MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Excuses allen! Was vergeten om de nieuwe stemming te starten.
We zijn alweer bij de laatste vier battles van ronde 3 aangekomen, het gaat snel nu.

Deadline vrijdag om 15:59.

Rick Rubin - Grandmaster Flash 0-0
Nujabes - Dr. Dre 0-0
Ant - Da Beatminerz 0-0
Marco Polo - Black Milk 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

Rick Rubin - Grandmaster Flash 1-0
Nujabes - Dr. Dre 0-1
Ant - Da Beatminerz 1-0
Marco Polo - Black Milk 0-1

Rick Rubin - Grandmaster Flash 1-1
Nujabes - Dr. Dre 0-2
Ant - Da Beatminerz 1-1
Marco Polo - Black Milk 0-2

Rick Rubin - Grandmaster Flash 2-1
Nujabes - Dr. Dre 0-3
Ant - Da Beatminerz 2-1
Marco Polo - Black Milk 0-3

Nujabes moet helaas het onderspit delven tegen Dre. Beide fantastsisch, maar de stempel en stapel classics van Dre is van een ander niveau.

Voor zowel Marco als Black Milk een enorme zwak, waar de veelzijdigheid van Black Milk de doorslag geeft.

panjoe (moderator)
Rick Rubin - Grandmaster Flash 3-1
Nujabes - Dr. Dre 0-4
Ant - Da Beatminerz 3-1
Marco Polo - Black Milk 1-3

De stem tegen Nujabes deed pijn, als hij langer had mogen leven had hij Dre denk ik makkelijk ingehaald (naar mijn persoonlijke smaakstandaarden).

Rick Rubin - Grandmaster Flash 4-1
Nujabes - Dr. Dre 0-5
Ant - Da Beatminerz 4-1
Marco Polo - Black Milk 1-3 pas

Rick Rubin treft het met de loting. Grandmaster Flash is nauwelijks een producer toch? Heeft The Message niet eens gedaan. Duidelijk dat Rick Rubin hier streepje voor heeft.

Nujabes is leuk en prettig maar heeft me nooit echt doen opveren. Dr. Dre daarentegen...

Ben geen geweldige fan van de Bootcamp Click. Bovendien is Da Beatminerz een collectief waarbij de een dit nummer doet en de ander dat nummer en valt dan allemaal onder 'Da Beatminerz'. Dat maakt het wat lastiger vergelijken. Wat Ant daar in zijn eentje tegenover stelt vind ik duidelijk indrukwekkender.

Lichte voorkeur voor Black Milk maar eigenlijk zit ik niet genoeg in beide om eerlijk te oordelen. Pas dus.

Flipm0de schreef:
Excuses allen! Was vergeten om de nieuwe stemming te starten.
Lijkt wel alsof je nog een leven naast MuMe hebt...

Niek schreef:
(quote)
Lijkt wel alsof je nog een leven naast MuMe hebt...

Moet toch iets doen om mijn MuMe verslaving te kunnen veroorloven

Rick Rubin - Grandmaster Flash 5-1
Nujabes - Dr. Dre 0-6
Ant - Da Beatminerz 4-2

Rick Rubin - Grandmaster Flash 6-1
Nujabes - Dr. Dre 0-7
Ant - Da Beatminerz 5-2 nipt

Glitch
Rick Rubin - Grandmaster Flash 6-2
Nujabes - Dr. Dre 0-8 djeez
Ant - Da Beatminerz 5-3
Marco Polo - Black Milk 2-3

Rick Rubin - Grandmaster Flash 7-2
Nujabes - Dr. Dre 0-9
Ant - Da Beatminerz 6-3
Marco Polo - Black Milk 2-3 pas

Rick Rubin - Grandmaster Flash 8-2
Nujabes - Dr. Dre 0-10
Ant - Da Beatminerz 6-4
Marco Polo - Black Milk 3-3

Onbegrijpelijk dat Ant voorstaat; zowel Evil Dee als Mr Walt overklast Ant met gemak, laat staan samen. Jammer van Nujabes idd. Zwarte Polo vind ik aardig vergelijkbaar qua niveau.

Rick Rubin - Grandmaster Flash 9-2
Nujabes - Dr. Dre 1-10
Ant - Da Beatminerz 7-4
Marco Polo - Black Milk 4-3

Erestem voor Nujabes. Ik kwam toevallig vandaag deze geweldige cover tegen van je OMA met Shing.

Marco Polo staat garant voor authentiek dope boom bap beats.

Jammer, vorige ronde gemist.
The Green Eye Bandit had meer verdient. Alle business albums van EPMD, de eerste drie van Redman, album Keith Murray.

Rick Rubin - Grandmaster Flash 10-2
Al is het alleen al voor het gelijknamige album van The Geto Boys.
Nujabes - Dr. Dre 1-11
Ant - Da Beatminerz 7-5
Enta Da Stage en Da Shinin’ zijn hiphop-classics!
Marco Polo - Black Milk 4-3
Deze vind ik lastig. Waardeer ze gelijk, waardoor dit een pass wordt.

Rick Rubin - Grandmaster Flash 11-2
Nujabes - Dr. Dre 1-12
Ant - Da Beatminerz 8-5
Marco Polo - Black Milk 5-3

Rick Rubin - Grandmaster Flash 12-2
Nujabes - Dr. Dre 1-13
Ant - Da Beatminerz 9-5
Marco Polo - Black Milk 6-3

Rick Rubin - Grandmaster Flash 13-2
Nujabes - Dr. Dre 1-14
Ant - Da Beatminerz 10-5
Marco Polo - Black Milk 6-4

Rick Rubin - Grandmaster Flash 14-2
Nujabes - Dr. Dre 1-15
Ant - Da Beatminerz 11-5
Marco Polo - Black Milk 7-4

Rick Rubin - Grandmaster Flash 15-2
Nujabes - Dr. Dre 1-16
Ant - Da Beatminerz 11-6
Marco Polo - Black Milk 8-4

Rick Rubin makkie, Dre makkie, Beatminerz makkie.
Marco Polo doet wat meer van t zelfde waar Black Milk nogal is veranderd qua stijl. Beiden dope, maar MP sound maakt me net wat blijer.
Tussenstand Ant vs Beatminerz maakt me minder blij. Niks van Ant kan ooit tippen aan de hiphopclassics vanuit de BCC hoek. Weet niet of die eerste hier op MuMe nou wordt overschat of die tweede onderschat maar in huize nr.4 blazen we uit protest nog wat Beatminerz plaatjes.

Nr.4 schreef:
Tussenstand Ant vs Beatminerz maakt me minder blij. Niks van Ant kan ooit tippen aan de hiphopclassics vanuit de BCC hoek. Weet niet of die eerste hier op MuMe nou wordt overschat of die tweede onderschat maar in huize nr.4 blazen we uit protest nog wat Beatminerz plaatjes.

Twee - zwaar terechte - hip hop classics versus meerdere (semi-)classic underground albums voor Atmosphere, Brother Ali, Felt en Dynospectrum die dagelijkse kost zijn in huize Smid? Mijn geld staat op Ant *doet Shadows On The Sun opzetten*

Onderschat de backpackers op MuMe niet

*doet shit goud schilderen*

Kalikula schreef:
Rick Rubin - Grandmaster Flash 10-2
Al is het alleen al voor het gelijknamige album van The Geto Boys.
Production supervisor is ie daar. Met vier andere namen die als daadwerkelijk producer staan genoemd. Weet niet of je op basis van dat album de kwaliteiten van Rubin als beatbakker kunt beoordelen.

En voor de mensen die zomaar Black Milk eruit aan het stemmen zijn *smh*

Weet dat de man dit, dit, dit, dit, en dit geproduceerd heeft.

Rick Rubin - Grandmaster Flash 16-2
Nujabes - Dr. Dre 1-17
Ant - Da Beatminerz 11-6 pas, onmogelijk
Marco Polo - Black Milk 9-4

Nr.4 schreef:

Ik ben verre van fan van het nieuwe Ant materiaal, maar zijn oude producties, op bijvoorbeeld Overcast! van Atmosphere of The Dynospectrum, zijn echt goud, en heb ik verder ook een zwak voor. Vandaar dat ik persoonlijk niet kon kiezen tussen deze twee.

Silky & Smooth schreef:
Twee - zwaar terechte - hip hop classics versus meerdere (semi-)classic underground albums voor Atmosphere, Brother Ali, Felt en Dynospectrum
Geen idee waar ‘twee’ vandaan komt. Tuurlijk zijn Enta Da Stage en Dah Shinin’ het summum van Da Beatminerz, maar voor het gemak worden Nocturnal, Da Storm en de vele producties voor oa Black Star, OC, Bahamadia, Artifacts en het overige Black Moon, Smif-n-Wessun/Cocoa Brovaz-werk etc genegeerd. Of vergelijk eens tracks van de ene rechtstreeks met de ander, Atmosphere/Ant heeft leuke dingen gedaan hoor, maar in mijn ogen heeft die nergens, niet eens in de verte, het niveau gehaald van Da Beatminerz.

Kos
Rick Rubin - Grandmaster Flash 17-2
Nujabes - Dr. Dre 1-18
Ant - Da Beatminerz 11-7
Marco Polo - Black Milk 9-5

Niek schreef:
(quote)
Production supervisor is ie daar. Met vier andere namen die als daadwerkelijk producer staan genoemd. Weet niet of je op basis van dat album de kwaliteiten van Rubin als beatbakker kunt beoordelen.

Beetje het klassieke type producer dus. Lastig inderdaad, maar ondanks dat blijft het bijzonder dat Flash nog steeds twee stemmen krijgt... LL Cool J, Beastie Boys, Run DMC, Jay-Z en exec. voor o.a. Kanye West, Eminem, Public Enemy.

JayM schreef:
(quote)
Geen idee waar ‘twee’ vandaan komt. Tuurlijk zijn Enta Da Stage en Dah Shinin’ het summum van Da Beatminerz, maar voor het gemak worden Nocturnal, Da Storm en de vele producties voor oa Black Star, OC, Bahamadia, Artifacts en het overige Black Moon, Smif-n-Wessun/Cocoa Brovaz-werk etc genegeerd. Of vergelijk eens tracks van de ene rechtstreeks met de ander, Atmosphere/Ant heeft leuke dingen gedaan hoor, maar in mijn ogen heeft die nergens, niet eens in de verte, het niveau gehaald van Da Beatminerz.

Het overige werk, de losse nummers, heb ik inderdaad even genegeerd. Nocturnal en Da Storm vind ik persoonlijk geen classics, dus vandaar twee. Ant heeft echt wel geweldige producties op zijn naam staan, maar het is ook een beetje appels en peren vergelijken, denk ik...

Eens, het is als een designer-sneaker vergelijken met eentje van de Scapino

Gast
geplaatst: vandaag om 16:56 uur

geplaatst: vandaag om 16:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.