Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2023, 17:39 uur
Deca - Cise Starr 0-5
Cam'ron - Noname 1-4
A.G. - Elzhi 3-2
Oddisee - Guru 1-4
Cam'ron - Noname 1-4
A.G. - Elzhi 3-2
Oddisee - Guru 1-4
0
geplaatst: 16 juni 2023, 18:16 uur
Deca - Cise Starr 1-5
Cam'ron - Noname 2-4
A.G. - Elzhi 3-3
Oddisee - Guru 1-5
Deca en Cise is me om het even, dus puntje voor de klaarblijkelijke underdog.
Cam'ron had ik hier niet verwacht. Beetje cultfuguur voor mij, krijgt mn stem.
Elzhi super MC die ook nog eens veel meer luister dan zijn tegenstander.
Oddisee is cool en goede rapper maar dit is toch wel n makkie voor Guru.
Cam'ron - Noname 2-4
A.G. - Elzhi 3-3
Oddisee - Guru 1-5
Deca en Cise is me om het even, dus puntje voor de klaarblijkelijke underdog.
Cam'ron had ik hier niet verwacht. Beetje cultfuguur voor mij, krijgt mn stem.
Elzhi super MC die ook nog eens veel meer luister dan zijn tegenstander.
Oddisee is cool en goede rapper maar dit is toch wel n makkie voor Guru.
2
JRLA (crew)
geplaatst: 16 juni 2023, 18:31 uur
Deca - Cise Starr 1-6 (en 7 en 8 en 9 en 10, Cise is een van de meest ondergewaardeerde)
Cam'ron - Noname 3-4 (Purple Haze nuff' said)
A.G. - Elzhi 3-4 (Kom op.. AG is niks zonder Showbiz.. Elzhi op alle platen een baas)
Oddisee - Guru 1-6 (Oddisee mag Guru zijn veters nog niet strikken.. Oddisee is dope maar tegen GURU..)
A.G. - Elzhi 3-4 (Kom op.. AG is niks zonder Showbiz.. Elzhi op alle platen een baas)
Oddisee - Guru 1-6 (Oddisee mag Guru zijn veters nog niet strikken.. Oddisee is dope maar tegen GURU..)
0
geplaatst: 16 juni 2023, 19:05 uur
Deca - Cise Starr 1-7
Cam'ron - Noname 4-4
A.G. - Elzhi 3-5
Oddisee - Guru 1-7
Deca is goede producer met een paar echt toffe tracks qua rap (geldt ook voor Oddisee). Cise Starr is een geweldige, en inderdaad ondergewaardeerde, rapper. A.G. en Elzhi zijn aan elkaar gewaagd, maar heb meer met El. En Cam’ron is een top-10 rapper, dus makkelijk.
Cam'ron - Noname 4-4
A.G. - Elzhi 3-5
Oddisee - Guru 1-7
Deca is goede producer met een paar echt toffe tracks qua rap (geldt ook voor Oddisee). Cise Starr is een geweldige, en inderdaad ondergewaardeerde, rapper. A.G. en Elzhi zijn aan elkaar gewaagd, maar heb meer met El. En Cam’ron is een top-10 rapper, dus makkelijk.
1
geplaatst: 16 juni 2023, 19:33 uur
Ik weet dat ik wel eens dubieuze dingen zeg, maar dit deed me huilen zo fout is die conclusie over A.G.!
En het zelfde zou gelden voor Guru met Preemo, die Baldhead Slick rommel is niet te pruimen bijvoorbeeld... Maar goed
0
geplaatst: 16 juni 2023, 20:11 uur
Deca - Cise Starr 1-8
Cam'ron - Noname 4-4
A.G. - Elzhi 4-5
Oddisee - Guru 1-8
Cam'ron - Noname 4-4
A.G. - Elzhi 4-5
Oddisee - Guru 1-8
0
Glitch
geplaatst: 16 juni 2023, 20:24 uur
Deca - Cise Starr 1-9
Cam'ron - Noname 5-4
A.G. - Elzhi 5-5
Oddisee - Guru 1-9
Cise Starr is geweldig, valt moeilijk van te winnen. Cam’ron idem, terwijl hij zich aan de compleet tegenovergestelde kant van het mc-spectrum bevindt. A.G. wint nipt van Elzhi, maar eerder omdat ik Elzhi niet goed trek. Geen idee waarom.
Heb Guru nooit een erg goede rapper gevonden, maar ben de laatste maanden wel ernstig veel Gang Starr aan het luisteren. Oddisee is een goede producer, maar als mc een stuk minder indrukwekkend.
Cam'ron - Noname 5-4
A.G. - Elzhi 5-5
Oddisee - Guru 1-9
Cise Starr is geweldig, valt moeilijk van te winnen. Cam’ron idem, terwijl hij zich aan de compleet tegenovergestelde kant van het mc-spectrum bevindt. A.G. wint nipt van Elzhi, maar eerder omdat ik Elzhi niet goed trek. Geen idee waarom.
Heb Guru nooit een erg goede rapper gevonden, maar ben de laatste maanden wel ernstig veel Gang Starr aan het luisteren. Oddisee is een goede producer, maar als mc een stuk minder indrukwekkend.
0
geplaatst: 16 juni 2023, 21:01 uur
Deca - Cise Starr 1-10
Cam'ron - Noname 6-4
A.G. - Elzhi 5-6
Oddisee - Guru 1-10
Cam'ron - Noname 6-4
A.G. - Elzhi 5-6
Oddisee - Guru 1-10
0
geplaatst: 16 juni 2023, 23:59 uur
Deca - Cise Starr 1-10 (geen stem)
Cam'ron - Noname 6-4 (geen stem)
A.G. - Elzhi 5-7
Oddisee - Guru 1-11
Cam'ron - Noname 6-4 (geen stem)
A.G. - Elzhi 5-7
Oddisee - Guru 1-11
0
geplaatst: 17 juni 2023, 00:19 uur
Deca - Cise Starr 1-11 (Kende beide heren niet, lijkt op het eerste oppervlakkige gezicht op elkaar. Tweede mc heeft mijn voorkeur)
Cam'ron - Noname 6-5 (Heb de roze wolk uit Harlem nooit helemaal begrepen)
A.G. - Elzhi 6-7 (Buitengewoon lastig, sentiment wint)
Oddisee - Guru 1-12 (It's mostly the voice, that gets you up, It's mostly the voice, that makes you buck
A lot of rappers got flavor, and some got skills, But if your voice ain't dope then you need to chill)
Cam'ron - Noname 6-5 (Heb de roze wolk uit Harlem nooit helemaal begrepen)
A.G. - Elzhi 6-7 (Buitengewoon lastig, sentiment wint)
Oddisee - Guru 1-12 (It's mostly the voice, that gets you up, It's mostly the voice, that makes you buck
A lot of rappers got flavor, and some got skills, But if your voice ain't dope then you need to chill)
1
geplaatst: 17 juni 2023, 00:32 uur
JRLA schreef:
Deca - Cise Starr 1-6 (en 7 en 8 en 9 en 10, Cise is een van de meest ondergewaardeerde)
Op Primo is A.G. de baas (schaamteloze reclame):
1
geplaatst: 17 juni 2023, 02:09 uur
Deca - Cise Starr 1-12
Cam'ron - Noname 7-5
A.G. - Elzhi 6-8
Oddisee - Guru 2-13
Groot fan van Cyne dus die was makkelijk.
Cam'ron met hielen over de sloot
Elzhi is fire altijd, AG is een hele vette mc alleen vind ik Elzhi wat creatiever
De laatste was moeilijk. Guru is eigenlijk deel van een van de beste hiphop duo's allertijden maar zonder primo vind ik het echt een flink stuk minder. En we kiezen hier MC's niet hoe het als geheel klinkt. Daarom naar Oddisee wat ik een hele fijne rapper vind met een goede flow en delivery waar Guru soms echt flow mist mede omdat hij een eigen stijl heeft wat voor sommige tracks helemaal past en bij sommige denk ik stel je zet een jonge Nas erop dan is het nummer 70% beter.
Cam'ron - Noname 7-5
A.G. - Elzhi 6-8
Oddisee - Guru 2-13
Groot fan van Cyne dus die was makkelijk.
Cam'ron met hielen over de sloot
Elzhi is fire altijd, AG is een hele vette mc alleen vind ik Elzhi wat creatiever
De laatste was moeilijk. Guru is eigenlijk deel van een van de beste hiphop duo's allertijden maar zonder primo vind ik het echt een flink stuk minder. En we kiezen hier MC's niet hoe het als geheel klinkt. Daarom naar Oddisee wat ik een hele fijne rapper vind met een goede flow en delivery waar Guru soms echt flow mist mede omdat hij een eigen stijl heeft wat voor sommige tracks helemaal past en bij sommige denk ik stel je zet een jonge Nas erop dan is het nummer 70% beter.
0
geplaatst: 17 juni 2023, 08:40 uur
Deca - Cise Starr 2-12
Cam'ron - Noname 7-5 (geen stem)
A.G. - Elzhi 6-8 (geen stem)
Oddisee - Guru 2-14
Even Deca wat meer eer doen toekomen. Toch wel een erg sterke MC qua flow, teksten en rijmschemas. Snap dat het een lastige loting is tegen Cise Starr, daar niet van.
Cam'ron - Noname 7-5 (geen stem)
A.G. - Elzhi 6-8 (geen stem)
Oddisee - Guru 2-14
Even Deca wat meer eer doen toekomen. Toch wel een erg sterke MC qua flow, teksten en rijmschemas. Snap dat het een lastige loting is tegen Cise Starr, daar niet van.
0
geplaatst: 17 juni 2023, 09:32 uur
Deca - Cise Starr 2-13
Cam'ron - Noname 7-6
A.G. - Elzhi 6-9
Oddisee - Guru 2-15
Cam'ron - Noname 7-6
A.G. - Elzhi 6-9
Oddisee - Guru 2-15
0
geplaatst: 17 juni 2023, 15:52 uur
Deca - Cise Starr 2-15
Cam'ron - Noname 7-6 geen stem
A.G. - Elzhi 7-9
Oddisee - Guru 2-16
Cise Starr vind ik een intelligente en erg fijne mc.
Uiteraard A.G., mijn eigen nominatie. Deze giant torent boven Elzhi uit.
Guru heeft een hogere staat van dienst en heeft een erg goede stem. Oddisee luistert fijn, maar is een minder boeiende en basic mc.
A.G. - Elzhi 7-9
Oddisee - Guru 2-16
Guru heeft een hogere staat van dienst en heeft een erg goede stem. Oddisee luistert fijn, maar is een minder boeiende en basic mc.
0
lambfv4.0
geplaatst: 18 juni 2023, 00:08 uur
Geen stem van mij deze ronde, ken de namen niet goed genoeg. Alleen Guru ken ik een beetje.
(en AG als Grime DJ/producer, maar dat is een andere AG
)
(en AG als Grime DJ/producer, maar dat is een andere AG
)
0
geplaatst: 18 juni 2023, 08:55 uur
Deca - Cise Starr 2-15 (met mijn stem erbij komen we op 15)
Cam'ron - Noname 7-7
A.G. - Elzhi 7-10
Oddisee - Guru 2-17
Cam'ron - Noname 7-7
A.G. - Elzhi 7-10
Oddisee - Guru 2-17
0
geplaatst: 18 juni 2023, 09:26 uur
Deca - Cise Starr 2-16
Cam'ron - Noname 7-7 geen stem
A.G. - Elzhi 7-11
Oddisee - Guru 2-18
Deca is aardig onderschat, maar Cise Starr is veruit de betere.
Zowel Cam als Noname hebben me nooit heel veel geïnteresseerd, blanco stem hier.
A.G. vs Elzhi is een lastige. 2 persoonlijke favorieten met zieke flows. A.G. heeft 2 hele dikke classics op zijn naam staan, maar Elzhi krijgt het voor elkaar om met relatief mindere producers altijd kwaliteit te leveren en is zeker technisch 1 van de beste rappers uit de hele lijst. Mijn stem is voor hem.
Oddisee is goed, maar Guru is legendarisch. Kan daar altijd naar luisteren. En tuurlijk heeft Preemo daar een rol in gespeeld, maar vergeet ook zeker niet de Jazzmatazz serie en de talloze features. Held!
A.G. - Elzhi 7-11
Oddisee - Guru 2-18
Deca is aardig onderschat, maar Cise Starr is veruit de betere.
Zowel Cam als Noname hebben me nooit heel veel geïnteresseerd, blanco stem hier.
A.G. vs Elzhi is een lastige. 2 persoonlijke favorieten met zieke flows. A.G. heeft 2 hele dikke classics op zijn naam staan, maar Elzhi krijgt het voor elkaar om met relatief mindere producers altijd kwaliteit te leveren en is zeker technisch 1 van de beste rappers uit de hele lijst. Mijn stem is voor hem.
Oddisee is goed, maar Guru is legendarisch. Kan daar altijd naar luisteren. En tuurlijk heeft Preemo daar een rol in gespeeld, maar vergeet ook zeker niet de Jazzmatazz serie en de talloze features. Held!
1
geplaatst: 18 juni 2023, 09:37 uur
Ondanks de klassieke status van de remix heb ik altijd de voorkeur gegeven aan de originele versie
. Ik ben dan ook een sucker voor AG over Showbiz beats.
. Ik ben dan ook een sucker voor AG over Showbiz beats.
0
geplaatst: 18 juni 2023, 20:20 uur
Deca - Cise Starr 2-16
A.G. - Elzhi 7-11
Oddisee - Guru 2-19
A.G. - Elzhi 7-11
Oddisee - Guru 2-19
0
geplaatst: 18 juni 2023, 22:56 uur
Osiris Apis schreef:
Deca - Cise Starr 2-15
A.G. - Elzhi 7-9
Oddisee - Guru 2-16
Deca - Cise Starr 2-15
A.G. - Elzhi 7-9
Oddisee - Guru 2-16
Hij had een héle vette feature op dat Preservation album van vorig jaar. Raad je iets van zijn albums zonder showbiz aan?
0
geplaatst: 18 juni 2023, 23:06 uur
GarnalenPeller schreef:
Hij had een héle vette feature op dat Preservation album van vorig jaar. Raad je iets van zijn albums zonder showbiz aan?
(quote)
Niet alles is even goed, maar heeft zeker dope tracks!
0
geplaatst: 19 juni 2023, 14:08 uur
Deca - Cise Starr 2-17
Cam'ron - Noname 8-7
A.G. - Elzhi 7-12
Oddisee - Guru 2-20
Over Cise en Guru is al genoeg gezegt hier en daar sluit ik me bij aan.
Cam'ron tijdens zijn Purple Haze en Dipset dagen was een groot feest.
Elzhi zie ik als de betere MC van de twee, ondanks dat ik van mening ben dat hij nog nooit een album van (bijna) classic status heeft uitgebracht. Nog altijd stille hoop op een collab album met Black Milk, dat kan bijna niet mis gaan.
Cam'ron - Noname 8-7
A.G. - Elzhi 7-12
Oddisee - Guru 2-20
Over Cise en Guru is al genoeg gezegt hier en daar sluit ik me bij aan.
Cam'ron tijdens zijn Purple Haze en Dipset dagen was een groot feest.
Elzhi zie ik als de betere MC van de twee, ondanks dat ik van mening ben dat hij nog nooit een album van (bijna) classic status heeft uitgebracht. Nog altijd stille hoop op een collab album met Black Milk, dat kan bijna niet mis gaan.
1
geplaatst: 19 juni 2023, 16:17 uur
De loketten zijn gesloten, de eindstanden zijn:
Deca - Cise Starr 2-16
Cam'ron - Noname 8-7
A.G. - Elzhi 7-11
Oddisee - Guru 2-19
(Heb alleen Flipm0de zijn stem voor Cam'ron meegenomen, daar hij te laat was. Foei!)
Duidelijk wie er gewonnen hebben en ik heb iemand nodig die een klap geeft op Cam'ron Vs Noname. (Edit, Cam'ron gaat door ondanks dat Flipm0de buiten de tijd was).
Volgende 4 koppels. Stembussen zijn open tot Donderdag 00.00
De volgende 4 koppels met mijn stem en kort tekstje.
- Homeboy Sandman - Ice Cube 0-1
Een van de dopeste Rappers/MC's uit het Westen. Die tekstueel veel meer kan dan een stoer gangsterverhaaltje vertellen. Erg sterke catalogus en daar ik Homeboy Sandman wel kan handelen, is het niet iets wat ik vaak opzet.
- Canibus - Redman 1-0
Op 0 eindigt Canibus hierdoor niet, mijn favoriete MC, niet de GOAT IMHO though. Ik heb tot in den treure overal al uitgelegd waarom Canibus... En daar ben ik mee gestopt. Daarom dus!
- Killer Mike - El Fudge 0-1
Ookal ken (of heb) ik maar album El Fudge, dit is een no brainer. Killer Mike kan geen albums maken, is weliswaar een zeer begenadigd MC..maar daar ik een hekel heb aan de producties van RTJ en zijn soloalbums vaak ook producties en/of features hebben die me verre van aanspreken is dit ook ABC-tje.
- Inspektah Deck - Murs 1-0
Duidelijk, INS is de beste lyricist van de Wu-Tang wat hij op de albums en vele features wel bewijst. Zijn solo albums zit niet echt een klassieker tussen, maar het is wel heel degelijk. Czarface is de echte beslisser. Absolute bangers van een andere orde! Murs is een dope lyricist, maar voor mij wel een streepje achter INS!
-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf
Deca - Cise Starr 2-16
Cam'ron - Noname 8-7
A.G. - Elzhi 7-11
Oddisee - Guru 2-19
(Heb alleen Flipm0de zijn stem voor Cam'ron meegenomen, daar hij te laat was. Foei!)
Duidelijk wie er gewonnen hebben en ik heb iemand nodig die een klap geeft op Cam'ron Vs Noname. (Edit, Cam'ron gaat door ondanks dat Flipm0de buiten de tijd was).
Volgende 4 koppels. Stembussen zijn open tot Donderdag 00.00
De volgende 4 koppels met mijn stem en kort tekstje.
- Homeboy Sandman - Ice Cube 0-1
Een van de dopeste Rappers/MC's uit het Westen. Die tekstueel veel meer kan dan een stoer gangsterverhaaltje vertellen. Erg sterke catalogus en daar ik Homeboy Sandman wel kan handelen, is het niet iets wat ik vaak opzet.
- Canibus - Redman 1-0
Op 0 eindigt Canibus hierdoor niet, mijn favoriete MC, niet de GOAT IMHO though. Ik heb tot in den treure overal al uitgelegd waarom Canibus... En daar ben ik mee gestopt. Daarom dus!
- Killer Mike - El Fudge 0-1
Ookal ken (of heb) ik maar album El Fudge, dit is een no brainer. Killer Mike kan geen albums maken, is weliswaar een zeer begenadigd MC..maar daar ik een hekel heb aan de producties van RTJ en zijn soloalbums vaak ook producties en/of features hebben die me verre van aanspreken is dit ook ABC-tje.
- Inspektah Deck - Murs 1-0
Duidelijk, INS is de beste lyricist van de Wu-Tang wat hij op de albums en vele features wel bewijst. Zijn solo albums zit niet echt een klassieker tussen, maar het is wel heel degelijk. Czarface is de echte beslisser. Absolute bangers van een andere orde! Murs is een dope lyricist, maar voor mij wel een streepje achter INS!
-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf
0
geplaatst: 19 juni 2023, 16:26 uur
Homeboy Sandman - Ice Cube 0-2
Canibus - Redman 1-1
Killer Mike - El Fudge 1-1
Inspektah Deck - Murs 2-0
Canibus - Redman 1-1
Killer Mike - El Fudge 1-1
Inspektah Deck - Murs 2-0
0
geplaatst: 19 juni 2023, 16:42 uur
Homeboy Sandman - Ice Cube 0-3
Canibus - Redman 1-2
Killer Mike - El Fudge 1-2
Inspektah Deck - Murs 3-0
Canibus - Redman 1-2
Killer Mike - El Fudge 1-2
Inspektah Deck - Murs 3-0
2
Glitch
geplaatst: 19 juni 2023, 18:55 uur
Homeboy Sandman - Ice Cube 0-4
Canibus - Redman 1-3
Killer Mike - El Fudge 1-2 pas
Inspektah Deck - Murs 4-0
Cube is zo’n mc die ik altijd vergeet, maar als ik zijn naam ergens genoemd zie veer ik wel even op. El Fudge ken ik niet, maar zo heel erg KO-waardig vind ik Killer Mike ook niet. De battle tussen Inspectah Deck en Murs is voor mij nog nipter dan verwacht, maar ik stem voor INS die in zijn goede doen is.
Redman is GOAT-kandidaat. Even apart op een alinea zetten.
Canibus - Redman 1-3
Killer Mike - El Fudge 1-2 pas
Inspektah Deck - Murs 4-0
Cube is zo’n mc die ik altijd vergeet, maar als ik zijn naam ergens genoemd zie veer ik wel even op. El Fudge ken ik niet, maar zo heel erg KO-waardig vind ik Killer Mike ook niet. De battle tussen Inspectah Deck en Murs is voor mij nog nipter dan verwacht, maar ik stem voor INS die in zijn goede doen is.
Redman is GOAT-kandidaat. Even apart op een alinea zetten.
* denotes required fields.