt duidelijk een verschil zijn tussen de releases...
0
geplaatst: 1 maart 2022, 08:28 uur
Alvast shout out naar een van de beste en vaak vergeten Engelse releases uit NL: 24K - Words... Yet Unspoken
In ‘91 komen we in mijn ogen bij het allerbeste uitgebrachte Engelse album uit NL. Misschien wel top 10 van dat jaar
In ‘91 komen we in mijn ogen bij het allerbeste uitgebrachte Engelse album uit NL. Misschien wel top 10 van dat jaar
0
geplaatst: 1 maart 2022, 12:11 uur
Harderwiek schreef:
Alvast shout out naar een van de beste en vaak vergeten Engelse releases uit NL: 24K - Words... Yet Unspoken
Heel dope album inderdaad!
0
geplaatst: 1 maart 2022, 12:26 uur
Wat 1992 HM's:
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine
Geen hiphop, maar wel rap en RATM zit toch wel een beetje in in de hiphopwereld.
MC Serch - Return of the Product
BACK TO THE GRILL AGAIN, THE GRILL AGAIN!
UGK - To Hard To Swallow
UGK was hier nog niet helemaal op de top van hun kunnen, maar toch is dit een geniaal debuutalbum.
West Coast Rap: The First Dynasty, Vol. 1
Dope verzamelaar vol met (jaren '80) electrofunk classiscs. Mooie instapper voor als je geintresseerd bent in (LA) electrofunk/electrorap.
Da Lench Mob - Guerillas in tha Mist
Debuutalbum van door Ice Cube samengestelde groep Da Lench Mob. Funky beats en qua lyrics vergelijkbaar met de X-Clan. Afrocentrisiche en politiek activistische teksten dus.
Geen hiphop, maar wel rap en RATM zit toch wel een beetje in in de hiphopwereld.
MC Serch - Return of the Product
BACK TO THE GRILL AGAIN, THE GRILL AGAIN!
UGK - To Hard To Swallow
UGK was hier nog niet helemaal op de top van hun kunnen, maar toch is dit een geniaal debuutalbum.
West Coast Rap: The First Dynasty, Vol. 1
Dope verzamelaar vol met (jaren '80) electrofunk classiscs. Mooie instapper voor als je geintresseerd bent in (LA) electrofunk/electrorap.
Da Lench Mob - Guerillas in tha Mist
Debuutalbum van door Ice Cube samengestelde groep Da Lench Mob. Funky beats en qua lyrics vergelijkbaar met de X-Clan. Afrocentrisiche en politiek activistische teksten dus.
1
geplaatst: 1 maart 2022, 13:49 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Edit: Discogs houdt de datum van de eerste release aan, dus '91. Ik vind het in vergelijking met Funky Technician echt een stuk minder en mijn top haalde en haalt die in allebei de gevallen niet, maar het lijkt mij dat de eerste release leidend moet zijn. Of er moet echt duidelijk een verschil zijn tussen de releases...
Eens met je punt, al blijft het vreemd dat de EU versie eerder is als de OG US. Doet me vermoeden dat ie (in de EU?) is geperst in ‘91 en mss wel pas in ‘92 op de markt is gekomen. (quote)
Maar als de eerste Europese uitgaven van 91 zijn, zou ik persoonlijk dat aanhouden.Edit: Discogs houdt de datum van de eerste release aan, dus '91. Ik vind het in vergelijking met Funky Technician echt een stuk minder en mijn top haalde en haalt die in allebei de gevallen niet, maar het lijkt mij dat de eerste release leidend moet zijn. Of er moet echt duidelijk een verschil zijn tussen de releases...
Ga met je mee dat we ‘91 aanhouden in dit geval, mede omdat ik denk dat ie dan ook iets meer kans maakt dan tussen het geweld van ‘92. bennerd graag een alternatief
0
geplaatst: 1 maart 2022, 17:09 uur
JayM schreef:
Ga met je mee dat we ‘91 aanhouden in dit geval, mede omdat ik denk dat ie dan ook iets meer kans maakt dan tussen het geweld van ‘92. bennerd graag een alternatief
(quote)
Eens met je punt, al blijft het vreemd dat de EU versie eerder is als de OG US. Doet me vermoeden dat ie (in de EU?) is geperst in ‘91 en mss wel pas in ‘92 op de markt is gekomen. Ga met je mee dat we ‘91 aanhouden in dit geval, mede omdat ik denk dat ie dan ook iets meer kans maakt dan tussen het geweld van ‘92. bennerd graag een alternatief
1991 is een ongelofelijk jaar as well... Ik weet niet of je je huiswerk al gedaan hebt (waarschijnlijk wel), maar daar komen ook wel wat klassiekers vandaan!
1
geplaatst: 1 maart 2022, 17:11 uur
Harderwiek schreef:
Live Positive denk ik dan?? En ik vind het debuut van 24K kwalitatief echt beter dan Words... maar dat is voor iedereen verschillend. In 1996 heb ik niemand Black Orpheus of Family Jewels zien noemen (dacht ik) wat moddervette releases waren. NL Hip Hop vermijd ik echter in deze lijstjes, alhoewel ik bij 1991 misschien mijn hometown ga representen...
1
geplaatst: 1 maart 2022, 18:46 uur
Nee, Hard 2 Handle. Gruwelijke plaat vind ik dat! Black Orpheus of Family Jewels Ken ik niet, ga ik op m’n lijstje zetten
3
geplaatst: 1 maart 2022, 19:38 uur
JayM schreef:
(quote)
Eens met je punt, al blijft het vreemd dat de EU versie eerder is als de OG US. Doet me vermoeden dat ie (in de EU?) is geperst in ‘91 en mss wel pas in ‘92 op de markt is gekomen. Ga met je mee dat we ‘91 aanhouden in dit geval, mede omdat ik denk dat ie dan ook iets meer kans maakt dan tussen het geweld van ‘92. bennerd graag een alternatief
Yep, eerste release volgen lijkt me het meest logische. 1991 it is. Dan wordt mijn top 10 ineens een stuk grimmiger.
2. Dr. Dre - The Chronic
4. MC Serch - Return of the Product
5. UGK - Too Hard to Swallow
7. Street Military - Another Hit EP
8. Ice Cube - The Predator
10. Ganksta N-I-P - The South Park Psycho
Alles schuift op, Ganksta N-I-P schuift aan.
0
geplaatst: 1 maart 2022, 19:40 uur
Ik beken dat ik die helemaal niet ken! Van naam natuurlijk wel, maar behalve een in een film passerende Running ken ik niks van The Pharcyde. Ze staan bij dezen op de lijst.
1
geplaatst: 1 maart 2022, 19:41 uur
MAS schreef:
Leuk dat je RATM noemt, ik ging eigenlijk Body Count een plekje in mijn lijst geven. Uiteindelijk toch niet gedaan omdat er geen hiphop-tag aan de plaat hangt.Rage Against the Machine - Rage Against the Machine
0
geplaatst: 1 maart 2022, 19:41 uur
Harderwiek schreef:
Nee, Hard 2 Handle. Gruwelijke plaat vind ik dat! Black Orpheus of Family Jewels Ken ik niet, ga ik op m’n lijstje zetten
Black Orpheus is een groep uit Groningen, waren vooral wat studenten die wat aan liepen te kutten maar stiekem is dat een mad release! Family Jewels is de 1996 versie van Dope Posse, volwassener geluid en gewoon echt kwaliteit (met name in de productie, niks ten nadele van de MC's!). Oh Jay is natuurlijk ook een grotere naam dan Kidcaine, Are MC en DTF.
3
geplaatst: 1 maart 2022, 21:10 uur
Ik ga ook starten met 1992.
10. House Of Pain - House Of Pain
Dit album heb ik heel lange tijd links laten liggen, omdat ik Jump Around niet meer kon aanhoren en eigenlijk van een heel album niets verwachtte. Echter, het album bleek meer dan prima, in het bijzonder door de pompende producties.
9. Arrested Development - 3 Years, 5 Months & 2 Days In The Life Of...
Funky, frisse en positieve plaat die denk ik in 92 behoorlijk opviel tussen dat wat er over het algemeen uitkwam. Een vriendelijke en warme sound met een aantal bekende tracks, maar voor mij ook een album dat in 2022 fier overeind staat.
10. House Of Pain - House Of Pain
Dit album heb ik heel lange tijd links laten liggen, omdat ik Jump Around niet meer kon aanhoren en eigenlijk van een heel album niets verwachtte. Echter, het album bleek meer dan prima, in het bijzonder door de pompende producties.
9. Arrested Development - 3 Years, 5 Months & 2 Days In The Life Of...
Funky, frisse en positieve plaat die denk ik in 92 behoorlijk opviel tussen dat wat er over het algemeen uitkwam. Een vriendelijke en warme sound met een aantal bekende tracks, maar voor mij ook een album dat in 2022 fier overeind staat.
0
geplaatst: 1 maart 2022, 22:26 uur
1992 HM's deel 2:
Osdorp Posse - Osdorp Stijl
Het classic debuutalbum van de Osdorp Posse en de start van het Nederhop tijdperk.
Osdorp Posse - Roffer Dan Ooit
Iets professioneler, maar nog steeds harstikke underground en vol met aanstekelijke energie!
Classic uit de gouden tijden van Wild Pitch Records.
TLC - Ooooooohhh... on the TLC Tip
Leuke R&B/hiphop crossoverplaat van drie zeer getalenteerde dames.
Osdorp Posse - Osdorp Stijl
Het classic debuutalbum van de Osdorp Posse en de start van het Nederhop tijdperk.
Osdorp Posse - Roffer Dan Ooit
Iets professioneler, maar nog steeds harstikke underground en vol met aanstekelijke energie!
Classic uit de gouden tijden van Wild Pitch Records.
TLC - Ooooooohhh... on the TLC Tip
Leuke R&B/hiphop crossoverplaat van drie zeer getalenteerde dames.
7
geplaatst: 2 maart 2022, 16:01 uur
Er knalt alweer een week volle bak ‘92 door de speakers. En als de zon zo doorkomt, is het alleen maar meer genieten. Helaas geen plek voor deze 2 in mijn top 10:
Paris - Sleeping With The Enemy
Maar wel voor deze knallers:
10. Hard Knocks - School of Hard Knocks
8. Redman - Whut? Thee Album
7. Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die
6. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip Hop
5. Dr. Dre - The Chronic
4. Gang Starr - Daily Operation
3. Showbiz & A.G. - Runaway Slave
Samen met Lifestylez ov da Poor & Dangerous mijn favorieten uit het D.I.T.C. kamp. Heel dik geproduceerd en AG flowt als een malle hier.
2. Pete Rock & CL Smooth - Mecca and The Soul Brother
Het album wat Pete Rock in 1 keer superproducer status gaf. Hoe tof ik The Main Ingredient ook vindt, deze laat die (en heel veel andere albums) met gemak achter zich. Het is dat mijn nr 1 in hetzelfde jaar was gereleased anders had deze daar gestaan.
Deze deelt samen met The Infamous de koppositie in favo hip hop album ooit. Weinig albums waar het plezier zo vanaf spat. Het is één grote, gekke bedoeling (die tegelijkertijd ook steengoed in elkaar zit) waar ik maar geen genoeg van krijg.
Paris - Sleeping With The Enemy
Maar wel voor deze knallers:
10. Hard Knocks - School of Hard Knocks
7. Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die
6. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip Hop
5. Dr. Dre - The Chronic
4. Gang Starr - Daily Operation
3. Showbiz & A.G. - Runaway Slave
Samen met Lifestylez ov da Poor & Dangerous mijn favorieten uit het D.I.T.C. kamp. Heel dik geproduceerd en AG flowt als een malle hier.
2. Pete Rock & CL Smooth - Mecca and The Soul Brother
Het album wat Pete Rock in 1 keer superproducer status gaf. Hoe tof ik The Main Ingredient ook vindt, deze laat die (en heel veel andere albums) met gemak achter zich. Het is dat mijn nr 1 in hetzelfde jaar was gereleased anders had deze daar gestaan.
Deze deelt samen met The Infamous de koppositie in favo hip hop album ooit. Weinig albums waar het plezier zo vanaf spat. Het is één grote, gekke bedoeling (die tegelijkertijd ook steengoed in elkaar zit) waar ik maar geen genoeg van krijg.
8
geplaatst: 3 maart 2022, 15:37 uur
Ik had verwacht dat het per jaar lastiger werd om een top-10 te halen, maar deze viel mee. Ik moest zelfs een paar laten vallen...
2. Dr. Dre - The Chronic
3. UGK - Too Hard to Swallow
4. Ice Cube - The Predator
5. Common Sense - Can I Borrow a Dollar?
6. Redman - Whut? Thee Album
9. Hard Knocks - School of Hard Knocks
10. Das EFX - Dead Serious
2. Dr. Dre - The Chronic
3. UGK - Too Hard to Swallow
4. Ice Cube - The Predator
5. Common Sense - Can I Borrow a Dollar?
6. Redman - Whut? Thee Album
9. Hard Knocks - School of Hard Knocks
10. Das EFX - Dead Serious
2
geplaatst: 3 maart 2022, 15:44 uur
-SprayIt- schreef:
Ook jij niet bekend met The Pharcyde - Bizarre Ride S&S?
Ook jij niet bekend met The Pharcyde - Bizarre Ride S&S?
Uiteraard wel. Sterker nog, ik heb hem zojuist nog beluisterd en daarna heb ik besloten hem buiten de top-10 te laten. Ik voel de magie niet die anderen schijnbaar wel voelen. Prima album, maar ik vind het iets te melig ofzo. Labcabincalifornia is meer mijn ding.
4
geplaatst: 4 maart 2022, 11:26 uur
Altijd kwaliteitsamusement wat Redman biedt. Funky beats, heel eigen stijl qua raps. Echt een MC met bakken vol charisma en met Time 4 Sum Aksion ook een dikke klassieker.
7. Das EFX - Dead Serious
Via They want EFX bij dit album terecht gekomen en vind dit een erg fijne plaat. Toffe stijl van rappen die daarna ook vaak door anderen is gedaan (niet altijd even prettig om te horen). Gek genoeg alles wat hierna door Das EFX is uitgebracht nooit echt serieus beluisterd.
Altijd kwaliteitsamusement wat Redman biedt. Funky beats, heel eigen stijl qua raps. Echt een MC met bakken vol charisma en met Time 4 Sum Aksion ook een dikke klassieker.
7. Das EFX - Dead Serious
Via They want EFX bij dit album terecht gekomen en vind dit een erg fijne plaat. Toffe stijl van rappen die daarna ook vaak door anderen is gedaan (niet altijd even prettig om te horen). Gek genoeg alles wat hierna door Das EFX is uitgebracht nooit echt serieus beluisterd.
5
geplaatst: 5 maart 2022, 13:14 uur
Vanaf Hard to Earn wordt het voor mij echt fantastisch, maar ook dit was al een keigoed album van Premier en Guru. Leuke kennismaking met Jeru op I'm the Man en een aantal absolute toptracks zoals The illest brother en natuurlijk Take it personal.
5. The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde
Originele, grappige plaat die ook nog eens muzikaal staat als een huis en de tand des tijds prima heeft doorstaan wat mij betreft. De skits staan me bij herhaaldelijk luisteren altijd wat tegen, maar verder een heel goed en uniek album.
Vanaf Hard to Earn wordt het voor mij echt fantastisch, maar ook dit was al een keigoed album van Premier en Guru. Leuke kennismaking met Jeru op I'm the Man en een aantal absolute toptracks zoals The illest brother en natuurlijk Take it personal.
5. The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde
Originele, grappige plaat die ook nog eens muzikaal staat als een huis en de tand des tijds prima heeft doorstaan wat mij betreft. De skits staan me bij herhaaldelijk luisteren altijd wat tegen, maar verder een heel goed en uniek album.
7
geplaatst: 5 maart 2022, 21:18 uur
1. Gang Starr - Daily Operation (1992)
2. Dr. Dre - The Chronic (1992)
3. Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die (1992)
4. Showbiz & A.G. - Runaway Slave (1992)
5. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip-Hop (1992)
6. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)
7. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
8. Ultramagnetic MC's - Funk Your Head Up (1992)
9. DJ Quik - Way 2 Fonky (1992)
10. Da Lench Mob - Guerillas in tha Mist (1992)
Zeer sterk jaar weer!
2. Dr. Dre - The Chronic (1992)
3. Kool G Rap & DJ Polo - Live and Let Die (1992)
4. Showbiz & A.G. - Runaway Slave (1992)
5. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip-Hop (1992)
6. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)
7. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde (1992)
8. Ultramagnetic MC's - Funk Your Head Up (1992)
9. DJ Quik - Way 2 Fonky (1992)
10. Da Lench Mob - Guerillas in tha Mist (1992)
Zeer sterk jaar weer!
* denotes required fields.