Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
1
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 16:20 uur
erg he! zo venijnig heb ik mezelf nog nooit meegemaakt! wat bezielde mij??
3
geplaatst: 13 januari 2021, 16:22 uur
Haha Pete, kom nou terug gek.
Wie moet anders nu al die golden age boom bap throwbacks in hun toplijstje gooien?
Wie moet anders nu al die golden age boom bap throwbacks in hun toplijstje gooien?
0
geplaatst: 13 januari 2021, 16:34 uur
Ook precies wanneer zijn lange wachten voorbij was..
Je blijft welkom Pete
Je blijft welkom Pete
1
geplaatst: 13 januari 2021, 16:39 uur
-SprayIt- schreef:
Mijn lijstje, dit jaar vond ik overall wat minder, maar toch nog het e.e.a. moois
Poeh, ik vind 2018 in de breedte juist een van de sterkste hip hop jaren van het decennium. Mytee G was voor mijn lijst gediskwalificeerd, maar idd heerlijke plaat!Mijn lijstje, dit jaar vond ik overall wat minder, maar toch nog het e.e.a. moois
1
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 16:43 uur
-SprayIt- schreef:
4. Mytee G Poetic - Com'n Wit Nuff Ruffness
Beetje flauw, want komt uit 1995, maar wat is deze plaat ontzettend lekker zeg! Te weinig stemmen, dus pik deze op!
Stemmetje erbij!4. Mytee G Poetic - Com'n Wit Nuff Ruffness
Beetje flauw, want komt uit 1995, maar wat is deze plaat ontzettend lekker zeg! Te weinig stemmen, dus pik deze op!
2
geplaatst: 13 januari 2021, 16:58 uur
Mijn net-geen-top-10-maar-wel-erúg-fijn voor 2018
11. Anguish - Anguish
12. Kids See Ghosts - Kids See Ghosts
13. Masta Ace & Marco Polo - A Breukelen Story
14. Earl Sweatshirt - Some Rap Songs
15. Jean Grae & Quelle Chris - Everything's Fine
16. Pusha T - Daytona
17. STIKSTOF - Overlast
18. Tierra Whack - Whack World
19. Benny the Butcher - Tana Talk 3
20. Lupe Fiasco - Drogas Wave
11. Anguish - Anguish
12. Kids See Ghosts - Kids See Ghosts
13. Masta Ace & Marco Polo - A Breukelen Story
14. Earl Sweatshirt - Some Rap Songs
15. Jean Grae & Quelle Chris - Everything's Fine
16. Pusha T - Daytona
17. STIKSTOF - Overlast
18. Tierra Whack - Whack World
19. Benny the Butcher - Tana Talk 3
20. Lupe Fiasco - Drogas Wave
1
geplaatst: 13 januari 2021, 17:12 uur
Het voelt bijna verkeerd om het honorable mentions te noemen, dus nummer ik ook even door.
11. Pusha T – Daytona
12. Jay Royale - The Ivory Stoop
13. Curren$y, Freddie Gibbs & The Alchemist - Fetti
14. Apathy - The Widow’s Son
15. Elucid - Shit Don’t Rhyme No More
16. Meyhem Lauren - Glass
17. Black Milk – Fever
18. Kool G Rap & 38 Spesh - Son of G Rap
19. Czarface & MF Doom - Czarface meets Metal Face
20. Milo - budding ornithologists are weary tired analogies
Plus een aantal steengoede EP’s:
Black Thought - Streams of Thought vol. 1 en 2
Homeboy Sandman & Edan - Humble Pi
11. Pusha T – Daytona
12. Jay Royale - The Ivory Stoop
13. Curren$y, Freddie Gibbs & The Alchemist - Fetti
14. Apathy - The Widow’s Son
15. Elucid - Shit Don’t Rhyme No More
16. Meyhem Lauren - Glass
17. Black Milk – Fever
18. Kool G Rap & 38 Spesh - Son of G Rap
19. Czarface & MF Doom - Czarface meets Metal Face
20. Milo - budding ornithologists are weary tired analogies
Plus een aantal steengoede EP’s:
Black Thought - Streams of Thought vol. 1 en 2
Homeboy Sandman & Edan - Humble Pi
1
geplaatst: 13 januari 2021, 17:23 uur
Deze zag ik ook niet aankomen
zal ‘m even opwachten in BeatSense binnenkort Daytona tho. Die hoort toch keihard top 3 wb 2018?
1
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 17:25 uur
Met mijn deel 2 van de gevoelige afvallers noem ik al wat oude bekenden, wat een start van 2018!
Black Milk - FEVER
JID - DiCaprio 2
JPEGMAFIA - Veteran
Meyhem Lauren - Glass
The Doppelgangaz - AAAAGGGHH
Black Milk - FEVER
JID - DiCaprio 2
JPEGMAFIA - Veteran
Meyhem Lauren - Glass
The Doppelgangaz - AAAAGGGHH
1
geplaatst: 13 januari 2021, 17:27 uur
Moet dit trouwens niet in de muziekgames sectie? Just a thought ofzo
Waar zijn die mods als je ze nodig hebt
0
geplaatst: 13 januari 2021, 17:30 uur
jordidj1 schreef:
Moet dit trouwens niet in de muziekgames sectie? Just a thought ofzo
Ik ken de regels niet, maar heb getwijfeld tussen deze en toplijsten/favorieten. Aangezien dit puur om hip hop gaat leek me deze het meest passen.Moet dit trouwens niet in de muziekgames sectie? Just a thought ofzo
1
geplaatst: 13 januari 2021, 17:34 uur
JayM schreef:
(quote)
Ik ken de regels niet, maar heb getwijfeld tussen deze en toplijsten/favorieten. Aangezien dit puur om hip hop gaat leek me deze het meest passen. Technisch gezien is dit wel een game. Ik vind het lastig, ik ga er nog een nachtje over slapen
zaaf schreef:
DAMN.
DAMN.
En dan hebben we het net nog over enthousiasme gehad, we zijn nog maar bij 2018 zaafmans
0
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 17:35 uur
jordidj1 schreef:
En dan hebben we het net nog over enthousiasme gehad, we zijn nog maar bij 2018 zaafmans
dit trek ik niet hoor(quote)
0
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 17:41 uur
ik sla mezelf voor mijn kop, heb de nummer 1 van panjoe gemist. wat een plaat! en ik heb geen ruimte meer in mijn eindlijst... nou ja dan maar met dit bericht.
1
geplaatst: 13 januari 2021, 17:43 uur
zaaf schreef:
ik sla mezelf voor mijn kop, heb de nummer 1 van panjoe gemist. wat een plaat! en ik heb geen ruimte meer in mijn eindlijst... nou ja dan maar met dit bericht.
Daar is maar 1 antwoord op: ruimte voor makenik sla mezelf voor mijn kop, heb de nummer 1 van panjoe gemist. wat een plaat! en ik heb geen ruimte meer in mijn eindlijst... nou ja dan maar met dit bericht.
1
geplaatst: 13 januari 2021, 18:25 uur
Huh, ik heb Paraffin ook gemist, staat op 4* bij mij, zou op plek 7 komen. Kun je die nog opnemen in de lijst? De rest schuift dan door!
3
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 18:34 uur
10. Kids See Ghosts - Kids See Ghosts
Echt een heel fijn plaatje dat zich van enige weerstand (bij mij, kan Kanye soms niet zo goed verdragen) langzaam tot top 10 heeft geworsteld. Jammer dat het een korte is. Zorgde bij mij voor een hernieuwde interesse in Kid Cudi.
9. Haru Nemuri - Haru to Shura
Nante ubarashī ongakudeshou! Kimijima Haruna ga kokoronosokokara utau (rappu)
Echt een heel fijn plaatje dat zich van enige weerstand (bij mij, kan Kanye soms niet zo goed verdragen) langzaam tot top 10 heeft geworsteld. Jammer dat het een korte is. Zorgde bij mij voor een hernieuwde interesse in Kid Cudi.
9. Haru Nemuri - Haru to Shura
Nante ubarashī ongakudeshou! Kimijima Haruna ga kokoronosokokara utau (rappu)
1
geplaatst: 13 januari 2021, 19:47 uur
Nu zaaf met zijn overweldigende inbreng ervoor gezorgd heeft dat Pete het schip geruimd heeft, durf ik ook wel te zeggen dat ik het 2 weken tempo wel een fijne vind.
Hiphop is een acquired taste voor mij gebleken dus naarmate de jaren steeds meer aftellen, wordt mijn jaarlijkse hiphop-almanak steeds dunner. Wat extra luistertijd is welkom
Hiphop is een acquired taste voor mij gebleken dus naarmate de jaren steeds meer aftellen, wordt mijn jaarlijkse hiphop-almanak steeds dunner. Wat extra luistertijd is welkom
2
zaaf
geplaatst: 13 januari 2021, 19:50 uur
aerobag schreef:
Nu zaaf met zijn overweldigende inbreng ervoor gezorgd heeft dat Pete het schip geruimd heeft
Nu zaaf met zijn overweldigende inbreng ervoor gezorgd heeft dat Pete het schip geruimd heeft

3
geplaatst: 13 januari 2021, 22:28 uur
2018, let's go!
10. Black Milk - Fever
Enorm verschil met wat Black Milk in het decennium hiervoor maakte, maar deze zeer muzikale plaat is toch wel erg fijntjes. Album met vooral live instrumenten, wat meer dansbare tracks, nog steeds kwaliteitshiphop. Live een totale held.
9. The Doppelgangaz - AAAAGGHH
Weinig acts waar ik zoveel respect voor heb als The Doppelgangaz. Volgens mij doen ze werkelijk alles zelf: produceren, rappen, veel optreden, social media, eigen label, video's. Lompe, ongepolijste producties, wazige teksten, eigen slang, het is allemaal ook op deze plaat weer aanwezig. Verbaas me er altijd over dat EP en Matter Ov Fact nauwelijks met andere artiesten samenwerken, al heeft het wel z'n charme zo'n eigen eilandje.
10. Black Milk - Fever
Enorm verschil met wat Black Milk in het decennium hiervoor maakte, maar deze zeer muzikale plaat is toch wel erg fijntjes. Album met vooral live instrumenten, wat meer dansbare tracks, nog steeds kwaliteitshiphop. Live een totale held.
9. The Doppelgangaz - AAAAGGHH
Weinig acts waar ik zoveel respect voor heb als The Doppelgangaz. Volgens mij doen ze werkelijk alles zelf: produceren, rappen, veel optreden, social media, eigen label, video's. Lompe, ongepolijste producties, wazige teksten, eigen slang, het is allemaal ook op deze plaat weer aanwezig. Verbaas me er altijd over dat EP en Matter Ov Fact nauwelijks met andere artiesten samenwerken, al heeft het wel z'n charme zo'n eigen eilandje.
1
geplaatst: 13 januari 2021, 22:42 uur
Damn zoveel liefde voor The Doppelgangaz al
Morgenochtend maar in de trein even checken
1
Hardnekkig Onkruid
geplaatst: 13 januari 2021, 23:25 uur
Of ik regels overtreed zal me in dit geval aan mijn reet roesten, ik wil wel eens eventjes mijn kant van het verhaal hier neerpennen. Dhr Zaaf, is degene die het beste op de hoogte is, door PM verkeer en dergelijke, van mijn moodswings en overgevoeligheid op sommige momenten. Dat uitgerekend hij 3 of 4 keer uiteindelijk mij onderuit haalt zegt imho meer over hem dan over mij. Dat dan Jordi ook nog eens zo overdreven doet en zich totaal niet als mod gedraagt plus dat er niet normaal gereageerd kan worden op een irritatie van mijn kant is niet alleen mijn fout. Ik ga hier waarschijnlijk met een stuk minder plezier en enthousiasme dan eerst posten. Ik heb wel gezien hoe het hier gaat... Ik zal deze account niet zelf verwijderen... En mijn oude kan lekker wegblijven. Ik zal nog wel posten enzo (alhoewel), maar ik merkte maar eens te meer hoe ik gewaardeerd werd en wordt hier. Als mensen het willen weten, ik heb een vreemde aandoening waarvan men eerst dacht dat het Bi-Polaire stoornis type 2 was met Rapid Cycling... Maar daar de stemmingswisselingen bij mij vele malen sneller gaan dan ze bekend mee zijn is dit terug getrokken. Ik kan in zo'n opwelling rare dingen doen, ookal heb ik het tegenwoordig redelijk onder controle. Ik lees wel een beetje mee vanaf nu en laat het daarbij voorlopig. Veel plezier nog hier.
0
geplaatst: 13 januari 2021, 23:44 uur
jordidj1 schreef:
Veel plezier!
1
geplaatst: 13 januari 2021, 23:44 uur
Heb bewondering voor je openheid Peet! Een beetje geinen moet kunnen, maar laat elkaar in hun waarde. Zoals ik al aangaf, en met mij ongetwijfeld velen, je bent altijd van harte welkom om weer aan te haken, maar dat is aan jou
0
Hardnekkig Onkruid
geplaatst: 13 januari 2021, 23:56 uur
JayM schreef:
Heb bewondering voor je openheid Peet! Een beetje geinen moet kunnen, maar laat elkaar in hun waarde. Zoals ik al aangaf, en met mij ongetwijfeld velen, je bent altijd van harte welkom om weer aan te haken, maar dat is aan jou
Weet je, ik kan wel verder een zielig verhaal gaan houden. Maar dat is aandacht zoeken op een manier die ik niet meer open in elke space gooi. Vanaf nu post ik gewoon als, wat en wanneer ik zelf zin erin heb. Top 10 komt er dus aan, ik zou Mytee G Poetic er ook wel in hebben gezet als het niet een release was van oud materiaal. Anders hadden mn top 10's er heel anders uit gezien.
Top 10 van mij dan maar...
1. Damu the Fudgemunk & Flex Mathews - Dreams & Vibrations
2. Godfather Don - Jazz Spastik Remixes
3. Klaus Layer - Lost Track
4. The Doppelgangaz - Aaaagggghh
5. Homeboy Sandman & Edan - Humble Pi
6. Masta Ace & Marco Polo - A Breuekelen Story
7. Black Sheep - Tortured Soul
8. O.C. - A New Dawn
9. Shabaam Sahdeeq - Timeless of the Collection
10. Blahzay Blahzay - Enything is Possible
1
zaaf
geplaatst: 14 januari 2021, 06:25 uur
dit had makkelijk met een pmmetje gekund. kan wat mij betreft nog steeds.
laten we het hier bij de muziek houden, ook uit respect voor dit mooie topic.
laten we het hier bij de muziek houden, ook uit respect voor dit mooie topic.
* denotes required fields.