Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
7
geplaatst: 24 maart 2022, 12:25 uur
Heerlijk jaartje dat 1991. Ook veel gewaardeerde westcoast platen.
1. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
2. Gang Starr - Step In The Arena
3. Main Source - Breaking Atoms
4. Ice Cube - Death Certificate
5. Ice T - Original Gangster
6. Black Sheep - A Wolf In Sheep's Clothing
7. Cypress Hill - Cypress Hill
8. Naughty By Nature - Naughty By Nature
9. Organized Konfusion - Organized Konfusion
10. WC And The MAAD Circle - Ain't A Damn Thing Changed
11. De La Soul - De La Soul Is Dead
12. Scarface - Mr Scarface Is Back
13. Geto Boys - We Can't Be Stopped
14. DJ Quik - Quik Is The Name
15. Tim Dog - Penicillin On Wax
2. Gang Starr - Step In The Arena
4. Ice Cube - Death Certificate
5. Ice T - Original Gangster
6. Black Sheep - A Wolf In Sheep's Clothing
7. Cypress Hill - Cypress Hill
9. Organized Konfusion - Organized Konfusion
10. WC And The MAAD Circle - Ain't A Damn Thing Changed
11. De La Soul - De La Soul Is Dead
12. Scarface - Mr Scarface Is Back
13. Geto Boys - We Can't Be Stopped
14. DJ Quik - Quik Is The Name
15. Tim Dog - Penicillin On Wax
7
geplaatst: 24 maart 2022, 22:32 uur
Nog een lading HM's:
3rd Bass - Derelicts of Dialect
Cypress Hill - Cypress Hill
Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
DJ Quik - Quik Is the Name
Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern..
Gang Starr - Step in the Arena
N.W.A - Efil4zaggin
Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out
Public Enemy - Apocalypse 91...The Enemy Strikes Black
Scarface - Mr. Scarface Is Back
Showbiz & A.G. - Soul Clap EP
South Central Cartel - South Central Madness
The Geto Boys - We Can't Be Stopped
WC & The Maad Circle - Ain't a Damn Thang Changed
En mijn 1991 top 10:
2. Main Source - Breaking Atoms
3. Organized Konfusion - Organized Konfusion
4. UMC's - Fruits of Nature
5. Naughty by Nature - Naughty by Nature
6. Ice Cube - Death Certificate
7. Tim Dog - Penicillin on Wax
8. De La Soul - De La Soul Is Dead
9. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
10. Lord Finesse - Return of the Funky Man
Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern..
N.W.A - Efil4zaggin
Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out
Showbiz & A.G. - Soul Clap EP
South Central Cartel - South Central Madness
En mijn 1991 top 10:
3. Organized Konfusion - Organized Konfusion
4. UMC's - Fruits of Nature
6. Ice Cube - Death Certificate
7. Tim Dog - Penicillin on Wax
8. De La Soul - De La Soul Is Dead
9. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
8
geplaatst: 25 maart 2022, 14:34 uur
Het leuke aan al die jaargangen is dat je terug in de tijd gaat en dus geleidelijk aan steeds jonger wordt. Het sentiment wordt dus ook groter (daarom dit jaar wel 43 albums, die ik noemenswaardig vind). Maar het budget was destijds kleiner. Op mijn 16e kon ik niet ongelimiteerd kopen, en moest ik keuzes maken. Waarvan sommige opmerkelijk: waarom heb ik in ’91 wel die cd van Yo-Yo gekocht, en niet die van Black Sheep?
Verder opvallend aan dit jaar: enerzijds nog snelle flows, op die kenmerkende uptempo old school beats (ik was er wild van), en anderzijds hiphop waar de beats per minute naar new school-boombap-niveau zakten. Dit is mijn verdict:
EP:
Pete Rock and C.L. Smooth - All Souled Out (Pete Rock gaat als een malle op The Creator).
Showbiz & A.G. - Soul Clap
Lord Finesse - Return of the Funky Man (had ik in ’92 al mee, weer zo’n twijfelgevalletje).
43. Diamond Shell - The Grand Imperial
42. Tuff Crew - Still Dangerous
41. Nice & Smooth - Ain't a Damn Thing Changed
40. Naughty by Nature - Naughty by Nature
39. Del tha Funkeé Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
38. Baritone Tiplove - Livin' Foul
37. Digital Underground - Sons of the P
36. Dream Warriors - And Now the Legacy Begins
35. Biz Markie - I Need a Haircut
34. Big Daddy Kane - Prince of Darkness
33. PHD - Without Warning
32. Makeba & Skratch - Mental Fitness
31. J Rock – Streetwize
30. Yo-Yo - Make Way for the Motherlode
29. Caveman - Positive Reaction
28. KMD - Mr. Hood
27. Stetsasonic - Blood, Sweat & No Tears
26. Son of Bazerk - Bazerk Bazerk Bazerk
25. 2 Black 2 Strong MMG - Doin' Hard Time on Planet Earth
24. Chubb Rock - The One
23. Two Kings in a Cipher - From Pyramids to Projects
22. Schoolly D - How a Black Man Feels
21. Godfather Don – Hazardous
20. DJ Quik - Quik Is the Name
19. Leaders of the New School - A Future Without a Past
18. Maestro Fresh Wes - Black Tie Affair
17. 3rd Bass - Derelicts of Dialect
16. Ice Cube - Death Certificate
15. The Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
14. Cypress Hill - Cypress Hill
13. Ice-T - O.G. Original Gangster
12. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
11. Organized Konfusion - Organized Konfusion
10. Public Enemy - Apocalypse 91...The Enemy Strikes Black
Laatste goede plaat van PE. De twee voorgangers gaan in hun jaren in de absolute top belanden, deze haalt net aan de top 10. Muzikaal steekt het nog steeds goed in elkaar (ondanks de diefstal van alle tracks die The Bomb Squad de voorgaande jaren had voorbereid), maar op de een of andere manier hadden ze (voor mij) niet meer de urgentie van voorheen. Chuck D is militant en activistisch als vanouds, Flavor doet zijn ding. By the Time I Get to Arizona is da bomb.
9. N.W.A - Efil4zaggin
N.W.A. zonder Cube. Ik heb er destijds geen nacht wakker van gelegen, want Cube solo was een prima zaak. En nu kreeg MC Ren eindelijk eens de shine die hij verdiende, over onderschatte mc’s gesproken. Dre produceert een vette mix van donkere, hardcore sounds en proto G-funk.
8. UMC's - Fruits of Nature
Je stopt het schijfje in de cd-speler (ja, die heb ik nog!) en dan start One To Grow On. Fris, vrolijk en lekker. En dat gaat het hele album door. De muzikale begeleiding is jazzy en funky, ze hadden zo bij de Native Tongues gekund. Een van de klassiekers van Wild Pitch dit jaar.
7. De La Soul - De La Soul Is Dead
Ik heb een zekere ambivalentie met dit album. Het volgt een van de (voor mij persoonlijk) meest unieke hiphop-albums aller tijden op. Maar waar ik op 3 Feet High and Rising de skits geniaal vond, gaan ze mij hier storen. Ook vind ik de plaat iets te lang. Maar tegelijkertijd staan er een paar single’s op, waar je U tegen zegt (A Roller Skating Jam Named 'Saturdays', Ring Ring Ring (Ha Ha Hey), Keepin' The Faith). En Please Porridge vind ik zo f’ing dope met die beat en die herhalende raps van plug 1 en 2.
6. Silver Bullet - Bring Down the Walls No Limit Squad Returns
Britse hiphop in een top 10. Je gaat het bij mij niet vaak zien. Maar voor dit album maak ik graag een uitzondering. Dit is hardcore hiphop, compromisloos en loeisnel. Alle ingrediënten voor een 16e jarige Kalikula (en bij hernieuwde beluistering nog steeds bruut)! Oh, wat hield ik van snelle mc’s (in dit geval 1) over uptempo beats. Dit is niet voor iedereen.
5. Tim Dog - Penicillin on Wax
Over harde hiphop gesproken. Onze Ultramagnetic-protegé Tim Dog schudt lang voor de east-westcoast-oorlog de boel eens flink op. Eazy en Quick hebben het flink te verduren. Uiteraard niet de meest begenadigde mc, maar een flinke scheut nostalgie maakt dat dit zo hoog staat. Rauwe raps, over rauwe beats! De skits op het album zijn zelfs cool.
Fuck Compton!
4. Ed O.G & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto
Klassieker uit Boston. Over heerlijke producties van Teddy Ted en Special K (Awesome 2) rapt Ed O.G. met zijn fijne stem over onder andere ghetto-problematiek en seks. Boston ligt niet in New York, misschien een van de redenen dat dit onderschatte album niet meer credits krijgt/heeft gekregen.
3. Gang Starr - Step in the Arena
The DJ's name is Premier and I'm the Guru
Niet hun debuut, maar hier begon voor mij de clean sheet van Gang Starr. Premier vindt ‘er zijn eigen productiestijl, Guru heeft een mooie balans tussen braggadocio en knowlegde. Hier staan tijdloze klassiekers op.
I was raised like a Muslim
Prayin' to the East
Nature of my life relates rhymes I release
Dope shit. Fuck Solar
Hoe graag dat ik dit album op plaats 1 zou willen hebben, het wint het echter niet van Tribe. Maar ook dit is klassiek werk hoor, dé andere klassieker op Wild Pitch dit jaar. Large Professor legt een muzikale fundering neer, die ongeëvenaard is. De producer/MC uit Queens verzorgt ook alle raps op dit album. Klinkt op geen enkele manier gedateerd, heeft op geen enkele manier aan kracht ingeboet, kan ik nog elke dag opzetten. Dope from beginning to end!
Back in the days when I was a teenager
Before I had status and before I had a pager
You could find the Abstract listening to hip hop
My pops used to say, it reminded him of be-bop
Oh, wat was een toch een zegen om een tiener te zijn aan het begin van de nineties. Q-Tip en Phife zijn op de top van hun kunnen en brengen klassieke track, na klassieke track. Q-Tip produceert een fenomenale plaat, waarop hij en Phife, die meer aanwezig en beter is dan op hun debuut, elkaar heerlijk afwisselen (bijvoorbeeld Check the Rhime). Heeft een van de beste posse cuts aller tijden. Hét beste album van 1991!
I never half step 'cause I'm not a half stepper
Drink a lot of soda so they call me Dr. Pepper
Verder opvallend aan dit jaar: enerzijds nog snelle flows, op die kenmerkende uptempo old school beats (ik was er wild van), en anderzijds hiphop waar de beats per minute naar new school-boombap-niveau zakten. Dit is mijn verdict:
EP:
Pete Rock and C.L. Smooth - All Souled Out (Pete Rock gaat als een malle op The Creator).
Showbiz & A.G. - Soul Clap
Lord Finesse - Return of the Funky Man (had ik in ’92 al mee, weer zo’n twijfelgevalletje).
43. Diamond Shell - The Grand Imperial
42. Tuff Crew - Still Dangerous
41. Nice & Smooth - Ain't a Damn Thing Changed
40. Naughty by Nature - Naughty by Nature
39. Del tha Funkeé Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
38. Baritone Tiplove - Livin' Foul
37. Digital Underground - Sons of the P
36. Dream Warriors - And Now the Legacy Begins
35. Biz Markie - I Need a Haircut
34. Big Daddy Kane - Prince of Darkness
33. PHD - Without Warning
32. Makeba & Skratch - Mental Fitness
31. J Rock – Streetwize
30. Yo-Yo - Make Way for the Motherlode
29. Caveman - Positive Reaction
28. KMD - Mr. Hood
27. Stetsasonic - Blood, Sweat & No Tears
26. Son of Bazerk - Bazerk Bazerk Bazerk
25. 2 Black 2 Strong MMG - Doin' Hard Time on Planet Earth
24. Chubb Rock - The One
23. Two Kings in a Cipher - From Pyramids to Projects
22. Schoolly D - How a Black Man Feels
21. Godfather Don – Hazardous
20. DJ Quik - Quik Is the Name
19. Leaders of the New School - A Future Without a Past
18. Maestro Fresh Wes - Black Tie Affair
17. 3rd Bass - Derelicts of Dialect
16. Ice Cube - Death Certificate
15. The Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
14. Cypress Hill - Cypress Hill
13. Ice-T - O.G. Original Gangster
Laatste goede plaat van PE. De twee voorgangers gaan in hun jaren in de absolute top belanden, deze haalt net aan de top 10. Muzikaal steekt het nog steeds goed in elkaar (ondanks de diefstal van alle tracks die The Bomb Squad de voorgaande jaren had voorbereid), maar op de een of andere manier hadden ze (voor mij) niet meer de urgentie van voorheen. Chuck D is militant en activistisch als vanouds, Flavor doet zijn ding. By the Time I Get to Arizona is da bomb.
9. N.W.A - Efil4zaggin
N.W.A. zonder Cube. Ik heb er destijds geen nacht wakker van gelegen, want Cube solo was een prima zaak. En nu kreeg MC Ren eindelijk eens de shine die hij verdiende, over onderschatte mc’s gesproken. Dre produceert een vette mix van donkere, hardcore sounds en proto G-funk.
8. UMC's - Fruits of Nature
Je stopt het schijfje in de cd-speler (ja, die heb ik nog!) en dan start One To Grow On. Fris, vrolijk en lekker. En dat gaat het hele album door. De muzikale begeleiding is jazzy en funky, ze hadden zo bij de Native Tongues gekund. Een van de klassiekers van Wild Pitch dit jaar.
7. De La Soul - De La Soul Is Dead
Ik heb een zekere ambivalentie met dit album. Het volgt een van de (voor mij persoonlijk) meest unieke hiphop-albums aller tijden op. Maar waar ik op 3 Feet High and Rising de skits geniaal vond, gaan ze mij hier storen. Ook vind ik de plaat iets te lang. Maar tegelijkertijd staan er een paar single’s op, waar je U tegen zegt (A Roller Skating Jam Named 'Saturdays', Ring Ring Ring (Ha Ha Hey), Keepin' The Faith). En Please Porridge vind ik zo f’ing dope met die beat en die herhalende raps van plug 1 en 2.
6. Silver Bullet - Bring Down the Walls No Limit Squad Returns
Britse hiphop in een top 10. Je gaat het bij mij niet vaak zien. Maar voor dit album maak ik graag een uitzondering. Dit is hardcore hiphop, compromisloos en loeisnel. Alle ingrediënten voor een 16e jarige Kalikula (en bij hernieuwde beluistering nog steeds bruut)! Oh, wat hield ik van snelle mc’s (in dit geval 1) over uptempo beats. Dit is niet voor iedereen.
5. Tim Dog - Penicillin on Wax
Over harde hiphop gesproken. Onze Ultramagnetic-protegé Tim Dog schudt lang voor de east-westcoast-oorlog de boel eens flink op. Eazy en Quick hebben het flink te verduren. Uiteraard niet de meest begenadigde mc, maar een flinke scheut nostalgie maakt dat dit zo hoog staat. Rauwe raps, over rauwe beats! De skits op het album zijn zelfs cool.
Fuck Compton!
4. Ed O.G & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto
Klassieker uit Boston. Over heerlijke producties van Teddy Ted en Special K (Awesome 2) rapt Ed O.G. met zijn fijne stem over onder andere ghetto-problematiek en seks. Boston ligt niet in New York, misschien een van de redenen dat dit onderschatte album niet meer credits krijgt/heeft gekregen.
The DJ's name is Premier and I'm the Guru
Niet hun debuut, maar hier begon voor mij de clean sheet van Gang Starr. Premier vindt ‘er zijn eigen productiestijl, Guru heeft een mooie balans tussen braggadocio en knowlegde. Hier staan tijdloze klassiekers op.
I was raised like a Muslim
Prayin' to the East
Nature of my life relates rhymes I release
Dope shit. Fuck Solar
Hoe graag dat ik dit album op plaats 1 zou willen hebben, het wint het echter niet van Tribe. Maar ook dit is klassiek werk hoor, dé andere klassieker op Wild Pitch dit jaar. Large Professor legt een muzikale fundering neer, die ongeëvenaard is. De producer/MC uit Queens verzorgt ook alle raps op dit album. Klinkt op geen enkele manier gedateerd, heeft op geen enkele manier aan kracht ingeboet, kan ik nog elke dag opzetten. Dope from beginning to end!
Back in the days when I was a teenager
Before I had status and before I had a pager
You could find the Abstract listening to hip hop
My pops used to say, it reminded him of be-bop
Oh, wat was een toch een zegen om een tiener te zijn aan het begin van de nineties. Q-Tip en Phife zijn op de top van hun kunnen en brengen klassieke track, na klassieke track. Q-Tip produceert een fenomenale plaat, waarop hij en Phife, die meer aanwezig en beter is dan op hun debuut, elkaar heerlijk afwisselen (bijvoorbeeld Check the Rhime). Heeft een van de beste posse cuts aller tijden. Hét beste album van 1991!
I never half step 'cause I'm not a half stepper
Drink a lot of soda so they call me Dr. Pepper
8
geplaatst: 25 maart 2022, 16:23 uur
Heel veel gewissel tussen de eerste twee podiumplaatsen. Toch net een beetje meer liefde voor ATCQ omdat ze in 1991 wel hun beste plaat uitbrachten. De La Soul niet.
2. De La Soul - De La Soul Is Dead
3. Lord Finesse - Return of the Funky Man
4. Geto Boys - We Can't Be Stopped
5. Ice Cube - Death Certificate
6. Street Military - Aggrivated Rasta
7. Main Source - Breaking Atoms
8. N.W.A - Efil4zaggin
9. 2Pac - 2Pacalypse Now
10. Scarface - Mr. Scarface Is Back
HM's:
Boogie Down Productions - Live Hardcore Worldwide
Pete Rock and C.L. Smooth - All Souled Out
2. De La Soul - De La Soul Is Dead
3. Lord Finesse - Return of the Funky Man
4. Geto Boys - We Can't Be Stopped
6. Street Military - Aggrivated Rasta
7. Main Source - Breaking Atoms
8. N.W.A - Efil4zaggin
9. 2Pac - 2Pacalypse Now
10. Scarface - Mr. Scarface Is Back
HM's:
Boogie Down Productions - Live Hardcore Worldwide
Pete Rock and C.L. Smooth - All Souled Out
1
geplaatst: 25 maart 2022, 19:29 uur
Dope lijsten, hoor.
Wederom een topjaar en nu zijn het vooral de echte, grote namen die langs komen.
Overigens vind ik de skits op De La Soul is dead juist leuker dan op 3 Feet High & Rising.
Wederom een topjaar en nu zijn het vooral de echte, grote namen die langs komen.
Overigens vind ik de skits op De La Soul is dead juist leuker dan op 3 Feet High & Rising.
7
geplaatst: 25 maart 2022, 20:14 uur
Voor mij niet zo'n overtuigd jaar. Slechts één 4,5* album. Hoewel ik wel moet zeggen dat er nog veel platen uit 1991 op mijn 'nog te beluisteren'-lijstje staan. De sound in dit jaar lijkt net als ik bij 1992 beschreef in een overgangsfase te zitten. Zoals Kalikula ook al aangaf. Ik ben wel meer fan van de sound van de jaren na 1991-1992 en wat minder van de funky sound en snelle, 'grappige' raps. Een groep die dit wel perfect weet te doen is UMC's. Die plaat is echt puur genieten voor mij. Verder beluister ik nog vaak de wat meer 'hardcore' albums uit deze lijst: PHD en Tim Dog. Die minimalistische harde bass met agressieve raps kan ik op zijn tijd wel waarderen. Verder is de nummer 1 natuurlijk een klasse apart. Helemaal als je het naast de andere platen legt, merk je hoever ATCQ de tijd vooruit was. Leuk deze platen afgelopen tijd weer eens beluisterd te hebben.
3. UMC's - Fruits of Nature
4. WC & The Maad Circle - Ain't a Damn Thang Changed
5. Gang Starr - Step in the Arena
6. PHD - Without Warning
7. Naughty by Nature - Naughty by Nature
8. The Kay LC - Hard 2 Handle
9. DJ Quik - Quik Is the Name
10. Ice Cube - Death Certificate
13. 2Pac - 2Pacalypse Now
14. Tim Dog - Penicillin on Wax
15. Ice-T - O.G. Original Gangster
16. Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto
17. Heavy D & the Boyz - Peaceful Journey
18. Cypress Hill - Cypress Hill
Verder verwacht ik dat mijn bedragen tot 1988 minimaal zal zijn aangezien ik niet zo bekend ben met die jaren. Ik zal proberen het eea in rotatie te gooien komende tijd. Anders haak ik in 1988 weer aan
3. UMC's - Fruits of Nature
4. WC & The Maad Circle - Ain't a Damn Thang Changed
5. Gang Starr - Step in the Arena
6. PHD - Without Warning
7. Naughty by Nature - Naughty by Nature
8. The Kay LC - Hard 2 Handle
9. DJ Quik - Quik Is the Name
13. 2Pac - 2Pacalypse Now
14. Tim Dog - Penicillin on Wax
15. Ice-T - O.G. Original Gangster
16. Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto
17. Heavy D & the Boyz - Peaceful Journey
18. Cypress Hill - Cypress Hill
Verder verwacht ik dat mijn bedragen tot 1988 minimaal zal zijn aangezien ik niet zo bekend ben met die jaren. Ik zal proberen het eea in rotatie te gooien komende tijd. Anders haak ik in 1988 weer aan

1
geplaatst: 25 maart 2022, 20:51 uur
principal2000 schreef:
Dope lijsten, hoor.
Dope lijsten, hoor.
3 Feet High & Rising heb ik iets van 100 miljoen keer geluisterd. De La Soul is Dead is er weer zo eentje die ik enkele jaren na release heb gekocht, en minder spins heeft gehad. In dit geval minder bekend, en minder bemind. Ligt aan mij hoor

3
geplaatst: 25 maart 2022, 21:49 uur
Kalikula principal2000 De skits zijn inderdaad heel veel leuker op De La Soul Is Dead (bij die bellen kan je me oprapen), maar muzikaal gezien vind ik 3 Feet en Buhloone net dat tikje beter.
1
geplaatst: 25 maart 2022, 22:02 uur
Ik vind de comic grappig en vol zelfspot. Sommige skit op 3 ft vind ik minder. Maar qua album (muziek) is 3 ft echt wel beter, ja. Denk dat er weinigen een andere mening hebben. De La Soul is Dead is wel een sterke nummer 2 wat mij betreft. Buhloon komt dichtbij, maar is veel korter qua speelduur. Dat vind ik wel minder.
0
geplaatst: 25 maart 2022, 22:33 uur
principal2000 schreef:
Ik vind de comic grappig en vol zelfspot. Sommige skit op 3 ft vind ik minder. Maar qua album (muziek) is 3 ft echt wel beter, ja. Denk dat er weinigen een andere mening hebben. De La Soul is Dead is wel een sterke nummer 2 wat mij betreft. Buhloon komt dichtbij, maar is veel korter qua speelduur. Dat vind ik wel minder.
Oh ja, er zit ook een comic in het boekje. Reden genoeg voor mij, om dit album dit weekend volop rotatie te geven. Het weer past er mooi bij!
4
geplaatst: 26 maart 2022, 18:00 uur
Was even te druk met concertbezoek de afgelopen dagen, maar daar gaan we weer:
4. Cypress Hill - Cypress Hill
Oude Cypress Hill is altijd genieten. Die eerste drie tracks, wow. Black Sunday is mijn favoriete plaat van de groep, maar deze komt in de buurt. Gruwelijke sound, Muggs was echt een king in die dagen.
Nog een baas achter de knoppen aan het werk. Large Pro rapt echter ook super, kan deze plaat eigenlijk altijd aanhoren. Hoewel je hoort dat het een album is van ruim 30 jaar oud, klinkt het toch nog fresh. Had overigens niet verwacht dat deze zo vaak zo hoog zou staan hier bij de users, maar zie nu dat het gemiddelde ook heel hoog staat. Blijkbaar meer alom gewaardeerd dan ik dacht, nice.
Oude Cypress Hill is altijd genieten. Die eerste drie tracks, wow. Black Sunday is mijn favoriete plaat van de groep, maar deze komt in de buurt. Gruwelijke sound, Muggs was echt een king in die dagen.
Nog een baas achter de knoppen aan het werk. Large Pro rapt echter ook super, kan deze plaat eigenlijk altijd aanhoren. Hoewel je hoort dat het een album is van ruim 30 jaar oud, klinkt het toch nog fresh. Had overigens niet verwacht dat deze zo vaak zo hoog zou staan hier bij de users, maar zie nu dat het gemiddelde ook heel hoog staat. Blijkbaar meer alom gewaardeerd dan ik dacht, nice.
6
geplaatst: 27 maart 2022, 09:38 uur
3. Scarface - Mr. Scarface Is Back
4. De La Soul - De La Soul Is Dead
6. UMC's - Fruits of Nature
7. Ice Cube - Death Certificate
8. Del tha Funkeé Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
9. Gang Starr - Step In The Arena
10. Geto Boys - We Can't Be Stopped
3. Scarface - Mr. Scarface Is Back
6. UMC's - Fruits of Nature
7. Ice Cube - Death Certificate
8. Del tha Funkeé Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
10. Geto Boys - We Can't Be Stopped
4
geplaatst: 27 maart 2022, 21:55 uur
2. Ice Cube - Death Certificate
Ik gun de beste man alle plezier en vrolijkheid, maar ik houd echt van een boze Ice Cube. Gruwelijk hard album dit.
Andere koek dan Cube z'n plaat, maar toch wel met afstand mijn favoriet van 1991. Al is de opvolger dan weer mijn favoreite ATCQ album, hier staan eigenlijk ook alleen maar classics op.
Ik gun de beste man alle plezier en vrolijkheid, maar ik houd echt van een boze Ice Cube. Gruwelijk hard album dit.
Andere koek dan Cube z'n plaat, maar toch wel met afstand mijn favoriet van 1991. Al is de opvolger dan weer mijn favoreite ATCQ album, hier staan eigenlijk ook alleen maar classics op.
9
geplaatst: 27 maart 2022, 21:58 uur
Top 10 voor 1991:
5. Black Sheep - A Wolf In Sheep's Clothing
6. The Geto Boys - We Can't Be Stopped
7. Del The Funky Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
8. Organized Konfusion - Organized Konfusion
10. De La Soul - De La Soul Is Dead
5. Black Sheep - A Wolf In Sheep's Clothing
6. The Geto Boys - We Can't Be Stopped
7. Del The Funky Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
8. Organized Konfusion - Organized Konfusion
10. De La Soul - De La Soul Is Dead
1
geplaatst: 28 maart 2022, 07:30 uur
ForWhomThePeteTolls zal vast nog volle bak aan het schuiven zijn, maar hierbij de last call voor lowieke, principal2000, Rene1979, Osiris Apis, Fred B. en Koenr: deadline is as woensdag 20u.
9
geplaatst: 28 maart 2022, 21:51 uur
Pfffff. Deze jaren worden steeds genialer. Het aantal klassiekers van de legendes uit de hip-hop neemt alleen maar toe. Ik denk dat buiten de top5 heel veel nummers om de resterende 5 plekken kunnen concurreren. Ze zijn gewoonweg allemaal steengoed!
01. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
Best album van Tribe met een aantal heavy rotation videoclips op Yo!. De opvolger is niet veel slechter en de voorganger ook zeker meer dan de moeite waard, maar Low End is voor met het album van Tribe en ook het album van dit jaar.
02. De La Soul - De La Soul Is Dead
Heel dicht achter Tribe zet ik de andere bekendste Native Tongue groep (overigens past deze stijl perfect bij mijn smaak). Niet zo goed al 3 Feet, maar wel Dead komt wel heel dicht in de buurt.
03. Gang Starr - Step in the Arena
Dit is voor mij de tijdloze klassieker van Gang Starr. Hard To Earn komt als 2e, maar de eenvoud en doeltreffendheid van de beats & rhymes op Step In The Arena is zo verslavend.
04. Main Source - Breaking Atoms
Dit album wordt hier terecht geprezen. Minder bekende act bij het grote publiek, maar desondanks een heel sterk debuut.
05. UMC's - Fruits of Nature
Iemand zei het al terecht "UMC's had eigenlijk bij de Native Tongues moeten zitten. En ook Wild Pitch stond altijd garant voor sterke albums.
06. Ice Cube - Death Certificate
Ijsklontje heeft met z'n overstap naar het Oosten ook gelijk een heel goed album gemaakt. Deze wordt in mijn ogen een beetje onterecht vaak ondergesneeuwd door Amerikkka's Most Wanted. Dat vind ik ook een goed album, maar de beats op Death Certificate zijn toch vaak lekkerder.
07. Digital Underground - Sons of the P
En we gaan door met het Westen. Oakloand P-funk in een hip-hop jasje. Deze jongens kwamen het meest dichtbij George Clinton en zijn sound. Ook de strips in de boekjes zijn volledig geinspireerd door Parliament / Funkadelic. En dan hebben we het jaren voor de herontdekking van George Clinton's sound door Dre.
08. Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
Deze kon niet uitblijven in mijn top 10. Eeuwig zal ik Del dankbaar zijn om mij kennis laten maken met dit geweldig genre. Del kan Digital Underground niet achterhalen in de P-funk stijl, maar doet wel een dappere en zeer geslaagde poging. Uitmuntende productie en Del is een prettige MC om te horen.
09. Ice-T - O.G. Original Gangster
Nog meer West Coast. Dé klassieker van Ice-T. Dit niveau heeft hij nooit meer gehaald. Geniaal samplegebruik van een horrorfilm tune in The Tower. Sowieso een subliem nummer. Heel het album is gevuld met sterke nummers en het is ook een prestatie dat er heel veel productiestijlen langs komen.
The Bomb Squad en Public Enemy waren een gouden combinatie. Hoewel ik deze op nummer 10 plaats, is het toch ook weer een sterk album. Maar het is onmogelijk om de 2 voorgangers te evenaren.
Zoveel goede andere albums die zeker meer dan de moeite waard zijn. Ze zijn in mijn ogen gewoon allemaal heel sterk.
2Pac - 2Pacalypse Now
Biz Markie - I Need a Haircut
Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
Compton's Most Wanted - Straight Checkn'em
Def Jef - Soul Food
Heavy D & the Boyz - Peaceful Journey
KMD - Mr. Hood
N.W.A - Efil4zaggin
Naughty by Nature - Naughty by Nature
Nice & Smooth - Ain't a Damn Thing Changed
Organized Konfusion - Organized Konfusion
Queen Latifah - Nature of a Sista'
En dan nog de categorie daaronder. Albums die zeer sterke momenten hebben, maar dit niet heel het album kunnen volhouden.
Chubb Rock - The One
Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto
Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
Kool Moe Dee - Funke Funke Wisdom
Leaders of the New School - A Future Without a Past...
Lord Finesse - Return of the Funky Man
Tim Dog - Penicillin on Wax
Young Black Teenagers - Young Black Teenagers
Best album van Tribe met een aantal heavy rotation videoclips op Yo!. De opvolger is niet veel slechter en de voorganger ook zeker meer dan de moeite waard, maar Low End is voor met het album van Tribe en ook het album van dit jaar.
02. De La Soul - De La Soul Is Dead
Heel dicht achter Tribe zet ik de andere bekendste Native Tongue groep (overigens past deze stijl perfect bij mijn smaak). Niet zo goed al 3 Feet, maar wel Dead komt wel heel dicht in de buurt.
03. Gang Starr - Step in the Arena
Dit is voor mij de tijdloze klassieker van Gang Starr. Hard To Earn komt als 2e, maar de eenvoud en doeltreffendheid van de beats & rhymes op Step In The Arena is zo verslavend.
04. Main Source - Breaking Atoms
Dit album wordt hier terecht geprezen. Minder bekende act bij het grote publiek, maar desondanks een heel sterk debuut.
05. UMC's - Fruits of Nature
Iemand zei het al terecht "UMC's had eigenlijk bij de Native Tongues moeten zitten. En ook Wild Pitch stond altijd garant voor sterke albums.
06. Ice Cube - Death Certificate
Ijsklontje heeft met z'n overstap naar het Oosten ook gelijk een heel goed album gemaakt. Deze wordt in mijn ogen een beetje onterecht vaak ondergesneeuwd door Amerikkka's Most Wanted. Dat vind ik ook een goed album, maar de beats op Death Certificate zijn toch vaak lekkerder.
07. Digital Underground - Sons of the P
En we gaan door met het Westen. Oakloand P-funk in een hip-hop jasje. Deze jongens kwamen het meest dichtbij George Clinton en zijn sound. Ook de strips in de boekjes zijn volledig geinspireerd door Parliament / Funkadelic. En dan hebben we het jaren voor de herontdekking van George Clinton's sound door Dre.
08. Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
Deze kon niet uitblijven in mijn top 10. Eeuwig zal ik Del dankbaar zijn om mij kennis laten maken met dit geweldig genre. Del kan Digital Underground niet achterhalen in de P-funk stijl, maar doet wel een dappere en zeer geslaagde poging. Uitmuntende productie en Del is een prettige MC om te horen.
09. Ice-T - O.G. Original Gangster
Nog meer West Coast. Dé klassieker van Ice-T. Dit niveau heeft hij nooit meer gehaald. Geniaal samplegebruik van een horrorfilm tune in The Tower. Sowieso een subliem nummer. Heel het album is gevuld met sterke nummers en het is ook een prestatie dat er heel veel productiestijlen langs komen.
The Bomb Squad en Public Enemy waren een gouden combinatie. Hoewel ik deze op nummer 10 plaats, is het toch ook weer een sterk album. Maar het is onmogelijk om de 2 voorgangers te evenaren.
Zoveel goede andere albums die zeker meer dan de moeite waard zijn. Ze zijn in mijn ogen gewoon allemaal heel sterk.
2Pac - 2Pacalypse Now
Biz Markie - I Need a Haircut
Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
Compton's Most Wanted - Straight Checkn'em
Def Jef - Soul Food
Heavy D & the Boyz - Peaceful Journey
KMD - Mr. Hood
N.W.A - Efil4zaggin
Naughty by Nature - Naughty by Nature
Nice & Smooth - Ain't a Damn Thing Changed
Organized Konfusion - Organized Konfusion
Queen Latifah - Nature of a Sista'
En dan nog de categorie daaronder. Albums die zeer sterke momenten hebben, maar dit niet heel het album kunnen volhouden.
Chubb Rock - The One
Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto
Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
Kool Moe Dee - Funke Funke Wisdom
Leaders of the New School - A Future Without a Past...
Lord Finesse - Return of the Funky Man
Tim Dog - Penicillin on Wax
Young Black Teenagers - Young Black Teenagers
3
geplaatst: 28 maart 2022, 21:52 uur
Ieder keer denk ik: ff snel een top 10 zonder tekst erbij, maar als ik eenmaal bezig ben, verlies ik mezelf compleet in die toffe jaren.
0
geplaatst: 28 maart 2022, 21:58 uur
Mooie lijst Principal2000! Die platen van Chubb Rock en Queen Latifah ken ik niet. Ga ik binnenkort eens checken.
7
geplaatst: 30 maart 2022, 10:14 uur
02. Main Source - Breaking Atoms
03. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
04. De La Soul - De La Soul Is Dead
05. Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
06. Cypress Hill - Cypress Hill
07. Gang Starr - Step in the Arena
08. The Geto Boys - We Can't Be Stopped
09. Organized Konfusion - Organized Konfusion
03. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
04. De La Soul - De La Soul Is Dead
05. Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
06. Cypress Hill - Cypress Hill
07. Gang Starr - Step in the Arena
08. The Geto Boys - We Can't Be Stopped
6
Rene1979
geplaatst: 30 maart 2022, 13:56 uur
Excuses voor de late inzending
1. Main Source - Breaking Atoms (1991)
2. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
3. De La Soul - De La Soul Is Dead (1991)
4. Gang Starr - Step in the Arena (1991)
5. Lord Finesse - Return of the Funky Man (1991)
6. N.W.A - Efil4zaggin (1991)
7. DJ Quik - Quik Is the Name (1991)
8. Ice Cube - Death Certificate (1991)
9. Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto (1991)
10. PHD - Without Warning (1991)
11. J Rock - Streetwize (1991)
12. Leaders of the New School - A Future Without a Past... (1991)
13. Makeba & Skratch - Mental Fitness (1991)
14. South Central Cartel - South Central Madness (1991)
15. Tim Dog - Penicillin on Wax (1991)
16. Tony D - Droppin' Funky Verses (1991)
17. UMC's - Fruits of Nature (1991)
18. Godfather Don - Hazardous (1991)
19. Ice-T - O.G. Original Gangster (1991)
20.Biz Markie - I Need a Haircut (1991)
1. Main Source - Breaking Atoms (1991)
2. A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
3. De La Soul - De La Soul Is Dead (1991)
4. Gang Starr - Step in the Arena (1991)
5. Lord Finesse - Return of the Funky Man (1991)
6. N.W.A - Efil4zaggin (1991)
7. DJ Quik - Quik Is the Name (1991)
8. Ice Cube - Death Certificate (1991)
9. Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto (1991)
10. PHD - Without Warning (1991)
11. J Rock - Streetwize (1991)
12. Leaders of the New School - A Future Without a Past... (1991)
13. Makeba & Skratch - Mental Fitness (1991)
14. South Central Cartel - South Central Madness (1991)
15. Tim Dog - Penicillin on Wax (1991)
16. Tony D - Droppin' Funky Verses (1991)
17. UMC's - Fruits of Nature (1991)
18. Godfather Don - Hazardous (1991)
19. Ice-T - O.G. Original Gangster (1991)
20.Biz Markie - I Need a Haircut (1991)
6
geplaatst: 30 maart 2022, 15:32 uur
1991
03. UMC's - Fruits of Nature
04. KMD - Mr. Hood
05. Gang Starr - Step in the Arena
06. Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
07. De La Soul - De La Soul Is Dead
08. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
Gemiddeld genomen een minder goed jaar wat mij betreft. Met 92 vond ik dat ook. Zoals eerder in dit topic opgemerkt een overgangsperiode. Het is ook erg moeilijk om aan de jaren 93-95 te tippen. Naar mate we verder terug in de tijd gaan, merk ik dat ik over het algemeen dat ik minder met deze albums heb. Op mijn nummer 1 na zullen deze albums het ook niet winnen o.b.v. meest gedraaide albums.
Ik heb ook maar 1 hiphop album van 1991 fysiek in bezit. Dit was voor 1992 ook het geval.
Maar wel weer een enorme topper en klassieker
op 1 voor mij: The Low End Theory 5*! Altijd moeilijker kiezen tussen Low End en Midnight Marauders. Maar heb toch een (lichte) voorkeur voor Midnight Marauders, die staat ook al eeuwen in mijn MuMe album top 10.
Breaking Atoms klinkt nog altijd erg fris voor een plaat uit 1991. Mad props voor Large Pro!
Ik werd van het weekend helemaal blij van UMC's -
Fruits of Nature tijdens mijn workout in de gym.
Ik was helemaal vergeten hoe fris, vrolijk en jazzy die plaat klinkt! Erg cleane producties en geluidskwaliteit voor die tijd.
Ik vond sommige albums uit dit jaar geluids/opname technisch toch minder goed klinken. Minder heldere beats en raps. Maar dat kan ook aan Spotify liggen.
Del's album in het verleden weinig geluisterd, geen stem op MuMe had ik in ieder geval. Maar daar is sinds ruim een week verandering in gekomen. 4*. Del is altijd aangenaam om naar te luisteren en de beats op dit album zijn ook erg nice.
03. UMC's - Fruits of Nature
04. KMD - Mr. Hood
05. Gang Starr - Step in the Arena
06. Del tha Funkee Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
07. De La Soul - De La Soul Is Dead
08. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
Gemiddeld genomen een minder goed jaar wat mij betreft. Met 92 vond ik dat ook. Zoals eerder in dit topic opgemerkt een overgangsperiode. Het is ook erg moeilijk om aan de jaren 93-95 te tippen. Naar mate we verder terug in de tijd gaan, merk ik dat ik over het algemeen dat ik minder met deze albums heb. Op mijn nummer 1 na zullen deze albums het ook niet winnen o.b.v. meest gedraaide albums.
Ik heb ook maar 1 hiphop album van 1991 fysiek in bezit. Dit was voor 1992 ook het geval.
Maar wel weer een enorme topper en klassieker
op 1 voor mij: The Low End Theory 5*! Altijd moeilijker kiezen tussen Low End en Midnight Marauders. Maar heb toch een (lichte) voorkeur voor Midnight Marauders, die staat ook al eeuwen in mijn MuMe album top 10.
Breaking Atoms klinkt nog altijd erg fris voor een plaat uit 1991. Mad props voor Large Pro!
Ik werd van het weekend helemaal blij van UMC's -
Fruits of Nature tijdens mijn workout in de gym.
Ik was helemaal vergeten hoe fris, vrolijk en jazzy die plaat klinkt! Erg cleane producties en geluidskwaliteit voor die tijd. Ik vond sommige albums uit dit jaar geluids/opname technisch toch minder goed klinken. Minder heldere beats en raps. Maar dat kan ook aan Spotify liggen.
Del's album in het verleden weinig geluisterd, geen stem op MuMe had ik in ieder geval. Maar daar is sinds ruim een week verandering in gekomen. 4*. Del is altijd aangenaam om naar te luisteren en de beats op dit album zijn ook erg nice.
4
geplaatst: 30 maart 2022, 20:17 uur
Net over het randje, maar hopelijk met toestemming van de grote leider JayM, mijn top 20. 10 buiten mededinging, maar hey...
20. Def Jef - Soul Food
19. Geto Boys -We Can't Be Stopped
18. Freestyle Fellowship - For Whom It May Concern
17. Two Kings in a Cipher - From Pyramids to Projects
16. Godfather Don - Hazardous
15. Ice Cube - Death Certificate
14. 2 Black 2 Strong MMG - Doin' Hard Time on Planet Earth
13. Schoolly D - How a Black Man Feels!?
12. O.G. Style - I Know How to Play "Em
11. PHD - Without Warning
10. KMD - Mr. Hood
9. Diamond Shell - Grand Imperial Diamond Shell
7. Ice-T - O.G. Original Gangster (dat deze zo laag staat zegt veel over dit jaar!)
6. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
5. A Tribe Called Quest - Low End Theory
4. Gang Starr - Step In The Arena
3. Cypress Hill - Cypress Hill
2. Organized Konfusion - Organized Konfusion
1. Main Source - Breaking Atoms
20. Def Jef - Soul Food
19. Geto Boys -We Can't Be Stopped
18. Freestyle Fellowship - For Whom It May Concern
17. Two Kings in a Cipher - From Pyramids to Projects
16. Godfather Don - Hazardous
15. Ice Cube - Death Certificate
14. 2 Black 2 Strong MMG - Doin' Hard Time on Planet Earth
13. Schoolly D - How a Black Man Feels!?
12. O.G. Style - I Know How to Play "Em
11. PHD - Without Warning
10. KMD - Mr. Hood
9. Diamond Shell - Grand Imperial Diamond Shell
7. Ice-T - O.G. Original Gangster (dat deze zo laag staat zegt veel over dit jaar!)
6. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
5. A Tribe Called Quest - Low End Theory
4. Gang Starr - Step In The Arena
3. Cypress Hill - Cypress Hill
2. Organized Konfusion - Organized Konfusion
1. Main Source - Breaking Atoms
9
geplaatst: 30 maart 2022, 20:43 uur
Merk zelf dat ik '91 snel af doe als in iets minder jaar, maar eerlijk is eerlijk: dit is me toch een mooi lijstje hoor. Wel een jaar met 2 overduidelijke koplopers die bij iedereen (of praktisch iedereen) in de hoogste regionen van hun top10 te vinden waren. De 20 beste van 1991 zijn geworden:
20. Tim Dog - Penicillin on Wax
/ 10 pnt / genoemd door MAS, Kalikula
19. Scarface - Mr. Scarface Is Back
/ 10 pnt / genoemd door zaaf, bennerd, Silky & Smooth
18. Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
/ 11 pnt / genoemd door -SprayIt-, aerobag
17. DJ Quik - Quik Is the Name
/ 12 pnt / genoemd door Harderwiek, Gyzzz, Rene1979
16. Ice-T - O.G. Original Gangster
/ 13 pnt / genoemd door -SprayIt-, Flipm0de, principal2000, ForWhomThePeteTolls
14. Geto Boys - We Can't Be Stopped
/ 16 pnt / genoemd door bennerd, Silky & Smooth, Nr.4, Koenr
14. KMD - Mr. Hood
/ 16 pnt / genoemd door -SprayIt-, aerobag, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
13. Lord Finesse - Return of the Funky Man
/ 17 pnt / genoemd door JayM, MAS, bennerd, Rene1979, Osiris Apis
12. N.W.A - Efil4zaggin
/ 18 pnt / genoemd door Gyzzz, Kalikula, bennerd, Rene1979
11. Cypress Hill - Cypress Hill
/ 24 pnt / genoemd door Flipm0de, Nr.4, Koenr, ForWhomThePeteTolls
20. Tim Dog - Penicillin on Wax
/ 10 pnt / genoemd door MAS, Kalikula
19. Scarface - Mr. Scarface Is Back
/ 10 pnt / genoemd door zaaf, bennerd, Silky & Smooth
18. Freestyle Fellowship - To Whom It May Concern...
/ 11 pnt / genoemd door -SprayIt-, aerobag
17. DJ Quik - Quik Is the Name
/ 12 pnt / genoemd door Harderwiek, Gyzzz, Rene1979
16. Ice-T - O.G. Original Gangster
/ 13 pnt / genoemd door -SprayIt-, Flipm0de, principal2000, ForWhomThePeteTolls
14. Geto Boys - We Can't Be Stopped
/ 16 pnt / genoemd door bennerd, Silky & Smooth, Nr.4, Koenr
14. KMD - Mr. Hood
/ 16 pnt / genoemd door -SprayIt-, aerobag, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
13. Lord Finesse - Return of the Funky Man
/ 17 pnt / genoemd door JayM, MAS, bennerd, Rene1979, Osiris Apis
12. N.W.A - Efil4zaggin
/ 18 pnt / genoemd door Gyzzz, Kalikula, bennerd, Rene1979
11. Cypress Hill - Cypress Hill
/ 24 pnt / genoemd door Flipm0de, Nr.4, Koenr, ForWhomThePeteTolls
10
geplaatst: 30 maart 2022, 20:45 uur
En een top 10 waar je U tegen zegt:
10. Naughty By Nature - Naughty By Nature
/ 29 pnt / genoemd door zaaf, Gyzzz, Flipm0de, MAS, Harderwiek, Silky & Smooth, ForWhomThePeteTolls
9. Del The Funky Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
/ 35 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, Gyzzz, aerobag, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Osiris Apis
8. UMC's - Fruits Of Nature
/ 40 pnt / genoemd door zaaf, MAS, Kalikula, Harderwiek, Silky & Smooth, principal2000, Osiris Apis
7. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
/ 42 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, aerobag, Flipm0de, MAS, Nr.4, Koenr, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
6. Organized Konfusion - Organized Konfusion
/ 49 pnt / genoemd door zaaf, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, Nr.4, Koenr, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
/ 70 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, Johnny Marr, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, bennerd, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Rene1979
/ 81 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, aerobag, MAS, Kalikula, bennerd, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Rene1979, Osiris Apis
/ 90 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, Kalikula, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Rene1979, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
/ 144 pnt / nummer 1 van -SprayIt-, Rene1979, ForWhomThePeteTolls, genoemd door JayM, zaaf, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, Kalikula, bennerd, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Osiris Apis
/ 174 pnt / nummer 1 van JayM, zaaf, Johnny Marr, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, Kalikula, bennerd, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Osiris Apis, genoemd door -SprayIt-, Rene1979, ForWhomThePeteTolls
10. Naughty By Nature - Naughty By Nature
/ 29 pnt / genoemd door zaaf, Gyzzz, Flipm0de, MAS, Harderwiek, Silky & Smooth, ForWhomThePeteTolls
9. Del The Funky Homosapien - I Wish My Brother George Was Here
/ 35 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, Gyzzz, aerobag, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Osiris Apis
8. UMC's - Fruits Of Nature
/ 40 pnt / genoemd door zaaf, MAS, Kalikula, Harderwiek, Silky & Smooth, principal2000, Osiris Apis
7. Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
/ 42 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, aerobag, Flipm0de, MAS, Nr.4, Koenr, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
6. Organized Konfusion - Organized Konfusion
/ 49 pnt / genoemd door zaaf, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, Nr.4, Koenr, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
/ 70 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, Johnny Marr, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, bennerd, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Rene1979
/ 81 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, aerobag, MAS, Kalikula, bennerd, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Rene1979, Osiris Apis
/ 90 pnt / genoemd door JayM, -SprayIt-, zaaf, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, Kalikula, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Rene1979, Osiris Apis, ForWhomThePeteTolls
/ 144 pnt / nummer 1 van -SprayIt-, Rene1979, ForWhomThePeteTolls, genoemd door JayM, zaaf, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, Kalikula, bennerd, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Osiris Apis
/ 174 pnt / nummer 1 van JayM, zaaf, Johnny Marr, Gyzzz, aerobag, Flipm0de, MAS, Kalikula, bennerd, Harderwiek, Silky & Smooth, Nr.4, principal2000, Koenr, Osiris Apis, genoemd door -SprayIt-, Rene1979, ForWhomThePeteTolls
1
geplaatst: 30 maart 2022, 20:51 uur
Ik kan me er ook goed in vinden, alleen die #9 steekt me wel...
6
zaaf
geplaatst: 30 maart 2022, 20:52 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Ik kan me er ook goed in vinden, alleen die #9 steekt me wel...
en terecht!Ik kan me er ook goed in vinden, alleen die #9 steekt me wel...
nou als we het dan toch over 1990 hebben, weet ik nog wel wat leuke plaatjes:
Denki Groove - 662 BPM by DG
EPMD - Business As Usual
Intelligent Hoodlum - Intelligent Hoodlum
King Sun - Righteous But Ruthless
L.L. Cool J - Mama Said Knock You Out
Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician
Master Ace - Take a Look Around
Poor Righteous Teachers - Holy Intellect
Stereo MC's - Supernatural
X-Clan - To The East, Blackwards
maar ze tippen niet aan:
1. A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm
2. Paris - The Devil Made Me Do it
3. Brand Nubian - One For All
4. Eric B. & Rakim - Let the Rhythm Hit 'Em
5. Geto Boys - The Geto Boys
6. Kool G Rap & DJ Polo - Wanted: Dead or Alive
7. Digital Underground - Sex Packets
8. Ice Cube - AmeriKKKa's Most Wanted
9. Public Enemy - Fear Of A Black Planet
10. Above The Law - Livin' Like Hustlers
1
geplaatst: 30 maart 2022, 20:54 uur
Bedankt weer de moeite JayM! Er is een mooie lijst uitgekomen.
* denotes required fields.