MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
panjoe (moderator)
- Slug - Slick Rick 1-1
- Jay-Z - O.C.0-2
- Scarface - Schoolly D 1-1
- Billy Woods - Eminem 1-0

Slug - Slick Rick 1-2
- Jay-Z - O.C.0-3
- Scarface - Schoolly D 2-1
- Billy Woods - Eminem 1-1

zaaf
- Slug - Slick Rick 2-2
- Jay-Z - O.C. 0-4
- Scarface - Schoolly D 2-2
- Billy Woods - Eminem 2-1

- Slug - Slick Rick 3-2
- Jay-Z - O.C. 1-4
- Scarface - Schoolly D 3-2
- Billy Woods - Eminem 2-2

- Slug - Slick Rick 4-2
- Jay-Z - O.C. 1-5
- Scarface - Schoolly D 4-2
- Billy Woods - Eminem 3-2

JRLA (crew)
- Slug - Slick Rick 5-2
- Jay-Z - O.C. 1-6
- Scarface - Schoolly D 5-2
- Billy Woods - Eminem 4-2

- Slug - Slick Rick 5-3
- Jay-Z - O.C. 1-7
- Scarface - Schoolly D 6-2
- Billy Woods - Eminem 5-2

Slug - Slick Rick: toffe battle. 2 storytellers op hun eigen manier. Slug, de emotionele vader, en Rick, die gladde oom vol verhalen over de ghetto. De flow van Rick geeft voor mij de doorslag.

Jay-Z - O.C.: Weinig mc’s hebben de gave om de studio in te duiken en ter plekke, zonder pen en papier hun gedachten om te zetten in complete nummers. Jay-Z is wat dat betreft een unicum, maar zo zie ik Reasonable Doubt ook in zijn discografie (alleen The Blueprint komt om de hoek kijken). O.C. daarentegen is altijd sterk en consistent.

Scarface - Schoolly D: Schoolly kan ik erg waarderen, maar Scarface is van een andere orde.

Billy Woods - Eminem: Als MC is Eminem Woods in alles de baas. Als schrijver komt Eminem niet in de verste verte in de buurt van Billy Woods. Ik luister niet graag naar Eminem, wel naar Woods.

- Slug - Slick Rick 5-4
- Jay-Z - O.C. 2-7
- Scarface - Schoolly D 7-2
- Billy Woods - Eminem 5-3

Slick Rick heeft niet heel veel materiaal dat me boeit, alleen zijn heel oude werk. Slug vind ik bijna altijd saai. Dan geniet ik toch wat meer van Rick.

Jay is een van mijn favorieten en vind zijn discografie wel sterk. O.C. ook erg tof, maar ga toch voor Jigga.

Schoolly D is cool, maar Scarface wint deze duidelijk voor mij.

Bij Billy Woods val ik in slaap. Van Eminems recente werk word ik nerveus en verdrietig. Eminem van 99 tot 2003 veel heel tof materiaal, dus op basis daarvan stem voor Em.

- Slug - Slick Rick 6-4
- Jay-Z - O.C. 3-7
- Scarface - Schoolly D 8-2
- Billy Woods - Eminem 5-4

Slug. Eén van mijn, zo niet de, favoriete rappers. Kan mij makkelijker in zijn verhalen verplaatsen dan in die van gangstertappers. Slick Rick is wel natuurlijk wel legende.

Jay. Er staan zeker een paar misperen op zijn naam, maar Jay-Z heeft een heel sterke discography. O.C. vind ik een goede rapper. Hij wordt door sommige heads zo de hemel in geprezen dat ik altijd met een lichte teleurstelling naar hem luister.

Scarface. Heb weinig tot niks met Schoolly D. Scarface is een geweldige rapper met prachtige verhalen (die hij schijnbaar in zeer korte tijd kan schrijven).

Eminem. Ooit mijn favoriet, nu rest alleen nostalgie. Ondanks dat een fenomenale rapper. Billy Woods zou sowieso weinig kans hebben bij mij.

Oh, vreemd, dacht dat we tot vrijdag hadden?

ForWhomThePeteTolls schreef:

Deadline: 9 Juni 2023 om 17.30.00 gaat het stemlokaal dicht.

- Slug - Slick Rick 7-4
- Jay-Z - O.C. 3-7
- Scarface - Schoolly D 9-2
- Billy Woods - Eminem 6-4

Ik ga toch voor Slug, die blijft een speciaal plekje in mijn hart houden, al vind ik pakweg de eerste helft van zijn carrière mijlenver boven de tweede helft uitsteken.

Jay-Z - O.C. vind ik erg lastig: Jay-Z heeft behoorlijk wat muziek gemaakt die me lief is, met name op Reasonable Doubt, The Blueprint en The Black Album. Maar hij is af en toe wel erg van kwantiteit boven kwaliteit. Wat ik van O.C. ken vind ik erg fijn, zijn debuutalbum is een terechte klassieker, maar ik heb me nooit zo in de rest van zijn discografie verdiept. Ik laat deze even zitten.

De invloed van Schoolly D valt niet uit te vlakken, maar zijn muziek ervaar ik toch als te gedateerd om echt van te genieten.

Billy Woods zie ik als een van de beste rappers ooit. Dus ja. In een groot deel van mijn tienerjaren vond ik dat ook van Eminem trouwens, heb tegenwoordig wat minder met 'm. En vanaf een jaartje of 2004 vind ik hem eigenlijk gewoon matig worden, met af en toe een sterk moment.

Glitch
- Slug - Slick Rick 7-4 (pas)
- Jay-Z - O.C. 4-7
- Scarface - Schoolly D 10-2
- Billy Woods - Eminem 7-4

Bij Slug vs Slick Rick moet ik passen, daarvoor ken ik die laatste niet genoeg. En Atmosphere is erg leuk, maar Slug hoeft in een mc-wedstrijd niet echt door te gaan voor mij.

Jay-Z vs OC is een moeilijke. Jay-Z heeft al heel veel belabberde dingen uitgebracht en ik vind hem eigenlijk geen echt “goede” mc, maar toch scoort hij door Reasonable Doubt bij mij beter dan ik wil toegeven.

Scarface, tjah. De GOAT-rapper en top-5 artiest voor mij. Daar win je niet van, ook al ben je een hiphop-legende.

Van Eminem ben ik nooit grote fan geweest, van Billy Woods ben ik al enkele weken in de ban. Geweldige mc met muziek waar ik nog steeds mee vecht. Hoedanook wint hij het van heel wat mc’s die hier genoemd zijn. Absolute klasse.

- Slug - Slick Rick 7-5
- Jay-Z - O.C. 4-8
- Scarface - Schoolly D 11-2
- Billy Woods - Eminem 8-4

Slug tegen Slick Rick is een lastige voor mij. Slug heeft met Atmosphere de betere albums afgeleverd, maar moet het vooral van zijn teksten hebben bij een verder prima maar verre van spectaculaire rapstijl. Slick Rick is daarentegen juist een uniek figuur die weliswaar geen compleet topalbum kan dragen m.i. maar ik leef altijd op bij zijn featurings of losse tracks.

Jay-Z nooit wat mee gehad. Zowel tekstueel als qua stijl voor mij een van de meest overschatte rappers, die in mijn optiek ook nooit een goed volledig album heeft afgeleverd - moet het echt van losse tracks met goede producties hebben. O.C. juist altijd solide en strak. Niet spectaculair of heel veelzijdig verder maar toch de duidelijke winnaar voor mij.

Schoolly D is voor mij het type old school rap dat ik leuk vind voor een nummertje, maar meer uit een soort nostalgie naar een tijd die ik nooit heb meegemaakt dan dat ik het echt heel sterk vind. Scarface dan toch wat veelzijdiger.

Vroeger heel veel Eminem geluisterd en zijn eerste 2 albums vind ik nog steeds sterk. Hij is ook wel een uniek figuur, maar Billy Woods staat voor mij in de afgelopen 10 jaar eenzaam aan de top. Niet alleen tekstueel maar ook zijn "delivery" vind ik uniek en vaak niets minder dan briljant.

Kos
Shelter schreef:

Wow KRS one verliest het van little simz??? Gewoon wow

Denk dat Little Simz zelf zich er kapot voor zou schamen.

Kos
- Slug - Slick Rick 7-6
- Jay-Z - O.C. 5-8
- Scarface - Schoolly D 11-3
- Billy Woods - Eminem 9-4

- Slug - Slick Rick 8-6
- Jay-Z - O.C. 6-8
- Scarface - Schoolly D 12-3
- Billy Woods - Eminem 9-5

KRS-ONE - Little Simz 12-15
Moor Mother - JID 7-11
Big Boi - Roc Marciano 18-3
Method Man - Chali 2NA (Jurassic 5) 26-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 23-4
2Pac - Benny The Butcher 18-9
Sean Price - Sadistik 20-3
Buckshot - Black Thought 0-26
Butterfly - Big L 2-24
Steele - Daveed Diggs 8-8
Your Old Droog - Ka 5-14
Conway The Machine - Hex One 10-4
Sage Francis - El-P 4-19
Busdriver - Z-Ro 11-6
Nas - Mr. Lif 17-9
Charizma - Aesop Rock 8-18

Nog mijn twee cents, jwz!

- Slug - Slick Rick 9-6
- Jay-Z - O.C. 7-8
- Scarface - Schoolly D 12-3, ken beide te weinig
- Billy Woods - Eminem 9-6

lambfv4.0
ForWhomThePeteTollsDit is inderdaad een fijn tempo!

- Slug - Slick Rick 8-6 (pas)
- Jay-Z - O.C. 7-9
Samen met 50 Cent toch wel de grootste aandrijvers van die greasy 2000s gangster rap die toen zo in was, toen vond ik het verschrikkelijk maar nu kan ik het goed waarderen, juist door die overdreven cheese, de zware nadruk op het gangster zijn en de sleazy vibe van de muziek. Maar ondanks een aantal goede nummers klinkt er te vaak door dat hij eigenlijk helemaal geen zin had om überhaupt te rappen met zijn luie flow en ongeïnteresseerde toonval, en liever stoned op de bank hing met zijn vrienden, en tegen O.C. heeft hij dan ook weinig op,
- Scarface - Schoolly D 13-3
No contest, ondanks dat Schoolly D leuke dingen heeft gedaan en natuurlijk een OG is, blaast Scarface hem helemaal weg.
- Billy Woods - Eminem 9-6 (pas)
Geen fan van Eminem en soms vraag ik me af of hij liever geen hardcore punk had gemaakt omdat hij altijd lijkt te schreeuwen, maar die ander ken ik niet dus ik pas deze.

- Slug - Slick Rick 10-6
- Jay-Z - O.C. 9-9
- Scarface - Schoolly D 14-3
- Billy Woods - Eminem 10-6

Volgens mij ging er hierboven wat mis in de telling, dus heb die van Johnny en lambfv samengevoegd.

Slug is voor mij een tijdens de jaren '00 lange tijd onaantastbaar geweest voor mij.

Jay zijn catalogus is gewoon heel sterk. Ik zie Reasonable Doubt, Blueprint, en Black Album allemaal als classics terwijl 4:44 ook erg sterk is. Daarnaast is zijn show in de HMH nog steeds een van mijn favorieten.

Scarface, no brainer. Strijdt met Andre 3000 voor de dirty south kroon.

Eminem heeft met MMLP en SSLP twee hele toffe albums op zijn naam staan, maar ook enorm veel troep. Billy is de laatste jaren een favoriet geworden en de constante kwaliteit dat hij weet uit te brengen is ongekend.

Glitch
Flipm0de schreef:
Bun B erbij.

Glitch schreef:
(quote)
Bun B erbij.

Bun mag zich mengen in de strijd. Scarface zijn solo werk is imo wat beter.

- Slug - Slick Rick 10-7
- Jay-Z - O.C. 9-10
- Scarface - Schoolly D 15-3
- Billy Woods - Eminem 11-6

Slug - Slick Rick 10-8
Jay-Z - O.C. 10-10
Scarface - Schoolly D 16-3
Billy Woods - Eminem 12-6

Johnny Marr schreef:
Oh, vreemd, dacht dat we tot vrijdag hadden?

(quote)

Dagje langer kan geen kwaad.

Flipm0de schreef:
- Slug - Slick Rick 10-6
- Jay-Z - O.C. 9-9
- Scarface - Schoolly D 14-3
- Billy Woods - Eminem 10-6

Volgens mij ging er hierboven wat mis in de telling, dus heb die van Johnny en lambfv samengevoegd.

Slug is voor mij een tijdens de jaren '00 lange tijd onaantastbaar geweest voor mij.

Jay zijn catalogus is gewoon heel sterk. Ik zie Reasonable Doubt, Blueprint, en Black Album allemaal als classics terwijl 4:44 ook erg sterk is. Daarnaast is zijn show in de HMH nog steeds een van mijn favorieten.

Eminem heeft met MMLP en SSLP twee hele toffe albums op zijn naam staan, maar ook enorm veel troep. Billy is de laatste jaren een favoriet geworden en de constante kwaliteit dat hij weet uit te brengen is ongekend.

Volgens mij ga je wel de fout in bij Jay-Z - O.C.

zaaf
klopt Pete, Jay krijgt een puntje minder

panjoe (moderator)
Slug - Slick Rick 10-8
Jay-Z - O.C. 9-10
Scarface - Schoolly D 16-3
Billy Woods - Eminem 12-6

Zo is de stand dus.

Kanye West heeft de nominatieronde ook niet gehaald trouwens

zaaf
ssst, laat het hem niet horen

Sorry, niet ingelogd geweest en alle meldingen gemist.
Slug - Slick Rick 10-9
Jay-Z - O.C. 9-11
Scarface - Schoolly D 16-4
Billy Woods - Eminem 12-5

Enne, mag ik nog ergens mc's toevoegen?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.