Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2023, 13:55 uur
Kno - Dan the Automator 3-1
Gaat naar Kno, Dan is vaak wel leuk maar toch niet top voor mij.
Madlib - Showbiz 3-1
Madlib is te alternatief voor mij als producer, hier en daar hoor ik wel wat leuks maar over het geheel gezien vind ik het 50-50.
Kev Brown - Black Milk 1-3
Deze gaat nipt naar BM, Kev Brown is wel vet maar BM kwam met een nieuwe sound wat Detroit op de kaart zette.
Oddisee - Ant 0-4
Nipt naar Ant. Atmosphere vond ik vooral in het begin wel leuk maar na een tijdje wat vermoeiend.
Oddisee heeft zowel hele vette dingen als heel saaie producties op zijn naam. Gewoon te weinig echte top producties.
Gaat naar Kno, Dan is vaak wel leuk maar toch niet top voor mij.
Madlib - Showbiz 3-1
Madlib is te alternatief voor mij als producer, hier en daar hoor ik wel wat leuks maar over het geheel gezien vind ik het 50-50.
Kev Brown - Black Milk 1-3
Deze gaat nipt naar BM, Kev Brown is wel vet maar BM kwam met een nieuwe sound wat Detroit op de kaart zette.
Oddisee - Ant 0-4
Nipt naar Ant. Atmosphere vond ik vooral in het begin wel leuk maar na een tijdje wat vermoeiend.
Oddisee heeft zowel hele vette dingen als heel saaie producties op zijn naam. Gewoon te weinig echte top producties.
0
geplaatst: 6 november 2023, 14:23 uur
Kno - Dan the Automator 3-2
Madlib - Showbiz 4-1
Kev Brown - Black Milk 1-4
Oddisee - Ant 1-4
Madlib - Showbiz 4-1
Kev Brown - Black Milk 1-4
Oddisee - Ant 1-4
0
geplaatst: 6 november 2023, 14:36 uur
Kno - Dan the Automator 3-3
Madlib - Showbiz 5-1
Kev Brown - Black Milk 1-4 pas
Oddisee - Ant 1-5
Madlib - Showbiz 5-1
Kev Brown - Black Milk 1-4 pas
Oddisee - Ant 1-5
0
geplaatst: 6 november 2023, 14:39 uur
Kno - Dan the Automator 4-3
Madlib - Showbiz 6-1
Kev Brown - Black Milk 1-5
Oddisee - Ant 1-6
Madlib - Showbiz 6-1
Kev Brown - Black Milk 1-5
Oddisee - Ant 1-6
0
geplaatst: 6 november 2023, 15:25 uur
Kno - Dan the Automator 4-4
Madlib - Showbiz 7-1
Kev Brown - Black Milk 2-5
Oddisee - Ant 1-7
Madlib - Showbiz 7-1
Kev Brown - Black Milk 2-5
Oddisee - Ant 1-7
0
geplaatst: 6 november 2023, 15:36 uur
Kno - Dan the Automator 5-4
Madlib - Showbiz 8-1
Kev Brown - Black Milk 3-5
Oddisee - Ant 1-8
Madlib - Showbiz 8-1
Kev Brown - Black Milk 3-5
Oddisee - Ant 1-8
0
geplaatst: 6 november 2023, 17:02 uur
Kno - Dan the Automator 6-4
Madlib - Showbiz 9-1
Kev Brown - Black Milk 3-6
Oddisee - Ant 2-8
Kno is met CL wel een held van mijn tienerjaren. Ook eigenlijk bijna alles wat hij daarna gemaakt heeft vind ik qua producties ook tof.
Madlib toch wat constanter intetessant gebleven voor mij dan Showbiz.
Black Milk meer mee dan met Kev.
Ant vind ik saai. Oddisee soms ook, maar door de producties kan ik nooit een Atmosphere album uitzitten, bij Oddisee heb ik daar minder moeite mee.
Madlib - Showbiz 9-1
Kev Brown - Black Milk 3-6
Oddisee - Ant 2-8
Kno is met CL wel een held van mijn tienerjaren. Ook eigenlijk bijna alles wat hij daarna gemaakt heeft vind ik qua producties ook tof.
Madlib toch wat constanter intetessant gebleven voor mij dan Showbiz.
Black Milk meer mee dan met Kev.
Ant vind ik saai. Oddisee soms ook, maar door de producties kan ik nooit een Atmosphere album uitzitten, bij Oddisee heb ik daar minder moeite mee.
0
geplaatst: 6 november 2023, 17:19 uur
Kno - Dan the Automator 7-4
Madlib - Showbiz 9-2
Kev Brown - Black Milk 3-7
Oddisee - Ant 2-9
Madlib - Showbiz 9-2
Kev Brown - Black Milk 3-7
Oddisee - Ant 2-9
0
Glitch
geplaatst: 6 november 2023, 19:09 uur
Kno - Dan the Automator 7-4 pas
Madlib - Showbiz 10-2
Kev Brown - Black Milk 3-7 pas
Oddisee - Ant 2-10
Madlib - Showbiz 10-2
Kev Brown - Black Milk 3-7 pas
Oddisee - Ant 2-10
0
geplaatst: 7 november 2023, 03:22 uur
Kno - Dan the Automator 8-4
Madlib - Showbiz 10-3 Tja...
Kev Brown - Black Milk 4-7 Kev Brown heavy underrated hier zie ik
Oddisee - Ant 3-10
Madlib - Showbiz 10-3 Tja...
Kev Brown - Black Milk 4-7 Kev Brown heavy underrated hier zie ik
Oddisee - Ant 3-10
0
geplaatst: 7 november 2023, 10:27 uur
Kno - Dan the Automator 8-5
Dan heeft niet bijster veel hiphop geproduceerd maar daarmee is het misschien wel des te knapper dat hij wel een stempel heeft gedrukt op het genre. Kno heeft mi met zijn vele prima producties voor CL nooit het niveau van een Clint Eastwood of Madness gehaald
Madlib - Showbiz 11-3
Stem zegt alles voor Madlib en niet zoveel over Showbiz
Kev Brown - Black Milk 4-7 pas
Nog even verdiepen in Kev Brown
Oddisee - Ant 3-11
Toch wel Ant, al vind ik de duurzaamheid van zijn producties wat tegenvallen (platen doorstaan de tand des tijds niet geweldig)
Dan heeft niet bijster veel hiphop geproduceerd maar daarmee is het misschien wel des te knapper dat hij wel een stempel heeft gedrukt op het genre. Kno heeft mi met zijn vele prima producties voor CL nooit het niveau van een Clint Eastwood of Madness gehaald
Madlib - Showbiz 11-3
Oddisee - Ant 3-11
Toch wel Ant, al vind ik de duurzaamheid van zijn producties wat tegenvallen (platen doorstaan de tand des tijds niet geweldig)
0
geplaatst: 7 november 2023, 10:52 uur
Kno - Dan the Automator 8-6
Madlib - Showbiz 12-3
Kev Brown - Black Milk 4-8
Oddisee - Ant 4-11
Madlib - Showbiz 12-3
Kev Brown - Black Milk 4-8
Oddisee - Ant 4-11
0
geplaatst: 7 november 2023, 10:59 uur
Kno - Dan the Automator 9-6
Madlib - Showbiz 13-3
Kev Brown - Black Milk 4-9
Oddisee - Ant 4-12
Kno en Dan zijn beide fantastisch, maar Kno heeft ook recentelijk nog toffe dingen gedaan terwijl ik van Dan al tijden niks noemenswaardig heb gehoord.
Weinig kunnen op tegen Madlib, zo ook Showbiz niet.
Black Milk is enorm ondergewaardeerd. Ook mooi hoe zijn sound over de jaren is veranderd. No Poison No Paradise is de shit.
Oddisee is dope, maar Ant heeft een aantal classics op zijn naam staan.
Madlib - Showbiz 13-3
Kev Brown - Black Milk 4-9
Oddisee - Ant 4-12
Kno en Dan zijn beide fantastisch, maar Kno heeft ook recentelijk nog toffe dingen gedaan terwijl ik van Dan al tijden niks noemenswaardig heb gehoord.
Weinig kunnen op tegen Madlib, zo ook Showbiz niet.
Black Milk is enorm ondergewaardeerd. Ook mooi hoe zijn sound over de jaren is veranderd. No Poison No Paradise is de shit.
Oddisee is dope, maar Ant heeft een aantal classics op zijn naam staan.
2
geplaatst: 7 november 2023, 11:56 uur
Niek schreef:
Kno heeft mi met zijn vele prima producties voor CL nooit het niveau van een Clint Eastwood of Madness gehaald.
Kno heeft mi met zijn vele prima producties voor CL nooit het niveau van een Clint Eastwood of Madness gehaald.
Clint Eastwood
0
geplaatst: 7 november 2023, 13:21 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Kev Brown heavy underrated hier zie ik
Kun je wat topbeats posten dan? Ik luister net zijn plaat I Do What I Do en ben daar niet van onder de indruk (understatement)Kev Brown heavy underrated hier zie ik
1
geplaatst: 7 november 2023, 13:55 uur
Shelter schreef:
Diamond D is toch een van de bekendste producers van de jaren 90? Vooral veel East coast rap toen het nog echt een eigen stempel had.
Kalikula deelde al wat vette shit maar de beste man heeft tig dope tracks gedaan.
Zeker bekend van naam, maar ik kon niet zomaar 5 topproducties van hem noemen. Dan weet ik bijvoorbeeld wel voor welke artiesten en op welke albums hij producties heeft gedaan maar niet de precieze nummers. Wellicht de tragiek van iemand die zodanig de sound van een tijdperk of stijl heeft bepaald dat zijn eigen werk zich daarbinnen minder onderscheidt. Zo zag ik hem vooral als vakman maar niet zo snel als iemands all time favourite. Als ik de tracks van Kalikula langsga dan zitten daar zeker toppers bij zoals Groupie Therapy, Day One, Flow Joe en die van Alkoholics, dus wellicht heb ik Diamond D wat onderschat al die jaren.Diamond D is toch een van de bekendste producers van de jaren 90? Vooral veel East coast rap toen het nog echt een eigen stempel had.
Kalikula deelde al wat vette shit maar de beste man heeft tig dope tracks gedaan.
2
geplaatst: 7 november 2023, 14:46 uur
Niek. Wat ik mooi vind aan dit spel is dat ik enorm veel momenten heb van "Oh shit! Dit is door xyz geproduceerd!?"
MCs en hun werk zijn bij mij veelal bekend, maar bij veel producers in dit topic toch wel moeten googlen om hun discography te checken.
MCs en hun werk zijn bij mij veelal bekend, maar bij veel producers in dit topic toch wel moeten googlen om hun discography te checken.
1
geplaatst: 7 november 2023, 17:45 uur
Niek schreef:
(quote)
Kun je wat topbeats posten dan? Ik luister net zijn plaat I Do What I Do en ben daar niet van onder de indruk (understatement) Het is gewoon een constant niveau, zonder echte duidelijke uitschieters. Daar waar ik vind dat Black Milk vaak de plank ook misslaat...maar aan de andere kant wel Losing Out heeft!
Ik denk overigens als je dat niet tof vindt (dat album), dat het niet helemaal je ding zal zijn.
Ook als MC is Kev Brown zeker niet te onderschatten, maar dat is een ander verhaal... Ik kan hier geen Diamond D achtig lijstje posten met classic beats zoals Kalikula dat deed, sorry.
Dan toch even dit gevonden... Dit dus!
0
geplaatst: 7 november 2023, 20:49 uur
Black Milk alleen al om deze… hij heeft dit jaar ook een heel fijn plaatje uitgebracht.
Kev Brown is goed, maar zijn solowerk vaak wat saai. Zijn werk met J Scienide is wat experimenteler en voor mij een stuk toffer.
Kev Brown is goed, maar zijn solowerk vaak wat saai. Zijn werk met J Scienide is wat experimenteler en voor mij een stuk toffer.
0
geplaatst: 8 november 2023, 03:16 uur
Niek schreef:
Madlib - Showbiz 11-3
Oddisee - Ant 3-11
Madlib - Showbiz 11-3
Oddisee - Ant 3-11
Ik vind Clint Eastwood nou echt een voorbeeld van een niet zo hiphop track hahaha
0
geplaatst: 8 november 2023, 03:50 uur
Niek schreef:
(quote)
Zeker bekend van naam, maar ik kon niet zomaar 5 topproducties van hem noemen. Dan weet ik bijvoorbeeld wel voor welke artiesten en op welke albums hij producties heeft gedaan maar niet de precieze nummers. Wellicht de tragiek van iemand die zodanig de sound van een tijdperk of stijl heeft bepaald dat zijn eigen werk zich daarbinnen minder onderscheidt. Zo zag ik hem vooral als vakman maar niet zo snel als iemands all time favourite. Als ik de tracks van Kalikula langsga dan zitten daar zeker toppers bij zoals Groupie Therapy, Day One, Flow Joe en die van Alkoholics, dus wellicht heb ik Diamond D wat onderschat al die jaren. Ah ok, wellicht ben je wat jonger en heb je de jaren 90 minder bewust meegemaakt. Ik ben zelf 43, en helemaal into hiphop sinds 1993, dan krijg je automatisch meer mee.
Diamond D in mijn tijd was gewoon een producer naam die iedereen kende helemaal in de east coast west coast tijd. Het was wel meer dat je in de hipop moest zijn en niet hier en daar een trackje in top 40 maar het was niet underground of zo. Hij heeft echt hele vette producties op zijn naam staan, ik zou zo nog wat zoeken en posten ook hahaha. Of misschien als hij weer opduikt met stemmen om relevant te blijven.
0
geplaatst: 8 november 2023, 07:41 uur
Kno - Dan the Automator 10-6
Madlib - Showbiz 14-3
Kev Brown - Black Milk 5-9
Oddisee - Ant 4-13
Madlib - Showbiz 14-3
Kev Brown - Black Milk 5-9
Oddisee - Ant 4-13
1
geplaatst: 8 november 2023, 12:16 uur
Stembussen zijn gesloten, en zo zijn we aan het einde van ronde 2. Een aantal helden verloren onderweg, maar nog 32 over die strijden voor de kroon.
We gaan door met 4 battles per stemming want volgens mij liep dat wel lekker.
Deadline vrijdag om 11:59.
Daz Dillinger - Kno 0-0
Peanut Butter Wolf - Hi-Tek 0-0
Kanye West - Buckwild 0-0
Marley Marl - DJ Babu 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek
We gaan door met 4 battles per stemming want volgens mij liep dat wel lekker.
Deadline vrijdag om 11:59.
Daz Dillinger - Kno 0-0
Peanut Butter Wolf - Hi-Tek 0-0
Kanye West - Buckwild 0-0
Marley Marl - DJ Babu 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek
0
geplaatst: 8 november 2023, 12:18 uur
Daz Dillinger - Kno 1-0
Peanut Butter Wolf - Hi-Tek 0-1
Kanye West - Buckwild 0-1
Marley Marl - DJ Babu 1-0
Peanut Butter Wolf - Hi-Tek 0-1
Kanye West - Buckwild 0-1
Marley Marl - DJ Babu 1-0
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 november 2023, 12:59 uur