MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Glitch schreef:
Het lijkt wel alsof DJ Screw hier verloren is omwille van anti-stemmen, jammer.
Waar op MuMe vind jij haat/afkeer jegens DJ Screw?

Arrie schreef:
Flash is inderdaad een pionier in scratchen en een legendarische hiphop-DJ. Dit staat echter los van produceren lijkt mij.

Waarom? Als hij een pionier is in een techniek die andere producers graag overnamen heeft hij toch een wezenlijke bijdrage geleverd?

Marley Marl - Questlove 9-8
Just Blaze - El-P 3-15
Scott Storch - Easy Mo Bee 3-14
No ID - Large Professor 2-16

Marley Marl vs Questlove vind ik lastig. Beide zijn enorm bepalend geweest bij de totstandkoming van vele classics en hebben op hun eigen manier een stempel gedrukt op het genre. Zouden van mij beiden door mogen. Ik ga nu voor Quest om het spannend te houden.

Shelter schreef:
(quote)

Waarom? Als hij een pionier is in een techniek die andere producers graag overnamen heeft hij toch een wezenlijke bijdrage geleverd?

Eens, maar dat maakt hem nog geen producer. Maar goed, hij heeft wel een aantal nummers geproduceerd / gecomponeerd, dus in dat opzicht mag hij gewoon meedoen. Allemaal wel de schuld van Glitch btw...

Glitch
Silky & Smooth schreef:
(quote)

Allemaal wel de schuld van Glitch btw...
Ik bevestig ☝️

Glitch
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Waar op MuMe vind jij haat/afkeer jegens DJ Screw?
”Haat”? Waar lees jij dat? Er zijn gewoon enkele stemmen naar Flash gegaan omdat de stemmers DJ Screw te slecht vonden. En ik mag dan wel even denken “ah, balen”, maar daar is helemaal niks mis mee. Zo gaan KO’s.

Marley Marl - Questlove 9-9
Just Blaze - El-P 3-16
Scott Storch - Easy Mo Bee 3-15
No ID - Large Professor 2-17

Marley Marl - Questlove 10-9 (Hoezo is dit zo close dan??)
Just Blaze - El-P 3-17 (vooruit El-P, omwille van The Cold Vein...een van de coldest produced albums ever!)
Scott Storch - Easy Mo Bee 3-16
No ID - Large Professor 2-18

ForWhomThePeteTolls schreef:
Marley Marl - Questlove 10-9 (Hoezo is dit zo close dan??)

Zo gek is het toch niet? Questlove is de productiepilaar onder de nogal indrukwekkende Roots-catalogus. Ik weet dat hij meestal niet solo verantwoordelijk is voor het productiewerk, maar alsnog...

Silky & Smooth schreef:
Questlove is de productiepilaar onder de nogal indrukwekkende Roots-catalogus.
En niet alleen bij The Roots. Die gast is zo’n beetje de Q-Tip na Q-Tip.

JayM schreef:
(quote)
En niet alleen bij The Roots. Die gast is zo’n beetje de Q-Tip na Q-Tip.

En deze producer kent niet alleen alle productiecredits van ieder hip hop album ooit uit zijn hoofd, maar ook alle productie credits van alle orginele songs die gesampled zijn voor ieder hip hop album ooit. That should count for something… en hij vindt ook dat Grandmaster Flash niet mee had mogen doen met de MuMe GOAT.

Silky & Smooth schreef:
(quote)

Zo gek is het toch niet? Questlove is de productiepilaar onder de nogal indrukwekkende Roots-catalogus. Ik weet dat hij meestal niet solo verantwoordelijk is voor het productiewerk, maar alsnog...

Is The Roots geen liveband?? Productie is nogal een groot woord, voor de rest: Het aantal klassiekers dat geheel of gedeeltelijk is geproduceerd door Marley Marl... Mja, ik zal wel een vastgeroeste oldhead zijn dan denk ik. Dat is over het algemeen wel zo, dus... Ik hecht een stuk meer aan de producties van Marley Marl dan aan een album van Corinne Bailey...

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Is The Roots geen liveband?? Productie is nogal een groot woord

Het componeren van muziek en het live inspelen is toch ook produceren? En met deze simplificatie doe ik Questlove echt te kort.

Glitch schreef:
(quote)
”Haat”? Waar lees jij dat? Er zijn gewoon enkele stemmen naar Flash gegaan omdat de stemmers DJ Screw te slecht vonden. En ik mag dan wel even denken “ah, balen”, maar daar is helemaal niks mis mee. Zo gaan KO’s.
Anti heeft vaak een directe associatie met haat, vandaar. Afkeer dan. Balen is natuurlijk menselijk in zulke KO's, maar dat is iets anders dan het hebben over anti-stemmen. Vandaar mijn vraag.

Silky & Smooth schreef:
(quote)
Het componeren van muziek en het live inspelen is toch ook produceren? En met deze simplificatie doe ik Questlove echt te kort.
Inderdaad, produceren betekent letterlijk ''maken''. Muziek maken met echte instrumenten zou je meer produceren kunnen noemen dan samplen via hard- en software.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Inderdaad, produceren betekent letterlijk ''maken''. Muziek maken met echte instrumenten zou je meer produceren kunnen noemen dan samplen via hard- en software.

Eens. Nou mag het wat mij betreft op één hoop gegooid worden, want hardware zie ik in veel gevallen ook als een instrument. Hetzelfde geldt voor software en vaak is het ook nog een combinatie van. Maar goed, dat hoef ik jou niet uit te leggen en je bevestigt mijn punt.

Overigens wel grappig dat de term 'producer' binnen hip hop (en meerdere genres) behoorlijk verschilt t.o.v. traditionele producers, waarbij het juist draait om het componeren en arrangeren. Het daadwerkelijke 'muziek maken' is daarbij een veel minder prominent onderdeel.

We nemen afscheid van Questlove, No ID, Just Blaaaaaaze, en Storch... niet de minste namen.

En direct door naar de volgende acht producers... een loting die, hoe het ook loopt, alleen maar verliezers kent.

Deadline maandag om 11:59.

Buckwild - Animoss 0-0
Godfather Don - Hi-Tek 0-0
Kanye West - Delic 0-0
RZA - Pete Rock 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek

panjoe (moderator)
Buckwild - Animoss 1-0
Godfather Don - Hi-Tek 0-1
Kanye West - Delic 0-1
RZA - Pete Rock 0-1 is dit de finale?

Buckwild - Animoss 2-0
Godfather Don - Hi-Tek 0-2
Kanye West - Delic 1-1
RZA - Pete Rock 1-1

JRLA (crew)
Buckwild - Animoss 3-0

Buckwild de enige logische keuze. Animoss is een dope nieuwe producer maar kan niet tippen aan Buckwild.

Godfather Don - Hi-Tek 0-3

Hi-Tek op basis van alleen al Train of Thought

Kanye West - Delic 2-1

Delic natuurlijk Neerlands beste product, maar Kanye is wel een legend die de jaren 2000 een Hip-hop gezicht heeft gegeven.

RZA - Pete Rock 2-1

Wu-Tang... Need i say more..

Kos
Buckwild - Animoss 4-0
Godfather Don - Hi-Tek 0-3
Kanye West - Delic 2-2
RZA - Pete Rock 3-1

Buckwild - Animoss 5-0
Buckwild by a mile

Godfather Don - Hi-Tek 1-3
Ik vind het bij Hi-Tek allemaal zoveel op elkaar lijken. Dus GD.

Kanye West - Delic 2-3
Kanye de laaste paar albums vind ik allemaal gedrochten maar eerste 2 albums waren vet.

RZA - Pete Rock 4-1
RZA is veelzijdiger maar lastig

Buckwild - Animoss 6-0
Godfather Don - Hi-Tek 1-4
Kanye West - Delic 3-3
RZA - Pete Rock 5-1

Buckwild - Animoss 7-0
Time's Up, Da Graveyard, Thirteen, These Are Our Heroes,

Godfather Don - Hi-Tek 1-4 (pas)
GD ken ik niet. Hi-Tek wint toch wel

Kanye West - Delic 4-3
Delic had er een hoop Amerikaanse bazen uit kunnen gooien maar Kanye is iets te hoog gegrepen. Ik ben tegenwoordig niet meer onder de indruk van de Ye, maar tot en met MBDTF heeft ie waanzinnig werk afgeleverd, waar overigens ook wel minder spul tussen zat.

RZA - Pete Rock 6-1
Net als Delic een erg ongunstige loting voor Pete Rock. RZA's werk tussen 93 en 98 is onwaarschijnlijk goed. Sindsdien ook nog regelmatig met topproducties op de proppen gekomen. Topfavoriet voor mij.

Buckwild - Animoss 8-0
Godfather Don - Hi-Tek 1-5
Kanye West - Delic 5-3
RZA - Pete Rock 7-1

Glitch
Buckwild - Animoss 9-0
Godfather Don - Hi-Tek 1-5 (pas)
Kanye West - Delic 5-3 (pas)
RZA - Pete Rock 7-2

omg Pete Rock verdient zo'n score niet. Top 3-producer hier

Buckwild - Animoss 10-0
Godfather Don - Hi-Tek 1-6
Kanye West - Delic 5-4
RZA - Pete Rock 8-2

Buckwild - Animoss 11-0
Godfather Don - Hi-Tek 1-7
Kanye West - Delic 6-4
RZA - Pete Rock 9-2

Pete Rock is zuur, maar RZA midden '90 is bijna onverslaanbaar!

Rot op man, die laatste twee battles. Hoe valt daar nou tussen te kiezen?

Buckwild - Animoss 11-0 (pas)
Godfather Don - Hi-Tek 1-7 (pas)
Kanye West - Delic 7-4
RZA - Pete Rock 10-2

Buckwild - Animoss 12-0
Godfather Don - Hi-Tek 2-7
Kanye West - Delic 7-5
RZA - Pete Rock 10-3 (For real?)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.