MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Common - Gift of Gab 6-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 4-7
J-Live - Saafir 6-3 (geen stem)
Danny Brown - Q-Tip 1-11

lambfv4.0
The Nonce? Dat is wel een curieuze bijnaam

Stem deze ronde verder niet, Q-Tip is wel beter dan Danny Brown, maar heeft al zoveel stemmen dat mijn stem weinig uitmaakt

Common - Gift of Gab 7-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-7
J-Live - Saafir 7-3
Danny Brown - Q-Tip 1-12

Ik merk dat ik bij het stemmen toch wel vooral afga op de discografie van de MC's. Dan wordt Common tegen Gift Of Gab voor mij ineens heel makkelijk: Common.
Denzel Curry heeft me nog niet echt weten te overtuigen. Sach ken ik niet veel van, maar wat ik ken past beter bij mijn smaak.
J-Live vind ik een onderschatte MC (en producer en DJ), wil hem zelf ook nog wel eens helemaal over het hoofd zien, maar heeft veel vet werk op zijn naam staan.
Q-Tip tegen Danny Brown is nogal makkelijk. Enige werk van Danny Brown wat ik de moeite waard vind is mede mogelijk gemaakt door Q-Tip. Dat zegt al genoeg.

lambfv4.0 schreef:

Als het een Engelse groep zou zijn, zou ik het met je eens zijn...

Sach op de eerste 2 verses.

Common - Gift of Gab 8-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-8
J-Live - Saafir 8-3
Danny Brown - Q-Tip 1-13

Common - Gift of Gab 8-6
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-8
J-Live - Saafir 8-3
Danny Brown - Q-Tip 2-13

Common - Gift of Gab 8-7
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-9
J-Live - Saafir 8-3 (pas)
Danny Brown - Q-Tip 2-14

Kos
Common - Gift of Gab 8-8
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-9 (geen idee)
J-Live - Saafir 9-3 (pas)
Danny Brown - Q-Tip 2-15

Kos
lambfv4.0 schreef:

Moet meteen denken aan After Life.

Common - Gift of Gab 9-8
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-10
J-Live - Saafir 10-3
Danny Brown - Q-Tip 2-16

Redelijk makkelijke ronde voor mij. Common heeft meerdere classics in meerdere decennia op zijn naam, Denzel een van mijn favoriete huidige rappers, J-Live heeft veel meer output dan Saafir, en Q-Tip is een legend.

Common - Gift of Gab 9-9
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-10 (ook geen idee)
J-Live - Saafir 11-3
Danny Brown - Q-Tip 2-17

Common heeft een matige stem.

Wat hebben mensen tegen Common? De man heeft vrijwel altijd sterke teksten, een prettige stem (al lees ik hierboven dat die juist matig is) en zijn keuze qua producers is doorgaans erg goed. Daarnaast heeft hij toch 2 à 3 semi-klassiekers op zijn naam staan en een heus hip hop anthem. Zijn werk na Finding Forever is wat wisselvallig en minder sprankelend dan voorheen, maar toch…

Het leek mij altijd een rapper die iedereen op z’n minst ‘wel prima’ vind, maar ik weet inmiddels dar dit niet zo is. Er zijn veel mensen die hem echt niet trekken en dat blijkt hier ook wel. Ik kan het mij bij veel rappers voorstellen, maar bij Common eigenlijk niet.

Verder geen oordeel, enkel interesse. En het is absoluut geen schande als hij verliest van Gift Of Gab!

Common heeft het charisma van een stofdoekje en kanye west level punchlines. Het leuke van een Common album is voornamelijk de productie welke insane goed is (no i.d., dilla etc.). Ik zie een creatieve geest als gift of gab, die bovendien Common makkelijk doormidden rapt, graag winnen hier.
J live heeft meer interessante dingen gedaan maar shout out naar light sleeper van saafir, een van mijn favoriete nummers. Puntje voor danny ook.

Common - Gift of Gab 9-10
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 5-10 al sla je me dood
J-Live - Saafir 12-3
Danny Brown - Q-Tip 3-17

lambfv4.0
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Als het een Engelse groep zou zijn, zou ik het met je eens zijn...

(embed)

Sach op de eerste 2 verses.

O ja dit is wel chill, goede zomerse vibes voor op het terras!

Luister vooral Engelse Hip-Hop, dus daar zal het wel vandaan komen

lambfv4.0
Kos schreef:
(quote)

Moet meteen denken aan After Life.

Fucking rotter!

Silky & Smooth schreef:
Wat hebben mensen tegen Common? De man heeft vrijwel altijd sterke teksten, een prettige stem (al lees ik hierboven dat die juist matig is) en zijn keuze qua producers is doorgaans erg goed. Daarnaast heeft hij toch 2 à 3 semi-klassiekers op zijn naam staan en een heus hip hop anthem. Zijn werk na Finding Forever is wat wisselvallig en minder sprankelend dan voorheen, maar toch…

Het leek mij altijd een rapper die iedereen op z’n minst ‘wel prima’ vind, maar ik weet inmiddels dar dit niet zo is. Er zijn veel mensen die hem echt niet trekken en dat blijkt hier ook wel. Ik kan het mij bij veel rappers voorstellen, maar bij Common eigenlijk niet.

Verder geen oordeel, enkel interesse. En het is absoluut geen schande als hij verliest van Gift Of Gab!

Je kunt ook allebei dope vinden en voor de ander kiezen. Op Hip Hop-Twitter zoals het genoemd wordt, heb je mensen die als je de keuze krijgt tussen Rakim en Kool G Rap en je kiest er een zeggen/vragen: Waarom vind je Rakim/Kool G kut? Beetje hetzelfde idee imho. Common is dope, maar Gift of Gab heeft iets magisch...

(quote)

Je kunt ook allebei dope vinden en voor de ander kiezen. Op Hip Hop-Twitter zoals het genoemd wordt, heb je mensen die als je de keuze krijgt tussen Rakim en Kool G Rap en je kiest er een zeggen/vragen: Waarom vind je Rakim/Kool G kut? Beetje hetzelfde idee imho. Common is dope, maar Gift of Gab heeft iets magisch...

Het ging mij niet zozeer om deze battle - ieder z'n smaak en Gift Of Gab is briljant - en ook niet om de mensen die Common dope vinden, maar Gift Of Gab beter. Ik ben meer benieuwd naar de reden van mensen die echt serieus moeite met hem hebben. Dat kon ik mij lange tijd niet voorstellen, maar ik heb wat dat betreft blijkbaar een blinde vlek...

GarnalenPeller schreef:
Common heeft het charisma van een stofdoekje en kanye west level punchlines. Het leuke van een Common album is voornamelijk de productie welke insane goed is (no i.d., dilla etc.). Ik zie een creatieve geest als gift of gab, die bovendien Common makkelijk doormidden rapt, graag winnen hier.

Common live on stage vind ik juist een brok charisma en niet een MC die je voor de punclines luistert. In een battle met Gift of Gab zou het dan weer inderdaad niet spannend worden.

panjoe (moderator)
Ik heb niet per se iets tegen Common behalve dat hij wat overgewaardeerd is als rapper, ik vind hem vooral wel okay.

Common - Gift of Gab 10-10
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 6-10
J-Live - Saafir 13-3
Danny Brown - Q-Tip 3-18

Common - Gift of Gab: lastige battle. GoB is technisch beter, maar Common heeft een veel indrukwekkender oeuvre (t/m 2005 welteverstaan).

Sach easy. Saafir is tof, maar ook hier voor mij een makkelijke J-Live.

Danny Brown is een baas, Q-Tip dé eindbaas.

Common - Gift of Gab 10-10
Sach (The Nonce) - Denzel Curry 6-10
J-Live - Saafir 13-3
Danny Brown - Q-Tip 3-19

De loketten waren alweer even gesloten. Iemand nog eventjes stemmen op Common of Gift of Gab, wie er door mag!

Gaan we verder met de volgende 4 battles (en mijn stem met korte uitleg erbij):

-Raekwon - Vordul Mega 1-0
Makkie, ookal vind ik Vordul Mega een beest. Verder spreekt dit wel voor zich.
-Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - MC Ride 1-0
Freddie Foxxx aka Bumpy Knucks is al eeuwen een favoriet van me, dat zal niet zomaar teniet worden gedaan door iemand die ik persoonlijk niet kan handelen met zijn herrie.
-Brotha Lynch Hung - Jeru da Damaja 0-1
Lijkt me heel duidelijk, Jeru's eerste 2 albums zijn snoei, snoei, maar dan ook, snoeiharde klassiekers met quotable op quotable. Jeru heeft vele dope guest verses achter zijn naam. Veel charismatischer en bovendien niet zo bloeddorstig als zijn opponent...Tekstueel 17 levels boven de beste man uitstijgend, bij benadering dus.
-Evidence - Andre Nickatina 1-0
Andre Nickatina is niet mijn kopje thee, Evidence is dat wel... Mr Slow Flow met de flawless victorie van mijn kant!

Oh ja, de deadline ligt op Vrijdag 12.00 (dan lig ik waarschijnlijk nog in mijn bed te rotten), later die dag zal een update volgen.

Even de mentions:
-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, Mausie, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf

JRLA (crew)
Raekwon - Vordul Mega 2-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - MC Ride 2-0
Brotha Lynch Hung - Jeru da Damaja 0-2
Evidence - Andre Nickatina 2-0

Wie zijn MC Ride en Nickatina LOL..

JRLA schreef:
Raekwon - Vordul Mega 2-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - MC Ride 2-0
Brotha Lynch Hung - Jeru da Damaja 0-2
Evidence - Andre Nickatina 2-0

Wie zijn MC Ride en Nickatina LOL..

Tja, hoe die bij zoiets terecht komen...ik zie die MC Ride nog wel doorgaan tbh. Bumpy is te obscuur gok ik, en Death Grips (daar is MC Ride van) is een certified MuMe-groep!

Glitch
Andre Nickatina? Dre Dog? Ware klassieker in de Bay Area JRLA. Kan je mogelijks nog goed liggen. Van ForWhomThePeteTolls weet ik eigenlijk niet of je de west coast-dingen trekt tbh.

Dre Dog - I Hate You with a Passion (1995) - MusicMeter.nl
Andre Nickatina - Raven in My Eyes (1998) - MusicMeter.nl
Andre Nickatina - Conversation with a Devil (2003) - MusicMeter.nl

Raekwon - Vordul Mega 3-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - MC Ride 3-0
Brotha Lynch Hung - Jeru da Damaja 0-3
Evidence - Andre Nickatina 3-0

Enige battle die nog enigszins lastig is voor mij is die van Rae en Vordul en ook daar hoef ik niet lang over na te denken. Rae pakt de winst.

Glitch
Raekwon - Vordul Mega 4-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - MC Ride 4-0
Brotha Lynch Hung - Jeru da Damaja 1-3
Evidence - Andre Nickatina 3-1

Raekwon is een eindkandidaat, daar kunnen nog veel sterkere tegenstanders van verliezen. Death Grips is leuk, maar als MC laat ik Ride wel het nakijken geven aan iemand als Bumpy Knuckles.

Jeru the Damaja en Evidence zullen beiden wel winnen en zijn beiden echt heel heel heel heel goed, maar als ik moet kiezen ga ik hier twee keer richting het westen. Brotha Lynch Hung heeft veel prut gemaakt, maar op Season of da Siccness is hij werkelijk briljant.

Andre Nickatina is een held. Full stop. Geniale mc, heerlijk charismatisch.

Gaat er nog iemand een klap geven op Common - Gift of Gab, anders doe ik het zelf wel...

Glitch schreef:
Raekwon - Vordul Mega 4-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - MC Ride 4-0
Brotha Lynch Hung - Jeru da Damaja 1-3
Evidence - Andre Nickatina 3-1

Raekwon is een eindkandidaat, daar kunnen nog veel sterkere tegenstanders van verliezen. Death Grips is leuk, maar als MC laat ik Ride wel het nakijken geven aan iemand als Bumpy Knuckles.

Jeru the Damaja en Evidence zullen beiden wel winnen en zijn beiden echt heel heel heel heel goed, maar als ik moet kiezen ga ik hier twee keer richting het westen. Brotha Lynch Hung heeft veel prut gemaakt, maar op Season of da Siccness is hij werkelijk briljant.

Andre Nickatina is een held. Full stop. Geniale mc, heerlijk charismatisch.

Waarom de tag weggehaald?

Glitch
(quote)

Waarom de tag weggehaald?

Zit in het bericht erboven

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.