Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2023, 12:09 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 3-2
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-4
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-4
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-3
Geen liefhebber van BLH en ook dit album zal ik waarschijnlijk niet vaker op gaan zetten. Een track hier en daar is wel dope, maar een heel album is iets te veel. Benny ben ik daarentegen wel een fan van. Tana Talk 3 zie ik als moderne klassieker, Plugs 1 is weergaloze EP, maar deze was wel een kleine tegenvaller. Toch zijn tracks als No Introduction, Thanksgiving, en Live by It wel erg lekker.
The Actual Proof staat al jaren in mijn rotatie. Erg vette sound en Awon heeft ook genoeg te vertellen. Vince Staples is ook heel tof, maar als ik iets van hem wil horen grijp ik altijd terug naar Big Fish Theory.
Mick Jenkins was nieuw, her er der wel op features gehoord, maar nooit een heel album geluisterd. Tof album wel, paar uitschieters als The Martyrs en Black Sheep. Toch kan het niet op tegen een kleine klassieker als From Where???.
Biz Markie en Cenobites is een coinflip. Vandaag valt het Kool Keith zijn kant op.
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-4
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-4
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-3
Geen liefhebber van BLH en ook dit album zal ik waarschijnlijk niet vaker op gaan zetten. Een track hier en daar is wel dope, maar een heel album is iets te veel. Benny ben ik daarentegen wel een fan van. Tana Talk 3 zie ik als moderne klassieker, Plugs 1 is weergaloze EP, maar deze was wel een kleine tegenvaller. Toch zijn tracks als No Introduction, Thanksgiving, en Live by It wel erg lekker.
The Actual Proof staat al jaren in mijn rotatie. Erg vette sound en Awon heeft ook genoeg te vertellen. Vince Staples is ook heel tof, maar als ik iets van hem wil horen grijp ik altijd terug naar Big Fish Theory.
Mick Jenkins was nieuw, her er der wel op features gehoord, maar nooit een heel album geluisterd. Tof album wel, paar uitschieters als The Martyrs en Black Sheep. Toch kan het niet op tegen een kleine klassieker als From Where???.
Biz Markie en Cenobites is een coinflip. Vandaag valt het Kool Keith zijn kant op.
1
Glitch
geplaatst: 25 december 2023, 12:30 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 3-3
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-5
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-4 pas
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-3 pas
Season of da Siccness is een absolute cult-classic, met een fantastisch rappende Brotha Lynch Hung. Heerlijke g-funk-beats die volkomen vernietigd worden door wansmakelijke en ongemakkelijke teksten. Daar kan Benny the Butcher niet tegenop en al zeker niet met hoe hij de laatste jaren klinkt.
Met Vince Staples heb ik nooit wat gehad, terwijl The Actual Proof zo’n plaat is die nooit hoge ogen gooit, maar die ik lang op repeat kan draaien en waar ik altijd wel wat vrolijk van word.
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-5
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-3 pas
Season of da Siccness is een absolute cult-classic, met een fantastisch rappende Brotha Lynch Hung. Heerlijke g-funk-beats die volkomen vernietigd worden door wansmakelijke en ongemakkelijke teksten. Daar kan Benny the Butcher niet tegenop en al zeker niet met hoe hij de laatste jaren klinkt.
Met Vince Staples heb ik nooit wat gehad, terwijl The Actual Proof zo’n plaat is die nooit hoge ogen gooit, maar die ik lang op repeat kan draaien en waar ik altijd wel wat vrolijk van word.
0
geplaatst: 25 december 2023, 13:18 uur
Liquor Sicc is het gedrocht van de plaat, kan me niet voorstellen dat iemand dit luistert en denkt "nice!".
Hah! Laat dat nu net mijn favoriet zijn van die plaat.

0
geplaatst: 25 december 2023, 20:00 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 4-3
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-5
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-5
0
geplaatst: 26 december 2023, 02:20 uur
Johnny Marr schreef:
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 4-3
'Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 4-3
Je kunt ook alle albums luisteren ipv alleen stemmen op je vriendjes...
0
geplaatst: 26 december 2023, 08:00 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)
'Je kunt ook alle albums luisteren ipv alleen stemmen op je vriendjes...
Dat kan, maar het hoeft dus niet. Wat jij, Glitch?
0
geplaatst: 26 december 2023, 08:12 uur
Het zou wel leuker zijn, wie weet wat je nog tegen komt dat je of nooit kende of niets van verwachte maar eigenlijk best cool vindt.
Heb ik wel tenminste.
Is het echt nodig om Glitch erbij te trekken om je eigen standpunt te verdedigen, zo lagere school pleintjes beef

0
geplaatst: 26 december 2023, 09:05 uur
Shelter schreef:
Het zou wel leuker zijn, wie weet wat je nog tegen komt dat je of nooit kende of niets van verwachte maar eigenlijk best cool vindt.
Heb ik wel tenminste.
Is het echt nodig om Glitch erbij te trekken om je eigen standpunt te verdedigen, zo lagere school pleintjes beef
(quote)
Heb ik wel tenminste.
Haha rustig maar, meteen zo agressief. Gaat het goed? Ik zag gewoon dat hij ook de laatste twee battles skipte. Maar doe vooral zeer rustig.
0
geplaatst: 26 december 2023, 11:14 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 4-4
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-5 (PAS)
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-5
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-4
The Plugs I Met 2 is dope maar niet zo memorabel als zijn voorganger en ander Benny werk. Het kan dan ook zeker niet op tegen deze horrorcore classic.
Pas i.v.m. tijdgebrek.
Mick Jenkins kende ik niet. Klinkt niet onaardig, maar kan niet op tegen een classic als From Where???
The Cenobites is een ontdekking waar ik heel enthousiast over ben. Godfather Don zorgt voor solide producties en oke raps. Het project wordt echter vooral gedragen door Kool Keith, die in deze tijd in zijn prime was met zijn gekke lyrics en fantastische flow.
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-5 (PAS)
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-5
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-4
The Plugs I Met 2 is dope maar niet zo memorabel als zijn voorganger en ander Benny werk. Het kan dan ook zeker niet op tegen deze horrorcore classic.
Pas i.v.m. tijdgebrek.
Mick Jenkins kende ik niet. Klinkt niet onaardig, maar kan niet op tegen een classic als From Where???
The Cenobites is een ontdekking waar ik heel enthousiast over ben. Godfather Don zorgt voor solide producties en oke raps. Het project wordt echter vooral gedragen door Kool Keith, die in deze tijd in zijn prime was met zijn gekke lyrics en fantastische flow.
2
Glitch
geplaatst: 26 december 2023, 14:19 uur
Dit topic gaat er weer hard in. Ja, opgezet spel van mijn kant, 100% de boel belazeren.
Ik leer albumpjes liever wat op mijn eigen tempo kennen. Als ik beide platen ken, kan ik stemmen. Indien niet, dan niet
Ik leer albumpjes liever wat op mijn eigen tempo kennen. Als ik beide platen ken, kan ik stemmen. Indien niet, dan niet

0
geplaatst: 26 december 2023, 14:35 uur
Glitch schreef:
(quote)
Dit topic gaat er weer hard in. Ja, opgezet spel van mijn kant, 100% de boel belazeren.Ik leer albumpjes liever wat op mijn eigen tempo kennen. Als ik beide platen ken, kan ik stemmen. Indien niet, dan niet
Zo denk ik er dus ook over. We gaan elkaar dus zeker niet opwachten na schooltijd, Shelter.
1
zaaf
geplaatst: 26 december 2023, 14:36 uur
ik heb hier zo geen zin in. dit motiveert me echt niet tot plaatjes luisteren. en me beperken tot plaatjes die ik ken, daar wordt weer wat van gevonden, dus doei!
1
geplaatst: 26 december 2023, 14:47 uur
Hele leuke manier juist om albums te leren kennen of te herbeluisteren. Voor deze ronde nog 3 albums te checken.
1
geplaatst: 26 december 2023, 15:00 uur
zaaf schreef:
ik heb hier zo geen zin in. dit motiveert me echt niet tot plaatjes luisteren. en me beperken tot plaatjes die ik ken, daar wordt weer wat van gevonden, dus doei!
Kom beefen dan!
https://media0.giphy.com/media/l0K4fIEZ1FFiWFJPq/giphy.gif
ForWhomThePeteTolls schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik heb The Actual Proof wel degelijk beluisterd en vond die maaaad dope, gewoon een sympathiepuntje voor ome Vince want daar heb ik (ook) een groot zwak voor. Maar The Actual Proof kreeg ik wel een full-on harde van, ForWhomThePeteTolls! Boombap for life jwz. Ook het album van Brotha Lynch Hung is mij niet onbekend, vanwege een tip in het verleden van ons aller madmadder in dat lockdownalbums-topic van ArthurDZ, heb even de naam niet meer helder - heb jij nog een linkje naar dat mad interessante topic Arthur?
7
geplaatst: 26 december 2023, 15:08 uur
Mensen, we hebben dit al vastgesteld. Liever meer deelnemers die maar op de helft van de battles stemmen dan dat we iedereen verplichten om alles te luisteren. Dus begraaf de Uzi's, m16's, 9MMs, grenades, en missile launchers, en zet het nieuwe album van Andre 3k op om tot rust te komen.
Flipm0de schreef:
Ken je een van de albums niet, geef het een kans! Ken je beide niet, en geen tijd/zin om te checken, pas dan met stemmen.
Ken je een van de albums niet, geef het een kans! Ken je beide niet, en geen tijd/zin om te checken, pas dan met stemmen.
0
geplaatst: 26 december 2023, 15:48 uur
Johnny Marr schreef:
Haha rustig maar, meteen zo agressief. Gaat het goed? Ik zag gewoon dat hij ook de laatste twee battles skipte. Maar doe vooral zeer rustig.
(quote)
Is dat agressief? Wat een teer zieltje, het is toch ook een beetje vreemd dat je iemand anders erbij haalt die helemaal niet genoemd wordt alleen omdat die ook skipte. Maar goed wat een aggressie, arme jongen.
0
geplaatst: 26 december 2023, 15:53 uur
Johnny Marr schreef:
Zo denk ik er dus ook over. We gaan elkaar dus zeker niet opwachten na schooltijd, Shelter.
(quote)
Ah zie heb je toch iemand nodig aan je kant om je mening kracht bij te zetten en helaas hapt Glitch ook nog. Vies mannetje ben jij Johnny. Ik gaf geen kritiek op het skippen, ik gaf alleen aan wat het positieve kan zijn van wel luisteren zoals ik het zelf ervaar. Maar ik vond het andere mensen erbij halen een beetje sneu. Dus heeft niks met Glitch te maken, Maar Johnny goed gedaan jongen, heb je toch je doel bereikt. En dan semi grappig doen met kom beefen dan, getver nare vent.
0
geplaatst: 26 december 2023, 21:14 uur
Maar het belangrijkste wordt hier niet geraakt, en dat is de verse van Godfather Don op Your Late 

0
geplaatst: 27 december 2023, 04:30 uur
Het kwam er wat lulliger uit dan het was bedoeld... Maar ik ga het niet eens uitleggen, met de middelen van tegenwoordig zou elk album te beluisteren moeten zijn. Mensen kunnen ook in het topic vragen waar of hoe, en dan had ik je zo MP3's kunnen leveren, maar ja...
1
Glitch
geplaatst: 27 december 2023, 10:01 uur
Mensen willen dat gewoon niet en dat is helemaal OK. Het formaat om in een aantal dagen een handvol plaatjes te leren kennen is niet voor mij, dus ik stem gewoon als ik de twee battlers ken. Natuurlijk is het technisch mogelijk om alles te luisteren, maar he, liever niet.
Dat er nu wat zuur gedaan wordt terwijl de organisator duidelijk aangegeven heeft dat niks moet, jaagt mensen weg die anders wel wat lol hadden kunnen hebben in het spel.
Dat er nu wat zuur gedaan wordt terwijl de organisator duidelijk aangegeven heeft dat niks moet, jaagt mensen weg die anders wel wat lol hadden kunnen hebben in het spel.
Shelter schreef:
Vies mannetje ben jij Johnny.
Buddy.Vies mannetje ben jij Johnny.
4
geplaatst: 27 december 2023, 10:58 uur
Johnny Marr schreef:
Lief zijn, kinders. Gezellige boel hier!
Niks daarvan. Ga eerst maar eens gewoon op mijn nominaties stemmen.Lief zijn, kinders. Gezellige boel hier!
4
geplaatst: 27 december 2023, 12:20 uur
Haha, kan hier alleen maar om lachen. Toch wel het laatste waar ik me druk om maak is of iemand alle albums luistert en dan stemt, niks luistert en toch stemt of de helft luistert en dan stemt of helemaal niet meedoet. Lekker stemmen als je zin hebt en anders niet. Het is maar een totaal nutteloos doch voor ons vermakelijk spelleke, lekker zo laten. Al is een strijd op de inhoud altijd welkom. Aangezien het niet om DJ Premier gaat, ben ik alle strijdbaarheid verloren en luister ik lekker een paar albumpjes per week extra. Kom wel in de knel met het terugluisteren van alle 2023 releases ten behoeve van m'n jaarlijstje, maar daar heeft vooral m'n vrouw last van.
1
geplaatst: 27 december 2023, 13:52 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 4-4 (pas)
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-6
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-6
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-5
Nog wat gezever: The Plugs 2 vind ik middelmatige shit, Brotha Lynch middelmatige cult shit. Mogen wmb allebei uitgeschakeld worden. Wel wederom geluisterd, maar enige stem die ik zou willen geven is -1.
Vince is tof, zeker live, maar album is zoals de meeste van hem te wisselvallig. Awon is dope, altijd.
The Waters is leuk, Mad Skillz leuker.
Biz Markie is ondergewaardeerd, The Cenobites ook maar dat album vind ik stukken beter.
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-6
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-6
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-5
Nog wat gezever: The Plugs 2 vind ik middelmatige shit, Brotha Lynch middelmatige cult shit. Mogen wmb allebei uitgeschakeld worden. Wel wederom geluisterd, maar enige stem die ik zou willen geven is -1.
Vince is tof, zeker live, maar album is zoals de meeste van hem te wisselvallig. Awon is dope, altijd.
The Waters is leuk, Mad Skillz leuker.
Biz Markie is ondergewaardeerd, The Cenobites ook maar dat album vind ik stukken beter.
0
geplaatst: 27 december 2023, 22:46 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 4-5
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-7
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-7
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-6
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-7
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-7
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-6
3
geplaatst: 28 december 2023, 19:35 uur
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 5-5
Toen ik Shelter over Brotha Lynch Hung zag schrijven dat het een B-versie van Bone Thugs 'n Harmony was en wetende hoe chill ik Benny vind, dacht ik dat dit een makkie zou worden. Dat was het uiteindelijk ook wel, maar Brotha Lynch Hung is eerder een verbeterde versie van Bone Thugs 'n Harmony dan andersom. De man flowt lekker en de producties zitten strak in elkaar. Met onze baby op de buik en de headphones op liep ik lekker door wijk te hoofdknikken zo eventjes voor het kerstdiner
. Dat was echter een wandelingetje van 20 min en aan het einde van die 20 min was ik het eenzijdige van de content wel wat zat. Bovendien zijn de skits irritant. Het uitluisteren was een lange zit. Toen ik later Benny was ik toch nieuwsgierig wat het zou worden omdat veel mensen zag schrijven dat The Plugs I Met 2 een flinke bak minder was dan 1. Nu heb ik 1 ook niet meer zo scherp maar heel veel beter kan die mijns inziens niet zijn. Wat een lekker plaatje is ook deze Benny the Butcher zeg
. Heerlijke producties, Benny op dreef en met bv Fat Joe ook strakke featers. Longevity is echt een dijk van een track. Hoop heel erg dat deze doorgaat naar de volgende ronde!
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-8
Niet omver geblazen door Awon & Phoniks (zou nog kunnen groeien) maar Vince Staples vind ik helemaal niks. Deze plaat althans. Iemand maakte de vergelijking met Frank Ocean en daar kan ik me wel in vinden. Gewoon niet echt hiphop. Althans, het heeft niks van de dingen waar ik graag hiphop voor opzet. Makkelijke battle voor mij deze.
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-8
Hoewel het nooit een echte battle zou gaan zijn met het epische From Where??? hoorde ik wel wat aardige dingen bij Mick Jenkins. Beetje tragisch alleen dat het zwakste aspect van The Water[s] zijn gerap is. Echt een matige flow die afleidt van de prima instrumentaties. Nee, dan Mad Skillz, de artistieke tweelingbroer van Big L, die weet wel wat rappen is. Al is die stijl niet mijn favoriete stijl. Ook hier is echter de productiekant het sterkste aspect van de plaat mijns inziens. Niet gek ook, en geen schande, als je Dilla, Buckwild, Beatnuts en Large Pro tot je beatbakkers mag rekenen. Onbegrijpelijk dat deze plaat nog niet aan 30 stemmen komt en niet meer dan 4 sterren gemiddeld scoort. Dit ademt hiphop en doet niet onder voor tal van platen die tot de klassiekers worden gerekend. Beter dan jaargenoot Reasonable Doubt om maar iets te noemen.
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-7
Positief verrast door The Cenobites, aangezien ik niet zo'n Kool Keith-fan ben. Ik vind het dan ook vooral een productioneel erg fijne plaat, al staat Keith me hier zeker niet tegen! Dat had best gemogen overigens, want van enige tegenstand was hier wat mij betreft geen sprake. Goin' Off vind ik met afstand de zwakste plaat die ik tot nu toe gehoord heb in dit topic. Albee Square Mall bv is echt vreselijk. De producties zijn mij te kaal, te old school en lijken teveel op elkaar. Biz Markie ook niet bijzonder als MC. Verder maakt het op zich natuurlijk niet uit voor de kwaliteit van de muziek maar dat Big Daddy Kane de helft van de teksten geschreven heeft, vind ik ook een beetje suf, zeker als Biz in Biz is Goin Off het alleen maar over zichzelf heeft en zelfs rapt 'I make rhymes, each and every day' (dit is 1 van de teksten die van Kane komt). Toegegeven; daarna komt wel een shoutout naar Big Daddy Kane. Maargoed, ik hoef deze plaat niet meer te horen en luister volgende graag nog eens naar Cenobites
.
Toen ik Shelter over Brotha Lynch Hung zag schrijven dat het een B-versie van Bone Thugs 'n Harmony was en wetende hoe chill ik Benny vind, dacht ik dat dit een makkie zou worden. Dat was het uiteindelijk ook wel, maar Brotha Lynch Hung is eerder een verbeterde versie van Bone Thugs 'n Harmony dan andersom. De man flowt lekker en de producties zitten strak in elkaar. Met onze baby op de buik en de headphones op liep ik lekker door wijk te hoofdknikken zo eventjes voor het kerstdiner
. Dat was echter een wandelingetje van 20 min en aan het einde van die 20 min was ik het eenzijdige van de content wel wat zat. Bovendien zijn de skits irritant. Het uitluisteren was een lange zit. Toen ik later Benny was ik toch nieuwsgierig wat het zou worden omdat veel mensen zag schrijven dat The Plugs I Met 2 een flinke bak minder was dan 1. Nu heb ik 1 ook niet meer zo scherp maar heel veel beter kan die mijns inziens niet zijn. Wat een lekker plaatje is ook deze Benny the Butcher zeg
. Heerlijke producties, Benny op dreef en met bv Fat Joe ook strakke featers. Longevity is echt een dijk van een track. Hoop heel erg dat deze doorgaat naar de volgende ronde!Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-8
Niet omver geblazen door Awon & Phoniks (zou nog kunnen groeien) maar Vince Staples vind ik helemaal niks. Deze plaat althans. Iemand maakte de vergelijking met Frank Ocean en daar kan ik me wel in vinden. Gewoon niet echt hiphop. Althans, het heeft niks van de dingen waar ik graag hiphop voor opzet. Makkelijke battle voor mij deze.
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-8
Hoewel het nooit een echte battle zou gaan zijn met het epische From Where??? hoorde ik wel wat aardige dingen bij Mick Jenkins. Beetje tragisch alleen dat het zwakste aspect van The Water[s] zijn gerap is. Echt een matige flow die afleidt van de prima instrumentaties. Nee, dan Mad Skillz, de artistieke tweelingbroer van Big L, die weet wel wat rappen is. Al is die stijl niet mijn favoriete stijl. Ook hier is echter de productiekant het sterkste aspect van de plaat mijns inziens. Niet gek ook, en geen schande, als je Dilla, Buckwild, Beatnuts en Large Pro tot je beatbakkers mag rekenen. Onbegrijpelijk dat deze plaat nog niet aan 30 stemmen komt en niet meer dan 4 sterren gemiddeld scoort. Dit ademt hiphop en doet niet onder voor tal van platen die tot de klassiekers worden gerekend. Beter dan jaargenoot Reasonable Doubt om maar iets te noemen.
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-7
Positief verrast door The Cenobites, aangezien ik niet zo'n Kool Keith-fan ben. Ik vind het dan ook vooral een productioneel erg fijne plaat, al staat Keith me hier zeker niet tegen! Dat had best gemogen overigens, want van enige tegenstand was hier wat mij betreft geen sprake. Goin' Off vind ik met afstand de zwakste plaat die ik tot nu toe gehoord heb in dit topic. Albee Square Mall bv is echt vreselijk. De producties zijn mij te kaal, te old school en lijken teveel op elkaar. Biz Markie ook niet bijzonder als MC. Verder maakt het op zich natuurlijk niet uit voor de kwaliteit van de muziek maar dat Big Daddy Kane de helft van de teksten geschreven heeft, vind ik ook een beetje suf, zeker als Biz in Biz is Goin Off het alleen maar over zichzelf heeft en zelfs rapt 'I make rhymes, each and every day' (dit is 1 van de teksten die van Kane komt). Toegegeven; daarna komt wel een shoutout naar Big Daddy Kane. Maargoed, ik hoef deze plaat niet meer te horen en luister volgende graag nog eens naar Cenobites
.* denotes required fields.