MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Niek schreef:
Longevity is echt een dijk van een track. Hoop heel erg dat deze doorgaat naar de volgende ronde!

Samen met Survivor's Remise ook m'n faffie.

Ik hoop vurig met je mee!

Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 5-6
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-9
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-9
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-8

Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 6-6
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-10
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-10
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-8 pas

Osiris met een minuut voor de deadline nog de gelijkmaker voor Benny, clutch.

Wie gaat de beslissing geven? Eerste stem wint, iedereen mag stemmen.

Tju, te laat. Braaf zitten luisteren, maar niet op tijd met stemmen. Zou zijn gegaan voor Benny, Awon & Phoniks, Mad Skillz en Biz Markie. De eerste drie heel makkelijk qua sound sowieso duidelijke keuzes en bij de laatste beide toffe platen zou Biz op (cult-)heldenstatus een punt krijgen voor de eer. M'n stemmen hadden geen verschil meer gemaakt dus.

Nog eenmaalig een week lange deadline, daarna kunnen we het normale ritme weer oppakken.

Deadline is op zondag 7 januari om 10:00.

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 0-0
Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 0-0
Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 0-0
Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

JRLA (crew)
Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 0-1

Die Black Opz kende ik niet maar is dope! Natuurlijk pakt Mos Def de prijs.. Dat UTD album is mad slept on..

Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 1-0

UGK heeft betere albums, met name het early 90's werk. Schoolly is een legend en dus krijgt hij de dukaten.

Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 0-1

Kijk dit UGK album is dus beter dan de bovenstaande. Dungeon Fam vond ik ook altijd tof, maar niet zo tof als deze early UGK

Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 0-1

Toffe find die Epsilon... Maar Aceyalone mag met recht een klassieker worden genoemd dus ik ga voor die.

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 1-1

Kansloze missie voor mijn nominatie, toch heb ik veel meer met dat album dan het in mijn ogen overschatte album van Mos Def en consorten... Heel dope, maar het redt het niet bij het hype, bombastische geluid van Black Opz. De openingstrack blies me weg bij eerste beluistering. Ik vloog naar Discogs om aldaar te ontdekken dat dit album ten eerste alleen op CD-r is uitgebracht en ten tweede een vermogen kost. Maar voor mij een duidelijke overwinning, niet omdat het mijn nominatie is... Maar omdat ik zoals ik al zei dat UTD album lichtjes overschat vind. Tuurlijk heb ik hem in de kast staan. Maar toch...

Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 2-0

Geen UGK-fan, wel van de echte OG, de eerste Gangsterrapper. Al kun je ook een case maken voor Melle Mel bijvoorbeeld... Maar goed, daar heb ik nu geen zin in. Schoolly D met 3 landslides!

Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 0-2

Ookal ben ik geen fan van UGK, die Hippie shit van Dungeon Family krijg ik echt de kriebels van. Wat afschuwelijk... Een sound die ik absoluut niet kan velen! Dit UGK album is nog wel te pruimen trouwens... Maar zoals gezegd geen fan. Voor mij meer een keuze tussen minst slechte/favoriete dan voor de beste of favoriete te kiezen.

Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-1

Ookal ben ik het niet helemaal met mijn eigen stem eens...ik dub hier namelijk een beetje... Dit exacte project is wat mij mede na een behoorlijke hiatus (tijdelijk) terugbracht op het Hip Hop-spoor. Jarenlang zat ik in een chemische dwangbuis, toen ik hier een oor achter kreeg. Ik had dit, Rashad & Confidence, IDEology en nog een paar albums gedownload en al die albums ramde knal en knalhard door mijn kamer heen (ik woonde toen in een psychiatrisch ziekenhuis). Aceyalone is een classic of semi iig, en gaat toch wel door. Aceyalone is een bijzonder getalenteerde rapper en dit is wel zijn Magnum Opus... Passen doe ik niet als ik 2 albums allebei tof vind. Dan ga ik op de emotie/gevoelens die het oproept, of als er een verschil is in hoe ik ervan geniet. In dit geval het eerste van de 2.

MAS
Schoolly D vs. UGK... Dat wordt een lastige.

Glitch
Correct. UGK all the way.

JRLA (crew)
UGK is zeker een duo die genoemd moet worden als je het over Hiphop hebt, maar dan heb ik het met name over de eerste twee albums. Die uit 2007 vond ik wel echt dope maar niet meer dan dat.

MAS
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ben er nu uit, mijn stem gaat naar Schoolly. Sorry voor de twijfels Pete!

JRLA schreef:
UGK is zeker een duo die genoemd moet worden als je het over Hiphop hebt, maar dan heb ik het met name over de eerste twee albums. Die uit 2007 vond ik wel echt dope maar niet meer dan dat.

Ik heb nooit gezegd dat ze niet genoemd moeten worden, maar er was een periode dat ik buiten MuMe best veel contact had met MAS, vandaar dat ik hem er altijd uitpik als ik dat soort dolletjes aan ga! Of die lieve zaaf natuurlijk!

JRLA (crew)
(quote)

Ik heb nooit gezegd dat ze niet genoemd moeten worden, maar er was een periode dat ik buiten MuMe best veel contact had met MAS, vandaar dat ik hem er altijd uitpik als ik dat soort dolletjes aan ga! Of die lieve zaaf natuurlijk!

Ik vind het grappig dat je dit op jezelf betrekt.. ik zei echt alleen iets over UGK zonder naar jou te verwijzen..

JRLA schreef:
(quote)

Ik vind het grappig dat je dit op jezelf betrekt.. ik zei echt alleen iets over UGK zonder naar jou te verwijzen..

Ik zal het nog maar een keer uitleggen, daar ik autistisch ben...en misschien niet zo contextblind als de meesten... Mis ik nog steeds wel eens de clou van iets en betrek ik het sneller op mezelf of neem ik het letterlijk.

MAS
(quote)

En andersom als ik weer een Three 6 Mafia plaat heb gekocht.

Ja, ik ga iig niet een van de platen luisteren als ik onverhoopt eens in Hellymond verdwaal! Dat staat vast

JRLA (crew)
(quote)

Ik zal het nog maar een keer uitleggen, daar ik autistisch ben...en misschien niet zo contextblind als de meesten... Mis ik nog steeds wel eens de clou van iets en betrek ik het sneller op mezelf of neem ik het letterlijk.

Dat wist ik niet.. heb ik alle begrip voor.

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 2-1

Black Opz kende ik niet en UTD wel eens gehoord maar niet genoeg om een stem uit te brengen.

Black Opz. Eerste track (Battle Cry) is al meteen my kind of Hiphop. Lekkere beat en vrij simpele sample maar goede delivery van raps. What We Want heeft bijna een oud Mobb Deep achtige sample, weer een nice track. The Difference vind ik niet heel tof, en dat komt door het tering lelijke refrein.
Urban Legendz is wel nice, op de een of andere manier vind ik dit album iets weg hebben van de Arsonists gemixt met CNN. Niet helemaal hetzelfde maar hier en daar similar. Game Bitches is niet echt mijn ding kwa tekst. All Around ook wat minder maar de beat is wel nice.Album kabbelt wat door, niet slecht of zo maar ook niet dat ik elke track helemaal geweldig vind. Al om al, leuk album, ga ik zeker wat vaker luisteren. Wat ik een beetje mis is vette scratches zoals op Onyx - All We Got Iz Us. Had het helemaal afgemaakt.

UTD, dacht eerst nooit van gehoord maar na wat tracks luisteren kwam het toch wel enigszins bekend voor hier en daar. Ik vind de beats over het algemeen wel vet en ook het sample werk, maar wat me ronduit irriteert is de female MC, Ces. Zij heeft geen flow, irritant semi hoge stem en is de grote grote minus op dit album. Mos Def vind ik vaak tof en af en toe so-so. DCQ is erg matig maar niet zo storend als Ces.

Worldwide is wel ok niet super vet maar wel nice, typische 90's track. Kwa productie/beat vind ik Manifest Destiny wel vet, alleen dan hoor je meteen Ces weer en ze is een irriterende factor. Op Hardcore verneukt ze de track nog meer dan als op de andere. Victory vind ik niet tof. Luv it liv it is wel nice, alleen waarom dat "la la la" gedeelte.
Op zich heel vreemd op Mos Def te horen op een album als deze wat meer hardcore en bragging klinkt.
You Can Run vind ik een kut track. Moon in Cancer, dat refrein...lelijk.
Do It heeft een nice beat, die bas klinkt lekker. Raps gewoon veel van hetzelfde.
My Kung Fu klinkt meer als een Mos Def track, niet slecht niet heel goed.
Op Spotify staat Manifest Destiny Remix trouwensm die is wel nice.

Stem gaat naar Black Opz, eigenlijk vind ik de beats en producties op UTD nicer maar los van Mos Def zijn de andere rappers gaar.

Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 3-0

Schoolly D en UGK zijn beide bekend voor mij kwa acts en ook kwa specifieke albums.
Ik moet zeggen ik ben verre van fan van UGK, nooit die hype rondom hen begrepen.
Vaak geprobeerd op te zetten onder verschillende omstandigheden en moods omdat ze vaak in lijstjes voorkomen of vrienden die het wel vet vonden, dat je denkt wat mis ik. Maar ik vind het matig tot kut. Zoals alle albums hier, toch weer geluistert om te zien of ik dan eindelijk het licht zie mbt UGK.

Schoolly D, gewoon typische old school van de 80's maar wat aggressiever kwa beats en sound.
Normaal geen groot fan van 80's maar dit vind ik wel nice om te luisteren mede ook door het vele turntable werk. Kwa raps zal 80's nooit mijn ding zijn, maar hier past het wel goed op, zoals de eerste track. track nummer 2 heeft eigenlijk een soortgelijke beat maar hele dope scratches. Het refrein vind ik ronduit irritant. Ik vind die "hall echo sound" van freestyle rappin niet tof en de track mwah.
PSK met een 3 minuut intro voordat de eerste rap is te horen vind ik eigenlijk wel nice, voor die tijd toch een experimentele sound, wel leuk gedaan. Laatste 2 tracks, meer van hetzelfde, niet slecht maar niet baanbrekend omdat het veel lijkt op het eerdere werk. Maar nogmaals ik ben een turntable liefhebber dus verre van storend.

UGK, dus nogmaals met tegenzin ervoor gaan zitten.
De eerste track vind ik een gedrocht, zowel kwa raps als het tergend irritante refrein.
Int'l Players Anthem is een nice track, dit dig ik echt wel en was me nooit van bewust dat dit UGK was. Toch een enigszins bekende track, nooit de connectie gemaakt.
Chrome Plated Woman is zeker niet slecht maar ook niet een track dat ik snel zal opzetten.
Maar de sample vind ik wel relaxed en de bas die eronder zit is ook wel ok.
Life is 2009 vind ik kwa productie wel ok, niet heel vet maar ook niet slecht. Alleen de raps, oersaai.
Game 5 vind ik slecht, kwa alles eigenlijk. De wat tragere fow kan ik niet waarderen en het refrein, tering wat slecht. Daarna vind ik het alleen maar irritanter worden, waarbij Heaven een nog verschrikkelijker nummer is dan alles ervoor. Maar het album begint nu echt te irriteren. Die gangsta southside style vind ik gewoon een rip off van gfunk alleen dan met veel slechtere raps en veel slechte refreintjes. Ook die pimp style is normaal gesproken niet echt mijn ding. Negatieve shout out naar Thrill Niggaz, wat een tering slechte track is dat. Ik heb CD2 niet eens meer helemaal geluisterd, maar snel doorheen geskipped.
Ongetwijfeld is dit album in een club een grote hit met in een hand champagne en de andere op je bitch's ass terwijl je aan het schuren bent maar dit is niet mijn ding.

Schoolly D by a mile krijgt mijn score.

Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 0-3

Ken beide albums. Nooit echt een enorme fan geweest van Dungeon Family. Ceelo vind ik solo hier en daar wel vet en ook op Goodie Mob maar hier vind ik het niet zo lekker klinken. Outkast is zeker wel mijn ding maar gaat dit album ook niet redden. De rest van deze groep vind ik middelmatig tot slecht.
Mijn "liefde" voor UGK heb ik hierboven al beschreven, dus deze luistersessie wordt de minste.

Dungeon F, ik kan kort zijn over het album. De producties zijn heel karig en de raps/stemmen zijn ronduit irritant. Eigenlijk klinkt het hier en daar zelfs als D12, wat geen compliment is. Follow the Light is echt een gedrocht, Outkast rapt altijd wel nice maar gaat de track niet redden. On & On had een Outkast track kunnen zijn maar wel een van de mindere. Sowieso vind ik de zang en kabouter stemmetjes ronduit irritant op het gehele album. Alleen What Iz Rap is wel okish, wat saai maar het irriteert ook niet.
Negatieve shout out naar Curtains, die zang tering hee.

Eigenlijk vind ik Super Tight beter dan Underground Kingz, het klinkt wat meer gangsta westside.
Het zal nooit mijn favoriet worden maar het is wel beter dan UK.
Ik vind geen enkele track echt vet maar het irriteert een stuk minder. Stoned Junkee vind ik wel oerslecht.
Pussy Got Me Dizzee, kwa productie overigens wel ok maar raps yuck.

Stem verrassend naar UGK, omdat Dungeon Family nog slechter is.

Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-2

Epsilon Project is onbekend voor mij en Aceyalone is een van de MC's die ik altijd wel dig.

Epsilon Project, dus geen idee wie ze zijn maar ik moet zeggen klinkt nice.
Deranged is heel vet met Guru sample en vette beats. Een ander hoogetepunt is Sleeping Giant, vette raps, productie en scratchwerk. America vind ik ook nice, met schijnbaar DJ Vadim die het produceerde. Sowieso vind ik DJ Vadim altijd wel nice klinken. Ik vind dit echt een toffe ontdekking en ga veel meer van ze opzoeken, alleen beetje lastig te vinden.

Aceyalone, ik heb veel albums van hem waaronder deze. Nog niet over uit welk album ik het beste vind van hem, All Balls Dont Bounce of deze.
Producties zijn altijd interessant en Aceyalone heeft dope teksten en een hele smoothe flow.
Soms vind ik hem kwa stijl een beetje lijken op Del, maar vaak is Aceyalone langer nice.
Favorieten op dit album: The Guidelines, The Hurt, The Grandfather Clock,
The Walls & Windows en The Hunt vind ik wat minder.
Probleem alleen is, ik moet in the mood zijn voor Aceyalone. Technisch is hij een top MC, maar de producties zijn veelomvattend en de albums altijd divers. Ik zet het niet dagelijks op maar eens in de zoveel tijd hoor ik wel het briljante eraan. Deze is heel close maar ga toch voor Aceyalone.

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 3-1
Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 3-1
Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 1-3
Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-3

Black Opz en Urban Thermo Dynamics vind ik beide wel dope, maar gaat gedurende luisterbeurt beide ook wat vervelen. Grappig dat ik Mos Def zo apart vind op deze beats, blijkbaar heb ik toch een bepaalde sound aan hem verbonden en dat is niet deze. Lastige keuze maar ga voor Black Opz.

Hoewel ik best een UGK-liefhebber ben, heb ik te weinig van de Bun B en Pimp C in huis. Underground Kingz heb ik wel en vind ik wel een leuke plaat, maar zet ik vanwege de veel te lange zit nooit op. Schoolly D is meer waardering op status dan dat ik daar echt van geniet. Lastige keuze, ga toch voor UGK, al is het maar vanwege Int'l players anthem.

Supertight is een beter UGK album, maar Dungeon Family is een van mijn alltime favorieten. Nooit gesnapt waarom er in mijn omgeving slechts 1 iemand was die dit ook zo dope vond, maar als ik het hier zo lees, snappen jullie dat best hahaha. Ik vind het echt een perfecte samensmelting van alles rondom Outkast, Goodie Mob en Organized Noize. Makkelijke keuze voor mij.

Laatste battle vind ik twee dope platen. Aceyalone heeft meer replay value voor mij, net wat bijzonderder zonder buiten mijn geliefde sound terecht te komen.

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 3-2
Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 4-1
Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 2-3
Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-4

Black Opz kende ik niet. Eerste track is lekker binnenkomer, maar daarna zakt het niveau wat en wordt het wat te standaard naar mijn mening. Dus luister ik denk ik net iets liever de plaat vaan UTD, die ik overigens ook niet denderend vind.

Bij UGK heb ik na hun eerste plaat al besloten dat het niks voor mij is en eigenlijk verder nooit meer geluisterd. Underground Kingz bevestigd dat, daar kan ik helemaal niks mee. Debuut can Schoolly D is daarnaast keihard en wint dit heel eenvoudig.

Beide platen van de derde battle ben ik niet echt van onder de indruk. Super Tight is wel het beste wat ik tot nu toe heb gehoord van UGK. Dungeon Family had ik al eens beluisterd, en kon ik toen niet echt wat mee. Dat is eigenlijk nog steeds wel zo. Ze winnen het wel net van UGK doordat het net wat swingt.

Epsilon Project is een erg fijne ontdekking. Nooit van gehoord. Klinkt super goed, strakke flows en heerlijke beats, onder andere van Kev Brown waar ik groot fan van ben. Deze zet ik nog wel eens op. Maar goed, A Book of Human Language is al jaren van geniet. Die pakt dan ook ondanks de fijne kennismaking met Epsilon Project easy de winst!

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 3-3
Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 5-1
Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 2-4
Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-5

Twee albums die ik niet kende/nooit had gehoord, die van Epsilon Project en Black Opz, waarvan vooral die eerste een leuke ontdekking is, hoewel hij het makkelijk aflegt tegen mijn favoriete Aceyalone. Zowel Dungeon Family als UGK luister ik nooit meer, maar dan vind ik Super Tight… toch wel een slag beter. Schoolly D is een easy win en UTD wint nipt.

Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 4-3
Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 5-2
Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 2-5
Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-6

Black Opz is tof, niet baanbrekend, maar luistert lekker weg. UTD was ik ook niet bekend mee, maar ondanks een paar goede momenten heb ik te vaak tracks halverwege moeten skippen omdat ik me gewoonweg irriteerde.

UGK zijn bazen en ondanks dat Schoolly D zijn album wel echt een classic is, luister ik gewoonweg sneller naar Underground Kingz. Ik ben dan ook regelmatig aan het schuren in de club met champagne en bitches, dus dit is een logische keuze.

Ridin' Dirty is mijn favoriete UGK album, gevolgd door Super Thight met een van de beste openingsnummers ooit. Het Dungeon Family album is over zijn geheel iets te inconsistent. Hele vette hoogtepunten worden afgewisseld met tracks waar ik niks mee kan. Wel een mooie Dirty South battle dit.

Gaat er iets mis in jouw rekenmachine Flippie or kijk ik verkeerd?

-SprayIt- schreef:
Gaat er iets mis in jouw rekenmachine Flippie or kijk ik verkeerd?

Die van Jay over het hoofd gezien, danku heb em aangepast

MAS
Black Opz - First Strike (2001) - Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994) 5-3
Schoolly D - Schoolly D (1985) - UGK - Underground Kingz (2007) 6-2
Dungeon Family - Even in Darkness (2001) - UGK - Super Tight... (1994) 2-6
Epsilon Project - Audacity (2010) - Aceyalone - A Book of Human Language (1998) 1-6 (pas)

Bij het herbeluisteren vond ik UTD niet meer zo indrukwekkend. Black Opz is een leuke ontdekking.

Hoewel ik best een grote UGK fan ben, twijfelde ik vooral om ForWhomThePeteTolls op de kast te jagen. Underground Kingz is een sterk album, maar eigenlijk iets te lang. Life is 2009 is wel een van mijn meest gedraaide hiphop tracks ooit. Ik kan me voorstellen dat mensen Schoolly D niet heel erg toegankelijk vinden, ook ik had er vroeger wat moeite mee. Tegenwoordig zet ik deze classic echter met enige regelmaat op en kan ik heel erg van genieten. Wint makkelijk van UGK.

Dat Dungeon Family album is gewoon matig en Super Tight fantastisch!

Die laatste twee albums ga ik niet meer checken voor zondag aangezien mijn stem waarschijnlijk toch niet meer het verschil gaat maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:39 uur

geplaatst: vandaag om 08:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.