MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Flipm0de schreef:

Elzhi zie ik als de betere MC van de twee, ondanks dat ik van mening ben dat hij nog nooit een album van (bijna) classic status heeft uitgebracht. Nog altijd stille hoop op een collab album met Black Milk, dat kan bijna niet mis gaan.

The Preface met 13 van de 16 producties door Black Milk komt dan toch wel in de buurt?

Homeboy Sandman - Ice Cube 0-5
Canibus - Redman 1-4
Killer Mike - El Fudge 2-2
Inspektah Deck - Murs 5-0

Homeboy Sandman vs Ice Cube: Ik draai sowieso vaker Sandman dan Cube en afgaande op periode 2010 - nu zou de Homeboy zeker winnen. Echter, de classics van Cube, zijn impact, status zijn wel van een andere orde en winnen het dan toch voor mij. Doet me wel pijn dat Homeboy Sandman er met een score van 0 af zal gaan, maar daar komen we ook wel weer overheen.
Canibus vs Redman: Makkie voor mij. Canibus op wat losse tracks na nooit zo veel aan gevonden, Redman gruwelijk vet.
Killer Mike vs El Fudge: El Fudge in begin jaren 00 geregeld geluisterd, maar nadat Killer Mike met RAP Music kwam is hij getransformeerd naar topniveau. Hoewel ik het nog niet weet met z'n nieuwe plaat wel een makkelijke keuze.
Inspectah Deck vs Murs: Hoewel ik Czarface echt suf vind, is Inspectah Deck op zijn Wu legacy hier favoriet. Murs te wisselvallig, al vind ik zijn werk met 9th Wonder beter dan de solo's van Inspectah Deck. Toch punt voor Inspectah Deck.

Homeboy Sandman - Ice Cube 0-6
Canibus - Redman 1-5
Killer Mike - El Fudge 3-2
Inspektah Deck - Murs 6-0

Eitje allemaal.
Ice Cube is veel veelzijdiger, heeft meer flow, charisma en delivery dan Homeboy Sandman.
Canibus is een goede battle mc maar op plaat is het wat minder. Tekstueel zeer sterk, soms te sterk, veel te ingewikkelde teksten die de delivery er niet beter op maken. Redman is bijna het tegenovergestelde.
Killer Mike net iets beter, echt net aan.
ID is in alles beter dan Murs, laatstgenoemde meer een backpack rapper, ik vind het wel tof maar niet een paar albums lang.

Homeboy Sandman - Ice Cube 0-7
Canibus - Redman 1-6
Killer Mike - El Fudge 4-2
Inspektah Deck - Murs 7-0

Homeboy Sandman - Ice Cube 0-8
Canibus - Redman 1-7
Killer Mike - El Fudge 5-2
Inspektah Deck - Murs 8-0

Homeboy Sandman - Ice Cube 1-8
Canibus - Redman 1-8
Killer Mike - El Fudge 5-3
Inspektah Deck - Murs 8-1

Homeboy Sandman - Ice Cube 1-9
Canibus - Redman 2-8
Killer Mike - El Fudge 6-3
Inspektah Deck - Murs 8-2

Homeboy is tof, maar blijft wel erg dicht bij zijn leest. Nooit echt een klik gehad met Redman (ondanks het een geweldige artiest is). Daarentegen is Rip The Jacker fantastisch. Killer Mike is een eindbaas, op en buiten het podium. En ook de klik met Inspektah Deck heb ik nooit gehad, terwijl Murs veel werk heeft dat ik persoonlijk echt tof vind (en ook net zoveel dat ik kut vind…)

JRLA (crew)
Homeboy Sandman - Ice Cube 2-9
Canibus - Redman 3-8
Killer Mike - El Fudge 6-4
Inspektah Deck - Murs 9-2

MAS
Homeboy Sandman - Ice Cube 2-10
Canibus - Redman 3-9
Killer Mike - El Fudge 6-4 PAS
Inspektah Deck - Murs 10-2

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-11
Canibus - Redman 3-9 (pas)
Killer Mike - El Fudge 7-4
Inspektah Deck - Murs 11-2

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-12
Canibus - Redman 3-10
Killer Mike - El Fudge 7-4 (pas)
Inspektah Deck - Murs 11-3

Homeboy Sandman vind ik tof. Laatste paar maanden draai ik zijn album Still Champion veel. Maar mijn stem gaat toch naar de legendarische Ice Cube.

Canibus kan ik niet zoveel mee. Mede door zijn stem.

El Fudge ken ik niet. Maar anders was mij stem vrijwel zeker voor Killer Mike geweest.

Altijd een zwak gehad voor Murs. End of the Beginning is een van de eerste underground hiphop platen die ik luisterde. Zijn werk met Slug onder Felt en met 9th Wonder is ook erg goed. Laatste paar jaar volg ik ik de releases van Murs niet, maar volgens mij mis ik daar niet veel van en is het kwalitatief onder de maat.

Nr.4 schreef:
(quote)

The Preface met 13 van de 16 producties door Black Milk komt dan toch wel in de buurt?

Helemaal vergeten! Al is Elzhi ondertussen wel een betere MC geworden en Black Milk enorm gegroeid met zijn sound, dus een tweede collab zou welkom zijn

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-13
Canibus - Redman 4-10
Killer Mike - El Fudge 8-4
Inspektah Deck - Murs 12-3

Keuze tussen Canibus en Redman was een lastige, maar merk dat ik Canibus albums sneller opzet dan die van Redman.

panjoe (moderator)
Homeboy Sandman - Ice Cube 2-14
Canibus - Redman 5-10
Killer Mike - El Fudge 8-4
Inspektah Deck - Murs 13-3

Nooit van El Fudge gehoord dus die pas ik.

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-15
N.W.A., solowerk met The Bomb Squad, een van de beste distracks ooit. Dit is een easy win voor Cube.
Canibus - Redman 5-11
Alhoewel ik de rauwe poëtische vaardigheden van Canibus absoluut op waarde schat (en ook hij van de beste distracks ooit maakte), is deze voor Reggie Noble. Ook spitsvondig op de mic, maar heeft betere albums gemaakt, mede mogelijk gemaakt door Erick Sermon.
Killer Mike - El Fudge 8-5
Ik heb een zwak voor Outkast-adepten en met El-P vormt hij een geweldig, onwaarschijnlijk duo, maar hier wint toch backpack-mc L-Fudge.
Inspektah Deck - Murs 14-3
Lastig, lastig. Murs 3:16 (The 9th Edition) vind ik geweldig, Living Legends idem dito. In 1996 luisterde ik naar het Nederlandse Sources Of Specialment met Free from Expectations, niet volledig bewust wie die Amerikaanse collabs waren. Maar toch wint hier de Rebel INS. Ten onrechte vaak onderschatte mc, die zelden als eerste wordt gekozen als beste mc van de Wu. Eeuwig zonde dat zijn oorspronkelijk debuutalbum letterlijk is verzopen in RZA's studio.

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-16

Legacy van Ice Cube is natuurlijk fenomenaal, net als zijn MC skills. Homeboy Sandman is goed, maar heeft nooit echt buiten zijn lijntjes gekleurd.

Canibus - Redman 6-11

Redman is goed, maar ik heb een groot zwak voor Canibus. Rip the Jacker is één van mij all time favorieten.

Killer Mike - El Fudge 9-5

Sinds R.A.P. Music en daarna Run the Jewels gaat deze duidelijk naar Killer Mike,

Inspektah Deck - Murs 15-3

I bomb atomically, Socrates' philosophies
and hypothesis can't define how I be droppin these
mockeries, lyrically perform armed robbery

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-17
Canibus - Redman 6-12
Killer Mike - El Fudge 10-5
Inspektah Deck - Murs 16-3

Er is al genoeg geschreven dus hou het kort: Cube, Red (zijn eerste 3 album run ), Mike en Deck for the win.

Kos
Homeboy Sandman - Ice Cube 2-18
Canibus - Redman 6-13
Killer Mike - El Fudge 11-5
Inspektah Deck - Murs 17-3

Homeboy Sandman - Ice Cube 2-19
Canibus - Redman 6-13
Killer Mike - El Fudge 11-5
Inspektah Deck - Murs 17-3

Homeboy Sandman - Ice Cube 3-19
Canibus - Redman 6-13
Killer Mike - El Fudge 12-5
Inspektah Deck - Murs 17-4

Loketten dicht... Weer een setje van 4 af: Ice Cube, Redman, Killer Mike en Inspectah Deck door.

De volgende vier volgen nu, samen met mijn stem en tekstje.

Volgende deadline is Zaterdag 24 Juni om 0.00

Volgende battles:

Breeze Brewin - Phife Dawg 0-1
Makkie, ookal vind ik Breeze Brewin zowel met Juggaknots als solo erg dope... Phife heeft toch wel de voorkeur.
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 1-0
Slew Dem, G Man? Dat klinkt niet als iets wat de voorkeur zou krijgen boven Kool G Rap kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen.
Akrobatik - Count Bass D 1-0
Nooit veel gehad met Count Bass D, hoge mehfactor voor mij persoonlijk.
Vast Aire - Bun B 1-0
UGK boeide niet, Cannibal Ox wel. Solowerk van Bun B trek ik beter maar overtuigt me ook niet om tegen deze knoepert te stunten.

De mensen die deze maal getagd zijn...

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf

Breeze Brewin - Phife Dawg 0-2
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 2-0
Akrobatik - Count Bass D 2-0
Vast Aire - Bun B 2-0

Breeze Brewin - Phife Dawg 0-3
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 3-0
Akrobatik - Count Bass D 2-1
Vast Aire - Bun B 2-1

Weinig aan toe te voegen eigenlijk. Ondanks de grote namen voelt het niet alsof het heel interessante battles zijn…

Glitch
Breeze Brewin - Phife Dawg 0-3
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 3-0
Vast Aire - Bun B 2-2

Enkel een stem op de laatste battle, omdat ik de tegenstanders van Phife en Kool G Rap niet ken en de derde battle me niks zegt. Maar Bun B is een held. Daar kan Vast Aire niks aan veranderen.

Bun B is een koning. Naast geweldige nummers heeft hij ook heel veel matig werk op zijn naam staan, maar ik heb nog nooit een slechte verse van hem gehoord.

Glitch
Exact. Solo vind ik hem altijd wat minder, maar op features is hij meestal wel sterk. Als Pimp C echter alles voor hem klaarlegt, wordt het écht meesterlijk. Ik snap dat Vast Aire uit een totaal ander vaatje tapt, maar Bun B zou in een K.O. relatief moeiteloos moeten winnen. Meningen, natuurlijk.

Breeze Brewin - Phife Dawg 0-4
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 4-0
Vast Aire - Bun B 3-2

lambfv4.0
Breeze Brewin - Phife Dawg 0-4 (geen stem)
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 4-1
Kijk G Man heeft gewoon de oudste flow van de hele Grime scene. Niemand doet het hem na, zo ongelofelijk moeiteloos weet deze gast te rappen. Jammer dat hij maar heel weinig solo werk heeft uitgebracht, maar op sets gaat hij er altijd hard tegenaan.
Akrobatik - Count Bass D 2-1 (geen stem)
Vast Aire - Bun B 3-2 (geen stem)

Breeze Brewin - Phife Dawg 0-5
Kool G Rap - G Man (Slew Dem) 5-1
Vast Aire - Bun B 3-2

Gast
geplaatst: vandaag om 16:36 uur

geplaatst: vandaag om 16:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.