Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
1
geplaatst: 25 oktober 2023, 09:16 uur
Ben niet de grootste DJ Screw fan, maar hoe gaat Flash ook deze battle winnen?
Enorm benieuwd welke beats van hem hier zo tof gevonden worden.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 13:58 uur
De volgende stemming staat alweer voor de deur en niet de minste namen dit keer.
Deadline vrijdag om 11:59
Marley Marl - Questlove 0-0
Just Blaze - El-P 0-0
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-0
No ID - Large Professor 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek
Deadline vrijdag om 11:59
Marley Marl - Questlove 0-0
Just Blaze - El-P 0-0
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-0
No ID - Large Professor 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek
0
Glitch
geplaatst: 25 oktober 2023, 14:08 uur
Marley Marl - Questlove 1-0
Just Blaze - El-P 0-1
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-1
No ID - Large Professor 0-1
Just Blaze - El-P 0-1
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-1
No ID - Large Professor 0-1
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 14:56 uur
Marley Marl - Questlove 1-1
Just Blaze - El-P 0-2
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-2
No ID - Large Professor 1-1
Just Blaze - El-P 0-2
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-2
No ID - Large Professor 1-1
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 14:57 uur
Flipm0de schreef:
Had het zelf ook opgezocht voor het stemmen kwa tracks, zoals the message en white lines.
Maar ik heb hem props gegeven voor pionier in het scratchen toch wel een iconic ding in hiphop.
DJ screw vind ik matig , dus vandaar.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 14:59 uur
Marley Marl - Questlove 1-2
Zo deze is echt lastig, maar ga toch voor Questlove. Nipt.
Just Blaze - El-P 0-3
Zoals eerder gezegd kan El-P mij iets te alternatief zijn maar tegen JB wint hij wel.
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-3
Eitje geen Scott S fan
No ID - Large Professor 1-2
LP krijgt hem
Zo deze is echt lastig, maar ga toch voor Questlove. Nipt.
Just Blaze - El-P 0-3
Zoals eerder gezegd kan El-P mij iets te alternatief zijn maar tegen JB wint hij wel.
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-3
Eitje geen Scott S fan
No ID - Large Professor 1-2
LP krijgt hem
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 15:30 uur
Marley Marl - Questlove 1-2 pas
Just Blaze - El-P 1-3
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-3 pas
No ID - Large Professor 2-2
Just Blaze - El-P 1-3
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-3 pas
No ID - Large Professor 2-2
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 15:36 uur
Marley Marl - Questlove 1-3
Just Blaze - El-P 1-4
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-4
No ID - Large Professor 2-3
Just Blaze - El-P 1-4
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-4
No ID - Large Professor 2-3
0
JRLA (crew)
geplaatst: 25 oktober 2023, 15:38 uur
Marley Marl - Questlove 2-3
Kan niet anders dan voor Marley te gaan. De man die het hele Cold Chillin roster op de kaart heeft gezet. Big Daddy Kane, Biz Markie, Masta Ace en meer hoef ik niet te zeggen..
Just Blaze - El-P 1-5
Just Blaze is op een paar beats na niet echt mijn type producer. El-P kun je alleen kiezen vanwege Can Ox en Company Flow.
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-5
Deze is simpel...
No ID - Large Professor 2-4
Overall zeg ik Large Pro.. No Id is zeker ook dope, dus dit is de lastige keuze...
Kan niet anders dan voor Marley te gaan. De man die het hele Cold Chillin roster op de kaart heeft gezet. Big Daddy Kane, Biz Markie, Masta Ace en meer hoef ik niet te zeggen..
Just Blaze - El-P 1-5
Just Blaze is op een paar beats na niet echt mijn type producer. El-P kun je alleen kiezen vanwege Can Ox en Company Flow.
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-5
Deze is simpel...
No ID - Large Professor 2-4
Overall zeg ik Large Pro.. No Id is zeker ook dope, dus dit is de lastige keuze...
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 15:43 uur
Marley Marl - Questlove 2-4
Questlove. Gewoon meer mijn type hiphop.
Just Blaze - El-P 1-6
Hoef ik niet uit te leggen.
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-6
Oi oi oi, deze vind ik best moeilijk hoor. Don't Say Nuthin. Veel lekkerder wordt het niet. Maargoed, dat geldt ook voor Gimme the Loot. Omdat Scott Storch wel erg vaak co-producer is (Don't Say Nuthin dan weer net niet maargoed) toch voor EMB gegaan.
No ID - Large Professor 2-5
LP dankzij Illmatic-werk.
Questlove. Gewoon meer mijn type hiphop.
Just Blaze - El-P 1-6
Hoef ik niet uit te leggen.
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-6
Oi oi oi, deze vind ik best moeilijk hoor. Don't Say Nuthin. Veel lekkerder wordt het niet. Maargoed, dat geldt ook voor Gimme the Loot. Omdat Scott Storch wel erg vaak co-producer is (Don't Say Nuthin dan weer net niet maargoed) toch voor EMB gegaan.
No ID - Large Professor 2-5
LP dankzij Illmatic-werk.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 16:19 uur
Marley Marl - Questlove 2-5
Just Blaze - El-P 2-6
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-7
No ID - Large Professor 2-6
Just Blaze - El-P 2-6
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-7
No ID - Large Professor 2-6
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 17:00 uur
Marley Marl - Questlove 3-5
Just Blaze - El-P 2-7
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-8
No ID - Large Professor 2-7
Just Blaze - El-P 2-7
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-8
No ID - Large Professor 2-7
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 17:06 uur
Shelter schreef:
Had het zelf ook opgezocht voor het stemmen kwa tracks, zoals the message en white lines.
Maar ik heb hem props gegeven voor pionier in het scratchen toch wel een iconic ding in hiphop.
(quote)
Alle Grandmaster Flash classics zijn voornamelijk door Melle Mel geproduceerd volgens mij. Kon ook nauwelijks dingen vinden die echt door Flash gedaan zijn. DJ Screw heeft een volledig subgenre gecreeerd met zijn chopped & screwed stijl, daardoor leek het mij een vrij makkelijke keus.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 17:08 uur
Marley Marl - Questlove 4-5
Just Blaze - El-P 2-8
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-9
No ID - Large Professor 2-8
Ik vind Just Blaze echt heel vet, zoveel bangers in de jaren '00 gemaakt die vandaag nog steeds even hard klinken, maar El-P is wel een eindbaas die ik ergens in de top 10-15 schaar.
Just Blaze - El-P 2-8
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-9
No ID - Large Professor 2-8
Ik vind Just Blaze echt heel vet, zoveel bangers in de jaren '00 gemaakt die vandaag nog steeds even hard klinken, maar El-P is wel een eindbaas die ik ergens in de top 10-15 schaar.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 17:09 uur
Marley Marl - Questlove 5-5
Just Blaze - El-P 2-9
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-10
No ID - Large Professor 2-9
Just Blaze - El-P 2-9
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-10
No ID - Large Professor 2-9
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2023, 17:24 uur
Marley Marl - Questlove 6-5
Just Blaze - El-P 2-10
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-11
No ID - Large Professor 2-10
Just Blaze - El-P 2-10
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-11
No ID - Large Professor 2-10
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 17:59 uur
Flipm0de schreef:
Alle Grandmaster Flash classics zijn voornamelijk door Melle Mel geproduceerd volgens mij. Kon ook nauwelijks dingen vinden die echt door Flash gedaan zijn. DJ Screw heeft een volledig subgenre gecreeerd met zijn chopped & screwed stijl, daardoor leek het mij een vrij makkelijke keus.
(quote)
Die tracks die ik opnoemde zijn door hem geproduceerd, want ik had het opgezocht voordat ik de keuze maakte. Ik zou echt neit uit mijn hoofd weten welke hij heeft gedaan en welke niet. Maar wat ik me wel kon herinneren is dat hij (een van) de pionier is van het scratchen, hij heeft veel creativiteit in het producen geïntroduceerd. Dan heb je wel gelijk dat er neit veel tracks aan vast te plakken zijn die hijzelf gedaan heeft maar je kan niet ontkennen dat tig producers dankzij hem zulk vet werk hebben gemaakt. DJ Screw heeft wellicht een subgenre gemaakt maar het probleem is dat ik het subgenre meestal niet zo dig. Dus dan ga ik er niet op stemmen. De Island Boys hebben ook een subgenre gemaakt in hiphop maar dat maakt ze naar mijn mening geen goede hiphop act, want niet mijn ding
Maar legit points verder

0
geplaatst: 25 oktober 2023, 18:50 uur
Marley Marl - Questlove 7-5
Just Blaze - El-P 2-11
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-12
No ID - Large Professor 2-11
Just Blaze - El-P 2-11
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-12
No ID - Large Professor 2-11
2
geplaatst: 25 oktober 2023, 18:52 uur
Kom er net achter dat Juicy J en DJ Paul helemaal niet hebben meegedaan aan deze battle. Hadden er eigenlijk wel tussen gemoeten IMO (maar ook verzaakt om ze zelf te nomineren).
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 18:56 uur
Shelter schreef:
Die tracks die ik opnoemde zijn door hem geproduceerd, want ik had het opgezocht voordat ik de keuze maakte. Ik zou echt neit uit mijn hoofd weten welke hij heeft gedaan en welke niet. Maar wat ik me wel kon herinneren is dat hij (een van) de pionier is van het scratchen, hij heeft veel creativiteit in het producen geïntroduceerd. Dan heb je wel gelijk dat er neit veel tracks aan vast te plakken zijn die hijzelf gedaan heeft maar je kan niet ontkennen dat tig producers dankzij hem zulk vet werk hebben gemaakt. DJ Screw heeft wellicht een subgenre gemaakt maar het probleem is dat ik het subgenre meestal niet zo dig. Dus dan ga ik er niet op stemmen. De Island Boys hebben ook een subgenre gemaakt in hiphop maar dat maakt ze naar mijn mening geen goede hiphop act, want niet mijn ding
Maar legit points verder
(quote)
Maar legit points verder
Wat is je bron? Bij mijn weten heeft ie die tracks niet geproduceerd. White Lines zeker niet, toen was ie zelfs geen onderdeel van de groep meer (alleen qua naam).
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 18:58 uur
Flash is inderdaad een pionier in scratchen en een legendarische hiphop-DJ. Dit staat echter los van produceren lijkt mij.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 19:13 uur
Marley Marl - Questlove 8-5
Just Blaze - El-P 2-12 (Cannibal Ox❤️)
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-13
No ID - Large Professor 2-12
Just Blaze - El-P 2-12 (Cannibal Ox❤️)
Scott Storch - Easy Mo Bee 0-13
No ID - Large Professor 2-12
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 19:22 uur
Marley Marl - Questlove 8-6
Just Blaze - El-P 3-12
Scott Storch - Easy Mo Bee 1-13
No ID - Large Professor 2-13
Just Blaze - El-P 3-12
Scott Storch - Easy Mo Bee 1-13
No ID - Large Professor 2-13
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 19:23 uur
In de eerste paar jaren dat hiphoptracks werden uitgebracht, werd er sowieso anders geproduceerd dan dat wij het kennen (en hier beoordelen). De beats bestonden vaak uit instrumentaties, waarbij popualaire breaks uit bekende tracks werden nagespeeld door een band (i.p.v. samples). In deze tijd brachten GMF&TFF hun grootste hits uit... Het feit dat Flash de grote naam was, maar weinig bijdroeg aan de platen zorgde destijds ook voor frictie binnen de groep.
Vanaf midden jaren 80' heeft Flash wel tracks uitgebracht die hij geproduceerd heeft, maar deze zijn IMO niet van hoog niveau.
Vanaf midden jaren 80' heeft Flash wel tracks uitgebracht die hij geproduceerd heeft, maar deze zijn IMO niet van hoog niveau.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 19:23 uur
Marley Marl - Questlove 9-6
Just Blaze - El-P 3-13
Scott Storch - Easy Mo Bee 2-13
No ID - Large Professor 2-14
Just Blaze - El-P 3-13
Scott Storch - Easy Mo Bee 2-13
No ID - Large Professor 2-14
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 19:33 uur
MAS schreef:
In de eerste paar jaren dat hiphoptracks werden uitgebracht, werd er sowieso anders geproduceerd dan dat wij het kennen (en hier beoordelen). De beats bestonden vaak uit instrumentaties, waarbij popualaire breaks uit bekende tracks werden nagespeeld door een band (i.p.v. samples). In deze tijd brachten GMF&TFF hun grootste hits uit... Het feit dat Flash de grote naam was, maar weinig bijdroeg aan de platen zorgde destijds ook voor frictie binnen de groep.
Klopt, komt doordat de groep was ontstaan in de tijd dat hiphop nog enkel een live fenomeen was waarbij juist de DJ erg belangrijk was. Daarom is de groep naar hen vernoemd. Vanaf de jaren '80 werd hiphop ook op plaat gezet en daarin was er geen rol voor de DJ's.
0
geplaatst: 25 oktober 2023, 19:37 uur
Marley Marl - Questlove 9-7
Just Blaze - El-P 3-14
Scott Storch - Easy Mo Bee 3-13
No ID - Large Professor 2-15
Just Blaze - El-P 3-14
Scott Storch - Easy Mo Bee 3-13
No ID - Large Professor 2-15
0
Glitch
geplaatst: 25 oktober 2023, 20:48 uur
Arrie schreef:
Klopt, komt doordat de groep was ontstaan in de tijd dat hiphop nog enkel een live fenomeen was waarbij juist de DJ erg belangrijk was. Daarom is de groep naar hen vernoemd. Vanaf de jaren '80 werd hiphop ook op plaat gezet en daarin was er geen rol voor de DJ's.
Het is vanuit dat DJ-perspectief dat ik hem genomineerd heb. Dat en een (of meerdere?) mixtape(s) die ergens op het internet ronddwarrelen. Verder wist ik totaal niet dat hij eigenlijk de producercredits niet heeft, dus ben daar wel de mist in gegaan imo.(quote)
1
Glitch
geplaatst: 25 oktober 2023, 20:49 uur
Het lijkt wel alsof DJ Screw hier verloren is omwille van anti-stemmen, jammer.
1
geplaatst: 26 oktober 2023, 00:00 uur
Glitch schreef:
Het lijkt wel alsof DJ Screw hier verloren is omwille van anti-stemmen, jammer.
Mensen slapen op DJ Screw.. was net te laat om te stemmen helaas Het lijkt wel alsof DJ Screw hier verloren is omwille van anti-stemmen, jammer.

* denotes required fields.