MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
zaaf
ja weet je waar?

JayM schreef:
(quote)
Laat ik nog wakker zijn en weten dat JRLA zijn ongebruikte stem gaat naar Steele, dus sorry Daveed, je bent zeker een straffe rapper maar er is maar 1 generaal hier.

Kalikula schreef:
Billy Woods - Eminem 12-5
Je snoept er een puntje af

Slug - Slick Rick 11-9
Jay-Z - O.C. 9-12
Scarface - Schoolly D 16-4
Billy Woods - Eminem 12-7

Lastige battles. Slug is een persoonlijke held (alhoewel Atmosphere's hoogtij dagen wel geweest lijken te zijn). Jay-Z vs OC vind ik erg lastig; Jay-Z meer geluisterd omdat hij meer "van mijn tijd" was, maar ik kan wat ik van OC ken toch beter waarderen. Geen stem bij Scarface/SchoollyD. Billy Woods Vs Eminem toch voor de nostalgie vote gegaan, heb Billy's stijl nog niet helemaal kunnen appreciëren.

Note - Eminem's score aangepast na het bericht van JayM

Slug - Slick Rick 12-9
Jay-Z - O.C. 9-13
Scarface - Schoolly D 17-4
Billy Woods - Eminem 13-7

stem voor Slug, O.C., Scarface en Billy Woods.

billy woods vs. Eminem is wel een beetje de KRS vs. Little Simz van deze ronde…

Glitch
Nah, daarvoor is Billy te goed.

Slug - Slick Rick 13-9
Jay-Z - O.C. 9-13
Scarface - Schoolly D 17-4
Billy Woods - Eminem 13-7

MAS
Slug - Slick Rick 14-9
Jay-Z - O.C. 10-13
Scarface - Schoolly D 17-5
Billy Woods - Eminem 13-8

Makkelijke keuzes voor mij.

Slug - Slick Rick 14-10
Jay-Z - O.C. 11-13
Scarface - Schoolly D 17-6
Billy Woods - Eminem 14-8

Slug tegen slick rick, zieke mismatch. Zou een vermakelijke rap battle zijn wel.

Gestemd voor: Slick rick, jay z, schoolly d, b. woods.

JayM schreef:
(quote)
Je snoept er een puntje af

Oeps

zaaf schreef:
ja weet je waar?

Nee, geen idee

De rijen zijn gesloten, hier de eindstanden:

Slug - Slick Rick 14-10
Jay-Z - O.C. 11-13
Scarface - Schoolly D 17-6
Billy Woods - Eminem 14-8

Volgende 4 battles met alvast mijn stem erbij:

Deadline 13 Juni 2023 om 18.00

- Common - Gift of Gab 0-1
Technisch de betere en op lyrical gebied heeft hij ook zijn sporen wel nagelaten. Zijn laatste album met daarin veel introspectieve teksten was daar een groot voorbeeld van.
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 1-0
Sach is een held en een vriend van een bevriende DJ uit Richmond, beetje bias mag wel. Plus Denzel Curry valt on de categorie rapper die ik liever vermijd.
- J-Live - Saafir 0-1
The Best from the West, The Saucee Nomad. Playa Hata Saafir wint dit, jammer dat dit n eerste ronde match up is... J-Live is Hip Hop voor de volwassenen, voor de connoisseurs. Gevoelsmatig kies ik voor Saafir en zijn onorthodoxe stijl die sowieso hoog prijkt op mijn lijstjes!
- Danny Brown - Q-Tip 0-1
Danny Brown heeft een akelige, nare stem en komt niet in de buurt van Q-Tip. Q-Tip was deel van 2 klassiekers en heeft een heel arsenaal aan dope guestfeatures. Veel makkelijker kon het niet!

Nog wat tagjes: -SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, Mausie, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf

zaaf
- Common - Gift of Gab 0-2
Hmmmm interessant deze, Common wint het weliswaar op output, maar GoG shinet harder.
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 1-1
Ik vind Sach best leuk. Denzel is een baas,
- J-Live - Saafir 0-2
Oe straffe battle, vind J-Live vaak fijn om te luisteren, maar zaaf hier kiest Saafir jaja slechte woordgrap kommaarrop
- Danny Brown - Q-Tip 0-2
Dit is pas een klotebattle, dat had zeker een achtstefinalepartij moeten zijn. Ik hou wel heel erg van Danny, maar Q-Tip... tja

Common - Gift of Gab 0-3
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 1-2
J-Live - Saafir 0-3
Danny Brown - Q-Tip 1-3

Danny is geniaal, Q-tip is geniaal, kan niet anders dan er gelijkspel van maken

zaaf
arbiter!

aerobag schreef:

Danny Brown - Q-Tip 1-3

Danny is geniaal, Q-tip is geniaal, kan niet anders dan er gelijkspel van maken

Stem ongeldig, of eentje of geen!

zaaf
die aerobag denkt echt dat ie boven de wet staat

Common - Gift of Gab 1-3
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 1-3
J-Live - Saafir 0-3
Danny Brown - Q-Tip 1-4

JRLA (crew)
Common - Gift of Gab 1-4
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 2-3
J-Live - Saafir 1-3
Danny Brown - Q-Tip 1-5

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Stem ongeldig, of eentje of geen!

volgende keer beter loten dan, hater

Maar dan gaat ie naar Q-tip, sorry Danny!
Danny op producties van Q-tip though

Gecorrigeerde stand (aerobag's dubbele stem is ongeldig, en hij gaf hem uiteindelijk aan Q-Tip)

Common - Gift of Gab 1-4
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 2-3
J-Live - Saafir 1-3
Danny Brown - Q-Tip 0-5

aerobag schreef:
(quote)

volgende keer beter loten dan, hater

Maar dan gaat ie naar Q-tip, sorry Danny!
Danny op producties van Q-tip though

Voor klachten verwijs ik je door naar mijn DM's!

Common - Gift of Gab 1-5
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 3-3
J-Live - Saafir 2-3
Danny Brown - Q-Tip 0-6

Common - Gift of Gab 2-5
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 4-3
J-Live - Saafir 3-3
Danny Brown - Q-Tip 0-7

Gift of Gab is technisch de betere rapper maar Common heeft de betere tracks en albums.
Beetje kiezen tussen potentieel (Gift of Gab) en de daadwerkelijke output (Common) voor mij. Daarbij wel zeggende dat Common natuurlijk geen misselijke mc is en Gift of Gab zeker vette tracks heeft.

Ik heb Danny Brown altijd zwaar overschat gevonden, en Q-tip is een rapgod.

panjoe (moderator)
Common - Gift of Gab 2-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 4-3 (geen stem)
J-Live - Saafir 4-3
Danny Brown - Q-Tip 0-8

Battle 1 is veruit de makkelijkste, Common vind ik drie keer niks en Gift of Gab had ik ook op de shortlist staan. Die laatste battle was een onmogelijke keuze, twee top-tier MC's voor mij maar Tip wint het op de catalogus.

Common - Gift of Gab 3-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 4-4
J-Live - Saafir 5-3
Danny Brown - Q-Tip 0-9

Gift Of Gab is een fenomenaal rapper, maar Common heeft toch een paar classics op zijn naam staan, waaronder mijn nummer 1. En sneu voor Danny, hoe geweldig ik hem ook vind, maar Q-Tip blijft ook één van de mijn favorieten. En Danny’s beste album is mede mogelijk gemaakt door Tip.

Common - Gift of Gab 4-6 (Maar eigenlijk kan ik niet goed kiezen, moeilijk te vergelijken)
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 4-5
J-Live - Saafir 6-3
Danny Brown - Q-Tip 1-9

Glitch
Ik pas dit keer. Common trek ik als mc niet zo goed (ook al ken ik veel te weinig werk van hem) en Gift of Gab ken ik niet goed genoeg. Sach, J-Live en Saafir ken ik amper tot helemaal niet.

Bij Danny Brown vs Q-Tip maakt het me eigenlijk niet uit wie er wint. Beiden wel leuke mc's, maar zou ze niet laten winnen van de overgrote meerderheid die elders meedoet in de KO. Bij Tribe is het Phife Dawg die met de mc-eer gaat lopen

Common - Gift of Gab 5-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 4-6
J-Live - Saafir 6-3 (geen stem)
Danny Brown - Q-Tip 1-10

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.