MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
JayM schreef:
Eens, het is alsof je een designer sneaker vergelijkt met eentje van de Scapino
Even dimmen nu JayM . Da Beatminerz geweldig vinden is prima, maar Ant is ook van de hoogste categorie. Appels met peren. Vind die designer sneakers vaak erg lelijk overigens

Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik

Rick Rubin - Grandmaster Flash 18-2
Nujabes - Dr. Dre 2-18 (Schandalige stand, maar het volk heeft gesproken!)
Ant - Da Beatminerz 11-8
Marco Polo - Black Milk 10-5 (alleen al op basis van Breukelen Story!)

Niek schreef:
Even dimmen nu JayM . Da Beatminerz geweldig vinden is prima, maar Ant is ook van de hoogste categorie. Appels met peren. Vind die designer sneakers vaak erg lelijk overigens
Haha nooit. Sterker nog: ik vind ik jouw voorbeelden eigenlijk alleen maar een ondersteuning van mijn opvatting. Maar ja, ik begrijp die MuMu adoratie voor Atmosphere niet echt. Zitten leuke projecten tussen (vooral You can’t Imagine…), maar hoogste categorie, dat hoor ik niet. Ennuh, Tinker Hatfield is natuurlijk ook een designer, Simon van de Scampi not so much.

JayM schreef:
Eens, het is als een designer-sneaker vergelijken met eentje van de Scapino

Ik durf Beatminerz nog wel te vergelijken met Footlocker, maar eens wat betreft designer-sneakers en Ant.

JayM schreef:
Ennuh, Tinker Hatfield is natuurlijk ook een designer, Simon van de Scampi not so much.
Nu wordt t chinees voor mij ;p

Ant is een New Balance sneaker en Beatminerz een Timbaland boot.

Ant is een bootschoen en Beatminerz is een Adidas Shelltoe!

Volgende spel maar GOAT Schoen editie doen?

Rick Rubin - Grandmaster Flash 19-2
Nujabes - Dr. Dre 2-19
Ant - Da Beatminerz 12-8
Marco Polo - Black Milk 10-6

Bijzonder moeilijk. Battle 1 is eigenlijk wat bizar omdat RR na de 80s niet zo heel veel hh meer heeft gedaan maar van GF wint hij wel. Nujabes doet echt pijn maar als je bekijkt wat Dre zoal heeft uigebracht. Tja, daar kan je onmogelijk rond.

Ant was voor mij niet zo een heel moeilijke keuze. Maar dat is echt wel persoonlijke voorkeur, Black Moon etc. liggen mij gewoon iets minder. De moeilijkste battle was voor mij de laatste, vooral door het fantastische Breukelen Story. Maar ik ga toch nipt voor BM. Random Axe, Tronic...

Glitch
Flipm0de schreef:
Ant is een New Balance sneaker en Beatminerz een Timbaland boot.
Waarom zou je sneakers met boten vergelijken.

Glitch schreef:
(quote)
Waarom zou je sneakers met boten vergelijken.

Van Timbaland nog wel…

MAS
Rick Rubin - Grandmaster Flash 20-2
Nujabes - Dr. Dre 2-20
Ant - Da Beatminerz 13-8
Marco Polo - Black Milk 11-6

JRLA (crew)
Rick Rubin - Grandmaster Flash 21-2
Nujabes - Dr. Dre 2-21
Ant - Da Beatminerz 14-8
Marco Polo - Black Milk 11-7

Rick Rubin - Grandmaster Flash 22-2
Lijkt me duidelijk Rick Rubin, ook enorm divers wat hij allemaal gemaakt heeft. Ook meer de man die het rock element in hiphop wél leuk deed klinken, waar velen toch behoorlijk de boot misten.

Nujabes - Dr. Dre 2-22
Voor de score zou ik Nujabes een stem willen geven maar eerlijkheid is dat De Dre beter is. Enorme fan van Nujabes maar het is Dre.

Ant - Da Beatminerz 14-9
Ant heeft dope dingen gemaakt maar veel lijkt ook wel op elkaar, ik vind hem nou niet bepaald veelzijdig maar het grootste deel klinkt wel dope. Da Beatminerz hebben echt zoveel über dope shit gemaakt dat ik eigenlijk zeer verbaasd ben over deze score. Deze gaat zeer duidelijk voor mij naar Da Beatminerz. Eens met iemand die zei dat alleen al Evil Dee het zou winnen, maar goed.

Marco Polo - Black Milk 11-8
Dit is toch lastig, Marco Polo is makkelijker luisteren want volop bangers. Veel rauwere shit.
Maar BM voor mij heeft die nieuwe sound, veelzijdiger en interessanter werk. Ik zou met beide tevreden zijn als ze doorgingen ik stem voor BM.

Begin de volgende ronde iets eerder dan afgesproken, later vandaag geen tijd voor en verwacht niet nog 4 Black Milk stemmers uit het niets komen.

Met nog 16 namen in de running zijn er geen makkelijke lotingen meer dus het gaan moeilijke keuzes worden.

Diamond D - Dr. Dre 0-0
RZA - El-P 0-0
Madlib - Hi-Tek 0-0
DJ Premier - Buckwild 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

panjoe (moderator)
Pfoeh, nu wordt het wel echt topkwaliteit over de gehele linie.

Diamond D - Dr. Dre 0-1
RZA - El-P 0-1
Madlib - Hi-Tek 1-0
DJ Premier - Buckwild 1-0

Madlib was de enige makkelijke keuze imo.

Diamond D - Dr. Dre 0-2
RZA - El-P 1-1
Madlib - Hi-Tek 1-1
DJ Premier - Buckwild 2-0

Diamond D - Dr. Dre 0-3
RZA - El-P 1-2 (fuck!)
Madlib - Hi-Tek 2-1
DJ Premier - Buckwild 3-0

Diamond D - Dr. Dre 0-4
RZA - El-P 2-2 (fuck!)
Madlib - Hi-Tek 3-1
DJ Premier - Buckwild 4-0

Diamond D - Dr. Dre 0-5
RZA - El-P 2-3 (fuck!!)
Madlib - Hi-Tek 4-1
DJ Premier - Buckwild 5-0

Kan ik me uitschrijven voor meldingen voor dit decimum vullende spel?
In de jaren 90 was ik wel een liefhebber, maar het gros van de latere artiesten ken ik amper.

Diamond D - Dr. Dre 0-6
RZA - El-P 3-3
Madlib - Hi-Tek 5-1
DJ Premier - Buckwild 6-0

Minneapolis schreef:
In de jaren 90 was ik wel een liefhebber, maar het gros van de latere artiesten ken ik amper.

Ik denk dat we nu louter artiesten uit de 90s krijgen.

Diamond D - Dr. Dre 1-6 DITC!!
RZA - El-P 3-3 Pas
Madlib - Hi-Tek 5-2
DJ Premier - Buckwild 6-1 DITC!!

Diamond D - Dr. Dre 1-7
RZA - El-P 3-4
Madlib - Hi-Tek 6-2
DJ Premier - Buckwild 6-2

Diamond D - Dr. Dre 1-8
RZA - El-P 4-4
Madlib - Hi-Tek 7-2
DJ Premier - Buckwild 7-2

Diamond D - Dr. Dre 1-8
RZA - El-P 5-4
Madlib - Hi-Tek 8-2
DJ Premier - Buckwild 7-3

Dit zijn vrij onmogelijke keuzes. Diamond D vind ik misschien wel beter dan Dre, maar als ik kijk naar wat ik dagelijks luister, komt Dre vaker langs.

El-P is de baas boven bazen sinds begin 2000. Maar, de invloed en stijl van RZA wint het toch. Ook al is het allemaal wat minder sinds begin 2000.

Deze wel het makkelijkste, hoewel ik vorige twee battles nog tegen Madlib stemde volgens mij, gaat Hi-Tek het niet winnen.

Premier natuurlijk top klasse, maar wel teveel hetzelfde. Buckwild kan ik dan meer waarderen over zijn hele carrière.

Minneapolis schreef:

Dat kan zeker! Zal je uit de tag lijst halen.

Diamond D - Dr. Dre 1-9
RZA - El-P 6-4
Madlib - Hi-Tek 9-2
DJ Premier - Buckwild 8-3

Diamond D - Dr. Dre 1-10
RZA - El-P 6-5
Madlib - Hi-Tek 10-2
DJ Premier - Buckwild 9-3

Gast
geplaatst: vandaag om 13:43 uur

geplaatst: vandaag om 13:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.